Şimdi Ara

Araba'nın önü yokuş aşağı ise geri vitesemi takılmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
0
Favori
8.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu konuda farklı görüşler çıkıyor, kime inansam bilmiyorum

    Ben her zaman aracı ister düz yol ister eğimli olsun hep vites 1e takar ve el frenini çekerim,

    ama bazıları arabanın önü aşağıya bakıyorsa arka vitese takılmalı, önü yukarı bakıyorsa 1'e takılmalı diyorlar.

    Geri vitese takmak kesinlikle doğrumudur değilmidir? Herkes birşey söylüyor



  • Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    ben hep 1 e alıyorum cunku her kafadan bir ses çıkıyor,

    Biriside geri vitese alınca arka stop farlar bozulur demısdı kaç senedır aklımdan cıkmıyor boyle bırsey mumkunmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    ben hep 1 e alıyorum cunku her kafadan bir ses çıkıyor,

    Biriside geri vitese alınca arka stop farlar bozulur demısdı kaç senedır aklımdan cıkmıyor boyle bırsey mumkunmu

    Ne alakası var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • konu ıle alakalı degıl ama kıs ayında el frenını sadece 2 dıs yukarı cekmıstım soguktan kıtlenmesın dıye vıteste bostaymıs....yogurtcu kamyonu bakkala mal ındırıken nasıl olmus bılmıyorum yokusta yok ama gerı gerı kaymıs 2 arabaya carpmış ıkı araba gerı gerı benım arabaya gelmiş ama allahtan vıtes bosta ve elfırenıde assagıda oldugu ıcın benım arac 2 metre gerıye dogru gıtmıs ben geldıgımde aracımda hasar dıye bişi yoktu...ama yokus yukarı arabanın durumuna gore ya 1.vıteste yada geri vıteste olmalı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli


    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    ben hep 1 e alıyorum cunku her kafadan bir ses çıkıyor,

    Biriside geri vitese alınca arka stop farlar bozulur demısdı kaç senedır aklımdan cıkmıyor boyle bırsey mumkunmu

    Ne alakası var.

    işte bende onu merak edıyorum ne alakası varsa soylemıs, kafamda yer edınmıs o söz, ama onun etkısı yok tabı hep 1 e koyuyorum pekı önu yokuş aşağı olunca 1. vitesin zararı olurmu?

    çönemlı olan buyuk vıtese koymak degılmı hocam? 1. vıtes ve arka vıtes buyuktuır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    ben hep 1 e alıyorum cunku her kafadan bir ses çıkıyor,

    Biriside geri vitese alınca arka stop farlar bozulur demısdı kaç senedır aklımdan cıkmıyor boyle bırsey mumkunmu

    çok güldüm buna yahu hocam arabayı bire takmanın mantığı aracı motora bindirip boştaki gibi gitmemesini sağlamaktır düz mantıkla yokuş aşağı bakıyorsa geri vitese takmalısın ki yer çekimine karşı ters kuvvet oluşsun..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    ben hep 1 e alıyorum cunku her kafadan bir ses çıkıyor,

    Biriside geri vitese alınca arka stop farlar bozulur demısdı kaç senedır aklımdan cıkmıyor boyle bırsey mumkunmu

    çok güldüm buna yahu hocam arabayı bire takmanın mantığı aracı motora bindirip boştaki gibi gitmemesini sağlamaktır düz mantıkla yokuş aşağı bakıyorsa geri vitese takmalısın ki yer çekimine karşı ters kuvvet oluşsun..

    acaba bu stop farı problem yaratması rus araçlarında olması mumkunmu? eski teknoloji ya, bunu soyleyen bızım lada niva ıcın soylemıstı, bende ınanmadım ama rus arabası ne bılım oladabılır eskı teknolojı nede olsa içinide bılmıyoruzkı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    +1 Dreksiyonu kaldırıma doğru çevir. Aracın kaymasını engeller.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    ben hep 1 e alıyorum cunku her kafadan bir ses çıkıyor,

    Biriside geri vitese alınca arka stop farlar bozulur demısdı kaç senedır aklımdan cıkmıyor boyle bırsey mumkunmu

    çok güldüm buna yahu hocam arabayı bire takmanın mantığı aracı motora bindirip boştaki gibi gitmemesini sağlamaktır düz mantıkla yokuş aşağı bakıyorsa geri vitese takmalısın ki yer çekimine karşı ters kuvvet oluşsun..

    acaba bu stop farı problem yaratması rus araçlarında olması mumkunmu? eski teknoloji ya, bunu soyleyen bızım lada niva ıcın soylemıstı, bende ınanmadım ama rus arabası ne bılım oladabılır eskı teknolojı nede olsa içinide bılmıyoruzkı

    bak işte o olabilir. bir tanıdığımız 8-9 sene evvel 0 km lada almıştı. araç 5bin km sonra kendiliğinden sinyal verir, silgeçleri çalıştırır olmuştu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkurt35 -- 26 Nisan 2013; 0:06:55 >




  • Ben aracın önü yokuş aşağı ise geriye alınır diye bilirdim. Ama şimdi düşündüğüm zaman mantıklı bulmadım açıkçası. Park ettik frenler patladı diyelim. Geriye de taksan 1'e de taksan yokuşta kayacak illaki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    +1 Aynen.
  • bence fark etmez. Viteste olsun yeter.
  • Ayağını frenden çekmeden önce El Freni'ni çekersen, yük el freninde kalcağın için hangi vitese taktığın farketmez. Sadece olurda el freni bir şekilde tutmazsa, aracın geri viteste olması 1. viteste olmasından daha fazla etki gösterir aracın kaymaması açısından.

    Aracı herangi bir vitese takıp ayağını frenden çekersen ve el frenini ondan sonra çekersen, el frenini çekmenin bir anlamı olmaz bütün yük balatalara biner bu da sağlıklı değil.

    Özet: İlk önce el frenini kullanın, hangi viteste olduğu önemli değil.
  • Bunu denemiştim. aracımın burnu yokuş aşağı bakarken geri vitese atmama rağmen araç yavaş da olsa aşağı kaymaya başladı. Sonra 1'e attım araç gitmedi. Yani kitapçıklarda yazanın tam tersi oldu. her araçta böyle olmayabilir tabi. Mantığı ise; motor çalışmıyorken olay vitesin ileri geri olmasından çok vites dişli oranıyla alakalı olabilir.
  • Araç kaymasın diye denir ancak pekte bir fark yaratmaz. Zira geri vitese takıncada motor çalışmadığı için araç ileri doğru geri gittigi kadar kolay gider. Terse dönmeme gibi bir durumu yok yani o nedenle pek bir anlamı kalmıyor. Vites oranları belki bir ölçü yardımcı olur ama oda 1. vitesiniz çok uzun ise anca bi işe yarar ki çoğu araçta pekte farklı olmuyor dişli olaranları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    bence fark etmez. Viteste olsun yeter.



    farketmez boşta da olur
  • Bedfordla nakliyecilik yapan bir dayımız vardı dükkanın orda o geldi aklıma adamın arabada el freni yoktu vitese atıp bırakıyordu koca kamyoneti.Arada bir freni patlar falan derdi rahatlığına hastaydım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    Tam olarak doğru olanı bu. Ama düz yoldayken lastıklerı kaldırıma falan çevırme kedi medi giriyor boşluktan yada nezaman tekerlerı tam sağ yada sola bukulu bıraktıysan çalıştırmadan önce iç tarafları bi yokla derim.
  • Konuyla alakalı bir bilgi de ben veriyim arkadaşlar;

    Aracı dik rampada bırakıyorsanız ayak frenine mümkün olduğunca basıp basılı tutarak el frenini çekin, özellikle arkada kampana olan araçlarda balata tam mukavemiyet sağlar.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.