Şimdi Ara

Ayıplı Arabada İzlenecek Yol (Hukuki Süreci Başlatıyorum)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
72
Cevap
3
Favori
4.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. 3 ay önce sıfır olarak aldığım Jeep Compass aracımın start stop'u çalışmıyordu. Aracı aldığım bayideki servis önce "Isınmadan devreye girmez" tabi dedi, ben "1 saatte ısınmaz mı araba?" deyince, "Arabanızın motoru ne?" dedi. "1.3" dedim. "1.3 motorlarda kronik sıkıntı var, yazılım bekliyoruz dedi.


    Sene 2023, bilgiye ulaşmanın çok kolay olduğu bir çağda sormam, araştırmam mı zannettiler acaba..


    Neyse yaşadığım serviste önce yazılım güncellemesi yaptılar. Olmadı. "Akşama kadar aküyü şarj edelim" dediler. Olmadı. "yazılım atıldı araba 24 saat uyku modunda beklemeli" dediler. olmadı. bir 24 saat daha aküde şarjda kalsın dediler. Akü mü kusurlu dedim, "akü kusurlu olsa araba çalışmaz, start stop olmasa da olur derseniz alın kullanın" dediler.


    Birincisi 1.3 motorlarda böyle bir kronik, genel sıkıntı yok. Araştırmayacağımı düşünmüş olabilirler ama araştırdım. Tek tek kullanıcılara ulaştım. Amerikada'ki Jeep forumuna üye olmuştum zaten arabayı alır almaz. Orda da çok kişi ile görüştüm. Yok böyle bir durum.


    İkincisi sorunun ne olduğu, çözümün ne olacağı konusunda hiç güven vermiyorlar. "yazılım atılınca düzelir diye umuyoruz" Olmadı akü bir gün şarj olursa düzelir" O da olmadı bir 24 saat daha şarj olursaa, belki düzelir.


    Muhtemelen yeni güne, "sorun çözülmedi" ya da " durdu durdu, bir 24 saat daha şarjda kalsın" haberi ile başlayacağım.


    Çözerlerse ne ala. olmadı, ne gibi bir öneri ile dönerler? Bugün işaretini verdikleri gibi "bu şekilde kullanın" derlerse ne yapmalıyım sizce?


    Burdaki çoğu arkadaş "ya start stop manasız birşey, ben zaten kapatıyorum" diyor. Ama esas konu, arabanın ayıplı olması. Araba fiyatları malum, galariler sıfır arabaları alıp 300, 500 bin fazlası satışa koyuyor. Yarın öbür gün, 2 sene sonra 5 sene sonra, arabayı satacak olduğumda, "start stop çalışmıyor" dediğimde arabayı satma ihtimalim olur mu? Ben şahsen bu paraları veriyorsam, herhangi bir fonksiyonu çalışmayan arabaya kuruş vermem.


    Ötesinde, gerçekten yakıt tasarrufunu ciddi düşüren bir özellik. Neden kullanmayım?


    Söylediğim bazı arkadaşlar "asla böyle birşey bekleme" dese de, böyle bir durumda ya ayıpsız olanı ile değişim, ya da iade tarihi ile liste fiyatı ile aracın iadesini talep etmeyi düşünüyorum.


    Bu konuda görüşleriniz nelerdir? Başına benzer sorun gelenler oldu mu?


    EKLEME! Bir de, oldu da akü 48 saat şarjda kalınca durum çözüldü, sizce de akü değişimi talep etmem gerekmez mi? Sonuçta sıfır arabada ne akü sorunu. Bagajda takviye kablosu ile mi gezelim.. Sakin kalayım diyorum, baya zorlanıyorum..



    Güncelleme: Bugün de çözemediler. Dahası, haber de vermiyorlar. Ben arayınca telefonu açmıyorlar.. Kalktım yola düştüm, yolda iken aradılar "Maalesef düzelmedi. Siz arabayı almayın". Dedim bildiğiniz bir şey var mı, arabayı tutmak için mi tutuyorsunuz? Merkezle yazışıyoruz dediler. Ve ısrarla yeni akü ile denemiyorlar.. Akü zayıf demeden akü değiştiremeyiz deyip duruyorlar. Gidiş iyi değil ama bakalım..



    Ekleme : Nihayet akü değiştirmeyi onaylamışlar. Şu başlık altında yorum yapan arkadaşların mesleği ne bilmiyorum ama o kadar insanın il söylediği şeydi bu. Ya akü bozuk ya araba, bu kadar net. İnşallah düzelir diyelim.


    Yeni akü ile de sorunu çözemediler..


    GÜNCELLEME: Araba ile 1 saat test sürüşü yapıp düzeldi diye teslim ettiler. Eve gelip parkkedip araba azcık soluklanınca kaldığı yerden çalışmamaya devam ettim.Firmaya olayı özetleyerek ayıplı mal değişim talebini mail olarak ilettim. Noter Kanalı ile de ihtarname çekeceğim.


    Yıllardır biriktirdiğiniz para + her ay yüklü kredi ödemesi yaparak paranız ile rezil olmak.. Jeep..



    Bakak görek..



    İyi forumlar dilerim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 11 Nisan 2023; 10:22:12 >







  • bende octavia var, SS çalışma kriterleri


    - Emniyet kemeri

    - Akü

    - Motor sıcaklığı

    - Havalandırma (ısıtma/soğutma)

    - partikül filtre (rejenerasyon işlemi)

    - Direksiyon açısı

    - Yokuş


    bu şartların tamamı (dikkat edin tamamı) uygunsa SS düzgün çalışıyor.

    Her aracın SS çalışma protokolü farklı olabilir.


    Bir sefer aküm aracı çalıştıramayacak kadar kötü duruma gelmesine rağmen SS ışıklarda sorunsuz çalışıyordu.

    Bizim vw grubunda SS çalışmama sebebi ekranda yazıyor. Sizin yazılımı bilmiyorum ama servisin bunu mutlaka çözmesi gerekir. Gerekirse servisi değiştirin veya ana servise gidin. İthalatçı koç grubu sanırım onlarla görüşün.


    böyle kullanın demek kabul edilemez bir durum hele ki araç sıfırsa (eskide olsa çözmek zorunda)

    Bence bu durumu katiyen kabul etmeyin, çok ısrar ederlerse aracınızı güncel fiyatından kendileri geri alsınlar.

  • Benzer sorunu Volkswagen ile yaşıyorum. Bunun yüzünden 3 kere servise verdim aracı ama sıkıntı devam ediyor. Fazla detaylara girmeyeceğim ama kendi aracımın özelinde konuşuyorum, start-stop un çalışması için ileri sürdükleri şartlar ile mevcut durum birbirini tutmuyor. Öyle hiiiiç motor ısınmadan da devreye girebiliyor start-stop. "Akünün şarjı azdı, doldurduk" deyip teslim aldığınızda aracı, akşama kadar devreye girmediği de oluyor start-stop un!
    Hep tutarsızlık yani.
    Başkasına satmada elbette sıkıntı ancak aracın başka yerlerindeki sıkıntı belki belki sebep oluyor buna?
    Bu daha büyük sıkıntı.
  • Hocam özelden görüşelim mesleki tecrübelerimle yardımcı olmak isterim.

  • Bendede 1.3 Megane var 3ay oldu alalı soğuk havalarda ışıklarda vs durduğunda örneğin klima ısıtma öncelikli deyip ekranda start stop işareti beliriyor. Yani devreye girmeme sebebini söylüyor. Sizde böyle ibare varmı ekranda. Aküden şüpheniz varsa dışarıda ücretsiz ölçüm yapıp durumunu öğrenebilirsiniz. Sizin olayiniz benimde başıma gelse avukata danışır hakkımı arardım.
  • Start stop sistemi ile ilgili elemanları, gerekirse aracın beynine kadar değiştirmeleri gerekir.

    Beyin değişirse yeni araba isterim derseniz sıkıntı büyür. Maalesef ülkemizde adalet onlardan yana, adamlar mahkemede kaybetse bile dalga geçer gibi eski fiyat ödemeyi teklif ediyorlar. Bu da adalet sisteminin ayıbı. En kısa zamanda düzeltilir umarım.
  • Bora1608 kullanıcısına yanıt

    Bunda da öyle Hocam. dik rampa diyor motor soğuk vb diyor geçerli sebep olduğunda. Onun dışında sadece hazır değil diyor.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Biraz araştırdım, davayı açarken özellikle güncel değer diğer belirtmek gerekiyor deniyor. "iade edilmesi" dendiğinde hakim "hak kaybını" resen dikkate alamıyormuş.

  • kartalus kullanıcısına yanıt

    Tamamdır Hocam, teşekkür ederim ;)

  • Yeni akü ile denemek gerekir. Servisten bunu isteyin öncelikle.

  • fractal design kullanıcısına yanıt

    Valla dün telefonda konuşurken, ben daha birşey demeden kendileri "Beyefendi akü değiştirin uyarısı gelmeden akü değiştiremem ben" dedi :) Zaten her türlü, yani akü 48 saat şarj edince sorun giderildi buyrun alın" deseler bile yeni akü talep edeceğim. Aklın yolu bir, ya akü kusurlu ya da araba.

  • ugarb kullanıcısına yanıt

    Allah size de sabır versin Hocam. Bunları alayı aynı var ya. Bende Seat varken, akü zayıfladığında "beyefendi şarj olur mu, değişim şart" deyip sıfır akü satmışlardı.. İşlerine gelince "şarj olmaz" işlerine gelince "şarj ettik alın kullanın"..

  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt

    Sorunu çözmek için samimi olsalar test araçlarından birinin aküsünü takar denerler. Düzeldiyse sorun aküdedir denir ona göre garanti üzerinden işlem yapılır. Yani aküden kaynaklı olabilecek bir sorun yüzünden marka imajlarının çizilmesini göze almaları çok ilginç.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Sorunu çözmek için samimi olsalar test araçlarından birinin aküsünü takar denerler. Düzeldiyse sorun aküdedir denir ona göre garanti üzerinden işlem yapılır. Yani aküden kaynaklı olabilecek bir sorun yüzünden marka imajlarının çizilmesini göze almaları çok ilginç.

    Akıl alır gibi değil bunu denememeleri. Defalarca kez dedim deneyin diye, "akü zayıf uyarısı gelmeden deneyemem" dedi.

  • bende octavia var, SS çalışma kriterleri


    - Emniyet kemeri

    - Akü

    - Motor sıcaklığı

    - Havalandırma (ısıtma/soğutma)

    - partikül filtre (rejenerasyon işlemi)

    - Direksiyon açısı

    - Yokuş


    bu şartların tamamı (dikkat edin tamamı) uygunsa SS düzgün çalışıyor.

    Her aracın SS çalışma protokolü farklı olabilir.


    Bir sefer aküm aracı çalıştıramayacak kadar kötü duruma gelmesine rağmen SS ışıklarda sorunsuz çalışıyordu.

    Bizim vw grubunda SS çalışmama sebebi ekranda yazıyor. Sizin yazılımı bilmiyorum ama servisin bunu mutlaka çözmesi gerekir. Gerekirse servisi değiştirin veya ana servise gidin. İthalatçı koç grubu sanırım onlarla görüşün.


    böyle kullanın demek kabul edilemez bir durum hele ki araç sıfırsa (eskide olsa çözmek zorunda)

    Bence bu durumu katiyen kabul etmeyin, çok ısrar ederlerse aracınızı güncel fiyatından kendileri geri alsınlar.





  • gercekbeko G kullanıcısına yanıt

    Doğru değil yada kısmen doğru değil.

    Sıkıntı burada zaten. Benim araçta motor soğukken de devreye giriyor SS mesela.

    Ayrıca yeni araçlarda neden devreye girmediği yazmıyor ekranda artık.

    Bakın!:

    Servisten aldım aracı, (benzin pompası şikayetim yüzünden ve SS tan dolayı bırakmıştım)

    Benzin pompası yine ötüyor ayrıca, üstelik bana değiştilerini söylediler. Ama çözülmemiş sorun!

    "SS işini ne yaptınız?" dedim.

    Neymiş akü gerilimi düşükmüş. Aldım aracı, taa akşamın geç saatlerinde 1 kere devreye girdi! Zaten bu kayıtları tutuyormuş araç. Tekrar servise gittim, "ÇALIŞMIYOR ARKADAŞIM, dedim. Yine bıraktık aracı.

    Birkaç saat sonra aradılar yine, çalışıyor diye.

    Haliyle sinirlendim. Tekrar gittim.

    Aldı aracı yetkili biri, çıktık teste birlikte, ne yaptıysa devreye sokamadı Start-Stopu. 3. kere aldılar aracı yine.

    Tekrar çağırdılar alın aracı diye.

    Sonra ne mi oldu? Servis müdürünü ziyarete gittim, adam ısrarla al test et aracı 1 hafta dedi. Bir açıklamada bulunmadı. Ok deyip aldım aracı!

    Heh... Baktım çalışıyor adam gibi SS, oh dedim, benzin pompasının sesi azalmıştı ama tam gitmemişti...

    Üzerinden 1 ay geçti nerdeyse... Şimdi ne mi oldu? Değiştik dedikleri benzin pompası yine ötüyor, SS kafasına göre çalışıyor, motor soğukken dahi devreye girebiliyor. KAFASINA GÖRE!


    En önemlisi ise, IŞIKLARDA DEVREYE GİRMEDİ MESELA SS, O SIRADA SS DÜĞMESİMİ KAPAT AÇ YAPIYORUM, DEVREYE GİREBİLİYOR MESELA, YANİ BİR NEVİ YARI OTOMATİK SS YAPIYORUM😃

    Onun için diyorum ki? Siz hangi kriterden bahsediyorsunuz?





  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Sabaha kadar dörtlüleri yaksanız veya teybi açık bıraksanız akü zayıf uyarısı verir mi? Belki o zaman değiştirirler
  • Kronik olabilir mi acaba? Budget'ten 20bin km'de Renegade kiraladım 1.3 motorlu. Stop-start bozuktu onda da.

    Bence siz akü ölçümü yaptırın. Aküde sorun yoksa arabayı alın. Yazılım güncellemesi gelince servise gidin.
  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt

    Ben olsam yeni akü alıp götürür alın deneyin derdim.


    Kaç para ki bir akü, bu kadar sıkıntıya değer mi? Aküden değilse de iade eder ya da ikinci el diye satarım, çöpe gitmeyecek yani o para

  • 2018 Compass için şu video var, adam daha eski ve yeni modellerde de aynı yerde diyor.



    Ayıplı Arabada İzlenecek Yol (Hukuki Süreci Başlatıyorum)youtube
    Please help support this channel by any means such as word of mouth, sharing the links, or by donations. For donations please click on: https://www.paypal.me...
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=BPLuJ6oF5NM


    Ana batarya dışında aux veya yedek denen sadece elektronik stop startla ilgili batarya var diyor. Büyük bataryanın hemen altında çok daha küçük olan, videodan ekran görüntüsü böyle görünüyor. Adamın parmakla gösterdiği parça.



    Ayıplı Arabada İzlenecek Yol (Hukuki Süreci Başlatıyorum)





    Serviste bir elemana üç beş bahşiş bırakıp baktırın, sorun bundan kaynaklı muhtemelen. Bunu bilmiyor olabilirler mi emin değilim ama gösterip buna bakmanı istiyorum demek daha hedef odaklı olabilir. Bir ihtimal bakan usta gerçekten bilmiyordur.


    Bir de biliyorsunuzdur zaten ama dik yokuşta, klima tam açıkken, araba ısınmadan, nadir kullanılıyorsa ve dolayısıyla bataryalar yeterince şarj olmuyorsa, dururken frene tam olarak basmıyorsanız hemen hemen hiç bir araçta devreye girmiyor.





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.