Şimdi Ara

Manuel Şanzıman Yağını Sakın Değiştirmeyin.!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
74
Cevap
1
Favori
27.819
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar youtubede bazı ustalar devamlı değiştirin diye gaz veriyorlar. Milletde bu videoları görüp bende değiştireyim diyor. Videolarda kapkara bir yağ gösterip işte ömrünü tamamlamış diyor hiçbir teste tabi tutmadan.Oysaki bunlarıon hepsi kandırmaca.




    Bende yapı değiştirdim gittim , Volkswagen 5 ileri manuel için 75w90 sentetik yağ aldım. Meğer yanlış almışıtım Vw 75w80 kullanıyormuş.


    250.000 kmdeki orjinal yağ temizdi. hiç videolardaki gibi talaş yada zift gibi bir hali yoktu. Kandırıldığımı yağ boşalırken gördüm.



    Sonra en pahalı olan 2 litre mobil1 75w90 koydum vites geçişleri sertleşti. Resmen direniyordu. Eskisinden kötü oldu.

    Biraz araçtırdım GL4 75w80 koymam gerekliymiş.



    2 litre Castrol V FE 75w80 vw için bu öneriliyormuş.


    Değişim için Yağı 1 hafta sonra tekrar boşalttım. Çıkan yağ yine kararmıştı. Yani youtube ustalarına göre yağın ömrü bitmişti :)) Aslında yeni koyulan yağ , şanzımanın içini temizleyip kiri üstüne alıyor. Rengi koyulaşıyor.




    75w80 GL4 koydum düzeldi. Peki fabrikanın koyduğu yağa göre iyi yönde değişiklik oldumu hayır ....




    Boş yere para harcadım. Yağ parası , ustaya doldurma boşaltma parası vss. Zamanımı harcadım. Umarım şanzımanda diferansiyelde boşluk filan oluşmaz zamanla ...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 28 Ocak 2024; 10:34:17 >







  • Zamanla eskiyen , viskozitesi filan kalmayan bir şeyi nasıl olurda değiştirmek mantıklı değil dersiniz anlamak güç. Siz baştan yanlış yağ seçmişsiniz, suçu yağ değiştirmeye atıyorsunuz. Normal motor yağını her sene değiştirirken laf etmiyorsunuz ama şanzımana gelince hebele güvenle.
    Türkiye de neden yüksek km ki ikinci el araç alınmaz en büyük sebebi bu işte bakımsız araçlar.
    Yağ, şanzıman yağı, fren hidroliği, antifriz bunlar zamanla işlevlerini yerine getiremeyip değişmesi gereken sıvılardır.

    Yanlış yağ ile değiştirip "değiştirmeyin" demek de iyiymiş.


    "Ömürlük" dedikleri klasik otomatik şanzımanın yağı bile değişiyor. "Ömürlük" kısmı, 10 sene 100.000km.


    Arkadaşlarla konuşurken, araçlara meraklı arkadaşlar bile "şanzıman yağı değişti mi sorun çıkıyor otomatikte" hurafesini söyledi. Yağ ZF Türkiye'de değişti bu arada çok güzel adımlarla. Orada usta ile de görüştük. Hatta sekizsilindir'in videosunda da anlatıyor bunu.


    Yağını değiştirdikten sonra sorun çıkıyor olması, teşhisin yanlış konulmasından. Yani şanzıman kaçırıyor, veya başka bir olayı var, yağ değiştirelim de bi düzelir belki diye adamlar değiştiriyor, yanık yağ çıkıyor, balata bitmiş çünkü. Onlar da komple yıkanınca sorun iyice belirgin hale geliyor, önceki hali çamur :)


    O yüzden her tür şanzımanın yağı DEĞİŞİR. Değişmesi gerekir. Hatta ve hatta diferansiyel yağları da değişir, değişmesi gerekir.

  • Fiat kullanım kılavuzunda manuel şanzıman yağ değişimini 3 yıl veya 100 bin km olarak belirtmiş.



    Manuel Şanzıman Yağını Sakın Değiştirmeyin.!!
  • Savunmadım Çıkar Göster kullanıcısına yanıt
    Bu ay başında Fiat yetkili servisinde bakıma girdim. Araç 110.000km 2016 model 1.6 dizel manuel egea. Şanzıman yağını tapayı gevşetip, az miktarda sızdırıp kontrol etti usta. Bu yağı değiştirmeyelim tortu ve kararma yok dedi. Ellemedik. Vitesten ve geçişlerinden yana şikayetim yok. Tablodan bakıp bakım yapmasını istemiştim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanla eskiyen , viskozitesi filan kalmayan bir şeyi nasıl olurda değiştirmek mantıklı değil dersiniz anlamak güç. Siz baştan yanlış yağ seçmişsiniz, suçu yağ değiştirmeye atıyorsunuz. Normal motor yağını her sene değiştirirken laf etmiyorsunuz ama şanzımana gelince hebele güvenle.
    Türkiye de neden yüksek km ki ikinci el araç alınmaz en büyük sebebi bu işte bakımsız araçlar.
    Yağ, şanzıman yağı, fren hidroliği, antifriz bunlar zamanla işlevlerini yerine getiremeyip değişmesi gereken sıvılardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağın rengi yağ hakkında bilgi vermez, 4-5 yılda bir ya da 60-80bin km'de bir değiştirmekte fayda var.


    Her şeyin bir ömrü olduğu gibi şanzıman yağının da ömrü var. İyileşme hissetmeyebilirsiniz ancak 3-4 sene sonra çıkaracak arızadan korur sizi.

  • Deníz kullanıcısına yanıt
    Adamın bahsettiği şey yağın rengi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Babamın 93 Hondası vardı 393 bin KM de 1 kere motor açılmadı ya da şanzıman yağı değişmedi, alan kişi 3 senedir kullanıyor, o da değiştirmemiş. Ne bileyim.

  • Yanlış yağ alıyor sonra diyor ki değişmeyen kötü oluyor :)


    Kendiniz demişsiniz şanzımanın içini temizleyip kiri üzerine alıyor diye ne güzel işte kiri temizlemiş pisliği almış bir daha değişin tertemiz olur kaç para şanzıman yağı ki?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış yağ ile değiştirip "değiştirmeyin" demek de iyiymiş.


    "Ömürlük" dedikleri klasik otomatik şanzımanın yağı bile değişiyor. "Ömürlük" kısmı, 10 sene 100.000km.


    Arkadaşlarla konuşurken, araçlara meraklı arkadaşlar bile "şanzıman yağı değişti mi sorun çıkıyor otomatikte" hurafesini söyledi. Yağ ZF Türkiye'de değişti bu arada çok güzel adımlarla. Orada usta ile de görüştük. Hatta sekizsilindir'in videosunda da anlatıyor bunu.


    Yağını değiştirdikten sonra sorun çıkıyor olması, teşhisin yanlış konulmasından. Yani şanzıman kaçırıyor, veya başka bir olayı var, yağ değiştirelim de bi düzelir belki diye adamlar değiştiriyor, yanık yağ çıkıyor, balata bitmiş çünkü. Onlar da komple yıkanınca sorun iyice belirgin hale geliyor, önceki hali çamur :)


    O yüzden her tür şanzımanın yağı DEĞİŞİR. Değişmesi gerekir. Hatta ve hatta diferansiyel yağları da değişir, değişmesi gerekir.





  • 1999 model arabamın şanzıman yağını hiç değiştirmedim. Araç sıfırdan beri bende. Konuyu okuyunca aklıma geldi şu yağı bir değiştireyim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapılan km uzun yolda yapılıyorsa belki fark etmiyordur ama bir önceki arabamda 95.000km de değiştirtmiştim, hep istanbul'da kullandığı için şanzıman karterinde biriken demir tozlarını gördüm..

    Evet bende de sonrası geçişler biraz zorladı ama 130.000km de satmıştım sorun yaşamadım sertlikte 100 110.000km arasında yok olmuştu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madem motor yağını da değişmeyelim ne gerek var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 91 binde CVT aracım var hem sanayi hem yetkili servis kesinlikle değiştirmeye yanaşmıyorlar,eğer şanzıman sağlıklı çalışıyorsa yağ değişince sağlıklı çalışacağının garantisi yok diyorlar ve sorumluluk kabul etmiyorlar.6 farklı sanayi ve yetkili servise sordum durum bu.Değişmesi gerektiğini bilip değiştirmeye cesaret edemiyoruz.Aracım manuel olsaydı kesinlikle her 60 bin/2 senede bir mutlaka değiştirirdim,her sıvının bir ömrü vardır konusunu destekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 model manuel aracımda baskı balata değişimi yapılırken orjinal fabrikanın önerdiği şanzıman yağınıda değiştirk, vitesler pamuk gibi oldu.


    Aracım 165.000 km de aynı yağla çalışmış zaten şanzıman şakamı bu değişmesine gerek yok söylemleri, Ömürlük yağ nerde varmış hikaye...

  • Manuel vitesli aracımda şanzıman yağı değişimi sonrası prizdirek bilyası ses yapmaya başladı. Önceden yoktu. Doğru spesifikasyonda yağ koydum. Şanzıman bir dahaki sefere inene kadar böyle kullanacağım arabayı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şanzıman yağı kitapçıkta yazdığı aralıklarla değişmeli. Doğru viskozite doğru yağ ile problem çıkmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • toyota bile 5 yıl 80 bin km de değişirim diyor
    buradakiler de gelmiş yağ temizdi boşa masraf ettik diyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Boş iş , yağın ömrü dolduğu falan yok. 250.000 kmdeki yağ tertemizdi . Vw 5 ileri manuel daha ne diyeyim

  • Kuru Kavramalı Yarı otomatik ya da Manuel Araçlarınızı 70-90.000Km'de bir şanzıman yağını değiştirin.
    Viskoz Kavramalı araçlarınızın yağını60.000km'de bir değişin
    CVT şanzımanlı araçlarınızın yağını en fazla üretici bakım aralığında bir değişin.

    Kısacası Sonsuz Ömürlü bir Sıvı/yağ yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben w204 için çok araştırmıştım 7g tronic araç. Eğer değişim süresi çok geçtiyse değiştirmemek daha iyi yorumları okudum. Teknik açıklamalarını da yazmışlardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.