< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 3 Ocak 2025; 14:5:7 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
AYIPLI ARAÇTA HAK ARAMA: KOÇ GRUBUNUN TİCARET ANLAYIŞI (3. sayfa)
-
-
Hocam icrada şu anda dosya. Ticaret odası değer belirleyecek. Ona göre nakit ödeme yapacaklar. İkinci el değeri degil ama, sifir olsa idi kac tl ederdi diye.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Haber düşünce bir tepki oldu.unutuldu gitti. Daha yeni arkadaşım 2. El s cross mu ne aldi. 1 yaşında.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam öncelikle sizi çok tebrik ederim. Uğraşmışsınız dava açmışsınız. Kan emici avukatlarıda ekarte etmişsiniz ve avukatsız şekilde kazanmışsınız karşı tarafın bir sürü avukatına rağmen, vallahi tebrikler.
Bizim gibi gelecekte bu tarz sorun yaşama ihtimali olanlara da yol göstermesi açısından adım adım ne yapılması gerektiğini yazarsanız faydalı olacağına inanıyorum.
Son olarak genel Koç grubu yazmanız biraz garibime gitti... Koç grubu Arçelikte satıyor mesela ve Türkiye'de müşteri memnuniyeti en yüksek markalardan biri diyebiliriz. Benim 9 yıllık buzdolabımı garantisi çoktan bitmiş olmasına rağmen ücretsiz değiştirdiler örneğin.
Komple böyle Koç grubu deyince farklı sebeplerden biraz önyargınız var gibi hissettim ama bir tüketici olarak gönülden tebrik ederim.
-
İşi kovalamanız takdir edilesi. Tebrikler. Araçta yanan arıza lambaları, çalışmayan elektronik donanımlar beni de sinir eder. Satarken bir dünya para almayı biliyorlar bu donanımlara. Hepsi sorunsuz çalışacak o kadar.
-
Sagolsun Hocam.
Bu arada siz söyleyince aklıma geldi :
Dediler ki :
"Motorda 15.000 tane parça var. Bazıları çalışmadı diye ne olmuş"
(Bu ifadeyi mahkeme dosyasına da geçirdiler.. Allah akıl fikir versin ne deyim)
Arkadaş sen benden 15.000 parçanın hepsini benden aldın mı?? Bilmem kaç milyon fiyatı var, içinden üç beş 10 bin vermedim diye ne olmuş desem; arabayi verirler mi bana :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aynen hocam. 500 TL eksik olsa o arabayı vermezler. Teybi de esp de abs de start stop da car play de hepsi sorunsuz çalışacak. Nokta. Arıza, üretim hatası vs olabilir o zamanda giderecekler. Araba kıtlığı zamanında millete bin tane ekstra donanım, yok bagaj paspası, yok boya koruma kitlemeyi biliyorlardı
-
hadi firmanın avukatlarını anlıyorum da
bu forumu kullanan ve size bi şey çıkmaz ne uğraşıyon diyen lavukları anlamak çok güç
-
tebrik ederim. hepimize öncü ve örnek olmuşsunuz. bu ülkede adaletin iyi olmaması ve geç işlemesine, yurttaşların okur yazar olmamasına güvenen en kurumsal firmalar bile kanun ve ahlak dışı işler yapıyor. sizin gibi insanların sayılarının artması dilerim.
-
Hocam daha önce de dediğim gibi bayi direk Koç grubu. Otokoc. İthalatçı da Tofaş.
Yani beyaz eşyadaki gibi bayilik yok. Orda vatandaş Ahmet gidiyor beyaz eşya dükkanı açıyor.
Çoğu işlem kendi insifiyatinde. Karına göre fiyat belirler kampanya yapar. Tabi ki belli sınırlar içinde.
Ama burda direk satıcı da ithalatçı da Koç grubunun kendisi.
Süreci yürüten de baş hukuk müşaviri.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam sitedekiler neyse , burda sanal bir ortam var. Kim kimdir kimse bilmiyor.
Benim yakın arkadaşlarım dedi bunu..
Karar çıktı hala "bu işin BAM'i var yıllarca sürer sevinme" diyenler çıktı. (İstinaf mahkemesini diyorlar).
Destek olmuyorsaniz da köstek olmayın arkadas ya :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
bir de bu deneyimi okuyun : reklam veya iş birliği değildir, linktir.
-
Bu forumda tüm tuşlara basarak tavsiye veriyorlar. Mesela cimere yaz, ticarete bakanlığına yaz, ceo suna, italyaya, italya başbakanına....
Sizin yol çok net ve olması gerektiği gibi olmuş.
Hayırlı olsun.
Avukatların "kazanç" anlayışları zaten bu davayı kazanamayacaklarının ispatı.
-
Teşekkür ederim Hocam.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok büyük hata böyle yaparsak tabiki kimse önemsemez tüketiciyi. Ayrıca bu tüketici hakları meselesi yerel pazarların hakim devleti değil ihracat yapan ülkeler kendi markalarina dayattığı bir şart.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer varsa sizin muhattabiniz satıcı ithalatçı Tofaş hukuki memfaat yokluğu diye savunma yapar davayı düşürür 11 avukatida satıcısı için sıralayacak değil ben hala dava sürecinde bir tuhaflık var diye düşünüyorum ifa imkansızlığı savunması zaman kazanma dediğiniz gibi mevcut muadilini vermek zorunda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Koçlardan para almak ha... çookkk büyük iş başarmışsın.
-
İşte ben de biri diğerine suçu atıp sıyrılmasın diye ikisine de dava açtım. İkisi de üzerine alıp savunma yaptı. Ama somut deliller ve kanun ortada. zaten savunamadılar da.
İlk savunmaları şöyleydi:
"Araçtaki kusuru kesinlikle kabul etmiyoruz... Kusur varsa da değişim yerine fiyat indirimi talep ediyoruz".
Ekine de boya hasarlı bir arabanın emsal kararını koymuşlar :)
Ha öncesinde araç ticari araçtır, zamanaşımına uğramıştır. "vb vb tüm tuşlara basmışlardı.
Rayiçbedele gelince, burda firma bir seçim yapmış.. Ben mahkeme kararından sonra kendileri ile görüştüm, elinizdeki araç ne ise, bendekinin eksi artı donanımları neyse hesaplarız, gerekirse üzerine para da verebilirim dedim.
Ama adamlar iyi niyetli değil. Sonuna kadar uzatmak için birebir aynısı yok ifa imkansızlığı dediler. Amaç süreci uzatmak.
Ha şu olacak; ben parayı alınca başka araba alma şansım olacak.
-
Otomotiv ve teknoloji sektöründe, garanti sürecinde olan ürünler sıfırı ile değiştirilir ya da ufak arızalarda ücretsiz parça değişimi yapılır, fabrikalar bunu özellikle belirtir distribütörlere.
Ancak Türkiye'de ki distribütör'lerin %90'ı hırsız, dolandırıcı ve yalancıdır. Özellikle sahipleri. Zaten öyle zengin oluyorlar. Her neyse.
Fabrikanın tek suçu insiyatifi distribütöre bırakmasıdır. Ancak fabrikaya mail-somut posta-telefon, resmi bir belge ile ulaşabilirseniz, fabrika size yine destek çıkabilir. Ama her firma buna ihtiyaç duymaz.
Otomotiv sektöründen gidecek olursak, ayıplı veya üretim hatalı bir araç alındı ve telafisi olmayacak bir hata var, fabrika distribütöre şöyle söyler; ''ürünü iade al, yenisini siparişe çek, yeni ürünü müşteriye ücretsiz ver, ayıplı malı bana yolla''
Buraya kadar hoş, Türkiye'de ki distribütör bunu neden yapmıyor onu anlatayım;
Fabrika nakliye ve sevk masraflarına karışmaz bu ilk sebep.
Hiç bir şekilde sabit olmayan alım gücü ve döviz kuru sebebiyle Türkiye'de distribütör bu işten ufak zarar eder yani şöyle; Ocak 2024'de alınmış araç 5 liraydı döviz 35 liraydı, Temmuz 2024'de araç 6 lira, döviz 40 lira ve o arada ki farklar distribütörden çıkıyor. Ama bu müşteriyi bağlamaz tabi ki, burada hem ülkenin sistemi, hem de distribütör hatalıdır.
Başıma gelen ufak bir olayı başka sektörden aktarayım;
Seagate firmasından Vatan Bilgisayar'dan HDD (harddisk) aldım, 25. ay bozuldu, Vatan'a sordum 24 ay garantisi var bir şey yapamayız dediler, içime kurt düştü Google'den araştırdım Seagate uluslararası 3 yıl garantiliymiş, fabrika ve merkez ile mail yoluyla iletişime geçtim, fabrika seri numara ve fotoğraf istedi, Hollanda merkez adreslerini verdi ve yollayın dedi. Bizim aç gözlü PTT götürüyordu o dönem sadece en uygun, 2012 yılı bu arada, HDD 100-150TL bir şey, PTT kargo gemi ile 60TL ücret aldı ki 2012 yılında 60TL'ye yarım depo benzin alınıyordu öyle hesaplayın, neyse yollayım, 10 gün de gitti, oraya ulaştıktan 3 gün sonra kapı çaldı haberim yok, DHL kargodan paket geldi, bir baktım yeni seri sıfır ürün HDD yollamışlar, bir de özür mektubu yazmışlar.
Firma dediğin böyle, ticaret dediğin böyle olacak. Ölene kadar Seagate'den başka HDD almam bir daha mesela.
-
1 adet ağır ceza davam hariç , geri kalanının tamamında kendim savundum veya kendim dava açtım. Hepsinde de beraat veya davayı lehime sonuçlandırdım. Ağır cezada da kendim savunurdum da mecbur avukat olacak diye avukatla girdim. Avukatları gözünüzde çok büyütmeyin. Benim davam vergiseldi , avukat'a ben vergi hukuku anlatıyordum.
Bu arada tebrik ederim, haklı davanızı uzasa da kazanmışsınız.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X