Ben ne yaparsam yapayım devreye girmiyor. İkame olarak verdikleri aynı motorlu araçta ise, dediğiniz gibi hafif fren yapınca girmiyor. frene tam basınca hemen devreye giriyor. Aynı güzergah aynı hava şartları aynı motor.. ikame verdikleri araç her ışıkta devreye giriyor. hatta abarttıp trafik her durduğunda tam fren yapıp denedim. hepsinde durdu. |
JEEP Yazılım Güncellemesi (!Akü Değişimi de Çözmedi) (yazılım da çare olmadı) (Hepsi Aynı) (4. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
😁....Katiliyorum size ..1.525 bin tl ye aldigim tarraco da olan plus özellikleri dahil ,200 bin tl den fazla para vermem gerek tiguan allspace veya kodiiaq alirsam .hele ki tgdi motorlu filan c segment suvlardan az yakması da cabası.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Güle güle kullanın Hocam kazasız belasız. Seat iyidir. Sessiz sakin işini yapar. Mütevazidir. Ama sahibini de hiç üzmez. Her türlü donanımı da standart olarak sunar.
-
Demek ki olması gereken bu. Gel gelelim sanırım sorunu çözmek servisin becerisini aşıyor. Çok can sıkıcı bir durum. Belki çok basit, çok küçük bir sebepten kaynaklanıyor (Muhtemelen devre kartındaki ufak bir parçanın hatalı olması v.b) ancak bunun tespiti çok zor olsa gerek.
İnşallah en kısa zamanda çözülür. Benim 2016 Megane'da kafasına göre bazen devreye giriyor bazen girmiyor (Yani o devreye girmediğine dair işaret falan çıkmıyor) ama araba 2016 model diye takılmıyorum. Sıfır alsaydım ben de servisin kapısını aşındırırdım herhalde.
-
Servis "prosedürlere uymak zorundayız" diyor. Akü ölçümü yapılıp akü değiştirme uyarısı olmadan değiştiremeyiz diyorlar. Neyse akü takılmış, bir gün şarjda kalacak yarın deneyeceğiz, merkezden onay almadan arabayı teslim de edemeyiz dediler. İnşallah aküdendir ve düzelir.
-
Yeni akü ile de düzelmedi..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben dava, iade onlardan bahsetmiyorum puan sisteminin çözeceği birşey yok diyorum. İstediğiniz kadar puanlama yapsınlar siz katılın hiçbir işe yaramaz. Hatta orada düşük vereceğiniz puanlar personel ile sizi de karşı karşıya getirir. Oradaki puanlama marka için değil serviste muhatap olduğunuz kişiler ile ilgili çünkü.
Start-stop, hibrit, elektrik motor, ABS programı vb arızalarda eğer sorun klasik arıza arama yöntemleri ile giderilemiyorsa servisin yapacağı pek birşey yoktur. Ne olduğunu bile hatta sorunun bilemez kapalı kutu parçalar bunlar sonuçta ve açamazsınız bile çoğunu. Bu sorun demek ki mühendislik ile alakalı ve fabrika çözmesi lazımdır.
Sizin için yapılacak şey belli,
İş emri açtırılır sorunun ne olduğu çözümü varsa bu iş emrine yazılması istenir. Eğer garanti süresi içinde 10 gün içinde sorunu çözemeyecek ise firma size ikame araç verir, sorun çözülene kadar araç serviste kalır. Veya şu şu sorundan dolayı sorun oldu, bu aracın kullanılmasına engel değil denir ve araç size teslim edilir parça gelince araca takılır ve sorun çözülür.
Tüm bu işlemlerden sonra hala arıza gitmez ve yasa da belirtildiği süre içinde tekrarlanır ise aracın bedeli, mislinin istenmesi gibi dava sürecine gidilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 8 Nisan 2023; 20:3:26 >
-
Hocam bana yapılan müşteri memnuniyet anketi servis ile ilgili değildi. Arabayı aldıktan sonra yapılan anketti. Ben orda bahsetmiştim start stop'un bozuk olduğunu. Baya detaylı bir anketti. O anket üzerine hiçbir dönüş olmamıştı.
Konuyu araştırdım. Bir arabanın ayipli olması, "dürüst bir tüketici bunu bilseydi almaktan vazgeçer miydi?" Sorusu ile belirleniyor. Mesela arabanın bir parçasında boya var. Değer düşüklüğü bedeli de indirim yapıldı. Burda artik müşteri ayıplı mal gerekçesi ile iade talep edemeyebilir deniyor.
Ama burda arabanın bir fonksiyonu çalışmıyor. Ve start stop bu sorun. Yakıt tasarrufu vb surda dursun, yarın stop ettikten sonra start etmezse ne olacak?
Bu aracı dürüst ve basiretli bir tüketici sifir olarak da almaz, 2. El olarak da almaz.
Sorunun giderilmesine gelince ; akü değişimi, yazılım gibi aracın bütünlüğünü bozmayan çözümler olursa ne ala. Beyin değişimi gibi bir şekilde cozulecekse, tüketici tabi ki bunu kabul etmeye zorlanamaz.
Hele ki "arabanın sürülmesine engel yok. Alin kullanın bakalım. Yarin ola hayrola " gibi bir çözüm asla çözüm değildir.
P.tesi günü hala somut bir çözüm oneremezlerse ki zerre emaresi yok, önce ayıpsız mal ile değişimini resmi olarak talep edeceğim.. olmadi tazminat davası da ekleyerek hukuki süreci başlatacagim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 9 Nisan 2023; 0:4:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Anketten birşey çıkmayacağını yazmıştım istediği kadar detaylı olsun, oradaki anketin amacı personeli değerlendirmektir. Beyin değişmesini istemiyorum diye bir isteğiniz olamaz garanti mantığına ters bir istek, eğer parça bozuk ise değişmesi gerekir, tüm tesisat bozuk ise veya şüpheleniliyorsa o da değiştirilir.
Alın kullanın değil, bu alın kullanın durumu firmanın sorumluluğundadır sadece kiralık araç vermemiş oluyor tek farkı bu. Dava açılır açılmasına da üst yazdığım gibi adımları takip etmeniz lazım önce. Haklı olmak farklı birşey bunu ıspatlamak ayrı birşey.
Forumda millet çok VW giydirir hatta birçok markaya da giydiriyor da işte firmaların farklı bu gibi durumlarda ortaya çıkıyor. VW grubu bu gibi durumlarda daha hızlı çözüm üretebiliyor genelde.
-
Hocam ben anlatamadım galiba. Benim bahsettiğim anket, arabanın yıllık bakımından sonra yapılan "Personel güler yüzlü müydü, somurtuyor muydu?" sorularından oluşan bir anket değildi.
Arabayı aldıktan sonra
"Bu arabayı neden seçtiniz?"
"Bu arabayı tavsiye eder misiniz?"
"Aldığınız araba ile ilgili bir sıkıntı var mı?
Gibi arabaya yönelik soruların olduğu bir anketti.
Bu ankette "tavsiye etmem, pişman oldum" gibi cevaplar verince, "detaylıca anlatır mısınız sebeplerini" diye sorular çıktı.
Akabinde sorun ile ilgili sorular soruldu.
VW'nin çözümleri konusunda haklısınız. 15 sene Audi ve Seat kullandım. Alman disiplini başka bir şey. Benim şikayetim, Doğuş grubu çalışanlarındandı hep. Arabalarla ilgili sorunum yoktu.
-
" Beyin değişmesini istemiyorum diye bir isteğiniz olamaz garanti mantığına ters bir istek, eğer parça bozuk ise değişmesi gerekir, tüm tesisat bozuk ise veya şüpheleniliyorsa o da değiştirilir. "
Sıfır aracı aldınız, sorunsuz bir şekilde kullandınız. Garanti süresi içinde bir arıza oluştu. ABS sensörü mesela. Garanti kapsamında değişir.
AMA; eğer araba satışından itibaren ayıplı ise, yani "fabrikasyon hatası" var ise, ve bunu da ancak "tüm soğutma tesisatını değiştirerek" veya "beyini değştirerek" çözüyorlarsa, bu işlemler arabanın üretimini baştan yapma yerine geçer.. Ve arabanın fabrikasyon hatasını da zımnen kabul etmek yerine geçer.
En başta dediğim, daha doğrusu Hakimlerin dediği benim burda dile getirdiğim kıstas devreye giriyor:
"Dürüst ve basiretli bir tüketici, sorunu biliyor olsaydı arabayı almaktan vazgeçer miydi?
Eğer arabanın bir fonksiyonu çalışmıyorsa, en baştan beri. Servis bunun nedenini bilmiyor, deneme yanılma ile çözmeye çalışıyorsa, "Yazılım değiştirelim" olmadı, aküyü 24 saat şarjda tutalım. olmadı, bir 24 saat daha şarjda tutalım, olmadı aküyü değiştirelim.. Yine olmadı, bilmem ne parçasını değştirelim.. Yok, beyni değştirelim. oldu mu?
Buyrun düzelttik. Garanti kapsamında olduğu için para da istemiyoruz..
Aklıma 12 sene önceki bir anım geldi.
Audi A3'üm vardı. 10 yaşına kadar bütün yıllık bakımlar yetkili serviste yapılan.. Şehir değiştirince yetklili bayi "lpg'li araçlara bakım yapamayız" deyince, ufak bir ses için özel servise gitmiştim. Arkadaş sesi çözmek için her gün bir parça değştirdi. 1 hafta sonunda da "Abi çözüldü, bu arada ağır bakımın da aradan çıktı" demişti.
Onca yıl, orjinalliği ile övündüğüm, silgeç papucuna kadar yetkili serviste aldığım aracın kaput altı komple çakma olmuştu. Daha da binmeden, direk sanayide satmıştım..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 9 Nisan 2023; 5:40:58 >
-
Peki sonuç? Yok değil mi? Arabadan memnun değilim veya satın alır almaz şu arıza verdi dediniz de geri mi aldılar? Personel anketi işte bu da. Gizliden yapılmış personel anketi illa açıktan sormazlar kırk tane yöntemi var bunun.
Neyse hayırlısı olsun hakkınızda, benim yazabileceklerim bu kadar.
-
Hocam şu anda benim herhangi bir talebim olmadi ki.
Araba onlarda. Sorunu kabul ettiler. En önemlisi o. Ve çözüme dair bilgileri olmadığını da üstü kapalı kabul ettiler. Deneme yanılma ile çözmeye çalıştılar. Önce yazılım. Sonra akü sarj etme. Sonra akü değiştirme...Ve bunlari merkezle koordineli olarak yapıyorlar.. önce şüpheleniyordum merkezi arayıp kayıt oluşturdum. Merkezden arayıp teyit ettiler.
Su anda olan ; dun aradılar. Akü değişimi de ise yaramadı diye.
Açıkçası ben de en baştan beri akü değişimi ile düzelir diyordum. O yüzden ısrarla yeni akü ile değişim yapin da görelim akü mu ayıplı arabanın kendisi mi ayipli ortaya çıksın dedim.
Sonuç? Yarın bir kez daha konuşup "bir planıniz bir bilginiz bir fikriniz var mı? " diyeceğim. Muhtemelen yine merkezle yarışıyoruz. Falan diye oyalayacaklar.
Iste o zaman ayıplı mal gerekçesi ile değişim talep edeceğim
Hemen "buyrun efendim yeni aracınız özür dileriz " dememe ihtimalleri tabi ki yüksek.
Bizim de bir B planımız. OlmadI C planımız var :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 9 Nisan 2023; 13:41:35 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Evet, baştan beri aracın bir özelliğini kullanamama oldukça can sıkıcı. Tabi bir de start-stop devreye girdi çalışmadı durumu senin için, devletler içinde işin emisyon boyutu var. Bakalım nasıl sonuçlanacak ama iadeye doğru gidiyor gibi duruyor işler.
-
Valla Hocam o kadar mide bulandirdi ki, inanın ramazanda zaten uykusuz kalıyordum , bu işi düşünmekten hiç uyuyamaz oldum. satarken başıma bela olmayacağını bilsem, lanet olsun verin arabayı böyle kullanacağım derim. Ama malum, Jeep zaten satışı az , ikinci eli zor bir araba. Üstüne bir de kusurlu olunca, son kullanıcısı Olurum. Ayrica stop'un devreye girmemesi neyse de , yarın bir gün stop devreye girer de start devreye girmezse trafikte, buyrun cenaze namazına.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X