Arkadaşlar bizim burası küçük ilçe olduğu icin trafik kültürü ve kuralı namına birsey yok.Evimin sokağında komşumuz bu aracı bu şekilde iki gündür park halinde bekletiyor.Ben evime sokağın diğer tarafından geçiyorum.Sokagın sağındaki iki aracın bir hatası yok.Onların ev kapısının önü ve hergün park ettikleri yer.Sorun sol taraftaki kamyonetin sağ tarafta arac olmasına rağmen aracı bu sekilde park etmesi.Adamlarda ne utanma,ne çekinme birşey yok malesef
Bu fotoğrafı ceza yazılması icin gönderecegimiz bir birim yok mu?Mahalle arasındaki sokaklar trafik kuralına dahil degil mi?Kimse bunlarla ilgilenmiyor.
Arkadaşlar fotoğrafta görüldüğü gibi online sayfadan kredi kartı ile kendimiz telefonla bir temsilci ile görüşmeden direk bu sayfadan kendimiz sigorta yapabiliyor muyuz?En iyi fiyatı sigortamnet veriyor.
Arkadaşlar araç ne kadar temiz ve bakımlı olursa olsun bizim ülkemizde bu km mevzu araca ciddi değer kaybı yaşatan bir faktör.Bircok kişi sırf bu yüzden 200000 km'ye gelmeden aracı satıyor ya da araca binerken km hesabı yapmaktan aractan keyif alamıyor.İkinci el sitesinde 700000 tl lik bir araçta 100000 tl lik bir değer kaybı gördüm.Yani 200000 km deki araç 700 civarı iken 300000 km deki araç 600 civarıydı.Sizce de 200000 km de 750000 lira olan bir arac 300000 km'ye kadar kullanılsa ne kadar değer kaybı olur?
Şöyle yan profilden göz ucuyla baktığınızda piyasadaki araçların neredeyse yüzde doksanında kapılarda taş çarpmasından dolayı minimal göçükler görürsünüz.Araca yan taraftan dik olarak değilde köşeden yan profile eğilerek baktığınızda belli olur.Bu göçükler çok küçük olduğu icin göcük düzeltmeye de gelmez.Peki bunun için ne yapabiliriz?
Arkadaşlar yaklaşık 6-7 ay önce koruma maksatlı kaputu komple folyo kaplattım.Folyo dış etkenlerden gayet iyi koruyor ama son 1-2 aydır folyonun bazı yerlerinde kabarcıklanma,yüzeyin alt taraflarında fotoğraflarda görüldüğü gibi pütürlenme tarzı şeyler olustu.İşaretlediğim yerlere bakarak konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar sorunun neden kaynaklandığını söyleyebilir mi?(Lütfen gerçekten bilgisi olan arkadaşlar cevaplasın)
Öncelikle videoyu çeken arkadaşı tebrik ederim.Kendi aracı olmasına rağmen dürüstçe elektrikli bir aracın uzun yolda ne yaktığını,kusurlarını objektif bir şekilde anlatmış.Bazı sahtekar,üçkağıtçı youtuberlar gibi normalde 80-90 ile asla gidilmeyecek otoyolda,bu hızlarda araç kullanarak şu kadar yol yaptım diye milleti kandırmıyor.Bu araç ısı pompası olan yakıt tüketimi iyi olan 64 kw bataryası olan mg4.
Evet arkadaşlar araç genelde otoyol seyir hızı olan 130 km hızda ortalama 100 km ye 27 kw elektrik tüketiyor.
27X9,60=259 tl 100 km ye elektrik tüketimi oluyor.Neredeyse dizel bir araçla aynı.Bu hızlarda dizel aracım buna yakın yakıyor.Bu durumda menzili de 210 km oluyor.Yani 1000 km yolda 5 defa şarj demek oluyor bu.120 kilowatlık hızlı şarj da bile %74 den %100 e 37 dakikada geliyor.Tam dolumda 1 saat beklemek oluyor bu.
Şimdi elektrikli araç sahibi olanlar ve elektrikli araç fanatikleri binbir dereden su getirip bir sürü bahane bulacak gene hakaret edecekler.İstediğiniz kadar kudurun yazdığınız hiçbir şey umrumda değil.Cevap dahi vermeyeceğim.Aldığı aracın kölesi olan adamlarla muhatap olmaya değmez.
İşte video
Bu hesaplama yöntemi elektrikli otomobil lehine yapılmış en iyimser tablo arkadaşlar.Normalde amorti etme süresi daha da uzun.Yani aslında maliyet yönünden bir elektrikli otomobilin hicbir avantajı yok.!!
Gelelim benim hesabıma;
Arkadaşlar son 9 yılın ortalamasına göre senede 10000 km yol yapıyorum.Aracım T9 1.6 bluehdı dizel bir araç.Depo hesabına göre 6,5 litre yakıyor.Bu hesaba göre;
6,5X45 lira=292,5 lira. Biz 300 diyelim.
100 km de 300 lira
1000 km de 3000 lira
10000 km de 30000 lira yakıt yakıyorum.
Elektrikli araç alsam ve hiç uzun yol yapmadan evden şarj etsem (ki mümkün değil)
100 km de 17 Kw
Ev şarjı 1 kw =3 tl
17X3=51 tl (100 km'de)eder o da km de 51 kuruş eder.Biz km'de 50 kuruş diyelim.
100 km de 50 tl
1000 km de 500 tl
10000 km de 5000 tl ediyor.Yani yılda 5000 lira yakıt yakacağız.
30000-5000=25000 lira elektrikli araç alırsak 1 yılda ettiğimiz kar oluyor.
25000X22=550000 lira
Benim aracı 700000 liraya satıp 1250000 liraya ikinci el elektrikli 308 alsam aradaki 550000 lirayı 22 yılda amorti ediyorum.O zamana kadar bataryaların durumu ne olur malum tabi.Aslında içten yanmalı aracımızı satıp üzerine eklediğimiz para ile tasarruf icin elektrikli araç almanın hicbir mantığı yok.
Simdi çıkıp senede mazotlu araca yaptığın bakım tamir demesin kimse.9 yılda mazotlu aracıma yağ bakımı ve triger değisimi harici masraf yapmadım.Bunu hesap edeceklerse uzun yola çıkıldığında şarj etme masrafını eklersek elektrikli aracın tasarrufu daha da azalır.Ben onu hesap bile etmedim.
Benim icin hesap bu şekilde.1,5 milyonluk aracını satıp 1,5 milyona elektrikli araç alan için ya da daha fazla yol yapanlar icin hesap değişir tabi ki ama uzun yoldaki şarj ücretlerini de hesaba katarsak 20-25 yılda bir elektrikli araçtan edecegimiz 500-600000 lira bana göre hiçbir sey.Zaten o süre sonunda değişmesi gereken batarya maliyeti o parayı da götürür.İkinci elde elektriklilerin fiyatının ölmesini,değer kaybetmesini saymıyorum bile.
Arkadaşlar 3 ay önce aracın yağı biraz fazla gözüktüğü için üstten enjeksiyon ile çekerek temiz bir pet şişeye (250 ml) koyarak kapağını kapattım.Simdi dün baktım da yağ biraz eksik duruyor.Bunun icin araçtan çıkard8ğım bu yağı geri araca koysam bir sakıncası var mı?Bakıma daha 1 ay var.
Arkadaşlar zevkler ve renkler tartışılmaz ama bence trafikte insanın göz zevkini bozan,tasarımını sevmediğim bu sedan araçlar artık yavaş yavaş üretimden kalkıyor bildiginiz gibi.Yerine ya SUV ya da sw kasa tipleri geliyor.Zaten dünyada SUV trendi olduğu icin artık bu rüzgarın önünde durulacağa da benzemiyor.Gerçi ben Suv araçları da sevmiyorum.(Sanki eski ford transit minübüs kadar boyutları ile trafikte icinde bir iki kisinin seyahat ettiği araçlar kaynak istafı gibi geliyor bana)Tabi bunun da çaresini bulmak icin B-suv C crossower tipi egea cross gibi seçenekler yapmışlar.Neyse zaten ben ne olursa olsun hecbek tasarımı seviyorum ve kesinlikle de hecbek kasaların kalkmasını istemiyorum.
Bircok sedan model kalktı,bazıları da kalkacak.Bunlar icinde benim kalkmasını ve devam etmesini istedigim modeller de var tabi.Sayacak olursam;
Passat kalktı (iyi ki kalktı bu asiret ağası kılıklı araba)
Jetta kalktı (iyi oldu)
Linea,fluence kalktı (iyi oldu)
Egea 2025 te kalkıyor (iyi olur)
301 kalktı (iyi oldu)
C-ellyse devam ediyor (inşaallah kalkar)
Megane 4 2027 de bitecek (isabet olur)
Taliant malesef devam ediyor (inşaallah biter)
Mondeo,insignia,talisman,latitude bitti (iyi oldu)
Opel astra kalktı (iyi oldu)
Super b devam ediyor (inşaallah kalkar)
Corolla devam ediyor (insaallah bir an önce bu teneke de kalkar)
Focus 2025 te bitiyor (isabet olur)
508 2025 te bitiyor (keşke devam etseydi ,bu kasayı seviyorum)
Benim yazabildiklerim bu kadar.İnşaallah otobüs gibi uzayan Bmw,Audi,mersedes,Alfa,Maserati vs ne varsa bütün sedan modelleri de kaldırılarak tüm sedanlardan kurtulmus oluruz.Zaten mersedes bmw gibi markaların bazı sedan modellerinin satışları yavaşladı.
Şimdi sedan araç sahiplerine bakalım.Başlık altında nasıl sinirli ruh hali ile mesajlar yazacaklar görün
Arkadaşlar aliexpress sitesine birsey mi yaptılar.Hangi ürünü seçsem bu ürün adresinize gönderilemiyor yazıyor.Eskiden böyle değildi.
Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef. |
Son Giriş: 13 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 3 gün
Mesaj Sayısı: 5.313
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6.383
İkinci El Bölümü Mesajları: 1
Konularının görüntülenme sayısı: 393.488 (Bu ay: 10.685)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 8.429 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası