Şimdi Ara

Otomatik Şanzıman Yağ Kaçırma Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
26.024
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.

    2007 model getz 100 binde otomatik şanzıman benzinli lpg'li aracım var.

    Dün farkettim, otomatik şanzımandan yağ kaçağı vardı. İkitelli'de şanzımancıya götürdüm. Daha önceden de diferansiyel mili kırığı ve aynı yerden keçe yağ kaçağ için de götürmüştüm. 1300 lira masraf çıkmıştı.

    Bu sefer ki kaçak motorla şanzımanın birleştiği yerden. Yağları temizledik ve 3-4 km sürüp tekrar geldik baktık.

    sanırım kırmızı renkler yağ

    Otomatik Şanzıman Yağ Kaçırma Sorunu


    Usta keçeden kaçırıyor. Muhtemelen konvertör pompa içinde sıkıntı var dedi. Anahtarı bıraktım çıktım. Akşam aradı. Söktük baktık dedi, pompa içinde birkaç bir şey yanmış, bu keçeyi de yaktığı için kaçırmış. masraf 3500 lira. Bostancı'ya bilmem nere gidecekmiş vs.

    Şimdi ben bu adama ne kadar güveneyim. Esas sorum yani sadece conta(keçe) eskimiş olamaz mı, illa konvertörün içinde bir şey mi yanması lazım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tans61 -- 13 Mart 2018; 20:15:39 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Şanzıman Yağ Kaçağı Sorunu

    Otomatik şanzımanlar, araçlarda vites değiştirmeyi otomatikleştiren karmaşık sistemlerdir. Bu sistemler, yağlama ve soğutma için şanzıman yağı gerektirirler. Ancak zamanla veya çeşitli nedenlerle şanzıman yağ kaçağı meydana gelebilir.

    Şanzıman Yağ Kaçağı Neden Olur?

    • Keçe ve conta hasarı
    • Şanzıman kasası çatlakları
    • Düşük şanzıman yağı seviyesi
    • Aşınmış şanzıman parçaları

    Şanzıman Yağ Kaçağının Belirtileri

    • Aracın altında şanzıman yağı birikintileri
    • Vites değiştirme sorunları
    • Kayan vitesler
    • Şanzımandan gelen uğultu veya gürültü

    Otomatik Şanzıman Yağ Kaçağı Tamiri

    Şanzıman yağ kaçağı tespit edildiğinde, sorunun kaynağını belirlemek ve uygun onarımları yapmak önemlidir. Onarım işlemi şunları içerebilir:

    • Hasarlı keçelerin ve contaların değiştirilmesi
    • Şanzıman kasasındaki çatlakların onarılması
    • Şanzıman yağı seviyesinin kontrol edilmesi ve gerekirse doldurulması
    • Aşınmış şanzıman parçalarının değiştirilmesi

    Şanzıman Yağ Kaçağını Önleme

    Şanzıman yağ kaçağını önlemek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Şanzıman yağını üretici tarafından önerilen aralıklarla kontrol et ve değiştir.
    • Aracını düzenli olarak servise götür ve şanzımanın durumunun kontrol edilmesini sağla.
    • Aracını aşırı yükleme veya ağır koşullarda çalışmaktan kaçın.
    • Şanzıman sıvısı sızıntısını fark ederseniz, sorunu derhal tespit etmek ve onarmak için bir tamirciye başvur.

    Şanzıman yağ kaçağı sorunu, aracının performansını ve güvenliğini etkileyebilecek önemli bir sorundur. Bu sorunu zamanında tespit etmek ve onarmak, daha fazla hasarı ve maliyetli onarımları önlemeye yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Merhaba;

    buradan yazacağım farazi olur ama eğer konvertörde çatlama ya da delinme yok ise otomatik şanzımanın yağı ya keçeden ya da pompanın burcundan kaçar. konvertördeki hatalar parçayı revize edebilen ustalar tarafından kaynak işçiliği ile giderilebilir. keçeden kaçırıyor ise değişir parça fiyatı 50 lira cıvarıdır, pompanın burcundan ise de tornada pirinçten yeni bir burç yaptırılıp (yine 50 lira civarı tutar) yağ kaçağına neden olan sorun tamir edilebilir. en kötü ihtimal pompa değişse parça fiyatı 400-500 civarıdır tahiminmce. bu arada konvertörle pompa ayrı parçalar. konvertör volanta civatayla sabitlenmiş içinde paller olan davula benzeyen parça, pompa ise gövdenin içinde pirizdirek milinden tahrik alan ayrı bir parça. bana fiyatın yüksek kısmını işçilik oluşturuyor gibi geldi. genelde o fiyatlara komple revizyon yapılabilir. aracı açtırmasaydınız farklı otomatik şanzıman ustalarından fiyat alın derdim ama bu durumda yapacağınız çok bir şey yok. arızayı tam öğrenebilirseniz maliyeti hesaplayıp işçilik için pazarlık edebilirsiniz. fikir edinmeniz açısından söylüyorum, keçe ve burç gibi bir gün içinde değişimi yapılabilen parçaların işçilik fiyatı 500 ile 1000 tl arasındadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    Merhaba;

    buradan yazacağım farazi olur ama eğer konvertörde çatlama ya da delinme yok ise otomatik şanzımanın yağı ya keçeden ya da pompanın burcundan kaçar. konvertördeki hatalar parçayı revize edebilen ustalar tarafından kaynak işçiliği ile giderilebilir. keçeden kaçırıyor ise değişir parça fiyatı 50 lira cıvarıdır, pompanın burcundan ise de tornada pirinçten yeni bir burç yaptırılıp (yine 50 lira civarı tutar) yağ kaçağına neden olan sorun tamir edilebilir. en kötü ihtimal pompa değişse parça fiyatı 400-500 civarıdır tahiminmce. bu arada konvertörle pompa ayrı parçalar. konvertör volanta civatayla sabitlenmiş içinde paller olan davula benzeyen parça, pompa ise gövdenin içinde pirizdirek milinden tahrik alan ayrı bir parça. bana fiyatın yüksek kısmını işçilik oluşturuyor gibi geldi. genelde o fiyatlara komple revizyon yapılabilir. aracı açtırmasaydınız farklı otomatik şanzıman ustalarından fiyat alın derdim ama bu durumda yapacağınız çok bir şey yok. arızayı tam öğrenebilirseniz maliyeti hesaplayıp işçilik için pazarlık edebilirsiniz. fikir edinmeniz açısından söylüyorum, keçe ve burç gibi bir gün içinde değişimi yapılabilen parçaların işçilik fiyatı 500 ile 1000 tl arasındadır.

    usta ile telefonda konuştuğumuzda revizyon geçirecek dedi.

    öyle bir şey ki kimse şanzımanı indirmeden söyleyemiyor. indir kaldır piç olmasını istemiyorum. ayrıca her indir kaldır da işçilik masrafı demek.

    usta tamirden bahsetmedi. pompa dedi, ondan eminim. telefonda bazı parçaların yanmış olduğunu da söyledi.

    tab bir de böyle bir şey var. neden yandı? aşırı sıcaklıktan desem, araç hiç hararet uyarısı yapmadı. ısı göstergesi yok getzlerde. sadece motor soğuk ibaresi var. ısınınca sönüyor.

    parçalar neden yansın ki? daha 100 binde zorlanmamış bir araç bu.




  • tans61 kullanıcısına yanıt
    yağsız kaldıysa lameller hasar almış olabilir. normalde ömürlük parçalardır ve yağın içinde çalışırlar fakat yağsız kalmamak şartıyla. vites geçişlerinde bir anormallik sezip de kullanmaya devam ettiyseniz şanzımanın hasar alması kaçınılmaz olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    yağsız kaldıysa lameller hasar almış olabilir. normalde ömürlük parçalardır ve yağın içinde çalışırlar fakat yağsız kalmamak şartıyla. vites geçişlerinde bir anormallik sezip de kullanmaya devam ettiyseniz şanzımanın hasar alması kaçınılmaz olur.

    yağsız kalmadı. 6 ay önce diferansiyel tamiri gördüğünde yağı komple değiştiler. yağ kaçağı oldu 2 gündür. ona rağmen bile yağ dipte değildi.
  • tans61 kullanıcısına yanıt
    durumu tahmini olarak bilmek imkansız.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik şanzıman arızası
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.