Şimdi Ara

Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
94
Cevap
6
Favori
8.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
34 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim)


    Aracımı 17 Mart 2024 Tarihinde Ankara Otosay Citroen bayisinden aldım. Model yılı 2024 ve Shine Bold Paket. Bugün itibariyle yaklaşık 112 gündür aracın sahibiyim. Şu ana kadar 2956 km yol katetmişim ve bunun içerisinde 2 defa uzun yol yolculuğu var ki onlarda toplamda 1800 km kadar yapıyor. Yani şu ana kadar 1800 km uzun yol, 1156 km şehir içi (karışık, trafikli-trafiksiz) kullanımım olmuş.


    Araçta Stellantisin Common Modular Platform (CMP) altyapısı mevcut (Bu platform ile 208, 2008, corsa, mokka, jeep avenger gibi araçlar üretiliyor), bu platform B segment yada giriş seviyesi C segment (C4 – C4x – eC4) araçlar için kullanılıyor. Bu platform (CMP), iki iz genişliği, üç dingil mesafesi uzunluğu, üç arka modül seçeneği ve çeşitli tekerlek çapları sunma yeteneği ile yüksek düzeyde modülerlik sunarak mühendislerin ve tasarımcıların hatchback ve sedanlardan SUV'lara kadar çok çeşitli gövde stillerini sunmalarına olanak tanıyor. PSA/Stellantis grubu daha büyük C segment araçlar veya C segment üstü araçlar için EMP2 platformunu kullanıyor. Altyapısı her ne kadar CMP üzerine kurulmuş olsa da içerideki yaşam alanı, diz mesafesi, aks mesafesi ve bagaj hacmi, genel malzeme kalitesi herhangi bir C segment araç gibi. Aks mesafesi 2670 mm olmakla birlikte C segmenti taşıtlar arasında Golf'ten (2619 mm), A3’ten (2636 mm), Egea’dan (2637 mm), Ateca'dan (2638 mm), Karoq'dan (2638 mm), Kia Ceed'den (2650 mm) daha iyi iken, Megane’dan (2711 mm), Tiguran'dan (2676 mm), corolla’dan (2700 mm), Focus'tan (2700mm), Cerato’dan (2700 mm), Elantra’dan (2700 mm), civic’ten (2736 mm) daha kısa kalıyor. Bu noktadan bile bakıldığında, aracın C segmentine alt-orta sıralardan girebildiği anlaşılıyor.


    Bu araç (C4X) doğrudan NCap testine girmedi ama HB kasası olan C4 NCap testine 2021 yılında dahil edildi ve HB için yapılan test hem C4X için hem eC4 ve eC4X için referans alınıyor. NCap testini çoğu PSA modelinde olduğu gibi 4 yıldız alarak tamamlayabilmiş araç. Teste giren araç ile şu an en üst pakette sunulan araç arasında farklar var, günümüzde, otoyol sürüş desteği, ön tarafta algılayıcı (Radar) gibi ekstralar var.


    Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim)



    NCap Yorumlar:


    C4'ün yolcu bölmesi, ön ofset testinde sabit kaldı. Kukla okumalar, hem sürücü hem de yolcu mankenlerinin dizlerinin ve uyluk kemiklerinin iyi korunduğunu gösterdi. Citroën, test mankeni ve farklı pozisyonlarda oturan farklı boylardaki yolcuların üst bacaklarına aynı düzeyde koruma sağlanacağını gösterdi. Bununla birlikte, sahte okumalar, ön yolcunun alt bacağının marjinal korumasını da gösterdi. Testten sonra çarpma arabasının ve deforme olmuş darbe bariyerinin yavaşlamalarının analizi, C4'ün makul derecede iyi huylu bir çarpışma ortağı olacağını gösterdi. Tam genişlikte rijit bariyer testinde, vücudun tüm kritik bölgelerine iyi veya yeterli koruma sağlanmıştır. C4, tüm kritik vücut bölgelerini iyi koruyarak hem yan bariyer hem de yan direk darbelerinde maksimum puan aldı. Yana doğru sapmanın (yolcunun arabanın karşı tarafına hareketi) ne ölçüde hafifletildiği [zayıf] [zayıf] olarak derecelendirildi ve yan darbelerde yolcunun yolcuya yaralanmasını önlemek için herhangi bir karşı önlem alınmadı. Ön koltuklar ve koltuk başlıkları üzerinde yapılan testler, arkadan çarpma durumunda boyun zedelenmesi yaralanmalarına karşı iyi koruma sağladığını gösterdi. Arka koltukların geometrik analizi de iyi bir boyun zedelenmesi koruması gösterdi. C4, bir çarpışmadan sonra ikincil darbeleri önlemek için tasarlanmış bir sistem olan 'Çarpışma Sırasında Frenleme' ile donatılmıştır. Ancak, sistem Euro NCAP'in gereksinimlerini karşılamadı ve ödüllendirilmedi.




    Aracın altının yerden yüksekliği 18,5 cm. Çoğu yerde 15,5 cm diye geçiyor ama yapılan testlerde ve kamerun sitesinde doğru bilgi bulunuyor.


    Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim)


    Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim)


    Aracın bagaj ölçüleri şu şekilde;


    En dar yerlerden ölçüldüğünde;


    Zemin eni: 100 cm

    Zemin boyu: 102 cm

    Zeminden tavana: 55 cm



    En geniş yerlerden ölçüldüğünde;


    Zemin eni: 130 cm

    Zemin boyu: 108 cm

    Zeminden tavana: 55 cm


    Aracın genel malzeme kalitesi sınıf standartlarında, hemen hemen her noktada (Mukayeselerin çoğunu 6 yıl kullandığım 2018 Model 1.6 e-torq motorlu, 6 ileri aisin otm. Şanzımanlı, Egea HB aracıma göre yapacağım) Egeadan biraz daha kaliteli malzemelere sahip. Hatta Corolla’dan da genel anlamda daha iyi hissettiren malzemelere sahip diyebilirim. Yumuşak-sert malzeme kısımlarına girmeyeceğim, benim için malzemenin yumuşak veya sert olmasından ziyade dokunulduğunda verdiği hissiyat daha önemli. Sonuçta bu klasmandaki araçlarda malzeme kalitesi belli, yumuşak dokulu da olsa malzemenin kendisi kaliteli olmuyor. İşçilik anlamında ne kötü ne de mükemmel, bazı birleşim noktalarında Egea bile daha iyiydi dediğim yerler varken (Mesela motor kaputunun kasaya oturma yerleri kasa ile uyumsuz, çok basit duruyor) bazı noktalarda güzel işçilikler görmek mümkün. En basitinden Egea’da emniyet kemerlerinin tokalarını istediğiniz yerde sabitleyeceğiniz aparatı vardı, bunda yok. Ya da mesela Emniyet kemerleri yükseklik ayarlı değil, olsa güzel olurdu. Aslında araç genel manada tam olarak Egea, Corolla, Megane ile karşılaştırılabilecek kıvamda duruyor.


    Arkada ve önde çok net kameraları mevcut (camdaki kamera dışında ön tarafta park yardımı için de kamera mevcut) ve bu 2 kamera aracılığı ile sağlanılan 360° görüntü idare eder. Kameraların hem gündüz hem gece görüntüleri ciddi anlamda net. Tabela okuma için ön camda ayrı bir kamera ve ACC, otoyol sürüş desteği, çarpışma önleme sistemleri içinde bu kameraya yardımcı bir radar ön tamponda mevcut.


    Sürüş destek sistemleri stabil çalışıyor, uzun yolda otoyol sürüş destek sistemi şartlar çok elverişsiz hale gelmediği müddetçe devrede oluyor. Elverişsiz şartlar neler olabilir; çok keskin viraj, silinmiş yol çizgileri, parlayan yol, şiddetli yağmur v.s.


    Multimedia ekranın dokunmatik hassasiyeti güzel, tepkileri hızlı, çözünürlüğü gayet iyi. Egea aracımda ntfs biçimli olarak kullandığım 64 gb flash belleği görmedi, fat32 olarak tekrar biçimlendirmem gerekti, ancak o zaman gördü, daha yeni daha teknolojik araç halbuki, tüm formatları görmesini beklerdim. Belkide bellekle alakalı (type c yuvaya adaptör ile bağladım) bir problemdir, başka ve doğal type c girişli bellekle denemek lazım.


    Navigasyonu hızlı ama sanırım Türkçe karakterlerle bir sıkıntısı var, aradığınız bir çok yeri bulamıyor navigasyonu. Ya oralara yakın bir yeri yazıyorum ya da kullanmasam daha iyi diyorum ama hedefinizi bulabilirseniz navigasyon güzel çalışıyor.


    Android auto kablosuz bağlantı için en az android 11 kurulu olmalı telefonda. Android auto kablosuz olarak anında bağlanıyor ve hem hızını hem kullanımını çok işlevsel buldum.


    Ses sistemi ise benim için hayal kırıklığı oldu diyebilirim, Ses sistemi güzel, sesi yükselttiğinizde keyif veren bir tını çıkıyor ortaya ama Egea’dan sonra hissedilir bir fark yaşamadım. Kullanılan ses sistemi (hoparlör v.s.) nedir onunla ilgili bir bilgi bulamadım, sitesinde ve kitapçığında 8 Hoparlörlü Hi-Fi ses sistemi olduğunu yazıyor ama hissedilir derecede daha iyi bir ses sistemi bekliyordum, yalan yok. Ama maalesef ya beklentiyi çok yüksek tuttum ya da gerçektende eski aracım Egea’ya göre bariz daha iyi (farkedilir derecede) bir ses sistemine sahip değil.


    Araca bağlı telefon ile yapılan konuşmalar çok net, hem gelen sesin kalitesi hem giden sesin kalitesi (karşı taraf söylüyor bunu) eski aracım ile mukayese dahi edilmeyecek kadar iyi.


    Aracın USB portları kataloğa göre eksik, katalogda önde 2 adet USB girişi (biri veri de sağlayan, diğeri sadece şarj için) arkada da 2 adet USB girişi diyor ama arkada sadece 1 tane USB girişi var. Dönem dönem gelen bir çok modelde katalogda yazan bazı şeyler ya olmuyor ya da yazmayan şeyleri de koyuyorlar. Benim şanssızlığıma katalogda yazandan eksik olan bir model geldi.


    Direksiyon arkası gösterge ekranı çok küçük, oyuncak gibi. Her ne kadar çözünürlüğü yüksek olsa, ihtiyacınız olan her bilgiye o ekrandan ulaşmak ve görmek mümkün olsa da o minnacık ekranı oraya koymaya utanır insan. Hiç değilse 8” bir ekran olmalıydı orada, araçta en sevmediğim ve muhtemelen hiçbir zaman da sevemeyeceğim nokta burası olacak. Head up display ekranını hiç kullanmıyorum, bana gereksiz geliyor. Ona o kadar maliyet yüklenene kadar, ana ekranı büyütseler daha iyiymiş ama citroen işte, garip işler yapmayı seviyorlar.


    Araçta start/stop fonksiyonunu da her aracı çalıştırdığımda kapatıyorum, bir türlü alışamadım. Özellikle dur kalklı trafiklerde tam durmaya yakın trafik akıyor, tekrar devam etmek gerekiyor. Öyle durumlarda s/s motoru durdursam mı, durdurmasam mı derken araç sarsılıyor. Ben kullanımını çok konforlu ve gerekli bulmadığımdan kapatıyorum. Bunun da şöyle bir sıkıntısı var, S/S her aracı çalıştırmada kendiliğinden tekrar aktif oluyor ve unutmadan bunu her seferinde kapatmanız gerekiyor, kalıcı olarak kapatılabilmesi lazımdı bence ama öyle bir özellik koymamışlar.


    İlk başlarda alışmakta zorlandığım elektrikli el freni ve vites seçicisi artık gözüme çok hoş geliyor. Orta konsolda el freni, vites kolu gibi sopaların olmaması güzel bir görüntü vermekle kalmıyor, kaliteli hissetmenizi de sağlıyor.


    Burada EAT8 şanzıman için ayrı bir paragraf açmasam olmayacaktı. Önceki aracımda bulunan AT6 otomatik şanzıman (ki ondan çok memnundum, 1-2, 2-1 geçişlerini hissettirmekle beraber onun dışında pürüzsüz, sorunsuz bir şanzımandı) ile kıyaslanmayacak kadar hızlı ve pürüzsüz. Şu ana kadar herhangi bir vites değişiminde sarsıntı ya da hissettirme durumu olmadı. Vites değişimlerinin direksiyon arkasındaki kulakçıklardan yapılması hem pratik hem hızlı, beğendiğim güzel bir uygulama. Kulakçıktan manuel vites değiştirdikten bir süre sonra kendisi tekrar otomatik kullanımı ele alıyor.


    1.2 Puretech motor (bol bol sorun potansiyeli de olan bir motor -muş-) için çok bir şey yazmaya gerek yok herhalde, stellantis grubu neredeyse tüm araçlarında kullanıyor. Performansı bu araç için yeterli, aracın ağırlığı 1289 kg olarak geçiyor ve motorum sağladığı 130 bg – 230 nm tork aracı güzel yürütüyor. Motor azami torkunu 1750 dd ve azami hp yi 5500 dd da veriyor. Citroen C5AC veya Peugeot 3008 ya da Opel grandland gibi daha ağır araçlarda sanki biraz zayıf kalır (ya da tatmin etmez diyelim) diye düşünüyorum. Sakin kullanımda aracı uçurmuyor, nazlı nazlı hızlandırıyor, gaza yüklenirseniz de ben gitmem demiyor ama bu seferde tabi yakıt tüketimi artıyor. Yokuşa denk geldiğinizde illaki vites düşürmek ve hız kaybetmek kaçınılmaz olarak yaşanıyor. Egea ile de aynı durumları yaşıyordum, onda da basınca gitmem demiyordu ama bunun kadar hızlı toparlamıyordu kendini, 1.2 ünite yüksek sıkıştırmanın da etkisiyle gaza yüklendiğinizde kendini hızlıca toparlıyor ve ihtiyacınız olan gücü ayağınızın altında hissediyorsunuz. Şu ana kadar 2 kez uzun yola gittim, gözlemlediğim kadarıyla, düz yolda 2000 devirde 110 km/s hızla ilerleyebiliyor ama tabi aracın yükü v.s. de önemli.


    Araçta yokuş kalkış desteği var ama bazen hafif yokuşlarda kaçırdığını farkettim, kullanıcı kitabında da belirli bir eğimde devreye girdiği yazıyor (– Belirli eğim koşulları karşılanmışken. ) ama Egea’da eğimli ya da eğimsiz hiçbir yerde bir kere bile hafiften de olsa kaçırdığını görmemiştim.


    Bütün aydınlatmalar Led olarak sunulmuş, içeride (benim için) çok bir fark yarattığını söylesem yalan olur, çünkü eski aracımda da bunda da iç aydınlatmalarla pek işim olmuyor. Sadece arkada çocuklar otururken onlar arka tavan aydınlatmasını çok kullanıyorlar ve halojen lambada (Egea) ateş gibi olan kısımlar bunda öyle ısınmıyor ve beyaz ışık olması da ortamı daha güzel kılıyor. Ama farların aydınlatması çok çok iyi, Egea’da yıllarca şikayet ettiğim ve hep çözüm aradığım ama bir türlü uygulamaya cesaret edemediğim sorundu farların yeterince aydınlatmaması. Bazen alacakaranlıkta farların yandığını anlamadığım bile oluyordu, C4X te öyle değil, abartıyorum belki ama gündüz gibi aydınlatıyor aracın önünü neredeyse. Uzun yolda uzun far asistanı kusursuz çalışıyor, önden bir araca yaklaştığında ya da karşıdan gelen bir aracın farları göründüğü anda kısalara geçiyor, yol şartları müsait olunca tekrar uzunları aktif ediyor. Geçişler çok güzel ayarlanmış.


    Aracın izolasyonu genel anlamda başarılı, yol sesi konusunda özellikle çok başarılı buldum, alttan neredeyse ses gelmiyor ya da camlardan ve aynaların olduğu yerden gelen rüzgar sesi zaten alttan bir yol sesi gelecekse de onu bastırıyor. Bunda belki araç üzerinde gelen 69db ses seviyesine sahip 19560r18 Goodyear Efficientgrip Performance 2 lastiklerinde katkısı olabilir. 100-110 km/s hızlara kadar içerisi oldukça sessiz ama ondan sonrasında yan camlardan çok rüzgar sesi (hele hava rüzgarlıysa) almaya başlıyor. Daha önce yazdığım gibi, 2 defa uzun yol yaptım, özellikle dışarıda biraz rüzgar sesi varsa yan camlardan bunu ziyadesiyle hissettiriyor. Ama genel olarak yalıtım tarafında Egea’danda, Corolla’danda (Corolladan bariz iyi) daha iyi dersem abartmış olmam sanıyorum.


    Aracın koltukları her ne kadar Advanced comfort diye övülse de, kullanılan (deri diye geçen muşamba malzeme) malzeme kaliteli değil, alcantara kumaş olmasını tercih ederdim. Koltuk ergonomileri de incelemelerde öve öve bitirilemediği gibi değil hatta ben beğenmedim (Vücudu sarıp sarmalayan bir yapısı yok) desem abartmış olmam. Ayrıca havaların ısınmasıyla birlikte, koltukların çok fazla terlemeye sebebiyet verdiğini söylemem gerek, sanırım çakma deri malzeme ile yazın kullanmak mümkün olmayacak, belki bir kılıf bakarım. Onun dışında koltuklar insanı yormuyor. Bir gün sabah Ankara’dan Bursa’ya gittim, o günün akşamı tekrar Ankara’ya döndüm. Yani (Bursa içerisinde kullandığım süreleri de sayarsak) Sabah 07 den geldiğim saat olan 02 ye kadar (yaklaşık 19 saat) neredeyse 10 saat araç sürdüm ama arabadan indiğimde hiç yorulmadığımı ve hiçbir yerimin ağrımadığını farkettim.


    Koltuklar dışında cam açma kapama düğmelerinin yerlerini de beğenmedim. Önceki aracın Egea’da da beğenmezdim, o araçta çok ileride konumlanmışlardı, ön camı açmak için hamle yaptığımda arka camlar açılıyordu, ön cam kumandaları epey ileride kalıyordu. C4X te tam tersi, cam kumanda düğmeleri çok geride, (belki Egeadan kalma alışkanlıkla) elimi uzattığımda hep ayna ayar düğmesine denk geliyor, kolumu dirsekten geriye çekerek ancak tam konumuna ulaşabiliyorum. Biraz daha ileride konumlandırılsalar daha ergonomik olurmuş. Belki zamanla kullandıkça alışabilirim konumuna.


    Arkada baş mesafesi maalesef kısıtlı, uzun boylu, iri yapılı birisinin rahat edemeyeceği kesin ama neyse ki ne ailemde ne yakın çevremde (Araca hasbel kader binecek olanlar içinde) bu ebatta kimse yok.


    Açılır cam tavan (esasen sunroof ama neredeyse cam tavan kadar geniş bir sunroof, o nedenle cam tavan diyeceğim) ortama hem ferahlık hem şıklık katıyor, araç kilitliyken kilit açma tuşlarına uzun basınca kapılarla cam tavanı açıyor ama camları açmıyor, tam tersi kilit düğmesine uzun basınca da camları kapatıyor ama cam tavanı kapatmıyor. Cam tavan ya da sunroof tercih ettiğim/istediğim bir donanım değil aslında ama üst paketle birlikte mecbur almak zorundasınız, çıkartılamıyor paket içeriğinden.


    Aracın konforu için uç noktalarda desem yanlış olmaz herhalde. Yoldaki ufak çukur ve tümsekleri pıtır pıtır geçiyor, öyle incelemelerde söylenildiği gibi bir uçan halı hissiyatı elbette yok ama darbe sönümlemesi güzel. Amaaa, iş daha derin çukurlara geldiğinde tam tersi sanki oturma organınıza kürekle vuruyorlarmış gibi sert darbeler iletiyor araç size. (Lastiklerin havasını halen kontrol ettirmedim, onlara bi baktırmam lazım, belki onunla alakalıdır.)


    Belli ki aracın süspansiyonları yumuşak ayarlanmış ve bu size konforlu, rahat, yumuşak bir seyahat olarak dönüyor ama iş virajlara biraz sert girmeye geldiğinde araç şeridini koruyor ama siz sanki araç şeridinden çıkacakmış ya da yan yatacakmış gibi hissediyorsunuz. Direksiyon şehir içinde çok yumuşak, yüksek hızlarda biraz sertleşiyor ama Egea’dan sonra bana yine de çok yumuşak geliyor ki Egea da city modu hiç kullanmadım, öyle pamuk gibi direksiyon sevmiyorum. Direksiyonun geri bildirimleri de size çok bir şey vermiyor. Yine yumuşak süspansiyonun bir dezavantajı olarak düşünüyorum, biraz uzun yapılı çukurlara, ciddi yol bozukluklarına denk geldiğinizde araç çizgisini kaybedecek gibi hareket ediyor, Egea bu konuda daha güven veriyordu mesela.


    Yakıt tüketimi olarak eski aracım olan Egea 1.6 e-torq 6 ileri otm.e göre aynı kullanım güzergah ve hızlarında 1-1,5 lt daha az tüketimi var. Egea ile 21 km/s ort hızla 10-11 lt yakıt gördüğüm durumlarda bu araçla 8,5-9,5 lt tüketim görüyorum. Beklediğimden daha iyi çünkü Egea kadar yakar diye bekliyordum. Aradaki 1-1,5 lt düşük tüketim bile hoşnut ediyor insanı.


    Uzun yolda da yine Egea ile mukayese edersem; Egea ile 93 km/s ortalama hız ile 5.8 lt tüketim varken bunda 94 km/s ortalama hızla 5.4 lt tüketim olmuş. Çok bir fark yok yani arada ama tabi C4X in 130 bg / 230 nm tork veren motoru ile uzun yol seyahati daha konforlu oluyor.



    Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim)


    Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim)




    En başta yazdığım gibi 2956 km yol yapmışım ve bunun 1800 km si şehirler arası, 1156 km si şehir içinde olmak kaydıyla bugüne kadar ki yakıt ortalaması (depo ölçümü) 6.4 lt/100 km olarak görünüyor.



    Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim)


    Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim)



    Biraz uzun bir yazı oldu, okuyan arkadaşlar sağolsunlar, merak ettiklerinizi, eklemek, düzeltmek istediklerinizi memnuniyetle okurum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 11 Temmuz 2024; 10:31:19 >







  • Bu memlekette algı bitmez hocam siz 1.6 Mj Egea alıp kafanız rahat gezerken sağdan soldan biri çıkıp bu paraya vw , mb , bmw , audi var diye zırvalar genelde ancak patlak araçları söylediklerinin kendileri bile habersiz olup ayrıca sanayi denilen oluşumun bu saydığım marka araçlar için elini açıp bekleyen tayfadan oluştuğunu bilmiyorlar. Türkiye de herkes arabalardan anlar şöyle konusu açıldı mı ilk başta dinlerim ortamı ona göre davranıyorum kafam rahat oluyor çünkü cahile ne anlatsan boş bizde profesör değiliz ancak mantık ve duygusal ayrımları yapabilen insanlarız.

  • emeğinize sağlık. güzel bir değerlendirme olmuş.

  • Ben de evin 2. aracı olarak C4 tercih ettim.


    Görüşleriniz için teşekkürler, ben de bir çoğuna katılıyorum.


    Birkaç ekleme yapayım:


    Start / stopu kapatmak için kısayol atayabiliyorsunuz, ADAC tuşuna bastığınızda direkt kapanıyor böylece.

    Yokuş yukarı start stop devreye girdiğinde araç geriye kaçırıyor, bu da yazılımsal bir sorun malesef.


    Arkadaki USB çıkışının eksik olması ve güneşliklerde ışık olmamasının sebebi çip krizi imiş, ne kadar doğru bilmiyorum.


    Lastikler genellikle teslimatta kontrol edilmiyor, 40-45 PSI basılı geliyor, mutlaka kapı içindeki değere getirin.


    Koltuk konusu aynen dediğiniz gibi, suni deriler inanılmaz terletiyor, keşke komple kumaş olsaymış.

  • powermoon kullanıcısına yanıt
    Start-stop için kısayol nasıl yapıyoruz yardımcı olur musunuz?
  • @powermoon


    Benim aracımda makyaj aynaları ışıklı (Beyaz led), SS için kısayol tuşu var ama her seferinde ona basıp kapatmak bile sıkıyor bir yerden sonra. İlk iş Lastik basınçlarına baktıracağım ama fırsat olmadı.


    @triceratops


    Faydalı olmasını dilerim. elimden geldiğince objektif olmaya çalıştım.

  • Hayırlı olsun. Güzel tercih. Kazasız belasız kullanırsınız inşallah.

    Not: Birazdan (yada konuyu görünce) bir arkadaş gelecek ve de hayırlı olsun demeden aracı gömüp gidecek.
  • Hayırlı olsun hocam, çok güzel yazı.

    Kazasız belasız güzel günlerde kullanın.
  • Güzel bir inceleme ve kıyaslama olmuş güle güle kullanın
  • Hayırlı olsun hocam detaylı güzel bir değerlendirme olmuş elinize sağlık. Ben de aldım teslimat bekliyorum.
  • Yakıt tüketimi iyimiş bizdeki c4x 5k km 2bini şehir dışı 3bini şehir içi olarak ortalama uzun vadeli 8.8 gösteriyor(İstanbul)
  • @auto_man

    Teşekkür ederim, daha iyisi sizlerin olsun. İsteyen gömebilir, ben 6 yıl boyunca yağ tenekesi, cola tenekesi dedikleri Egea'yı çokta memnun kalarak kullandım, halen daha burnumda tüter.


    @lojistisyen

    Mümkün mertebe, objektif olarak değerlendirmeye çalıştım, teşekkürler.


    @babapars

    Teşekkürler, faydalı olmasını dilerim.


    @alimurat07

    Sizin aracınız da şimdiden hayırlı olsun, inşallah güzel günlerde kullanmak kısmet olsun.


    @U.KAYALI

    Yakıt tüketimi birden fazla değişkene bağlı olduğundan, doğrudan mukayese etmek hatalı sonuçlara neden olabilir. Yol, yük, hava, lastikler, sürüş tarzı, sürücü v.s. v.s. hepsinden etkilenen bir durum bu. 2000 km Uzun yol tüketiminizin ortalaması 6 lt olsa, 3000 km şehir içi ortalaması 9,5-10 lt olsa, toplam ortalama zaten 8,5+ lt lere denk gelir. Normal yani.





  • Hayırlı olsun güle güle kullanın, kuzeni 408'i beğeniyorum ama hanım beğenmiyor.


    C4x'e de bir ara baktım ama dediğiniz gibi kadran olacak ekrana ben de acayip takıldım.

    Genel tasarım itibariyle de bazen "bu ne ya" diyorum, bazen de renge göre falan çok değişiyor, "aslında güzel de yav" diyebildiğim oluyor.


    Bir de beni ikinci uzaklaştıran ise HB forma rağmen camla beraber açılmayan bagaj kapağı. Kuzeninde böyle değil galiba... Bagaj hacmi kullanışlılığını baya kırpan bir şey bence, sedan araba gibi oluyor.


    Donanım anlamında benzer muhabbetler C5-3008 arasında da olabiliyor, bazı donanımlar birinde varken diğerinde yok, temelde aynı araçlar olmasına rağmen.

    Herhalde büyük ihtimalle birbirlerinin satışlarının önüne geçmesin diye yapılıyor, fiyat bandında da değişiklik olsun diye...


    Bunun haricinde PSA kullanımları zevklidir genelde, canlı araçlar oluyorlar.





  • Emeğinize sağlık, teşekkürler.

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Egea'ya hiç binmemiş kişiler yorum yapmayı çok seviyor. Hoş, bunda Fiat'ın kendi oluşturduğu eski algıların payı büyük.


    Aracı Linea falan ile karıştırıyorlar büyük ihtimalle. Oysa alakası yok, gayet sınıfına göre başarılı, amaçlarını yerine getirebilen bir otomobil.

    Linea'ya göre fersah fersah üstün diyebiliriz herhalde.


    Ben de forumda bir yorum yaptığımda "Fiat'a binen adam yorum yapıyor" diyorlar, sanki ben Fiat'a binsem de otomobillerle ilgili bilgi sahibi olamazmışım gibi. Üstelik bindiğim Fiat'ın ne olduğunu da bilmeden ambleme bakıp konuşuyorlar. Arabaya binen herkes "amblemi kapat, Fiat olduğunu anlamazsın" diyor zaten sahibi olduğum Fiat için  

  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim. Araç her ne kadar yan silüeti ile fastback bir görünüm çizse de özü itibariyle bir sedan olduğundan arka cam bagaj ile beraber açılmıyor. 408 fastback olduğundan arka cam bagaj kapağıyla açılıyor.


    Beğeni, göreceli bir durum, ben de bazen çok beğeniyorum, bazen orantısız geliyor gözüme. O nedenle beğenmeyenlere hiç bir zaman itiraz etmiyorum, garip bir tasarımı var. Herkes beğenmeyebilir. Hanım ve kızlarım ön tasarımını beğeniyor mesela, ben arka tasarımını daha çok beğeniyorum.


    Bagaj yükleme ağzı çok geniş değil, bu nedenle büyük eşyaları, kolileri koymak zorlayabiliyor ama 510 lt bagaj hacmi (ki aracı seçmemdeki büyük etkenlerden birisiydi) muazzam konfor sağlıyor.

  • @Styric


    Rica ederim, faydalı olması dileğiyle.


    @Ormanci


    Haklınızın, halen Egea'lara kuş serisi muamelesi yapılıyor. Egea kullanırken de çok kez yazıya dökmüşümdür, malzeme kalitesi vasat ama onun ötesinde C segment bir araç olarak işini layıkıyla yapan, hele 1.6 e-torq + aisin şanzımanıyla ziyadesiyle sorunsuz, uzun yıllar binilecek bir araçtı.

  • Hayırlı olsun, yakışıklı araç

  • Çok güzel bir inceleme olmuş, konu sahibinin ellerine sağlık.

  • Hayırlı olsun Hocam, güle güle kullan ;)

  • "Araçta yokuş kalkış desteği var ama bazen hafif yokuşlarda kaçırdığını farkettim"

    Bu durumlarda fren pedalını tam çekmeden tekrar basın kaydırmıyor.
    Aynı durum start stop ile stop etmişsede kaydırmaması için geçerli.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.