Şimdi Ara

Rampada ve yokuş aşağı araba viteste (1-2/R) kayar mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
32.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar geçenlerde arabamın el freni kendiliginden iniyordu babası yillardir şoför olan bir arkadas arabayı rampada burnu yukarı bakıyorsan 2 viteste aşağı bakıyorsa geri viteste bırak el frenini çekmesen bile araç gitmez öyle yap ama 1 de değil 2 de bırak 1. Viteste titreyip çıkabilir dedi eve geldim evin onu hafif rampa kontaği kapattım 2 vitese attım ayağımı frenden yavaşça çektim araba azar azar kayıyor biraz kayıyor sonra bekliyor biraz daha kayıyor. Bunu gidip arkadasa anlattım kayması mümkün değil Bi sıkıntı var veya yapamadın diyor.

    Sizce araba rampada viteste bırakılırsa el freni kullanılmazsa gider mi kayar mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Neferzade -- 6 Şubat 2012; 12:41:34 >



  • yokuşun eğimine gore kayabilir
    fakat buyuk vitesde daha çok kayar
    el freni çekmeden bırakmak tavsiye edilmemekle birlikte 1. vitesde daha iyi tutar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    yokuşun eğimine gore kayabilir
    fakat buyuk vitesde daha çok kayar
    el freni çekmeden bırakmak tavsiye edilmemekle birlikte 1. vitesde daha iyi tutar

    Birinci viteste titreyip çıkma olayı doğru mu?
  • Yanlış bilgi. Manuel araçlarda en küçük vites (en büyük dişli) park halindeyken kullanılır. Yokuş yukarı veya aşağı farketmez her zaman 1. viteste tutun, rampa çok dikse çok güvenmeyin aracınızın kompresyonu ile doğru orantılıdır çünkü bu tutunma gücü. El freniniz çalışmıyorsa çok dik yokuşlarda tekerlek önüne takoz koymak gerekebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Yanlış bilgi. Manuel araçlarda en küçük vites (en büyük dişli) park halindeyken kullanılır. Yokuş yukarı veya aşağı farketmez her zaman 1. viteste tutun, rampa çok dikse çok güvenmeyin aracınızın kompresyonu ile doğru orantılıdır çünkü bu tutunma gücü. El freniniz çalışmıyorsa çok dik yokuşlarda tekerlek önüne takoz koymak gerekebilir.

    El frenini düğmeye basıp kaldırıyordum 3-4 kez çat diye ses gelip iniyordu biri düğmeye basmadan kaldır dedi düğmeye bastığın içindir dedi gercekten o günden beri hiç inmedi ama icimde hep kuruntu var 2011 model araba ya inerse giderse diye korkuyorum müsait olunca Bi servise baktırayım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daş yok mu, daş?
    El freninde sıkıntı varsa ona baktırın öncelikle. Telinin gerilmesi gerekebilir. Vitesi de her zaman 1'de bırakın. Eski araçlarda (Şanzımanlarda) aracın burnu aşağı bakıyorsa geriye takmak icap ediyordu ama şimdi birinci vites tutuyor. Tabi denemek lazım yine de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polimex


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Yanlış bilgi. Manuel araçlarda en küçük vites (en büyük dişli) park halindeyken kullanılır. Yokuş yukarı veya aşağı farketmez her zaman 1. viteste tutun, rampa çok dikse çok güvenmeyin aracınızın kompresyonu ile doğru orantılıdır çünkü bu tutunma gücü. El freniniz çalışmıyorsa çok dik yokuşlarda tekerlek önüne takoz koymak gerekebilir.

    El frenini düğmeye basıp kaldırıyordum 3-4 kez çat diye ses gelip iniyordu biri düğmeye basmadan kaldır dedi düğmeye bastığın içindir dedi gercekten o günden beri hiç inmedi ama icimde hep kuruntu var 2011 model araba ya inerse giderse diye korkuyorum müsait olunca Bi servise baktırayım

    Normalde bir sorun yoksa araç park halinde el freni çekili iken yürümez. El frenini düğmeye basmadan sert bir şekilde çekmek gerekir. Çıkan cartt diye kademeli kilit sesi sizi korkutmasın, o kilidin özelliği, tasarımı o şekilde. Herhangi bir zarar vs. söz konusu değil. Düğmeye basmadan direk çekin el frenini. Aracıda 1. viteste bırakırsanız o aracın hareket etmesi pek mümkün değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Otomobiller park halindeyken herzaman el freni çekili halde bırakılmalıdır. Vitese güvenilmemelidir.

    Viteste bırakmanız otomobilin asla hareket etmeyeceği anlamına gelmez.

    Sübapları, segmanları zayıf olan araçlar viteste bıraksanız bile sübap,segman hava kaçırdıkça hareket eder.

    İlk bıraktığınızda kaçırmıyor diye güvenebilirsiniz ama aracınız bazen 3-5 dakikada bir, bazen daha uzun aralıklarla yerinden hareket eder.

    ( Kazara dışarıdan bir kuvvet gelirse, dizel aracınızın motoru çalışabilir, harekete geçebilir. örnekleri yaşanmıştır. )

    Yokuşta vitesteki aracın hareket etmesini önleyen motorun kompresyonudur. Diğer bir ifadeyle içerisinde sıkışan havadır. Bu hava sıkıştırıldığı yerden, silindir içerisinden sızarsa aracınızın motoru döner, aracınız da hareket eder. Bu havanın kaçmasına neden olan, kaçışını artıran etmenler aşağıdadır.

    Küçük motor hacimli olan benzinli otomobiller ( sağlam olsalar bile) ve motor sübap-segmanları aşınmış-çatlamış bütün diğer otomobiller yokuşta vitesteyken yavaş yavaşta olsa kaçabilirler.


    El freni çekilmeli, en küçük viteste ve direksiyon kaldırıma kırılı halde kilitli bırakılmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 6 Şubat 2012; 14:06:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Otomobiller park halindeyken herzaman el freni çekili halde bırakılmalıdır. Vitese güvenilmemelidir.

    Viteste bırakmanız otomobilin asla hareket etmeyeceği anlamına gelmez.

    Sübapları, segmanları zayıf olan araçlar viteste bıraksanız bile sübap,segman hava kaçırdıkça hareket eder.

    İlk bıraktığınızda kaçırmıyor diye güvenebilirsiniz ama aracınız bazen 3-5 dakikada bir, bazen daha uzun aralıklarla yerinden hareket eder.

    ( Kazara dışarıdan bir kuvvet gelirse, dizel aracınızın motoru çalışabilir, harekete geçebilir. örnekleri yaşanmıştır. )

    Yokuşta vitesteki aracın hareket etmesini önleyen motorun kompresyonudur. Diğer bir ifadeyle içerisinde sıkışan havadır. Bu hava sıkıştırıldığı yerden, silindir içerisinden sızarsa aracınızın motoru döner, aracınız da hareket eder. Bu havanın kaçmasına neden olan, kaçışını artıran etmenler aşağıdadır.

    Küçük motor hacimli olan benzinli otomobiller ( sağlam olsalar bile) ve motor sübap-segmanları aşınmış-çatlamış bütün diğer otomobiller yokuşta vitesteyken yavaş yavaşta olsa kaçabilirler.


    El freni çekilmeli, en küçük viteste ve direksiyon kaldırıma kırılı halde kilitli bırakılmalıdır.








    Güzel bilgiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: polimex


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Yanlış bilgi. Manuel araçlarda en küçük vites (en büyük dişli) park halindeyken kullanılır. Yokuş yukarı veya aşağı farketmez her zaman 1. viteste tutun, rampa çok dikse çok güvenmeyin aracınızın kompresyonu ile doğru orantılıdır çünkü bu tutunma gücü. El freniniz çalışmıyorsa çok dik yokuşlarda tekerlek önüne takoz koymak gerekebilir.

    El frenini düğmeye basıp kaldırıyordum 3-4 kez çat diye ses gelip iniyordu biri düğmeye basmadan kaldır dedi düğmeye bastığın içindir dedi gercekten o günden beri hiç inmedi ama icimde hep kuruntu var 2011 model araba ya inerse giderse diye korkuyorum müsait olunca Bi servise baktırayım

    Normalde bir sorun yoksa araç park halinde el freni çekili iken yürümez. El frenini düğmeye basmadan sert bir şekilde çekmek gerekir. Çıkan cartt diye kademeli kilit sesi sizi korkutmasın, o kilidin özelliği, tasarımı o şekilde. Herhangi bir zarar vs. söz konusu değil. Düğmeye basmadan direk çekin el frenini. Aracıda 1. viteste bırakırsanız o aracın hareket etmesi pek mümkün değil.

    Artık dediğiniz gibi yapıyorum




  • ^Bu nedenle direksiyon kilidi bozuk araba muayeneden geçemez. Güvenlik kusuru sayılır.

    Geri vites konusu şöyle. Eskiden arabalar 4 vitesliyken geri vites bezen 1. vitesten daha küçük oluyordu. Bu arabalarda yokuşun yönü ne olursa olsun geri vites tavisye edilirdi. Yani her şekilde en küçük vitese takmak önemli. Vites dişlisinin yönü önemli değil, motor iki yöne de aynı dirençle dönebilir.

    Yeterli ağırlık ve eğim olursa, veya debriyaj balatası kaçırırsa araba kayabilir. 22:1 komprsyonlu dizel arabaların kayabildiğini gördüm. El freni, eğer yokuş çok dikse ek olarak takoz koymak gerekir.Türkiye'de çok ciddi eğimler var, görünüşe zarar veriyor fikrine kapılmadan takoz kullanmak doğru bir ek önlemdir. Römorklu arabalarda, çekilen karavanlarda her zaman zorunluluktur. Uzun dönemli bir park olacaksa, böylece motor askıları da yük altında kalmamış olur. Çok riskli yerlerde kısa süreli parklarda yokuş aşağı kaldırıma çevirip bırakıyorum, diğer halde üşenmeden takoz koyuyorum. Kaldırıma da yaslanabilir ama bu da uzun srüreliyse radyal lastiklere zarar veriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    ^Bu nedenle direksiyon kilidi bozuk araba muayeneden geçemez. Güvenlik kusuru sayılır.

    Geri vites konusu şöyle. Eskiden arabalar 4 vitesliyken geri vites bezen 1. vitesten daha küçük oluyordu. Bu arabalarda yokuşun yönü ne olursa olsun geri vites tavisye edilirdi. Yani her şekilde en küçük vitese takmak önemli. Vites dişlisinin yönü önemli değil, motor iki yöne de aynı dirençle dönebilir.

    Yeterli ağırlık ve eğim olursa, veya debriyaj balatası kaçırırsa araba kayabilir. 22:1 komprsyonlu dizel arabaların kayabildiğini gördüm. El freni, eğer yokuş çok dikse ek olarak takoz koymak gerekir.Türkiye'de çok ciddi eğimler var, görünüşe zarar veriyor fikrine kapılmadan takoz kullanmak doğru bir ek önlemdir. Römorklu arabalarda, çekilen karavanlarda her zaman zorunluluktur. Uzun dönemli bir park olacaksa, böylece motor askıları da yük altında kalmamış olur. Çok riskli yerlerde kısa süreli parklarda yokuş aşağı kaldırıma çevirip bırakıyorum, diğer halde üşenmeden takoz koyuyorum. Kaldırıma da yaslanabilir ama bu da uzun srüreliyse radyal lastiklere zarar veriyor.



    Teşekkürler




  • Benim symbolde kayiyor motor yaptirdiktan sonra dikkatimi cekti. Yokus asagi biraz kayiyor duruyor,ayni sekilde cm cm gidiyor...tik tik pistonlar asagi yukari hareket ediyor. Baski balata yeni. Ne yapmam lazim ? 7 bin tl baydik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.