< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 6 Mayıs 2024; 10:34:18 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Bu triger değisim işlemini bir türlü kafam almıyor.
-
-
video yardımcı olur mu ?
Tantaş Auto Garageyoutube1.6 dizel ford - citroen -pejo sente ayarı #tantas autohttps://www.youtube.com/watch?v=d68Jguckamc -
Eksantrik ve krank açılarını belli noktada sabit tutmak için aparatla sabitliyorlar. Her araçta bu şekilde sabitleme olmuyor tabi. En azından kendi aracımda krank ve egzantriği işaretlenmiş noktalara denk getirip kayışı geçirip rulmandan gerginliğini ayarlıyoruz. İşi bilen birisi için 5 dakikalık bir iş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peki kasnakları aparatla sabitledikten sonra kayışın üzerindeki çizgileri kasnaktaki noktalara denk gelmesini söyleyen ustalar var.Bu adamlar sanki milletin kafasını karıştırıyor gibi geliyor bana.Kasnaklar sabitlendikten sonra kayışın çizgisinin ne önemi var hocam?Bir iki çevirmede o çizgilerin yeri değişiyor zaten.
-
Eyvallah soğolun hocam.Şimdi eski triger kayışını araçtan sökmeden önce kasnağı çevirip egzantirik kasnağı,mazot pompa kasnağı ve krank kasnağındaki delikleri alttaki deliklere denk getirip kilitlemek gerekiyor.Peki biz krank kasnağını çeviriken bu üç kasnak da sabitleme deliklerine denk geliyor mu hocam?
-
O popüler çakal youtuberler işin püf noktasını hep gizlerler. Tam sente ayarı kısmında videoyu keserler.
Sorsan bilgi paylaşıyordur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
nasıl söktüğünle ilgili biraz, direkte denk gelebilir...
alttan krank 2 defa çevirdiğin zaman egzatirik 1 tur atmış olur ve üstten kontrol ederiz derler (burada subap konumuna bakılıyor)
esasında temel presip olarak tamamı aynı yönde hareket ediyor.
-
Lada samara aracım vardı 20 yıl önce , türkçe kullanma kılavuzunda triger nasıl değişir ve sente ayarı yazıyordu,
-
Hocam benim subap ayarı,piston üst ölü nokta vs.bunları bilmem mümkün değil.Bu üç kasnağı ne olursa olsun trigeri sökmeden deliklerinde kitlemek gerekiyor.En pratik yöntem bu olması gerek.İşte kafama takılan;Bu krank kasnağı çevirirken üç kasnağın da kitleme yeri belirli bir tur çevirdikten sonra denk geliyor mu?Birisi denk gelmese bile sıkıntı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam yanlış anlama da her kuşu halledip sıra buna geldiyse vallahi helal olsun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Triger seti aldığımda görmüştüm kutusunun üstünde basit bir şekilde sente yerlerini belirten resim vardı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
o 3 kasnak dediğin yerlerden kitlenmiyor çünkü. onun için anlayamıyorsun. Alttan sadece krank kasnağını kitliyorsun ki krank dönmesin ve pistonlar hareket etmesin. Üsttende eksantriği yada eksantrikleri kitliyorsun ki subaplar sente pozisyonundan çıkmasın. Daha sonra kayışı sök tak. Gösterdiğin diğer 2 rulmanın dönmesinin yada dönmemesinin bir anlamı yok.
-
Yanlış bilmiyorsam işaret kayışın üstünde değil. Kasnaklar ve motor bloğu üzerinde. Yani kasnakların üstündeki işaretle motor bloğu üzerindeki işaretleri birbirine denk getirip kilitliyorsun ve sonrasında kayışı söküp takıyorsun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam normalde salıncak,disk,balata,amortisör,takoz,tampon tamiri,yağ bakımları vs hepsini kendim yapıyorum.Önceki aracımda servisin 25000 tl işçilik ücreti aldığı,komple ön göğüsün sökülüp takıldığı klima kazan klepe tamiratını kendim yaptım.Bahçede tamirat işleri için 1,50 genişliğinde 2 metre boyunda ve derinlğinde kanal yaptım.Lift görevini görüyor.Bu trigerin sadece söküp takma yöntemini birkez görsem kendim yaparım ama tamirciler bildiğini kimseye öğretmek istemiyor.
-
Aynen kesinlikle.Benim gösterdiğim bu motor şeklinde kayışın üstünde işaret yok ama bazı kayışlarda işaret de var.Onları zaten hiç anlamıyorum.Kayışa göre mi kasnağa göre mi takacağız kafa karıştırıcı bir durum.
-
Hocam o iki rulman zaten avare bilyası ve gergi rulmanı.Bunlarda bir de devirdaim pompasında kitleme yok.Ama ben bunun videosunu da izledim.Mazot pompasında da kitleme yapıyor usta.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hocam yanlış anlama da her kuşu halledip sıra buna geldiyse vallahi helal olsun
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X