Müşavir hocam çok güzel özetlemişsiniz, emeğinize sağlık. Bir ekleme de ben yapayım : önceki aracım ford focus altyapısına sahip Mazda 3'tü. Yol tutuşu inanılmaz iyiydi ve bu aracı alırken yumuşak süspansiyonlarından dolayı virajlarda çok sıkıntı yaşayacağımı sanıyordum. Bazı videolarda yol tutuşunun iyi olduğundan fakat çok yattığından bahsetmişlerdi. Aynı güzergahlarda aynı sıcaklık koşullarında yaptığım testlerde C4X'in daha hızlı bir şekilde güvenle aynı virajlara girebildiğini görmek beni çok mutlu etti. Başlarda tedirgin bir şekilde virajlara girerken yana yatma olayının bir yere kadar gelip orada durmasıyla birlikte virajın kalanının sorunsuz bir şekilde alabildiğini görmüş oldum.. Bu yana yatma olayı sürekli bir sağa bir sola virajlarda yolculara bir nebze tekne etkisi yaratsa da yumuşak hareketlerle bunu yaptığı için kimseyi rahatsız etmiyor. Genel bir özellik olarak da şöyle bir eleştirim var : aracın bazı yerlerindeki malzeme kalitesi ortalamadan kötü. Örneğin kaputu kaldıran çubuğun ufacık ve çıtkırıldım gibi duran küçük bir demir olması can sıkıcı. Örneğin bagajı kaplayan kumaşımsı malzemenin kalitesi çok plastikimsi. Ama bazı yerlerdwe de bu fiyattan beklenmeyecek kalitede malzemelerle karşılaşabiliyorsunuz.. Yani Citroen ne yapmak nereye varmak istemektedir son tahlilde hiçbir fikrimiz olamıyor.. Konforuna diyecek yok, yakıt tüketimim sizinkiyle aynı (6000 km yol, 6.4 ortalama), lastik basınçlarımı aldığımın 2. günü kendi elektrikli pompamla ayarladığımdan beri konforda büyük bir iyileşme hissetmiştim, size de tavsiye ederim. Almayı düşünen arkadaşlar ne kadar ekmek o kadar köfte mantığıyla yaklaşsınlar, sıfır bir araba aldım ve hayal kırıklığına uğradım diyenlere kulak asmasınlar. Bu araçlar fiyatlarına göre işlerini gayet güzel yerine getiriyor. Zaten artık kötü araba diye bir şey kalmadı, hangi arabayı alırsanız alın mutlaka iyidir. Ama her kullanımızda rahat rahat konforlu konforlu bir sürüş istiyorsanız bu araçlar bu görevi diğerlerine göre çok daha iyi yerine getiriyor. Herkese kazasız belası sürüşler.. |
Yeni yol arkadaşım Citroën C4X (Deneyim, izlenim ve görüşlerim) (2. sayfa)






-
-
Güzel bir inceleme olmuş..Hayırlı olsun güle güle kullanın.
-
Hayırlı olsun kazasız belasız binin. Değerlendirme için teşekkürler
-
Bu memlekette algı bitmez hocam siz 1.6 Mj Egea alıp kafanız rahat gezerken sağdan soldan biri çıkıp bu paraya vw , mb , bmw , audi var diye zırvalar genelde ancak patlak araçları söylediklerinin kendileri bile habersiz olup ayrıca sanayi denilen oluşumun bu saydığım marka araçlar için elini açıp bekleyen tayfadan oluştuğunu bilmiyorlar. Türkiye de herkes arabalardan anlar şöyle konusu açıldı mı ilk başta dinlerim ortamı ona göre davranıyorum kafam rahat oluyor çünkü cahile ne anlatsan boş bizde profesör değiliz ancak mantık ve duygusal ayrımları yapabilen insanlarız.
-
Hocam nasıl bir araç aldığımın ben kendi açımdan farkındayım çok iyi de diyemem ama çok kötü de diyemem tam f/p arabası bana göre
-
Elin koluna sağlık. Güzel bir yazı olmuş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@MÜŞAVİR Hayırlı olsun aracınız, uzun yıllar sevdiklerinizle beraber sağlıklı huzurlu kullanınız.
-
Herkesi tek tek etiketleyemedim, kusura bakmayın. İyi dileklerini ileten tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
-
Aracın lastik basınçlarına bi baktıracağım, ay sonu tekrar bir uzun yola çıkacağım. Sonra tekrar değerlendiririm ama (lastik basınçları ne şu an bilmiyorum) mevcut haliyle bana yol tutuşu konusunda güven vermedi. Egea HB ile uzun yolda direksiyonu 2 elle tutmaya pek ihtiyaç duymazdım, bunda özellikle dışarıda rüzgar varsa kasada salınım oluyor biraz ve tedirgin ediyor insanı. Bursa'ya gidip gelirken, birden fazla kez tedirgin olup (etrafı açık, rüzgar alan düz yolda) direksiyonu iki elle sıkıca tutmak ihtiyacı hissettim.
-
Kesinlikle katılıyorum. Yakın zamanda arkdaşlarımdan birisi 1.3 Mj makyajlı kasa Egea sedan satın aldı. Aracın genel kalitesi ve yalıtımı Fiat algısının ötesinde olmakla beraber modern otomobiller arasında da bence sırıtan, kötü bir noktada değil ama lafı uzatmadan getireceğim yer şurası, Egea'yı küçümseyenlerin çok üzülecekleri bir gerçek var, Egea sürüş dinamikleri çpk ileride bir otomobi hatta sanıyorum modern otomobiller arasında hele ki manuel vites seçeneği ile alınmışsa ancak Ford'lar Egea'dan sonra tatmin edici olabilir dinamik sürüşü seven tüketiciler için. Kısaca Egea her alanmda beklenini vermesinin ötesinde sürüşte onu küçümseyenleri rahatlıkla mahçup edebilecek bir otomobil.
-
Ben de müsaadenizle bir ekleme yapmak isterim. Bana göre modern otomobillerde yol tutuş performansı belirli bir seviyeye geldi, o eski Allah'a emanet dönen otomobiller artık pek yok ancak ben burada markalar arasındaki temel farkın yol tutuşta değil sürüş dinamiklerinde olduğunu düşünüyorum, sürüş dinamiklerinden kastım nedir. Basitçe özetleyecek olursak iki ayrı otomobil düşünelim ikisi de aynı virajı aynı hızda dönüyor ama birisi ile dönerken daha farklı hisler duyuyorsunuz, mutlu oluyorsunuz. Bunun haricinde gövdenin hareket karateri, limit ötesinde otomobilin verdiği tepkiler, direksiyon. Esas farkı bence bunlar oluşturuyor.
Zaten C4x kasa yapısı ve konumlandırma olarak dinamik sürüş vaat eden bir araç da değil. Yukarıda saydığım niteliklerde beklentileri olan tüketiciler de sanıyorum C4x yerine farklı otomobillere yönelecektir zaten. Eğer beklenti dinamik sürüşten ziyade güvenli bir yol tutuş ise ben güncel araçların kolay kolay artık bu noktada sınıfta kalmayacağını düşünüyorum.
-
Hocam elinize sağlık, keyifle okunan, zevkli bir inceleme olmuş. Aracınız hayırlı olsun, keyifli yolculuklar dilerim.
-
F/p'nin dibine inip suyuna ekmek banmışsınız hocam hayırlı olsun,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Olay hep buraya geliyor yeni mi eski premium mu
Bizim milletin büyük kısmı yeni olsun ne olursa olsun diyor
Ben yine de eski olsun premium Volvo BMW Audi vs diyorum hep nedenlerini yazmışsınız çok okuyamadım ama o kadran nedir ve bazı ayrıntılar ve start stop bende hastayım komple kapatılmıyor İstanbul'da iseniz marş motoru akü vs sürekli çalışıyor zorlanıyor kapat aç kapat aç
Yine de araba cüsseli duruyor bunu sevdim tombik
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu aracin yalitimi ve darbe sönümlemesi cok basarili.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam merhaba şikayet yolladım herkese küfür eden bir üyeyle ilgili bakabilir misiniz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayırlı olsun süspansiyonları şahane bu citrolarin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hayırlı olsun, bende citroenleri çok beğeniyorum ama sırf bu 1.2 motor yüzünden bir türlü meyledemiyorum.
yoksa dizayn şanzıman donanım şahane.
-
Geçen gün ben de bindim shine paketine.
Şöyle diyeyim ben c4 bakıyorum bir yandan ama c4x kesinlikle almam. Benim işin bagaj yüksekliği önemli ve maalesef bu araçta bagaj problemli sedan çünkü.
Ben kadrana pek takılmadım çünkü ilerde ekranlar hep bunun gibi olacak diye düşünüyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sedan bagajı haklısınız, HB yada SW kadar kullanışlı değil ama yine de bagaj ölçülerini yazıyorum aşağıya, bilgi olsun.
En dar yerlerden ölçüldüğünde;
Zemin eni: 100 cm
Zemin boyu: 102 cm
Zeminden tavana: 55 cm
En geniş yerlerden ölçüldüğünde;
Zemin eni: 130 cm
Zemin boyu: 108 cm
Zeminden tavana: 55 cm
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X