< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ayıplı Arabada İzlenecek Yol (Hukuki Süreci Başlatıyorum) (3. sayfa)
-
-
selamlar. şirket aracında yaşıyorduk aynı sorunu. pejo 301. 2 adet vardı birisi sorunsuz çalışıyordu digeri sorunluydu. iş gereği 2-3 gün bırakamıyorduk ama en son garanti bitmeye yakın verdik. akü değişti. bu sırada bize açıklama yapmışlardı. hava belirli derece aralığındaysa start stop çalışır. klima açıksa çalışmaz. belirli dereceye motor ısısı gelirse çalışır. akü değeri beyinde belirli volt altına düşmemişse çalışır gibi birsürü madde saymışlardı. yani kısacası öyle bir kıstas söylediler ki ben 1 saat arabayı kullanacağım. genel sıcaklık normal olacak. aküyü şarj dinamosu doldurmuş olacak. herşey normal olacak öyle devreye girecek. ölme eşşeğim ölme..!
-
Yok Hocam bundaki sorun bariz. Önce bana da telefonda hava sıcaklığı motor sıcaklığı falan deyip başlarından savmak istediler.. Ben hepsine hakimim dediğimde "1.3 motorlarda genel sorun var" dediler ki kendilerinden Allah razı olsun, hukuki süreçlerde çok iyi oluyor.
Yetkili servis de sorunu kabul etti. En kritik nokta buydu. yazılımı, akü şarjı, yeni akü dolumu, yeni şarjı. Hepsinden sonra yine olmadığı yönde bilgi verdiler. En son muhtemelen benden kurtulmak için arabayı 1 saat kullanıp, çalışır halde yakalayınca hemen arabayı bana teslim ettiler "sorun çözüldü" diye. Bu hareket için de Allah onlardan bin kere razı olsun. Müşteri yetkili serviste ücretsiz onarım hakkını kullandıktan sonra, aynı hata devam ederse ayıpsız olan ile değişim talep ediyor.
Ben yine de her gün kayıt alıyorum, yol bilgisayarında yapılan km, trafikte kalınan süre, dışarı sıcaklığı, motor sıcaklığı, soğutma ısısı sıcaklığı, akü şarj seviyesi vb.
Ve bir de aynı motorlu aracı 1 hafta kullandım aynı güzergahta, saat gibi, tıkır tıkır çalışıyor. O kadar ki, hafif dur kalklı trafikte kendim kapatıyordum start stop'u, 1 saniye durdum diye devreye girmesin diye.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 12 Nisan 2023; 9:31:25 >
-
aynen yaşadığınız sorunu yaşadık işte hocam. aynı arabadan var aynı güzergahtayız. ankarayı biliyorsanız hergün bahçeli. kızılay. tunalı. route düzeninde geziyorduk. reklam panosu kontrolü temizliği için. 2 adet arabadan birisi saat gibi. 10 dk sonra start stop çalışırken digeri çalışırsa anaaa çalıştı diyorduk arabada yani o dereceydi. akü değişti yok adaptasyon yok şu yok bu o araba düzen tutmadı hic.
keşke şundan sorun deyip de start stop sensörü müdür nedirse onları değişip de sorunsuz kullanabilsek ama ne bu konulardan anlayan servis var ne de yapacak yetkili var. Türkiye de esnaflar hinlik cinlik üzerine ordinaryus seviyesine yükselmiş bir insan topluluğu olmuş.
-
Evet iyi bilirim Ankara'yı. Orda bin tane dur kalk var, sürekli fren var. Frenden geri kazanım oluyor yanlış bilmiyorsam. Orda girmiyorsa net bozuktur ki siz de diyorsunuz diğer araba saat gibi çalışıyor diye.
Servis yaptım dedi yapamadı. Yapamadı derken fabrikasyon hatasını servistekiler nasıl yapacak. Üreticinin sorunu bu. Neyse kendi aralarında halletsinler. Bana ayıpsız olan malı versinler de:)
-
inş yeni araba verirler. para iadesi vs yaparlarsa şaşırmam. o tarihde ödediğiniz rakam bu alın derse sorun daha da büyür. bi sürü fark ödeyip yeni araba alınması gerekir. bu konularda yasalar ne diyor siz daha iyi bilirsiniz. keşke evet bu araba ayıplı buyrun firma size bir üst dolu paketi gönderdi diye ülkemizde de güzel şeyler olsa. 3.4. dünya ülkesi olunca bizim burada pek birşey bekleyemiyor insan.
-
eskiden bu konular cok tuketici odakliydi, senelerce suren dava surecinde tuketici arabayi kullaniyor, sonunda birde yenisini aliyordu hatta yenisi olmayinca misli ile degisimden yeni kasasi filan veriliyordu.
euro uzerinden fatura kesilebilen zamanlarda 4-5 sene sonra euro uzerinden fatura bedelinin iadesini almistik, o zaman cok karli olmustu.
ancak artik oyle degil. bu tip durumlarda secim hakki tamamen tuketicide degil, tuketici degisim istese bile mahkeme bedel iadesi karari verebilir. degisim verilse bile arabanin yipranma payi hesaba katilip fark istenebilir vs.
baslik sahibi bu konuda fazla iyimser, kendisine sans diliyorum.
tabii ki hakkini aramasi iyi birsey ancak 5 sene sonra al bu yeni araba deme ihtimalleri yok gibi bir sey.
-
Eskiden derken , daha yeni 1.5 yıl süren davadan sonra ayıpsız araba iadesi verdi mahkeme. Burada satıcının korunacağı bir yer var, "Onarım hakkını kullanmadan değişim isteyemezsin". Onarım hakkını kullandıktan sonra, aynı sorun devam ederse tüketici değişim hakkını kullanabilir. Daha doğrusu en baştan itibaren kullanabilir, ama mahkemede itibar görmeyebilir.
Fatura bedeli ile iade kısmına gelecek olursak, tüketicinin hakkını ararken dikkatli olması gerekiyor. Tüketici "ayıplı malın iadesi" diye başvuru yapmışsa, Hakim re'sen " Her ne kadar tüketici malın iadesini talep etmişse de, fatura değerinin iade edilmesi davacının zararını karşılayamaz" diyemez.
Yıpranma payı kısmı diye bir şey , El Hakk doğrudur. Ama buradaki yıpranma, satıcının "arabayı kullandınız, araba yıprandı" olarak şark kurnazlığı yapabileceği bir yıpranma değildir.
Tüketicinin, haklı talebinin verilmemesi üzerine verdiği mücadelenin yıpranma payından söz edilebilir, bu noktada da tazminat davası açılır tüketici tarafından. Bu konuda da mahkeme kararları vardır.
Özetle; tüketici en başından beri ayıplı malın değişimini istiyor, satıcı kanuna aykırı bir şekilde süreci uzatıyorsa, asla "arabayı kullandınız yıpranma payı düşerim" diye bir talepte bulunamaz. Ben mi istedim ayıplı malı 5 sene kullanmak?
"5 sene sonra al bu yeni araba deme ihtimalleri yok gibi bir sey." gibi'si fazla. Yok. Sürekli "canım bu şekilde kullanın ne olacak, ne sorunlu arabalar geliyor, buna şükredin" diyen bir zihniyet kendiliğinden tüketiciye hakkını verir mi? Mahkeme kararı ile yapacaklar.
-
Firma tabi ki para iadesi talep edebilir. Tüketicinin zekasını öğrenmeye çalışıyorlar deneme yanılma ile. Ona göre en az zararla günü kurtarma derdindeler.
"Bu motorlarda genel sorun var".. Yemedi mi? "Ya böyle kullanın ne olacak akmaz kokmaz".. Yine mi gitmedi, biraz bilimsel konuşalım "Beyefendi akülerin amper değerleri voltaj seviyeleri " Yapıştı mı? "2 saat kullan, devreye girdiği an " sorun çözüldü de gönder..
Bundan sonraki hamleleri de muhtemelen dediğiniz gibi "al arkadaş fatura bedelini" olabilir. Dahi değilim, parlak zeka da sayılmayabilirim. Zeki de olmayabilirim. Ama geri zekalı da değiliz be :)
-
Şu süreçte yazılan cevaplara bakıyorum da, neredeyse tamamı " Amaan boşver" "işin mi yok" "bişey olmaz" "uğraştığınla kalırsın eline hiçbir şey geçmez" minvalinde.
Tam ticaret yapmalık ülke..
-
yazdiklarinizin tam tersi orneklerde var, gudikcik dava diye arayip bakin mesela ne kadar ugrastirdilar adami, davayi kazandiktan sonra bile ugrastiriyorlar.
benim demek istedigim oyle davayi actim arabayi aldim seklinde kolay ve garanti bir surec yok.
yanlis anlasilma olmasin, ben dava acmaniza karsi degilim. aksine bu tip durumlarda millet hakkini ararsa firmalarda ona gore aksiyon almak zorunda kalir. buyuk firmalar kaybedeceklerini bildigi davalarda bile sonuna kadar her turlu itirazi vs yapiyor. yildirma politikasi baska aciklamasi yok.
-
bizim bu ülkede şu olayları inceleyecek bir adam gibi kurum olsa öttürür o firmaları da işte o firma sahipleriyle şu andaki mevcut denetleyenler eş dost akraba olduğundan kimi kime şikayet ediyorsun gibi oluyor. keşke gidip acaip yaptırımlar cezalar verseler de bir daha kurnazlık ya da aha bu adalet böyle diye yandaşlarının arkasına saklanmadan cezalarını ödeseler.
-
Benim A1 de kafasına göre çalışıyordu. Özellikle kış ayında.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam ben de tam olarak bu yüzden dedim "5 sene biner eskitirim, sıfırını alırım" diye. Yani yıldırmak için uzatmaları benim için önemli değil. Yoksa tabi ki isterim ki bir an evvel çözsünler sorunumu.
Tüketicilerin kaybettikleri davaların çok olması gayet normal, çünkü ispatı gerçekten çok zor nedenlerle dava açanlar var. "Normalde hiç ses gelmiyor, ama uzun yolda 300 km yapınca, sol ön kapı ile kaputun arasından bir yerlerde inceden bir cızırtı sesi geliyor" gibi.
Burada çok net bir bozukluk var. Bazı kullanıcıların bu özelliği beğenmemesi bu bozukluğu yok sayamaz. Ayrıca ben nereden bilebilirim ki bu sorunun kaynağı ne, yarın öbür gün aynı kaynak başka sorunlara da yol açar mı? Start Stop. Bugün stop etmeyen yarın start etmezse ne olacak? Servistekiler diyor ki "Öyle bir şey olmaz asla" Ya ne biliyorsun? Bu sorunun kaynağını biliyor musun? Yok. eee? Start stop olayı komple bir mekanizma. Biz araba durduk zannederken içeride hala bazı üniteler çalışıyor. Ya da diyelim akü yetersiz geliyor, sıfır araba aküsü çalıştırmadı, yeni akü ile değiştirdiler olmadı.. Belki de akü kaçağı var? Bunlar benim derdim değil ki. Satıcı alacak arabayı, üreticiye iade mi eder, motorun beynini değiştirip üreticiden ayıplı mal indirimi alarak kirala şirketinde mi kullanır. Kendi bilecekleri iş.
Sorunun somutluğunun ötesinde, satıcının çok net kötü niyeti var. İlk sorunu öğrendiklerinde dönüş yapsalar, "hemen arabayı getirin bakalım" deseler. Yok. Sonra ben kendim aradığımda " Çalışmıyor diye bir şey olmaz, getirin bakalım" deseler. O da yok. "1.3 motorlarda genel sorun". Bunun gibi her aşamada baştan savma, defetme çabaları. Diyorum ya, ne sattıkları oyuncak araba ne de ben çocuğum..Bugün burada forumda kendi aramızda yazıyorum bunları. Bundan sonraki tavırlarına göre yazışmaların alanı değişecektir illa ki. Öyle sosyal medya hesaplarına ağaç böcek akarsu temaları ile renkli süslü Jeep arabalar koyup "heştek doğadayım" heştek ruhum özgür" aforizmaları kasmakla olmuyor bu işler..
-
Audi'nin gözünü seveyim. Param olsa da Q3 alsam :)
-
O kadar umutsuz olmamak lazım Hocam. Hakkını alan çok tüketici var. Bir de olayın uluslararası boyutu var. Özellikle VW grubunda bir çok örneğe yakınımdaki insanlardan şahit oldum. Garanti süresi içinde onarım parası istemeler falan. Merkeze yazı gidince değişti olaylar.
-
hocam sorun da orda. uluslararasına gitmeden neden yapmıyorlar. uluslararası diger ülkeler diyor ki markanı sınırlarımıza sokmayız bu sorunu düzelt... benim vatandaşımı mağdur etme. bizim ülkemizdeyse sen o sorunluları getir bize ver. bizim ülkemizde sat sorunlu olarak. sorunları da çözme salla.. asıl sorun burda. 5-10 kişi gidip de bir markaya neden büyük yaptırım yapamıyor. nasıl bir yasa var ki bu büyük balıkları hep koruyor küçük balıkları yutturuyor. bu sorun olduğu sürece 3 yıl sonra da 5 yıl sonra da başka markayla başka sorunlar yaşanacaktır.
zihniyet süper ama ülkede. başka ülkelerde kabul olmayan düz turbosuz dandik motorları getir sat diye izin veriliyor. yaw başka ülkede turbolu süper motorla arabalar satılırken bizim ülkemize neden eski dandik motorlu aracı sokturuyorsun. sattırmayız de kovala gitsin. ya da dsg arızası olan arabaları ya yapacaksın ya da abd gibi benim ülkeme dsg li araba sokma başka vitesli sok diyebileceksin. bu statüde olmadığımız sürece bu kafayı güden başta yöneticiler yetkililer olmadığı sürece daha çok müşterinin dili yanar. abicim balık baştan kokar diye atasözü varya tam ona geliyoruz işte. baştan kokuyoruz taa en başlardan..!
-
Hocam sizin mesajı okurken bir aydınlanma geldi birden:
" ....bizim ülkemizdeyse sen o sorunluları getir bize ver. bizim ülkemizde sat sorunlu olarak ...."
Serviste bana ısrarla, "start stop yakıt tasarrufu sağlamaz. algı yapıyorlar, esas amaç emisyon değerlerini düşürmek" dediler. Şu cümleyi hiç duymadıysam 10 defa duydum bu süreçte..
Gavurlar emisyon işini affetmiyor. VW'nin canına okumuşlardı bu yüzden.
Şükür bizim öyle dertlerimiz yok. Türk ithalatçılar , start stop'u bozuk olan araçları "Az indirim yapın biz alırız burada sıkıntı yok" diyerek alıp bize satıyor olabilirler mi acaba....
-
daha neler vardır neler. bozuk olanları alma. tutulmayan modelleri getirme. peugeotun en son kasa 308 leri gelmişti çok iyi hatırlıyorum. manual full ama kasa yenilencek diye fas mı tunus mu ne kabul etmemiş gemiyle gelmişti. ucuz diye millet saldırmıştı. ben de gidip bakmıştım ve manual diye almaktan vazgecmiştim. aynen durum bu.
chery midir nedirse o da şu anda yapıyor. yeni tip az yakan beygiri yüksek motoru tr ye getirmedi. bir önceki nesil motorları getirdi. yaklaşık 1.5-2 lt yakıt farkı var arada ha... beygiri ve teknolojisi de düşük.
honda desen c sütunu göçen kaputu dalgalanan arabaları tr de bıraktı . yurtdışı üretim hb versiyonlar daş gibiyken bizim ülkemizde montajlanan arabaların sütunları göçmüştü. keza diger arabalarda da öyle hep. avrupa standardında arkada emniyet kemeri ikazı arka teker disk fren vs olmazsa ülkesinden sokmuyor adam. belirli kriterleri var. bizim ülkede de uçan teneke 4 teker azçeker olsun yeter. tüpü daya devamke...
-
Chery bir de sitesinde güncel motor verilerini paylaşıyordu. Güçlü ve az yakan. Hatta bu grupta bir arkadaş "sordum, site güncellenmemiş , güçlü olan motor olacak dedi" demişti.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X