Şimdi Ara

Polo 1.6 Classic detaylı inceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
8
Favori
78.016
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 1 yıldır bu aracı takipteydim ve forumda bu araçla ilgili tam detay bulacağımız bir başlık yoktu. O yüzden bu başlık altında genel ve detaylı bir incelemede bulunacağım.


    1- TEKNİK BİLGİLER


    Araç 100 beygir ve 75 beygir olmak üzere 2 'ye , makyaj olarak da dürbün göğüs ve klasik göğüs olmak üzere de 2 ye ayrılır.
    Donanımlar yıl, paket ve ekletmeye göre 1.6 classic, 1.6 classic comfortline, 1.6 classic highline dır , bunlarda :
    * ABS, Tek airbag, çift airbag, abs, çelik jant, sunroof olmak üzere farklılık gösterir.

    Can alıcı nokta ise motor kodu yani beygir gücüdür. Ruhsattaki motor numarasının ilk üç hanesi AKL ve AFT ile başlayanlar 100 beygirlik, AEE , AEL ve ALM yazanları ise 75 beygirlik olanlarıdır.burada 100 beygirlik olanları inceleyeceğim :


    *AFT ve AKL motorlar aslında silidir piston motor bloğu vs aynı motordur hatta AFT motor teknik olarak 100 beygir görünmesine rağmen aslında DYNO da 102 hp çıkar buda zaten AKL motorun verileridir.
    *AKL (SR) motor AFT motorun yeni versiyonudur diyebiliriz . Bunlar :
    -Ateşleme sisteminden eski tip distrübütör kullanılmayıp AKL de yeni tip 4 bobin çıkışlı ateşleme kullanılmıştır,
    -Emme manifoltu plastik olarak değiştirilmiştir eski versiyonda Aliminyum dökümdür.
    -AKL Motorun şanzuman oranlarıda değişiktir biraz daha oranlar iyileştirilmiştir

    AKL VE AFT motorların kullanıldığı VAG grubu araçlar şöyledir :
    AFT = 95-2000 Golf, 95-96 Passat, 95-99 polo, 96-97 ventoda
    AKL = 98-2005 bora, 97-2004 golf , 99-2001 polo ( ayrıca diğer vag grupları için lütfen google araması yapınız. ör: Seat engine codes )

     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme


    2- YAKIT TÜKETİMİ ve YEDEK PARÇA

    Araç LPG ile şehir içinde ortalama 100 km/10 litre yakıyor. Şehir dışında ise 8 litre civarlarında. Gayet az yakan bir araçtır. Yedek parçası da ortalama avrupa araçları ile aynıdır. Çok nadir bulunması zor olan parça vardır ( benzin hortumu, motor kapağı civata lastigi vs. ) ama genel anlamda yedek parçası bol ve normaldir. Kaporta aksamı da bolca bulunabilir.

    3- KRONİK ARIZALARI

    (Bu aracı almaya karar verdiyseniz elinize bir kağıt alıp yazın ve aşağıdaki listeyi tek tek araçta kontrol edin- )
    Not: Bu yazdıklarım illa ki vardır değil, dikkat edilmesi gereken şeylerdir.

    -Aracın beyaz rengi hariç tüm renklerinde solmaya denk geldim.
    -kapı ve bagaj kiliti arızası fazla görülüyor. Cam krikolarından da şikayetçi olanına denk geldim.
    - geri vites müşürü çoğunda arıza verir.
    - direksiyon serttir . Ve direksiyonu sonuna kadar kırın, keçeden ses geliyorsa kronik sorun vardır demektir. Ve direksiyon serttir.
    - Debriyaj yukarda kavrayabilir. Hepsinde değil ama bazıların kronik sorunudur. O yüzden orjinal baskı balata kullanmaya özen gösterin.
    - Boğaz kelebeği, hava akış metre arızası. Kronik stop etme sorunu vardır. Temizlenince düzelir. Eğer sorun hala devam ediyorsa hararet müşürünü kontrol edin.
    - radyotor su deposunu araç dinlendikten sonra kontrol edin, bazen kanallardan suyu geç toparlayabiliyor.
    - şofor ve yolcu koltuğu kenarı gördüğüm tüm pololarda yırtıktır.
    - emniyet kemeri motoru geri sarmakta nazlanır.

    4- KONFOR ve DONANIMLAR


    Araç yaşına göre gayet konforlu bir araçtır. Kliması kranktan aldığı kuvvetle çok deli soğutur. Lada ısıtmada neyse polo da sogutmada odur . Uzun yolda yormaz, içeriye ses alma durumu ise klasik vag grubu araçları neyse polo da odur. Fena değildir yani. Bagajı çok geniştir. Simit ya da küçük tüp olmasına özen gösterin cunku arka koltuk tekli olarak ileriye yatmaktadır ve tüp engellemektedir. Küçük tüplü ve tüpün sağa yanaşık olmasına özen gösterin. Benimki büyük tüp.
    Araç çok kuvvetli bir araçtır. Yokuş çıkarken gücü hissedeceksiniz. Gaz pedalı motor elektronik bağlı değildir, gaz halat ile bağlıdır. Bu da motorun size ani tepkilere karşılık vermesini sağlar. Araçta bolca boş düğme yeri vardır , lpg tuşu bende klimanın altındaki butonlardadır.

     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme


    Eksiğim ya da yanlışım varsa düzeltin lütfen. Teşekkürler







  • quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    Bu araç bende var gayet memnunum
    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.
    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.
    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.
    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.

    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;

     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme
    İnceleme icin tesekkurler.

    Genel olarak sorunlu ve kalitesiz bir araba hissi uyandirdi bende. Eger saydiginiz sorunlar genelde de varsa, ve genelinde de duzgun kullanilmasina ragmen ici o hale geliyor ise simdi japon araclarinin kiymetini anliyorum. Araba tam anlamiyla dokuluyor.

    Bir de yaziniza sonuc kismi koyarsaniz daha iyi olur sonuc olarak memnun musunuz tavsiye eder misiniz vs
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Volkswagen Polo 1.6 Classic: Detaylı İnceleme

    Giriş

    Volkswagen Polo, kompakt hatchback segmentinde popüler bir model olmuştur. Polo 1.6 Classic, geniş motor seçenekleri ve uygun fiyatıyla kullanıcılar arasında ilgi gören bir versiyonudur. Bu incelemede, Polo 1.6 Classic'in teknik özelliklerini, kullanıcı yorumlarını, kronik sorunlarını ve benzer modelleriyle olan farklarını inceleyeceğiz.

    Motor ve Performans

    Polo 1.6 Classic, 1,6 litrelik atmosferik bir motora sahiptir. Bu motor, 105 beygir güç ve 153 Nm tork üretir. Manuel veya otomatik şanzıman seçenekleriyle sunulan araç, oldukça yeterli bir performans sergiler. AFT kodlu bu motor, uzun ömürlülüğü ve dayanıklılığıyla bilinir.

    Kullanıcı Yorumları

    Polo 1.6 Classic kullanıcıları genel olarak araçtan memnun kalmıştır. Kullanıcı yorumları, aracın yakıt verimliliği, güvenilirliği ve kullanışlılığını övgüyle karşılamaktadır. Ancak, bazı kullanıcılar iç mekanın biraz sıkışık olduğunu ve donanım seviyesinin sınırlı olduğunu belirtmiştir.

    Kronik Sorunlar

    Her araçta olduğu gibi, Polo 1.6 Classic'te de bazı kronik sorunlar görülebilir. Bu sorunlar arasında:

    • Hidrolik direksiyon pompası arızası
    • Eksantrik mili sensörü arızası
    • Bobin arızası

    Bu sorunlar nispeten nadirdir ve çoğu durumda uygun bakım ve onarımla giderilebilir.

    75 ve 100 Beygirlik Modeller Arasındaki Fark

    Polo 1.6 Classic, 75 ve 100 beygirlik motor seçenekleriyle de sunulur. 75 beygirlik model daha ekonomiktir, ancak performansı 100 beygirlik modele göre daha düşüktür. 100 beygirlik model ise daha iyi bir hızlanma ve son hız sunar.

    98 Model Polo Classic

    98 model Polo Classic, aracın üçüncü neslidir. Polo 1.6 Classic ile aynı motor seçeneklerine ve benzer özelliklere sahiptir. Ancak, üçüncü nesil Polo, daha modern bir tasarıma ve daha gelişmiş güvenlik özelliklerine sahiptir.

    Polo 1.6 Classic'in Benzer Modellerle Karşılaştırması

    Polo 1.6 Classic, kompakt hatchback segmentinde Ford Fiesta, Renault Clio ve Toyota Yaris gibi modellerle rekabet eder. Polo 1.6 Classic, uygun fiyatı, güvenilirliği ve yeterli performansı ile bu modeller arasında tercih edilebilir bir seçenektir.

    Sonuç

    Volkswagen Polo 1.6 Classic, kompakt hatchback arayanlar için iyi bir seçenektir. Araç, yeterli performansı, yakıt verimliliği ve güvenilirliği ile kullanıcıların beğenisini kazanmıştır. Bazı küçük sorunlar olsa da, uygun bakım ve onarımla bu sorunlar giderilebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Çok hoş olmuş hocam, fotoğraflar biraz daha fazla olabilir, elinize sağlık :)
  • Bu konu efsane olur, yerimizi alalim
  • İnceleme icin tesekkurler.

    Genel olarak sorunlu ve kalitesiz bir araba hissi uyandirdi bende. Eger saydiginiz sorunlar genelde de varsa, ve genelinde de duzgun kullanilmasina ragmen ici o hale geliyor ise simdi japon araclarinin kiymetini anliyorum. Araba tam anlamiyla dokuluyor.

    Bir de yaziniza sonuc kismi koyarsaniz daha iyi olur sonuc olarak memnun musunuz tavsiye eder misiniz vs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 7 Mayıs 2014; 19:19:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc

    İnceleme icin tesekkurler.

    Genel olarak sorunlu ve kalitesiz bir araba hissi uyandirdi bende. Eger saydiginiz sorunlar genelde de varsa, ve genelinde de duzgun kullanilmasina ragmen ici o hale geliyor ise simdi japon araclarinin kiymetini anliyorum. Araba tam anlamiyla dokuluyor.

    Bir de yaziniza sonuc kismi koyarsaniz daha iyi olur sonuc olarak memnun musunuz tavsiye eder misiniz vs
    Ben Genel Bir Soru Sorayım Belki Yeni Poloları Takip Ediyorsunuz , 2011-2012 Model 1.6TDI Pololarda ESP Var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEKLER

    Ben Genel Bir Soru Sorayım Belki Yeni Poloları Takip Ediyorsunuz , 2011-2012 Model 1.6TDI Pololarda ESP Var mı ?

    Opsiyonel satılıyor ESP ilk sahibi eklettiyse vardır ekletmediyse yoktur ama standart değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    quote:

    Orijinalden alıntı: TEKLER

    Ben Genel Bir Soru Sorayım Belki Yeni Poloları Takip Ediyorsunuz , 2011-2012 Model 1.6TDI Pololarda ESP Var mı ?

    Opsiyonel satılıyor ESP ilk sahibi eklettiyse vardır ekletmediyse yoktur ama standart değil.

    Teşekkür Ettim Hocam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu araç bende var gayet memnunum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    Bu araç bende var gayet memnunum
    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.
    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.
    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.
    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.

    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;

     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    İnceleme icin tesekkurler.

    Genel olarak sorunlu ve kalitesiz bir araba hissi uyandirdi bende. Eger saydiginiz sorunlar genelde de varsa, ve genelinde de duzgun kullanilmasina ragmen ici o hale geliyor ise simdi japon araclarinin kiymetini anliyorum. Araba tam anlamiyla dokuluyor.

    Bir de yaziniza sonuc kismi koyarsaniz daha iyi olur sonuc olarak memnun musunuz tavsiye eder misiniz vs

    dökülüyor mu ? olur mu hiç öyle şey hocam. Bunlar en ince ayrıntıları ve dikkat edilmesi gereken şeyler. Detaylı incelemede bulundum. Araçtan acayip memnunum.
    8 valf olması kullanım amacıma o kadar uygun ki ! Yakıtı kokluyor. Ayrıca performanslı. Bu bahsettiğim sorunları gözlemlemem için 10'larca polo classic test ettim ve bu sonuçlara ulaştım. Polo'nun her türlüsünü denedim, sonunda bunu aldım. Ve fiyat- performans - ergonomik açıdan her türlü beni tatmin eden bir araç oldu. Son 1 yılda 5 tane felan araç değiştirmişimdir, ama her araç değiştirdiğimde polo classic hep aklımdaydı . sonunda 14.500 gibi bir rakama aldım.




  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    kesinlikle fabia. ancak piyasada temiz fabia yok. Ayrıca sedanı çok iğrenç. Hb lerine de yanaşılmıyor. 2001 modeline bile 17-18 dıyenlerı gordum. bence gereksız pahalı. Ayrıca fabia gayet fazla ikinci ele sahip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.
    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.
    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.
    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.

    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;

     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme

    Fabia iyidir her zaman

    Şu kemerin geri sarmama muhabbeti bizde de var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.
    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.
    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.
    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.

    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;

     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme

    Fabia iyidir her zaman

    Şu kemerin geri sarmama muhabbeti bizde de var

    Alıntıları Göster
    Kemeriniz geri sarmıyorsa servislerde bir sprey uygulanır, mekanizmada problem yoksa ilk günkü gibi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    İnceleme icin tesekkurler.

    Genel olarak sorunlu ve kalitesiz bir araba hissi uyandirdi bende. Eger saydiginiz sorunlar genelde de varsa, ve genelinde de duzgun kullanilmasina ragmen ici o hale geliyor ise simdi japon araclarinin kiymetini anliyorum. Araba tam anlamiyla dokuluyor.

    Bir de yaziniza sonuc kismi koyarsaniz daha iyi olur sonuc olarak memnun musunuz tavsiye eder misiniz vs

    dökülüyor mu ? olur mu hiç öyle şey hocam. Bunlar en ince ayrıntıları ve dikkat edilmesi gereken şeyler. Detaylı incelemede bulundum. Araçtan acayip memnunum.
    8 valf olması kullanım amacıma o kadar uygun ki ! Yakıtı kokluyor. Ayrıca performanslı. Bu bahsettiğim sorunları gözlemlemem için 10'larca polo classic test ettim ve bu sonuçlara ulaştım. Polo'nun her türlüsünü denedim, sonunda bunu aldım. Ve fiyat- performans - ergonomik açıdan her türlü beni tatmin eden bir araç oldu. Son 1 yılda 5 tane felan araç değiştirmişimdir, ama her araç değiştirdiğimde polo classic hep aklımdaydı . sonunda 14.500 gibi bir rakama aldım.

    Eski alman malları dökülüyor gibi görünüp tank gibi sağlam olan ender ürünlerdendir.
    Kullanan bilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.
    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.
    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.
    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.

    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;

     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme

    Polo'nun da kokpiti fena değildir. Dürbün göğüs çok güzeldir. GTI'larda kullanılan göğüsle ufak farklar haricinde aynıdır.
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme



    Ayrıca Polo'nun soğutma performansını Volvo'da bulamıyorum. Volvo da çok güzel soğutuyor ama Polo üşütüyor.
    Kronik arızaların bir kısmı 6N2 lerde de vardı.
    Emniyet kemeri nazlı sarıyordu, koltuk kenarı yırtıktı, boğaz kelebeği kirleniyordu falan.
    Ama çokta kötü bir araba değildir Polo. Bulabilirseniz dürbün göğüs alın.

    Bu arada GTI'ya hastayı.
    https://store.donanimhaber.com/4c/c7/0c/4cc70c45db054c1cf88d26f82098ea7b.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 7 Mayıs 2014; 20:33:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEKLER

    Ben Genel Bir Soru Sorayım Belki Yeni Poloları Takip Ediyorsunuz , 2011-2012 Model 1.6TDI Pololarda ESP Var mı ?

    daha önce konu açmıştım.http://forum.donanimhaber.com/m_85469792/tm.htm

    direksiyondan gelen elektronik sesten dolayı. o gün bugun begenmem o yenı poloyu :)
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Beynime vuruyor soğuğu. Dijital de değil.

    Bu gti den var mı tr de ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Beynime vuruyor soğuğu. Dijital de değil.

    Bu gti den var mı tr de ?

    Bildiğim kadarıyla tek tük var.
    Geçenlerde malum sitede görmüştüm bir tane.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Beynime vuruyor soğuğu. Dijital de değil.

    Bu gti den var mı tr de ?

    Bildiğim kadarıyla tek tük var.
    Geçenlerde malum sitede görmüştüm bir tane.


    malum sıteye baktım da senın fotondakı goguslusunden yok. bu arada ustam eksıgım yanlısım varsa duzelt lutfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.
    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.
    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.
    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.

    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;

     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme

    Polo'nun da kokpiti fena değildir. Dürbün göğüs çok güzeldir. GTI'larda kullanılan göğüsle ufak farklar haricinde aynıdır.
     Polo 1.6 Classic detaylı inceleme



    Ayrıca Polo'nun soğutma performansını Volvo'da bulamıyorum. Volvo da çok güzel soğutuyor ama Polo üşütüyor.
    Kronik arızaların bir kısmı 6N2 lerde de vardı.
    Emniyet kemeri nazlı sarıyordu, koltuk kenarı yırtıktı, boğaz kelebeği kirleniyordu falan.
    Ama çokta kötü bir araba değildir Polo. Bulabilirseniz dürbün göğüs alın.

    Bu arada GTI'ya hastayı.
    http://photo.netcarshow.com/Volkswagen-Polo_GTI_1999_photo_0d.jpg

    Dürbün göğüs denilen meret gerçekten iyiymiş. Bizim millette nerden çıkarır bu tabirleri bilmem

    Ama kokpit eskisine göre çağ atlamış gerçekten...




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.