Şimdi Ara

Gaza nasıl basılırsa daha az yakar ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    sabit (mümkünse düşük) devir, ama arabayı boğacak, rahatsız edecek devrin üstü.

    Rampa inerken boşa atMAMAK. Eskiden beridir öyle bi inanış var. Hem tehlikeli, hem de yakıt tüketir. Çok dik, virajlı bir rampadan iniliyorsa da düşük viteslerde tutup , frene basmadan inmek emniyetli ve fren balatalarını korur.

    Rampa çıkarken de yine düşük vites orta devir, mesela 5. Viteste Gaza sonuna kadar basıp, zar zor 2000 devirde çıkmak yerine, 4. Vites 3500 devirde çıkmalı. (atmosferikler için). Yani torkun maksimum olduğu devirler. Turbolularda maksimum torkun alındığı 1500, 2000 devirler.

    Birde rampayı çıktığın vitesle in denirdi, atmosferikler İçin geçerli o, ve altın kural.

    +1000




  • Gaza nasıl basılırsa daha az yakar ?

    hiç basmazsan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liverpol

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Uzun yolda giderken ara ara gaza basıp hızı aldırıp düşünce tekrar aldırmak mı az yaktırır..

    Yoksa sürekli basılı tutarak gitmek mi ?

    Gaz pedalının altında yumurta varmış kırılıcakmış gibi düşün öyle bas gaza


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mümkün olan en düşük devir, en yüksek vites kombinasyonu ve gaz pedalının nazik kullanımı ve sabit hız düşük tüketimin anahtarıdır. Ama mutlak sabit hız yani cc (hız sabitleyici) kullanımı tüketimi bir miktar arttırır. Çünki cc yolun eğim şartlarını değerlendirmez sadece hızın sabit olmasını hesaplar bunun için yokuş çıkarken hızı sabit tutmak için aşırı tüketim yaparken yokuş inerkende aracı hızlandırmayarak zaman avantajını kullanmaz, böylece tüketim biraz artar. Şöyle örnek vereyim biz uzun yolda 120kmh sabit hızda ilerliyor olalım, yol yokuş olduğunda gaz pedalını aynı pozisyonda tutarsak hızımız biraz düşer ama tüketimimiz artmaz mesela hızımız 90 veya 100kmh civarına düşer. Yokuş bittiğinde gaz pedalına aynı şekilde basmaya devam efersek yavaşça hızlanarak yeniden eski hızımıza ulaşabiliriz, böylece tüketimi aşırı yükseltmeden devam etmiş oluruz. Oysaki cc hızı 120kmh de tutmak için gazı zorlayacak ve belki 2 kata varacak tüketim artışına sebep olacaktı. Sadece, iniş ve çıkışın hiç olmadığı yollarda cc tüketimi arttırmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.