Şimdi Ara

Kalkışlarda ya da düşük viteste gelen tık sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
142.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar,

    Bir konu hakkında bilgilerinizi almak istedim. Malum servis uzak önce burdan bi danışayım.

    18.000 km de bir aracım var. Şöyle bir problem oluştu. Şimdi araçta kalkışlarda her kalkışta kesinlikle yüksek bir tık sesi geliyor. Sanki iki metal birbirine çarpıyor gibi. Ya da düşük viteslerde gidiyorum 1-2-3 farketmiyor. Bu viteslerde giderken biraz gazı kestiğimde ya da gazı verdiğimde bu tık sesi yine geliyor. Geri kalkışlarda da bu ses mevcut. Nette biraz araştırdım ama aks boşluğu falan diyor herkes. Şanzıman ile bir alakası yok sanırım. Yine ön düzen ile ilgili bir sorun gibi.

    Konu hakkında bilgisi olan var mı acaba?
    Şimdiden teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araçlarda Kalkışlarda veya Düşük Viteslerde Gelen Tık Sesinin Nedenleri

    Araç kullanırken, özellikle kalkışlarda veya düşük viteslerde, motordan veya şanzımandan "tık" sesi duyabilirsin. Bu ses, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve genellikle altta yatan bir sorunun işaretidir.

    Akslardan Gelen Çıt Sesi

    Kalkışta veya düşük viteslerde meydana gelen tık sesi, genellikle akslardan gelir. Bu ses, akslardaki aşınma veya hasar nedeniyle oluşabilir. Akslar, tekerlekleri birbirine bağlayan ve güç aktarımını sağlayan bileşenlerdir. Özellikle arazi araçları veya ağır yük taşıyan araçlarda aks sorunları daha sık görülür.

    Araç Kalkışta Tık Sesi

    Vites takıldığında veya araç hareket etmeye başladığında duyulan tık sesi, motor montajlarında bir sorun olduğunu gösterebilir. Motor montajları, motoru şasiye sabitleyen parçalardır. Eğer bu montajlar gevşemiş veya hasar görmüşse, motor yerinden oynar ve harekete geçtiğinde tık sesi çıkarabilir.

    Vites Atarken Tık Sesi

    Vites değiştirilirken duyulan tık sesi, şanzımandan kaynaklanabilir. Şanzıman, motor gücünü tekerleklere aktaran bileşendir. Vites geçişleri sırasında senkromeçler adı verilen parçalar dişlileri kilitler. Eğer senkromeçler aşınmışsa veya hasar görmüşse, vites geçişlerinde tık sesi meydana gelebilir.

    Vites Geçişlerinde Tık Sesi

    Otomatik vitesli araçlarda, ilk kalkışta duyulan tık sesi, tork konvertöründen kaynaklanabilir. Tork konvertörü, motoru şanzımana bağlayan ve vites geçişlerini yumuşatan bir bileşendir. Eğer tork konvertörü arızalıysa, ilk kalkışta tık sesi oluşabilir.

    Bu tık seslerini duyduysan, aracını en kısa sürede bir oto tamircisine göstermen önerilir. Bu sesler, altta yatan daha ciddi sorunların belirtisi olabilir ve erken teşhis ve onarım, daha pahalı hasarları önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur7575

    Merhabalar arkadaşlar,

    Bir konu hakkında bilgilerinizi almak istedim. Malum servis uzak önce burdan bi danışayım.

    18.000 km de bir aracım var. Şöyle bir problem oluştu. Şimdi araçta kalkışlarda her kalkışta kesinlikle yüksek bir tık sesi geliyor. Sanki iki metal birbirine çarpıyor gibi. Ya da düşük viteslerde gidiyorum 1-2-3 farketmiyor. Bu viteslerde giderken biraz gazı kestiğimde ya da gazı verdiğimde bu tık sesi yine geliyor. Geri kalkışlarda da bu ses mevcut. Nette biraz araştırdım ama aks boşluğu falan diyor herkes. Şanzıman ile bir alakası yok sanırım. Yine ön düzen ile ilgili bir sorun gibi.

    Konu hakkında bilgisi olan var mı acaba?
    Şimdiden teşekkürler.

    aynı dert bende de var,cevapları merakla bekliyorum
  • motor kulaklarini kontrol ettirin. sert cukurlarda dahi kirilabiliyorlar. daha sonra on duzende salincak bosluklarina bakilmali. ancak yuksek ihtimalle motorv ya da sanziman kulaklarindandir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edec

    motor kulaklarini kontrol ettirin. sert cukurlarda dahi kirilabiliyorlar. daha sonra on duzende salincak bosluklarina bakilmali. ancak yuksek ihtimalle motorv ya da sanziman kulaklarindandir.

    Anladım. Yalnız sesi aracın sağ tarafından duyuyorum. Ben normal bişey düşünerek yıllık bakımda falan baktırmamıştım. Eğer kırık olsaydı o zaman ortaya çıkmaz mıydı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugur7575 -- 27 Eylül 2012; 21:28:56 >
  • Gerekli cevap verilmiş. Başka yerine bakmaya hiç gerek yok.
  • aynı sorunu yaşamıştım..motor kulaklarına baktırdım problem yok dediler..rot balanscıda alttakıma baktı herşey sapasağlamdı ana ses kesilmemişti.sonra usta bijonların ortasında kalan göbekten sıktı ses kesildi.ona bir baktır derim motor kulağından olmayabilir
  • Kardeşim araç ne? Dizel benzin, hiçbir ayrıntı yok. Bu tarz sorunlar genelde Aks kaynaklı olabilir, bunun dışında volant dan olabilir baskı balatadan olabilir, ki daha ileri boyutta sanzuman daki senkromeclerden de olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Kardeşim araç ne? Dizel benzin, hiçbir ayrıntı yok. Bu tarz sorunlar genelde Aks kaynaklı olabilir, bunun dışında volant dan olabilir baskı balatadan olabilir, ki daha ileri boyutta sanzuman daki senkromeclerden de olabilir

    Araç 2011 Elantra. Sadece benzinli modeli var zaten.

    Son servisine gittiğimde bir Elantra'nın şanzımanı falan indirmişlerdi. Değişim yapıyorlardı sanırım.

    Sorun bunlardan birisidir. Umarım büyük boyutta bişey değildir.
  • buyuk ıhtımal şafttakı bosluk olabilirmi?
  • aks kafalarinda bosluk olabilmesi ihtimali dusuk bence. cunku aks kafalari normal kullanimda 200.000 kilonetreye kadar pek ahim sahim sorun cikartmazlar. sert kullanilan araclarda ise 50.000-100.000 araliginda aks kafalarini yiyebilirsiniz ama bayagi sert kullanmak gerekir. patinaj veya bozuk yollarda surekli yuksek suratte kullanim da aks kafalarinin asinmasinda etkendir. ancak bu gibi durumlarda zaten aracin ilk kirilma noktalari salincak fisekleri ve motor kulaklaridir.
    motor kulaklari genelde surekli hareket eden parcalardir. genelde uzun sure dayanirlar ancak hareket halinde vites dusurup motoru yigmak (sert bir sekilde), ya da aracin altini vurmak veya kasislerden hizli bir sekilde atlamak gibi hareketlerde kolayca zarar gorurler. pek cok arabada motoru 3 adet kulak tutar ve biri zarar gordugunde kutlemeler baslar. uzun vadede bu sekilde kullanmak diger motor kulaklarinin da kopmasina ya da sanziman kulaklarinin da agir hasar alarak kirilmasina neden olabilir. ayrica aracin dinamik dengesine de etkide bulunur.

    salincaklar ise traverse lastik takoz yatak destekli olarak baglanirlar ve hizla cukurlara girildiginde kisa zamanda zarar gorurler.

    yani genel manada ihtimaller bunlar. ama aksatmayin mutlaka baktirin araciniza.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur7575

    quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Kardeşim araç ne? Dizel benzin, hiçbir ayrıntı yok. Bu tarz sorunlar genelde Aks kaynaklı olabilir, bunun dışında volant dan olabilir baskı balatadan olabilir, ki daha ileri boyutta sanzuman daki senkromeclerden de olabilir

    Araç 2011 Elantra. Sadece benzinli modeli var zaten.

    Son servisine gittiğimde bir Elantra'nın şanzımanı falan indirmişlerdi. Değişim yapıyorlardı sanırım.

    Sorun bunlardan birisidir. Umarım büyük boyutta bişey değildir.

    aynı sorun eniştemin getzindede vardı.Belki hyundai'de kronik birşey olabilir.Sanayide usta yapmıştı ve basit bişeydi ama ne olduğunu bilmiyorum




  • Bence aracının volantina baktir %70 den fazla ihtimalle volant problemi gibi görünüyor. Aracın hareketi ile beraber her gaza basis ve birkisinizda gelen bir ses ise bu, aracın o andaki atalet kuvvetinden kaynaklanan bir ses olması gayet muhtemel. Eğer bu sekilde bir sorunsa bakılacak yer volant olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur7575

    quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Kardeşim araç ne? Dizel benzin, hiçbir ayrıntı yok. Bu tarz sorunlar genelde Aks kaynaklı olabilir, bunun dışında volant dan olabilir baskı balatadan olabilir, ki daha ileri boyutta sanzuman daki senkromeclerden de olabilir

    Araç 2011 Elantra. Sadece benzinli modeli var zaten.

    Son servisine gittiğimde bir Elantra'nın şanzımanı falan indirmişlerdi. Değişim yapıyorlardı sanırım.

    Sorun bunlardan birisidir. Umarım büyük boyutta bişey değildir.

    aynı sorun eniştemin getzindede vardı.Belki hyundai'de kronik birşey olabilir.Sanayide usta yapmıştı ve basit bişeydi ama ne olduğunu bilmiyorum




  • Parke taş yollarda ya da stabilize yolda gittiğimde aracın altında küt küt vuruntu sesleri duyuyorum. Aşırı titreme yapıyor. Bununda sanırım bu sorunla bir ilgisi var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Bence aracının volantina baktir %70 den fazla ihtimalle volant problemi gibi görünüyor. Aracın hareketi ile beraber her gaza basis ve birkisinizda gelen bir ses ise bu, aracın o andaki atalet kuvvetinden kaynaklanan bir ses olması gayet muhtemel. Eğer bu sekilde bir sorunsa bakılacak yer volant olur

    Aynen dediğiniz gibi her gaza basışımda ve bırakışımda bu tık sesi geliyor. ve bu ses belli bir hız limitinde oluyor. 20 - 30 km hız arasında mesela. diğer hızlanmalarda bu ses yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugur7575 -- 28 Eylül 2012; 0:13:59 >
  • Tekrar selamlar arkadaşlar,

    Aracı henüz servise götürmedim ancak bulunduğum yerde bir ustaya gösterdim. Aracı ön kısmından her iki teker içinde sırayla tek taraflı olarak kriko ile kaldırdık. Motoru çalıştırmadan aracı 1. vitese taktık ve lastikleri ileri geri çevirdik. Aynı ses o şekilde de devam etti. Akislerde olan boşluktan dolayı olduğunu, bir zararı olmadığını ve akise yağ ekleyerek bu boşluğun giderileceğini söyledi. Bende artık servise gittiğimde yaptıracağım. En azından şanzıman ya da motor kulaklarında bir sıkıntı yokmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugur7575 -- 1 Ekim 2012; 17:54:31 >
  • Hocam bu olayın benzere arkadaşın omegasında olmuştu. 2.5 v6.

    Servise götürdüler silindirlerden 2 si çalışmıyormuş.
  • aynı olay 307de başıma geldi, kalkışlarda tak diye vuruyordu sağ taraftan serviste akis değiştirdiler sorun kalmadı, servise uğrarsanız en doğru bilgiyi onlar verir size
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur7575

    Merhabalar arkadaşlar,

    Bir konu hakkında bilgilerinizi almak istedim. Malum servis uzak önce burdan bi danışayım.

    18.000 km de bir aracım var. Şöyle bir problem oluştu. Şimdi araçta kalkışlarda her kalkışta kesinlikle yüksek bir tık sesi geliyor. Sanki iki metal birbirine çarpıyor gibi. Ya da düşük viteslerde gidiyorum 1-2-3 farketmiyor. Bu viteslerde giderken biraz gazı kestiğimde ya da gazı verdiğimde bu tık sesi yine geliyor. Geri kalkışlarda da bu ses mevcut. Nette biraz araştırdım ama aks boşluğu falan diyor herkes. Şanzıman ile bir alakası yok sanırım. Yine ön düzen ile ilgili bir sorun gibi.

    Konu hakkında bilgisi olan var mı acaba?
    Şimdiden teşekkürler.

    Aynı sorunu Babamın i20 aracında yaşadık 1000 km'lik araçtı götürdüm bir şey gevşemiş deyip sıktılar gerçi bulmaları epey zaman almıştı sanırım hyundai'de genel bir sorun bu... Tam aracınız hyundai mi diyecektim siz elentra yazmışsınız.




  • sanırım bu hyundai nin kanında olan birşey..

    bende 2011 model bi hyundai era kiralamıştım ondada aynı dediğiniz ses geliyodu, hatta frene biraz sert bastığımda da geliyodu bu ses.. baya bi şüphelenmştim elimde kalıcak araç die...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.