Şimdi Ara

Gaza basınca neler oluyor?(mekanik olarak)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
4.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • detaylı olarak anlatabilcek varmı?



  • Internetten kucuk bır arastırma yaparak bulabılırsın.
    Hani marşa basınca neler oluyor desen anlatırdım da, gaza basınca bısey olmuyor sanırım sadece benzın pompalanıyor borulardan


  • Merhaba arkadaşım,

    Öncelikle içten patlamalı bir motorun çalışma prensibini bilmek gerekiyor. Krank milinin 360° dönüşü içerisinde ana ekseninden uzakta yerleştirilmiş biyel kolu yatakları mevcuttur. Silindir sayısına göre 2-3-4-5-6-8-10-12-16 olabilir, bazen V ve Boxer motorlarda bir biyel kolu yatağını iki biyel kolu paylaşabilmekte ve motorun uzunluğu kısalmaktadır. Biyel kolunun ucunda göbekten pimle bağlanmış piston mevcuttur. ve bu piston da boru şeklinde yapılan ve silindir adı verilen bir düzenek içerisinde tutulduğundan krank milinin dönüşü biyel kolu yatağının krank milinin ana ekseninden uzakta yerleştirilmesinden ötürü pistonun silindir içerisinde yukarı/aşağı hareket etmesine sebep olur.

    Zaten içten patlamalı motorların ana fikri de budur.

    Tam tersi de olur çünkü ve bizim işimize yarayan da tam tersi olanıdır. Yani pistonu silindirin içerisinde biz hareket ettirirsek bu defa krank mili dönmeye başlar ve ihtiyacımız olan da budur. Bir dönme hareketi! Kapalı bir ortamda gerçekleşen küçük bir patlamanın yarattığı gaz basıncı genleşmesi ile ortaya çıkan enerjinin gidebilecek başka bir yol bulamamasından ötürü pistonu aşağıya itmesinden dolayı biyel kolu bağlandığı biyel kolu yatağının krank milinin ana ekseninden uzakta yerleştirilmesinden ötürü ve pistonun silindir içerisinde yukarı/aşağı hareketinden dolayı krank milinin dönmesine neden olur.

    Klasik içten patlamalı motorlar 4 zamanlıdır ve sadece 1 zamanda enerji (iş) üretir, diğer zamanlarda yanan gazların yukarıda açılan valfler sayesinde dışarıya tahliyesi, taze havanın içeriye beslenmesi/çekilmesi, sıkıştırma, patlama, iş zamanı ve böylece devam eden bir çalışma prensibi mevcuttur.

    İçten patlamalı motor sürekli çalışmak zorundadır. Yani ölü bir motordan güç almak mümkün değildir. Bu sadece elektrikli motorlarda olacaktır. Boşta dönmeye rölanti denir ve rölantide çalışan bir motordan güç elde edilebilir ve bu da kavrama, debriyaj, tork konvertörü, kayış/CVT ve çift kavramalı vites kutuları sayesinde olur. Gaza bastığınızda yakıt besleme tertibatı (karbüratör, tek noktadan enjeksiyon, çok noktadan enjeksiyon, doğrudan enjeksiyon bezinlide ve yakıt pompasına bağlı enjektörler dizelde) motora daha fazla yakıt sevk eder ve motor daha hızlı dönmeye başlar. Krank milinin bağlı olduğu volan dişlisinden bu güç de güç aktarma organları sayesinde tekerleklere ve oradan da yola aktarılır ve araç hareket eder. Benzinli veya dizel, motora daha fazla yakıt gittiğinden birim saniye/milisaniye içerisinde daha fazla sayıda içten patlama (benzinde buji sayesinde ateşlenen benzin/hava karışımı ve dizelde sıkışmanın yarattığı yüksek ısının kendi kendini ateşlemesi) meydana geldiğinden daha fazla devir ve daha yüksek güç elde edilir.

    Selamlar,

    Taner Göde


    Alttan eksantrikli ama üstten valfli 4 silindir 8V motor


    Üstten eksantrikli ve üstten valfli 4 silindir 8V motor


    Üstten çift eksantrikli ve üstten çift valfli 4 silindir 16V motor






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    />


    Merhaba arkadaşım,

    Öncelikle içten patlamalı bir motorun çalışma prensibini bilmek gerekiyor. Krank milinin 360° dönüşü içerisinde ana ekseninden uzakta yerleştirilmiş biyel kolu yatakları mevcuttur. Silindir sayısına göre 2-3-4-5-6-8-10-12-16 olabilir, bazen V ve Boxer motorlarda bir biyel kolu yatağını iki biyel kolu paylaşabilmekte ve motorun uzunluğu kısalmaktadır. Biyel kolunun ucunda göbekten pimle bağlanmış piston mevcuttur. ve bu piston da boru şeklinde yapılan ve silindir adı verilen bir düzenek içerisinde tutulduğundan krank milinin dönüşü biyel kolu yatağının krank milinin ana ekseninden uzakta yerleştirilmesinden ötürü pistonun silindir içerisinde yukarı/aşağı hareket etmesine sebep olur.

    Zaten içten patlamalı motorların ana fikri de budur.

    Tam tersi de olur çünkü ve bizim işimize yarayan da tam tersi olanıdır. Yani pistonu silindirin içerisinde biz hareket ettirirsek bu defa krank mili dönmeye başlar ve ihtiyacımız olan da budur. Bir dönme hareketi! Kapalı bir ortamda gerçekleşen küçük bir patlamanın yarattığı gaz basıncı genleşmesi ile ortaya çıkan enerjinin gidebilecek başka bir yol bulamamasından ötürü pistonu aşağıya itmesinden dolayı biyel kolu bağlandığı biyel kolu yatağının krank milinin ana ekseninden uzakta yerleştirilmesinden ötürü ve pistonun silindir içerisinde yukarı/aşağı hareketinden dolayı krank milinin dönmesine neden olur.

    Klasik içten patlamalı motorlar 4 zamanlıdır ve sadece 1 zamanda enerji (iş) üretir, diğer zamanlarda yanan gazların yukarıda açılan valfler sayesinde dışarıya tahliyesi, taze havanın içeriye beslenmesi/çekilmesi, sıkıştırma, patlama, iş zamanı ve böylece devam eden bir çalışma prensibi mevcuttur.

    İçten patlamalı motor sürekli çalışmak zorundadır. Yani ölü bir motordan güç almak mümkün değildir. Bu sadece elektrikli motorlarda olacaktır. Boşta dönmeye rölanti denir ve rölantide çalışan bir motordan güç elde edilebilir ve bu da kavrama, debriyaj, tork konvertörü, kayış/CVT ve çift kavramalı vites kutuları sayesinde olur. Gaza bastığınızda yakıt besleme tertibatı (karbüratör, tek noktadan enjeksiyon, çok noktadan enjeksiyon, doğrudan enjeksiyon bezinlide ve yakıt pompasına bağlı enjektörler dizelde) motora daha fazla yakıt sevk eder ve motor daha hızlı dönmeye başlar. Krank milinin bağlı olduğu volan dişlisinden bu güç de güç aktarma organları sayesinde tekerleklere ve oradan da yola aktarılır ve araç hareket eder. Benzinli veya dizel, motora daha fazla yakıt gittiğinden birim saniye/milisaniye içerisinde daha fazla sayıda içten patlama (benzinde buji sayesinde ateşlenen benzin/hava karışımı ve dizelde sıkışmanın yarattığı yüksek ısının kendi kendini ateşlemesi) meydana geldiğinden daha fazla devir ve daha yüksek güç elde edilir.

    Selamlar,

    Taner Göde


    Alttan eksantrikli ama üstten valfli 4 silindir 8V motor
    />


    Üstten eksantrikli ve üstten valfli 4 silindir 8V motor
    />


    Üstten çift eksantrikli ve üstten çift valfli 4 silindir 16V motor
    />




    Gaza basınca demıs ?

    Bu Motoru calıstırdıgımızda baslar sonra gazla benzın aktarılır ? Bilgim mi yanlış acaba ?




  • @Taner Göde
    hocam verdiğin bilgiler ve emeğin için teşekkürler

    quote:

    Gaza bastığınızda yakıt besleme tertibatı (karbüratör, tek noktadan enjeksiyon, çok noktadan enjeksiyon, doğrudan enjeksiyon bezinlide ve yakıt pompasına bağlı enjektörler dizelde) motora daha fazla yakıt sevk eder ve motor daha hızlı dönmeye başlar.


    yani gaz pedalı karbüratöre bağlı.gaza bastığımzdada karbüratör silindirlere daha fazla benzin veriyor.böylece daha büyük patlama oluyor ve hızlanma sağlanıyor.doğru anlamışmıyım.
    daha fazla benzin verirken valflerin açılıp kapanma sürelerinde değişiklik oluyormu?
    birde hava/benzin oranı hep aynımı kalıyor?
  • Hava benzin oranının sabit kalmaması lazım. Daha çok benzin daha büyük güçlü yanma üretir, daha güçlü yanma olduğunda piston hareketleri hızlanır. Hızlandığı için birim zamanda daha çok devir yapar. Bu nedenle valflerin açılıp kapanma sürelerinde de değişiklik olur (daha kısa süre açık kalırlar).
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.