Şimdi Ara

Gaz pedalında ki son tık sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
4.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sonuna kadar basınca tık diye ayağa his geliyor. Ne işe yarar ?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Yazıldığı gibi otomatik vites araçlarda kickdown denilen işi yapıyor o kademe.

    Gaza o şekilde basarsanız o anki hızınıza göre mümkün olan en düşük vitese alır ve vitesleri devir saatini sonuna kadar çevirerek atar. Bir nevi maksimum performans modu.

    Araç manuelse de işlevsizdir, maliyet kaynaklı otomatiğe de manuele de aynı pedalı kullanabiliyorlar.

    Manuel araçta her gün kullandığım önemli bir özellik...


    Pedaldaki ikinci kademe, kurulmuş olan hız limitleyiciyi anlık olarak kapatmaya yarıyor.


    Örneğin; 70km hız limitleyici kurulu vaziyette seyrederken fazla gaz versem de araç 70'i geçmiyor.

    Tam böyle giderken birini sollamam gerekirse o ikinci tık kısmına basıyorum, limitör devre dışı kalıp, araç hızlanıyor. Normal kademeye dönünce de otomatik egzoz freni açarak önceden kurulu olan 70 limitine geri dönüyor.


    Araç: Mercedes Atego

  • Otomatikse araç kick down devreye alıyordur
  • Yazıldığı gibi otomatik vites araçlarda kickdown denilen işi yapıyor o kademe.

    Gaza o şekilde basarsanız o anki hızınıza göre mümkün olan en düşük vitese alır ve vitesleri devir saatini sonuna kadar çevirerek atar. Bir nevi maksimum performans modu.

    Araç manuelse de işlevsizdir, maliyet kaynaklı otomatiğe de manuele de aynı pedalı kullanabiliyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 2 Kasım 2021; 15:33:42 >
  • bu tarz şeyleri kafaya takarsak işimzi zor.

  • Clio 0.9 Tce de gazın sonundaki butona da basınca +5 beygir güç üretiyor araç 95 beygir oluyor.

    Bkz. Overboost teknoloji
  • Mercedes aracımda eğer hız limiti belirlenmişse ona basıldıgında tüm hız limitlerini de kaldırıyordu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Yazıldığı gibi otomatik vites araçlarda kickdown denilen işi yapıyor o kademe.

    Gaza o şekilde basarsanız o anki hızınıza göre mümkün olan en düşük vitese alır ve vitesleri devir saatini sonuna kadar çevirerek atar. Bir nevi maksimum performans modu.

    Araç manuelse de işlevsizdir, maliyet kaynaklı otomatiğe de manuele de aynı pedalı kullanabiliyorlar.

    Manuel araçta her gün kullandığım önemli bir özellik...


    Pedaldaki ikinci kademe, kurulmuş olan hız limitleyiciyi anlık olarak kapatmaya yarıyor.


    Örneğin; 70km hız limitleyici kurulu vaziyette seyrederken fazla gaz versem de araç 70'i geçmiyor.

    Tam böyle giderken birini sollamam gerekirse o ikinci tık kısmına basıyorum, limitör devre dışı kalıp, araç hızlanıyor. Normal kademeye dönünce de otomatik egzoz freni açarak önceden kurulu olan 70 limitine geri dönüyor.


    Araç: Mercedes Atego





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt

    Doğru aslında böyle bir işlevi de var, şimdi siz yazınca hatırladım.


    Mevcut otomatik aracımda eğer hız sınırlayıcı açıksa gaza böyle basınca sınırlayıcıyı devre dışı bırakıp kickdown ile hızlanıyor. Ani gelişen durumlar için emniyet amaçlı sanırım.


    Eski manuel arabamda da vardı bu durum, pedalda tık yapan bir kademe yoktu ama pedala sonuna kadar basınca onda da hız sınırlayıcıyı by-pass ediyordu.

  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Anladım. Sürekli şehir içi kullandığım için ne işe yaradığını bir türlü çözememiştim.

    Diğer cevap veren arkadaşlara da teşekkür ederim. Öğrenmiş oldum
  • Sürekli kullanımda sorun çıkartabilicek bir devre sensörüdür kick down sensörü diye geçer bazı arabalarda gaz pedalının bitişinin olduğu paspasın altında olur klik sesi verir basıldığında çok kullanmanız önerilmez, olağan koşullarda benzin ve dizel araçların belli bir devirin çok üstüne çıkılmaması önerilir kick down onu aşar ve piston ve sübaplarda ve hareketli motor parçalarında sorun çıkartabilir

  • Eskiden karbüratörlü motorlar varken tek boğazlı karbüratörde gaz pedalı tek his ile dibe kadar basılırdı. Çift boğaz karbüratör varsa pedalın 2/3 oranına kadar yumuşak ve sonrası sertti. Sert kısımda 2. boğaz açılırdı.
    Bir de kurmalı jikle vardı. Marşa basmadan gaz pedalı dibe kadar 1 kere basınca kurulurdu. Motor ısındıkça kademeli olarak devreden çıkardı.
  • Exommas kullanıcısına yanıt

    Motorun çıkmaması gereken devirler zaten limitör (kesici de denir) ile sınırlanmıştır, gaza istediğiniz kadar basın onun üzerine çıkamazsınız. Kickdownda da bunun üzerine dolayısıyla motora zarar verebilecek devirin üzerine çıkılmaz, dizayn edilen sınırlar içinde motorun tam kapasitesini kullanır. Isınmış motorda gerektiğinde sonuna kadar devir çevirmenin de bir sakıncası yoktur.

  • araçta eco mod varsa ani güç gerektiği durumda son tık ile gaza basıldığında eco devreden çıkar.

  • Aracin donanimlarina gore degismekle beraber olabildigince hizlanmayi sunmak icin cabaliyor arac sonuna kadar basilinca.


    Limitor varsa devreden cikar, klimayi kapatabilir, vites dusurebilir vs.

    Ayrica artik arasclarda gaz teli olmadigi icin gaz lineer degil. Yani sonuna yakin olasaniz bile size veridig guc son guce yakin degil full guc almak icin sonuna kadar basmaniz lazim.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.