Arkadaşlar cümleten yeniden Merhaba herkese. 2 sene önce Otokoç’tan Jeep Compass araç almıştım. Araçta start-stop işlevi çok nadiren çalışıyordu. Yakıt da katolog verisinin çok üzerindeydi. Satış danışmanı ile görüştüm. “Rodaj zamanı normaldir, 5.000 km sonra düzene girecektir” dedi. Girmedi. Hatta start-stop dışında elektronik aksamda aksaklıklar meydana gelmeye başladı. Kaza önleyici sistemlerin sık sık kendiliğinden devreden çıkması, radyo istasyonlarının ve favori telefonların silinmesi vb. Yetkili servisle görüştüğümde “jeep’lerde start-stop’un devreye girmemesi genel bir sorun” dediler. Onarımı için yetkili servise gittim, 5 gün boyunca uğraştılar, yazılım ve parça değişimi ile çözüm bulamadılar. Uzatmayım, ilk bir sene içinde onarım ve uzlaşma için çabaladım, ama Koç Grubu burnundan kıl aldırmadı. Üst yönetim noter kanalından yaptığım bildirimlere cevap vermeye bile tenezzül etmedi. Son çare olarak dava açmak istedim. Bu noktada AVUKATLARA önemli bir paragraf ayırmazsam olmaz. Bir tanesini anlatayım örnek olarak. İstedikleri paraları ben yazayım, yorumu siz yapın: 25.000 peşin para, dava bitince yüzde 15. bu konuda meşhur bir avukat aynen şöyle dedi: “kazancından %15 alırım” “Kazanç ne?” dedim. “sen şimdi 1 milyona aldın arabayı, dava bitince yenisini aldığında fiyatı 3 milyon olursa, net 2 milyon kazancın vardır. 300 binini ben alırım”. Bu bilgi burda dursun, bir de forumdaki “uzman” arkadaşlara saygı duruşunda bulunayım: O süreçte yine bu forumda konu açtığımda, birçok arkadaş “ben bu işin içindeyim, hiç uğraşmayın bir şey elde edemezsiniz. Zararlı çıkarsınız” minvalinde yorumlar yaptılar. Forumdaki arkadaşlara selam verip kendi arkadaşlarıma değinmezsem küserler :) En yakın arkadaşlarım, Uğraşma, bişey çıkmaz, koskoca firma, yok eğer bu işe gireceksen çok çok iyi bir avukat tutman lazım, en iyisi kimse onu tut mutlaka vb dedi. Buraya kadarlara bir bakarak; dedim öyle mi? Avukat tutmadan davayı açtım. Otokoç ve Tofaş yanlış hatırlamıyorsam 11 tane avukatla götürdü süreci. Kibar tabiri ile gerçeğe aykırı beyanlar, ama o kadar aleni gerçeğe aykırı beyanlarla yürüttüler ki davayı.. Örnek vermek gerekirse, araç hususi araç, ruhsatı hazırlayıp bana verenler onlar, “araç ticari araçtır red talep ediyoruz” dediler. Gerçeğe aykırı bilgilerle davayı kazanmak istiyorsan da, gerçeğinin ispatı zor olan iddialar söylersin. Onun dışında, süreci uzatmak için ellerinden gelen herşeyi yaptılar. İtirazları kanuni sürelerin en son anında yaptılar mesela. Neyse, herşeye rağmen, 9 ayda bitti mahkeme Allaha şükürler olsun. Tabi ki Mahkeme kararına da uymadılar. Son bir kez daha iletişime geçerek araç değişimini talep ettim. Ellerindeki araçla bendeki aracın arasında fiyat farkı varsa onu da konuşalım ödemeye hazırım diye. Ama yok. Ne zaman ki icra ile ödeme emri geldi, o zaman (yine son gününde) “arabanın o km’si yok, raiç değeri belirlensin de parayı ödeyelim” dediler. Jeep Compass harika bir araç. Gerçekten tavsiye ederim. Her km’sini keyifle yaptım. Normalde yine aynısından almayı istiyorduk, ama gelelim başlıktaki cümleye: KOÇ GRUBU TİCARET ANLAYIŞI Bu kadar müşteri düşmanı bir firma dünyada var mıdır acaba? Şu süreçte, inanın dava konusu araba kadar parayı harcamışlardır, hala da harcıyorlar. O kadar avukat, yargılama masrafları keşif ücretleri vb. En azından şurası net: en başta ücrette indirime gitselerdi, tek bir itiraz harcı bile etmeyecekti verecekleri para. Değişim yapsalardı, tam arabaların 2. elde sıfırından pahalıya sayıldığı dönemdi, hiç zarar etmeyeceklerdi. Kiralama şirketine verebilirlerdi, makam arabası yapabilirlerdi.. Bunların hiçbirini yapmadılar. Anlaşılan o ki, hukuk birimine sınırsız bütçe vermişler: “istediğiniz harcamayı yapın ama müşteriyi sonuna kadar madur edin”. Ne oldu? Kaybettiniz. De ki kazandınız, mahkemede kendilerine de söyledim, bu dünyanın öte dünyası olmayacak mı? İnansalar da olacak inanmasalar da. İnansalar zaten böyle yapmazlar o da ayrı :) Ama olacak, ve o Mahkeme-i Kübra’da yeniden karşıma çıkacaklar Allah’ın izniyle. Sonuç olarak, araba olur, başka bir eşya olur, aldınız ve ayıplı mı çıktı? Kesinlikle hakkınızı arayın arkadaşlar. Ve kesinlikle sizin bu zor durumunuzu sömürmek isteyen Avukatlar olursa prim vermeyin. Başına benzer bir durum gelen olursa her daim yardımcı olmak isterim. Herkese kazasız sürüşler, ayıpsız arabalar :) |
AYIPLI ARAÇTA HAK ARAMA: KOÇ GRUBUNUN TİCARET ANLAYIŞI
-
-
Tüm firmalar süreç uzar müşteri uğraşmaz diye düşünüyor. Siz uğraşmışsınız, helal olsun, uğraşanlar arttıkça firmalarda artık daha çabuk uzlaşacaktır.
Adınıza sevindim, firma ve banka avukatları en pislik avukat grubudur, hareketleri zerre şaşırtmıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 2 Ocak 2025; 20:36:21 > -
Allah razı olsun Hocam. Karşı tarafın kendilerini kanundan üstün gören tavrı, ve Avukatların kan kokusu alan köpekbalığı tavırları motive etti beni. Ve tabi arkadaşlarımın "bişi yapamazsın" yorumları.
-
Valla bazen boş seyler için hemen araç değişimi diyenlerde işi zorlaştırıyor, fren müşüru, enjektor hatası var 0 ile değişsin diyenler falan derken o da tuhaf. Ama sizin güvenlik yardımcıları çalışmadığı anda zaten iş bitmiş, orada kazanma şansları olmadığını görmemeleri ilginc,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 2 Ocak 2025; 20:48:41 > -
tebrik ederim helal olsun davayı kendim kazanmış gibi sevindim -
Sagolasin Hocam. -
Hocam arabada bir özellik çalışmıyorsa ve onarımını da yapamıyorlarsa mecbur değişecek. Değişimdi mahkemeydi aklımdan bile geçmiyordu arabayi onarımı bırakırken. Ama hem yapamayıp hem de "yav ne olacak. Araba gidiyor mu gidiyor işte " denince, işin rengi değişti:)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 2 Ocak 2025; 22:18:54 > -
Mücadeleniz ve başarınız için tebrikler. Herkese örnek olduğunuz içinde teşekkürler. Yani pek çok kez haberlerde görüyoruz. Memleketin milyar dolarlık şirketlerinin hem kendi düştükleri hemde vatandaşını düşürdüğü durumları şaşkınlıkla izliyorum izledik izliyoruz. Tabiki her zaman başka insanların başına gelmeyecek bir gün bizim de başımıza gelecek.
Yılda onbinlerce araba satan firmalar bunlar. Kul yapısı hepsi mükemmel olmayacak arada tabiki arızalı hatalı kusurlu araçlar olacak. Mutlaka olacak yani bundan kaçış yok. Hatta günümüz araçları artık mekanik cihazdan öte elektronik robotik cihazlar. Yüzbinlerce onbinlerce üretip sattığın bu cihazlarda elbette hata olacak.
Bu hatayı tutup müşterinin vatandaşın üstüne yıkmanın ne anlamı var. Vatandaş senden daha mı zengin daha mı güçlü? Gerçekten anlam veremiyorum. Niye yani bizi süründürüyorsunuz ki?
Hatalı aracı geri al fabrikaya gönder. Müşteriye de değişim yap yenisini ver. Bence bu firmaya o kadar da maliyetli değildir bu süreç.
Dönüp dönüp aynı konuya geliyorum ancak bu ülkede araba ile ilgili aklınıza gelen ne kadar süreç varsa, vergi, bakım, yol ücreti, trafik cezası, yıkama, aksesuar vs vs absürt ve inanılmaz paralar veriyoruz. Birde bize böyle süreçler yaşatıyorlar ya.
Bu kafadan çıkan hangi firma varsa veya gelecekse tesla, byd vs vs. Bu firmalardan araç almaya çalışırım.
-
koç grubu koç grubu diye tutturmuşsun da , şuna fiat ya da jeep yetkili servisi vs desene ... Sanki davayla Vehbi KOÇ bizzat ilgilenmiş algısı oluşmuş...
-
butun markalar boyle.
zarar ettikleri nereden cikti? 10 kisiden boyle talep geliyor olsa ve her talep edene verseler 10 kere zarar, boyle 10 kisiden 1inden talep geliyor (siz yazdiniz kimse ugrasmak istemiyor) ona da 10 tane parasi gitmiyor.
-
Valla Hocam 1997 de, üniversiteye başladığımda Ankara'da , Ulus'ta bir dükkandan elektrikli soba almıştım. Eski zaman sorun neydi tam hatırlamıyorum, ama satıcı dayı ile dialogu kelimesi kelimesine dün gibi hatırlıyorum.
Ben çekinerek sorunu anlattım , dayı "sıkıntı yok, yenisi verelim, önce bir kontrol edelim bir daha yorulma buraya kadar" demişti.
"Siz ne yapacaksınız?" Dedim
"Ne yapacağım ben de kimden aldıysam ona iade edeceğim " demisti.
Hic unutmuyorum. Ticaret aslında bu kadar temiz de yapilabilir.. -
Hocam inanın laf olsun diye böyle yazmış değilim.. ne distributor ne bayiler.. hiçbirinin en ufak yetkisi, insiyitafi yok. Tepeden icazet almadan cevap bile vermiyorlar. Yoksa derdim "şu bayi, bu yetkili servis" diye. Ha yanlış anlama olmasın, muhatap olduğum bayiler ve yetkili servislerde sorun yaşamadım. Sıkıntı en tepede. Zihniyet en tepenin zihniyeti. -
Doğru söylüyorsunuz. Bir davadan zarar ederler ama insanlarda "süreç çok uzun sürüyor" algısı yaratınca çok daha fazlasından yırtıyorlar. -
Bence boyle durumlar bir yerden sonra adamlarin kontrolunden cikiyor. Yani oturup 'biz ne yaparsak bu sureci en kotu sekilde yonetebiliriz' diye dusunsek bile, sizin bu anlattiginizdan kotu olamazdi.
Yazik olmus
-
Bazı arkadaşların da dediği gibi amaç müşteriyi yıldırmak. Bu yolda herşeyi mübah görüyorlar. Bilirkişi raporuna itiraz, ek rapora da itiraz.En son itirazlarında şöyle demişlerdi :
"Sorunun kaç liraya çözülebileceği, sorunun arabanın değerinde kaç liralık bir düşüklüğe neden olduğununun tespiti..."
Arkadaş bu arabanın tek ithalatçısı sen değil misin? Tek yetkili servisi sen değil misin? Sen bu sorunu çözememişsin, bilirkişi bunu nasıl nerde tespit etsin? Eski sanayideki "her türlü araç kaporta boya elektriki teyp tamiri yapılır" dükkanlarından fiyat mı alsın?
Amaç sürekli süreci uzatmak, yoksa bir düzine avukat, herhalde biliyorlardır kanunları..
İşte bu yüzden diyorum "Koç Grubu Ticaret Anlayışı" diye. Bu davaları, davalarda neler olduğu en üst yönetimin bilmiyor olması söz konusu olabilir mi?
-
Konuyu hatırlıyorum, o zamanlar ben de yazmış olabilirim, hatta sanırım o zaman ilk etapta yalnızca start stop üzerinden gitmiştik.
Start stop için bir sürü parametreye bakıyor ona göre seçiyor genel itibariyle, 2011-17 arası Giulietta kullandım, şimdi 500x kullanıyorum. Start-stop mesela Mercedes'lerdeki gibi her duruşta çalışmıyor, onda fren pedalı ile bile kontrol edebiliyorsunuz yanlış bilmiyorsam. Az basınca stop etmiyor, belirli mesafeden sonrasında stop ediyor vesaire gibi.
Fiat grubunda ise örneğin stop ettiniz, tekrar çalıştı, en az 10km/h'ye çıkmanız lazım sonraki duruşta tekrar stop etmesi için. İşte yok kalorifer şu kadar açık olacak, sonrasında "ısıtmak istiyorsun" diye stop etmiyor, motor çok soğukken stop etmiyor vesaire vesaire gibi böyle 10-15 maddelik şartları vardı.
Muhtemelen bundandı ama servisler falan bunları bilmiyor genelde. Forumlardan, yabancı kaynaklardan, kitapçıklardan oralardan buralardan öğrendik hep bunları. Yalnızca bu anlamda bir sorun yaşamış olsanız büyük ihtimalle zaten davaya da ihtiyacınız olmayacaktı, ayıp diye sayılmazdı sanırım...
Ha bunun haricinde yaşanan diğer elektronik sorunlar zaten kabul edilemezdi bence de.
Örneğin güvenlik sisteminin çalışmaması... Atıyorum, olmadık bir zamanda "yanlış" çalışıp sizi şaşırtır ve kaza yaptırırsa ne olacak?
Ya da ayarların sıfırlanması...
Bunları her iki aracımda da hiç yaşamadım mesela. Bariz bir yanlışın olduğu belliymiş.
Güzel olmuş.
Bizde her markada olay böyle.
Subaru'ya da gitseniz böyle, Mercedes'e de, BMW'ye de...
Çünkü sıkıntı marka veya ticari şirketin tavrından değil, Türk olmaktan geçiyor. Adalet sistemimiz belli, süreler süreçler belli. Onu biliyorlar. Kullanıcı bilinçsiz, onu biliyorlar.
"Yetkili" denen servislerin tavırları, bilgileri zaten belli. Çoğu kişi bunu bilmiyor, farkında değil diye onlar da istedikleri gibi at koşturacaklarını düşünüyorlar.
Çözemedikleri yerde "bilmiyoruz" demek yerine artık klişeleşmiş "bunlar böyle, rodaj böyle, bir süre kullanın" falan diye sallaya sallaya gidiyorlar.
Çalıştığım yerde bilirkişi için otomotivcilere dava dosyaları geliyordu. Davaların %99'u Range Rover ve patlayan motorları idi.
Borusan, Kosifler, Borusan, Kosifler...
Her davada bakıyorduk, efendim kullanıcı hatası, efendim yok dandik mazot almışsınız, yok bilmemne, türlü bahaneler.
Adamlar sorunu biliyordu, bilirkişiler direkt olarak artık dava detayını falan sormadan gönderiyorlardı, "araç değişim" şeklinde görüş belirterek. Veya motor değişim, artık neyse...
Benzer şekilde motor sorunundan Volvo ile süreç yaşayan vardı, burada mıydı bilemiyorum, adam S80 ile uğraşmıştı yanılmıyorsam.
Sonunda o da ya araç ya motor değiştirdi veya ikisi de, motor değişimi de çözüm olmamıştı galiba. Ayıplı diye değiştirildi.
Bir arkadaşım Jetta ile benzer süreç yaşadı.
Bi başkası Megane ile.
Eski kasa otomatik Megane 2000 küsür model, araba daha neredeyse sıfır km'de, şanzıman mı ne bir şey arıza yapıyor, yolda kalıyor, kımıldamıyor.
Davalık oldular, 5 sene sonra dava bittiğinde yeni kasası çıkmıştı, mecburen onunla değiştirildi.
Ancak hala tavır aynı.
Neden, çünkü tüketici hala çok bilinçli değil. Birçok kişi "yetkili" servislerin her sorunu çözebileceğini düşünüyor, ellerine gidiyor, bir çok kişi otomobilden sizler bizler gibi anlamıyor.
Onlar da %1 ile uğraşabiliyorlar. Ne olacak ki, bilmemkaç bin tane satmışsın, 5 tanesi dava açsın.
Mahkemeler de çok bilinçli değil, "ticari" falan diyerek iş yapmaya çalışmışlar, yanıltmaya çalışmışlar. O da ayrı komik.
Ticari deyince aklıma geldi.
Zamanında bir AVM'de babam dükkan açmak istiyor, dünya para verilmiş, o olmuş bu olmuş, sözleşmeler şunlar bunlar, tam dükkan açmaya yakın, 2009 krizi patladı.
AVM yönetimi bakmış olmayacak, açılışa yakın demiş ki "ben burayı outlet yaptım". Babam da itiraz etti, benim outlet dükkanım yok, normal dükkan açacağım, sözleşmeye uymuyorsun, haklı fesih sebebi dedi. Adamlar dava açtı. Tabi sizinkine benzer şekilde binbir türlü yalanlar, yok efendim biz dükkanı size göre dizayn ettik, altyapı buna göre çekildi vesaire. Hepsi yalan, dükkanların altyapıları hazır, kaç m² istiyorsan ona göre araya duvar çekiyorlar sadece...
Babamla avukat akrabası dava dilekçesi yazıyorlar, babam gelip bana sordu, "sen otomobil delisisin, konuyu nasıl açıklarsın araba örneğiyle" dedi.
Dedim ki sen Doblo istiyorsun ama koltuklu camlı falan istemişsin, sipariş etmişsin, parasını ödemiş, opsiyonlar seçmişsin. Bayi geliyor sana teslim günü Doblo Van getiriyor, bakın bu da aynısı diyor.
Halbuki aynısı değil, donanım farklı, hususi değil ticari, köprüden geçemiyor, hız sınırı her şeyi farklı. Ben bunu istemedim ki kardeşim???
Dilekçeye aynen bu örneği yazdılar ve hakim bunu okuduğunda tamam ben olayı çok net anladım deyip babamların lehine karar vermişti, sözleşme zararsız iptal...
Böyle gerekiyor bazen.
Hayırlı olsun diyelim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 3 Ocak 2025; 0:3:16 >
-
Avukat tutmadan süreci götürmeniz ve sonuçlandırmanız da ayrı efsane olmuş bu arada, tekrar okurken sonra fark ettim
-
favorilere alayımda
bakar bakar okurum , teşekkürler detaylı bilgiler için
-
quote:
Orijinalden alıntı: BojanBogdanovicBazı arkadaşların da dediği gibi amaç müşteriyi yıldırmak. Bu yolda herşeyi mübah görüyorlar. Bilirkişi raporuna itiraz, ek rapora da itiraz.En son itirazlarında şöyle demişlerdi :
"Sorunun kaç liraya çözülebileceği, sorunun arabanın değerinde kaç liralık bir düşüklüğe neden olduğununun tespiti..."
Arkadaş bu arabanın tek ithalatçısı sen değil misin? Tek yetkili servisi sen değil misin? Sen bu sorunu çözememişsin, bilirkişi bunu nasıl nerde tespit etsin? Eski sanayideki "her türlü araç kaporta boya elektriki teyp tamiri yapılır" dükkanlarından fiyat mı alsın?
Amaç sürekli süreci uzatmak, yoksa bir düzine avukat, herhalde biliyorlardır kanunları..
İşte bu yüzden diyorum "Koç Grubu Ticaret Anlayışı" diye. Bu davaları, davalarda neler olduğu en üst yönetimin bilmiyor olması söz konusu olabilir mi?
Hocam büyük şirketlerin yönetiminde ufak tefek işlerin konuşulmadığından emin olabilirsin. Koç holding piyasa değeri 500 milyar TL ye yaklaştı yönetim kurulunda olan kişiler emekle para kazanan kişiler değiller. Bir çok şirkette milyonlarca dolar yatırım sahibi tahtacı dediğimiz küçük yatırımcıyı tokatlayarak para kazanan sermaye geliri yüksek olan insanlar compass o adamın 1 günlük kazancı belki 1 spekülasyonla 10dk da o aracın parasını kazanır oturup şirketin bir şubesine dava açılmış müşterimiz araçtan mağdur olmuş diye konuşur mu hiç birinin gözünde zerre değerimiz yok bir malız onlar için sağılacak tüketiciler...
Hukukta davalının yegane amacı davayı uzatmaktır. Bitmek üzere olan bir davam vardı taşınmaz ile ilgili 2020 açılış 2022 de bitmek üzereydi benim kendi araştırmam ve kanaatim ile kaybedecektik. Bir hata farkettik noterlik ile sulh mahkeme veraset ilamı hisselendirmesinde fark vardı. Karar aşamasından döndü dosya 2 yıldır hasımlı veraset davasından karar bekleniyor. Davacı davayı açtı takıp etmedi vs şimdi tekrar açtı hakim reddetti davayı istinaftan gelecek 2026 da belki karar gelir. Mevcut şekilde kesinleşirse sulh mahkemesinden yeni bir veraset istenmesi gerekecek sonra tekrar asıl dosyamızdan ek rapor vs alınacak 2027 ye kalır tahmini 4 yıl da istinaf temyiz sürerse 2031 da biter. Kaybedilse bile müvekkil o zamana kadar orayı kullanacak kâr kardır. Bakarsın davacı ölür mirasçılar işin peşini bırakır avukatı çekilir asil gelmez vs belli olmaz. Haksız olsak ta zamanla kazanma ihtimalimiz var sonuçta...
Parasal davalarda genelde tüketiciler şirketlerden avans faizi talep etmiyor. Normalde taraflardan biri için ticari iş avans faizi (%51.75 yıllık) isteyebilir. Özel olarak belirtmediği için %24 faiz işliyor. Ne kadar uzasa bu faizlerle borçlu için o kadar iyidir. Hukuk müşavirlikleri yargılamada olacakları biliyor. Ama iş sahibi özellikle anlaşmayın uzatın kabul etmeyin uzlaşmanın diye talimat veriyor. Herkesin de dava açacak veya takip edebilecek gücü veya yetkilisi yok. Yıldırarak pes ettirilen çok insan gördüm.
-
Gerçek bilinçli tüketici ve hakkını yedirmeyen bir vatandaş olduğunuz için sizi tebrik ediyorum. Belki bu başlığınız sorun yaşayıp, uğraşmak istemeyenlere ilham olur.
Valla Hocam 1997 de, üniversiteye başladığımda Ankara'da , Ulus'ta bir dükkandan elektrikli soba almıştım. Eski zaman sorun neydi tam hatırlamıyorum, ama satıcı dayı ile dialogu kelimesi kelimesine dün gibi hatırlıyorum.
Ben çekinerek sorunu anlattım , dayı "sıkıntı yok, yenisi verelim, önce bir kontrol edelim bir daha yorulma buraya kadar" demişti. "Siz ne yapacaksınız?" Dedim "Ne yapacağım ben de kimden aldıysam ona iade edeceğim " demisti. Hic unutmuyorum. Ticaret aslında bu kadar temiz de yapilabilir.. |
Bazı arkadaşların da dediği gibi amaç müşteriyi yıldırmak. Bu yolda herşeyi mübah görüyorlar. Bilirkişi raporuna itiraz, ek rapora da itiraz.En son itirazlarında şöyle demişlerdi : "Sorunun kaç liraya çözülebileceği, sorunun arabanın değerinde kaç liralık bir düşüklüğe neden olduğununun tespiti..." Arkadaş bu arabanın tek ithalatçısı sen değil misin? Tek yetkili servisi sen değil misin? Sen bu sorunu çözememişsin, bilirkişi bunu nasıl nerde tespit etsin? Eski sanayideki "her türlü araç kaporta boya elektriki teyp tamiri yapılır" dükkanlarından fiyat mı alsın? Amaç sürekli süreci uzatmak, yoksa bir düzine avukat, herhalde biliyorlardır kanunları.. İşte bu yüzden diyorum "Koç Grubu Ticaret Anlayışı" diye. Bu davaları, davalarda neler olduğu en üst yönetimin bilmiyor olması söz konusu olabilir mi? |
Doğru söylüyorsunuz. Bir davadan zarar ederler ama insanlarda "süreç çok uzun sürüyor" algısı yaratınca çok daha fazlasından yırtıyorlar.
|
Hay ağzın bal yesin Hocam. Sen deyince aklıma geldi, Nissan, start-stop sorunu olan bir sürü arabayı geçir çağırmış, "araçta yangına neden olabilir bu sistem hatası" diye. Onu da mahkeme dosyasına koymuştum. Mesajlarda gördükçe diğer ayrıntılar da geliyor aklıma tek tek: "Hadi ben bu şekilde kullandım arabayı, satarken nasıl satayım, kim alır ?" dediğimde, " "Düşündüğünüz şeye bak, bu ülkede ikiye bölünmüş arabalar satılıyor. " Demişlerdi. |
Son yazdığınızı görünce ben de yorum yazmak istedim. Benim de aynı şekilde SANDISK ssd'im arızalandı. Aldığım yere mail attım. Garantisi bitmiş dediler. Sandisk'e ulaşıp durumu anlattım. Seri no ve fotoğrafları istediler gönderdim. Ürünü Polonya'ya göndermemi istediler. Bir kod gönderdiler o kod ile ücretsiz şekilde Varşovaya yolladım ürünü. 2 gün sonra ulaştılar yeni SSD'nizi gönderdik dediler. Bir süre sonra gümrük müşavirliğinden arandım. Üründe vergi olduğunu söylediler vergi ssd'den pahalıydı. 3 gün içerisinde ödemezsem vergi fiyatı 2 ye katlanacak denildi. Sandisk'e ulaştım durumu anlattım. Yunanistan numarasından bir temsilci beni arayıp ürünü kabul etmememi söyledi. Kesinlikle gümrük vergisi çıkmayacağını söyledi ve sizden para koparmaya çalışıyorlar dedi :=) Gümrük müşavirliğini arayıp ürünü reddettim. Sandisk tekrar ürün gönderdi. Bu sefer gümrük vergisi sorun olmayacak dediler ve ürün ücretsiz kargo ile evime kadar geldi. Beni yolmaya çalışan vatandaşımdan, elin Amerikalısı kurtardı. O olaydan beri SANDISK dışında ürün almamaya çalışıyorum. Gavur dedikleri adamlar çok daha ahlaklı ve dürüst. İnanın o ödedikleri kargo ücretleri SSD fiyatının çok üzerinde.. Cebimden beş kuruş çıkmadan yeni SSD'ime kavuştum.. |
Tüm firmalar süreç uzar müşteri uğraşmaz diye düşünüyor. Siz uğraşmışsınız, helal olsun, uğraşanlar arttıkça firmalarda artık daha çabuk uzlaşacaktır.
Adınıza sevindim, firma ve banka avukatları en pislik avukat grubudur, hareketleri zerre şaşırtmıyor |
Valla bazen boş seyler için hemen araç değişimi diyenlerde işi zorlaştırıyor, fren müşüru, enjektor hatası var 0 ile değişsin diyenler falan derken o da tuhaf. Ama sizin güvenlik yardımcıları çalışmadığı anda zaten iş bitmiş, orada kazanma şansları olmadığını görmemeleri ilginc, |
Sagolsun Hocam.
Bu arada siz söyleyince aklıma geldi : Dediler ki : "Motorda 15.000 tane parça var. Bazıları çalışmadı diye ne olmuş" (Bu ifadeyi mahkeme dosyasına da geçirdiler.. Allah akıl fikir versin ne deyim) Arkadaş sen benden 15.000 parçanın hepsini benden aldın mı?? Bilmem kaç milyon fiyatı var, içinden üç beş 10 bin vermedim diye ne olmuş desem; arabayi verirler mi bana :) |
Hocam arabada bir özellik çalışmıyorsa ve onarımını da yapamıyorlarsa mecbur değişecek. Değişimdi mahkemeydi aklımdan bile geçmiyordu arabayi onarımı bırakırken. Ama hem yapamayıp hem de "yav ne olacak. Araba gidiyor mu gidiyor işte " denince, işin rengi değişti:)
|
Benzer içerikler
- srp airbag nedir
- hgs ödenmezse ne olur
- mazot kokusu nasıl çıkar
- citroen c1 otomatik vites nasıl
- swm araba yorumları
- chery sedan modelleri
- dacia fiyat listesi
- yeni picanto
- renault clio 2022 fiyat listesi
- hyundai bayon bagaj hacmi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X