Şimdi Ara

Yarım Debriyajın Zararı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
3
Favori
11.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bayırda veya düz yolda debriyaja yarım basmak çok zararlı mı ? Baskı balatasının ömrünü yiyip bayırda arabanın gidememesine sebep olur mu ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yarım Debriyajın Zararları

    Yarım debriyaj, debriyaj pedalına hafifçe basarak ve aracın hem hareket etmesini hem de debriyajın hafifçe kavramasını sağlayan bir sürüş tekniğidir. Bu teknik, yokuşlarda kalkış yapma veya trafik sıkışıklığında yavaş hareket etme gibi durumlarda kullanılabilir ancak sürekli veya uzun süreli kullanılması aracınıza zarar verebilir.

    Yarım Debriyajın Aracınıza Verebileceği Zararlar:

    • Debriyaj balatasının aşınması: Yarım debriyaj, debriyaj balatasına sürekli olarak baskı uygular ve bu da zamanla aşınmasına neden olabilir.
    • Volantın zarar görmesi: Aşınmış bir debriyaj balatası, volanta zarar verebilir ve bu da pahalı onarımlara yol açabilir.
    • Şanzımanın zarar görmesi: Sürekli yarım debriyaj kullanımı, şanzımana aşırı yük bindirebilir ve dişlilerin zarar görmesine neden olabilir.
    • Yakıt verimliliğinin azalması: Yarım debriyaj, motorun devirlerinin yükselmesine ve yakıt tüketiminin artmasına neden olur.
    • Motor devrinin düzensizleşmesi: Yarım debriyaj, motor devrinin düzensizleşmesine neden olabilir ve bu da sarsıntılı bir sürüş deneyimine yol açabilir.

    Yarım Debriyaj Yerine Ne Yapmalısın?

    Yarım debriyaja alternatif olarak şu teknikleri kullanabilirsin:

    • Debriyajı tamamen bırak: Aracı hareket ettirmek için debriyaj pedalını tamamen bırakmalısın.
    • Yavaşça gaz ver: Debriyajı bırakırken yavaşça gaz vererek aracın sarsıntısız bir şekilde hareket etmesini sağlayabilirsin.
    • El freni kullan: Yokuşlarda kalkış yaparken el frenini kullanarak aracın geri kaymasını önleyebilirsin.

    Sonuç:

    Yarım debriyaj, kısa süreli durumlarda yardımcı olabilecek bir sürüş tekniği olsa da sürekli veya uzun süreli kullanımı aracına zarar verebilir. Debriyajı tamamen bırakmak ve yavaşça gaz vermek gibi alternatif teknikleri kullanarak hem aracının ömrünü uzatabilir hem de daha konforlu ve güvenli bir sürüş deneyimi yaşayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arabayı kaldırırken yarım debriyaj yapacaksın. Onun dışında yapılmaz zaten. Yokuşta falan yarım debriyajda araba tutulmaz. Debriyajı ne kadar kullanırsan o kadar çabuk ömrünü tamamlar.
  • basma kardeşim niye basıyorsun
  • Debriyaja basaraken asla yarım basmamalısın zaten kalkerken bile. Tamamen basıp kavramayı ayırıp ondan sonra yarım debriyaj yapman gerekiyor çok gerekiyorsa.
  • Sonra vay efendim, 15.000km'de balata mı biter?
  • Çare otomatik.
  • Peder yarım gezer boşa atar 2. Viteste kalkar zorlar öğretemedim adama 105 oldu km 😀
  • Debriyaja tam basip kavramayi ayiklayin sonra yarima getirin bisey olmaz 40k 50k omru var. Care otomatikcileri takma sen. Uçden dörte gecerken aragaz hastasiyim
  • Ben kursta hocama sormuştum bir şey olmaz istanbul trafiğinde millet ne yapsın demişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pucuhezap

    Ben kursta hocama sormuştum bir şey olmaz istanbul trafiğinde millet ne yapsın demişti.
    normal kullanımda yarım debriyaj sıkıntı yaratmaz, yoğun trafikte biraz zorlar o kadar ama asıl zarar yokuşlarda kalkışlarda oluşur, bu yüzden yokuşlarda kalkışlarda mutlaka el frenini kullanmak gerekiyor özellikle de küçük hacimli motora sahip araçlarda
  • Baska balata sıyırır.
  • Ben bir ara full yarım debriyaj kullanmıştım. 1. Vitese geçişte hafif zorlanıyordu. Normal kullanmaya bak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Qweqweqwe123456789

    Ben bir ara full yarım debriyaj kullanmıştım. 1. Vitese geçişte hafif zorlanıyordu. Normal kullanmaya bak
    Konuda şansıma yeni açılmış bende bugün sıkışık trafıkte farkettim dizel clio ile yarım debriyajla gittim hep ama dururken de yarım debriyaj+fren yaptım araba stop etmedi sonra öndeki hafif ilerleyince freni hafif kaldırıp ilerleyip sonra tekrar fren yaptım ama sol ayak hep yarım debriyaj hiç tam basmadım daha seri kalkma amacıyla,

    bu yaptığımın balatalara normalden fazla zararı vardır diye düşünüyorum haklımıyım acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Arkham Knight

    Konuda şansıma yeni açılmış bende bugün sıkışık trafıkte farkettim dizel clio ile yarım debriyajla gittim hep ama dururken de yarım debriyaj+fren yaptım araba stop etmedi sonra öndeki hafif ilerleyince freni hafif kaldırıp ilerleyip sonra tekrar fren yaptım ama sol ayak hep yarım debriyaj hiç tam basmadım daha seri kalkma amacıyla,

    bu yaptığımın balatalara normalden fazla zararı vardır diye düşünüyorum haklımıyım acaba ?

    Baya baya zararı var hemde

    Herkes acemimisin yeaa desede hep el freniyle kalkış yaparim az bir yokuşda olsa. Sonuç: 95.000km de baskı balata değiştirdim (usta bu 10.000 daha gider demesine rağmen).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Arkham Knight

    Konuda şansıma yeni açılmış bende bugün sıkışık trafıkte farkettim dizel clio ile yarım debriyajla gittim hep ama dururken de yarım debriyaj+fren yaptım araba stop etmedi sonra öndeki hafif ilerleyince freni hafif kaldırıp ilerleyip sonra tekrar fren yaptım ama sol ayak hep yarım debriyaj hiç tam basmadım daha seri kalkma amacıyla,

    bu yaptığımın balatalara normalden fazla zararı vardır diye düşünüyorum haklımıyım acaba ?

    Çok yoğun trafikte bende yapıyorum hocam otomatik vites gibi direk frenden çekince harekete geçip basınca durması daha rahat oluyor trafikte sanki ne kadar kısaltacak her zaman mı yoğun trafikteyiz salla gitsin




  • Yoğun trafikte bende dururken vitesi boşa almıyorum da debriyaja sonuna kadar basıyorum. Genelde bu şekilde kullanırım bunun zararı ne kadardır?
  • _MaxPayne_ kullanıcısına yanıt
    Hadi size güveneyim ama cidden çok rahat ve seri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Arkham Knight

    Konuda şansıma yeni açılmış bende bugün sıkışık trafıkte farkettim dizel clio ile yarım debriyajla gittim hep ama dururken de yarım debriyaj+fren yaptım araba stop etmedi sonra öndeki hafif ilerleyince freni hafif kaldırıp ilerleyip sonra tekrar fren yaptım ama sol ayak hep yarım debriyaj hiç tam basmadım daha seri kalkma amacıyla,

    bu yaptığımın balatalara normalden fazla zararı vardır diye düşünüyorum haklımıyım acaba ?

    Çok yoğun trafikte bende yapıyorum hocam otomatik vites gibi direk frenden çekince harekete geçip basınca durması daha rahat oluyor trafikte sanki ne kadar kısaltacak her zaman mı yoğun trafikteyiz salla gitsin

    Efsane geldi. Max Payne'in karısı ve çocuğu öldürüldü ama intikamını aldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Yoğun trafikte bende dururken vitesi boşa almıyorum da debriyaja sonuna kadar basıyorum. Genelde bu şekilde kullanırım bunun zararı ne kadardır?

    Balata ısınıyor, ömür kısalır, debriyaj veya yarım debriyaj gitmenin mantığı yok, araç düz yol bile olsa hareket ettiği andan itibaren boşa atıp fren ile gidin araç durmaz zaten. En fazla ön fren balatalarını 30-35.000km'de bitirirsin onun da masrafı 250-400TL serviste. Baskı balata veya şanzıman bilyalarını yerseniz 3000TL'den aşağı çıkamazsınız.

    Bir arkadaşım kırmızı ışıklarda 1. vitese takıp debriyaj fren bekliyordu sürekli, çok uyardım en sonunda araba patlak verdi bilyalar vs... şanzıman komple indi, özel serviste 2000TL civarı bir rakam ödedi, Opel servisi 4500TL fiyat verdi.

    Kurslarda hala yarım debriyajla öğretiliyor.direksiyon sınavında el freni kullandırmıyor komisyon.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Yoğun trafikte bende dururken vitesi boşa almıyorum da debriyaja sonuna kadar basıyorum. Genelde bu şekilde kullanırım bunun zararı ne kadardır?

    Balata ısınıyor, ömür kısalır, debriyaj veya yarım debriyaj gitmenin mantığı yok, araç düz yol bile olsa hareket ettiği andan itibaren boşa atıp fren ile gidin araç durmaz zaten. En fazla ön fren balatalarını 30-35.000km'de bitirirsin onun da masrafı 250-400TL serviste. Baskı balata veya şanzıman bilyalarını yerseniz 3000TL'den aşağı çıkamazsınız.

    Bir arkadaşım kırmızı ışıklarda 1. vitese takıp debriyaj fren bekliyordu sürekli, çok uyardım en sonunda araba patlak verdi bilyalar vs... şanzıman komple indi, özel serviste 2000TL civarı bir rakam ödedi, Opel servisi 4500TL fiyat verdi.

    Kurslarda hala yarım debriyajla öğretiliyor.direksiyon sınavında el freni kullandırmıyor komisyon.

    Alıntıları Göster
    93000 km'de aracımız var, araç 15 senedir bizde bunun 2 senesi babam ve ben kalan 13 sene ise sadece babam tarafından yoğun kullanıldı, gerekli durumlarda yarım debriyaj yapıyoruz (yokuş gibi durumlarda) ve baskı balata hala aracın orijinali ile gelen balata, hiç değişmedi ve debriyajda, kavramada ve hissinde bir sorun yok. Debriyaj ömrü tamamen kullanımla alakalı. Araç 2001 Toyota Corolla bu arada.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.