Şimdi Ara

Araba'nın önü yokuş aşağı ise geri vitesemi takılmalı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
8.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Valla yaşadığım yerde öyle eğim megim yok. 7 tepeli arkadaşlara kolay gelsin
  • Motor patlar yapmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    ben hep 1 e alıyorum cunku her kafadan bir ses çıkıyor,

    Biriside geri vitese alınca arka stop farlar bozulur demısdı kaç senedır aklımdan cıkmıyor boyle bırsey mumkunmu

    Arka stoplar farlar konusunda iyi kandirmislar seniarabanin onu asagiya bakiyorsa geriye yukari bakiyorsa 1'e iste

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    Tam olarak doğru olanı bu. Ama düz yoldayken lastıklerı kaldırıma falan çevırme kedi medi giriyor boşluktan yada nezaman tekerlerı tam sağ yada sola bukulu bıraktıysan çalıştırmadan önce iç tarafları bi yokla derim.

    güzel bir noktaya değinmişsiniz, tebrikler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben de hep karıştırırdım. Otomatik aldım. Şimdi P'ye takıp el frenini çekiyorum. Şanzımanın içinde yer alan diş tutuyor aracı (el freniyle birlikte).

    once n alip sonra el frenini cekmek ve sonra p ye atmak dogru degil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayak kokusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben de hep karıştırırdım. Otomatik aldım. Şimdi P'ye takıp el frenini çekiyorum. Şanzımanın içinde yer alan diş tutuyor aracı (el freniyle birlikte).

    once n alip sonra el frenini cekmek ve sonra p ye atmak dogru degil mi?

    Tam duruyorum, P'ye alıyorum (ayak frendeyken), freni bırakmadan el frenini çekiyorum.

    Servis frenini bırakıp el freni çekersem araba esniyor (diş konumuna ulaşıncaya dek)- ki bu uygulama yanlış bir uygulama, bu durumda P'den çıkarken de zorlanıyor vites kolu.

    2002-2009 arası Polo otomatik ve 2010 sonrası DSG kullanırken bu yöntem sorun çıkarmadı. Arabada esneme, dişe yük binmesi gibi şeyler yaşamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkan0075 -- 26 Nisan 2013; 15:18:34 >




  • Kompresyon ile alakalı sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik vitesli araçlarda. (Ayak freni basılı)
    Vites N'ye alınır ( böylece şanzımana yük binmesi engellenmiş olunur)
    El freni çekilir ve ardından ayak freni bırakılır.
    Tekrar frene basılarak vites P'ye takılır ve araç stop edilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silencebeach

    Otomatik vitesli araçlarda. (Ayak freni basılı)
    Vites N'ye alınır ( böylece şanzımana yük binmesi engellenmiş olunur)
    El freni çekilir ve ardından ayak freni bırakılır.
    Tekrar frene basılarak vites P'ye takılır ve araç stop edilir.

    Aynen direk P ye alıp el freni çekildiğinde, hele eğim varsa araba P den çok zor çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    bence fark etmez. Viteste olsun yeter.



    Katiliyorum.Arabayi asagi goturen egimin ayni zamanda butun silindirleri cevirip hareket etmesi lazim ki bunun icin de epey bir kuvvet gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Arkadaşlar bu konuda farklı görüşler çıkıyor, kime inansam bilmiyorum

    Ben her zaman aracı ister düz yol ister eğimli olsun hep vites 1e takar ve el frenini çekerim,

    ama bazıları arabanın önü aşağıya bakıyorsa arka vitese takılmalı, önü yukarı bakıyorsa 1'e takılmalı diyorlar.

    Geri vitese takmak kesinlikle doğrumudur değilmidir? Herkes birşey söylüyor

    istersen 5 e tak ne farkeder ? elfreni gerginliğin az ise ısınmadan dolayı araç kayabilir vitesle ilgisi yok ama asla boşta bırakmayın




  • Arkadaşlar tekrar teşekkür ederim, her zaman ki gibi yine 1 e takacagım yokus aşağı geriye takarım.
  • at boşa çek el freninini
  • Uçurum değilse hiçbir şekilde 1. vitesteki araba bir kaç santimden fazla yerinden oynamaz, çok zorlanırsa(tırla çekilirse mesela) şanzımanı dağıtır. Yani 1. viteste bırakmakla geride bırakmak aynı kafaya denk gelir, 1. vites devam.
    (Tabi önce el frenini çekin, tekeri kaldırıma çevirin, en son şanzımana güvenin.)
  • yokuş aşşağı park edildiğinde geri vitese yokuş yukarı park ediliğinde ise 1. vitese takılır.
  • En önemlisi el freni bakımını yaptırıp hiç vitese koymamak el frenin sağlam olursa öyle kaydı kayacak dişliler felan uğraşma
  • Lastiği kaldırıma dayayın, şöyle güzelce bir yük binsin ki içindeki teller vakitle eğrilsin ve lastiğin yanakları zarar görsün.
    Direksiyonu da iyice çevirin, hem pompaya iyice yük binsin, hem de dar bir sokaksa yakın geçen biri yanlışlıkla tekere çarparsa ön takımın, rot kolunun zarar görmesi sağlanmış olur.
    Motoru durdurunca önce bütün yükü vitese bindirin, el freni zaten sadece çektiğimizdeki carttt sesi için kullanılıyor, aracı sabitlemek için kullanmaya lüzum yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    ben hep 1 e alıyorum cunku her kafadan bir ses çıkıyor,

    Biriside geri vitese alınca arka stop farlar bozulur demısdı kaç senedır aklımdan cıkmıyor boyle bırsey mumkunmu

    Eğer o esnada araç çalışıyorsa ve debriyajı, el frenini bırakırsanız mümkün. Arkada araç-duvar vs. olması koşulu ile.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.