Şimdi Ara

Araba'nın önü yokuş aşağı ise geri vitesemi takılmalı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
0
Favori
8.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DcD-Semih

    Konuyla alakalı bir bilgi de ben veriyim arkadaşlar;

    Aracı dik rampada bırakıyorsanız ayak frenine mümkün olduğunca basıp basılı tutarak el frenini çekin, özellikle arkada kampana olan araçlarda balata tam mukavemiyet sağlar.

    Alıntıları Göster
    Yokuş aşağı direksiyonu kaldırıma kırar geri vitese alırım,yokuş yukarı yine direksiyonu uygun şekilde kırıp vitesi 1'e alırım.Genelde böyle yaparım.
  • Bence farketmez çünkü bir fark yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende aliskanliktan asagi ise geri takarim, tekeride kaldirima yaslarim:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz c

    Bende aliskanliktan asagi ise geri takarim, tekeride kaldirima yaslarim:)
    Ya el freni kullansak ne olur ki? Ben viteste birakmaya guvenemiyorum bir turlu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wol4onak

    Ya el freni kullansak ne olur ki? Ben viteste birakmaya guvenemiyorum bir turlu :)

    Zaten ikisini de kullanman gerekiyor. El freni her daim çekili olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Pisagor-

    quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.

    +1

    Alıntıları Göster
    Cevap yazmak için sayfaya geldim..Kelkitli yazacağımın aynısını yazmış...Eline sağlık..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 26 Nisan 2013; 4:40:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Cevap yazmak için sayfaya geldim..Kelkitli yazacağımın aynısını yazmış...Eline sağlık..

    Alıntıları Göster
    Ben de hep karıştırırdım. Otomatik aldım. Şimdi P'ye takıp el frenini çekiyorum. Şanzımanın içinde yer alan diş tutuyor aracı (el freniyle birlikte).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan0075

    Ben de hep karıştırırdım. Otomatik aldım. Şimdi P'ye takıp el frenini çekiyorum. Şanzımanın içinde yer alan diş tutuyor aracı (el freniyle birlikte).

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim arkadaşlar,
  • Arkadaşların dediği gibi araba yokuş aşagı duruyorsa geri vites yukarı duruyorsa 1. Vites.

    Ancak şunu söylemek isterim, hava soğuk değilse önce el frenini çekip aracı frene yükledikten sonra vitese takmak gerekir diye biliyorum. Aracın bütün yükünü vitese vermek şanzımanı zorlar. O yüzden araacı boşa alıp stop ettikten sonra el frenini çekip daha sonravitese takarsaniz daha mantikli olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-

    Arkadaşların dediği gibi araba yokuş aşagı duruyorsa geri vites yukarı duruyorsa 1. Vites.

    Ancak şunu söylemek isterim, hava soğuk değilse önce el frenini çekip aracı frene yükledikten sonra vitese takmak gerekir diye biliyorum. Aracın bütün yükünü vitese vermek şanzımanı zorlar. O yüzden araacı boşa alıp stop ettikten sonra el frenini çekip daha sonravitese takarsaniz daha mantikli olur.
    ister 1. viteste ister geri viteste olsun fark edeceği direnç kuvveti çok fark etmez yeterki viteste olsun dik yokuşlarda. Yeni araçlarda zaten el frenleri hayet sağlam ama eski araçlarda elfreni yetmeyebilir ozaman biraz daha deney yaparak aracın bayır aşağı bayır yukarı hangi viteste daha çok direnç oluşturduğunu test edin öyle bırakın.
  • ister yokuş aşagı ister yokuş yukarı arabanın pozisyonu fark etmez 1 takıp el freni çek hiçbişey olmaz araba yeterki viteste olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkitli

    Burnu aşağıda ise geri vitese, yukarı bakıyorsa 1. vitese takıp bırakacaksın. Lastikleri de gidiş yönüne göre kaldırıma bükeceksin.
    park ederken lastikleri düz bırakın deniyor
    eğimli koymak uzun vadede bi zarara nedne olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DMustaine

    park ederken lastikleri düz bırakın deniyor
    eğimli koymak uzun vadede bi zarara nedne olur mu?

    Direksiyona tam tur attırmamaya, lastikleri kaldırıma ezdirmemeye, tüm lastiklerin aynı düzlemde (eşit yükseklikte) olmasına dikkat ederim park ederken.
    Eğimli derken sağa ya da sola çevirmeyi kastediyorsan tam tur ya da çok çevirmek uzun vadede sıkıntı olabilir. Zaten mümkün mertebe düz zemine park etmek en güzeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alionurtsn

    Arkadaşların dediği gibi araba yokuş aşagı duruyorsa geri vites yukarı duruyorsa 1. Vites.

    Ancak şunu söylemek isterim, hava soğuk değilse önce el frenini çekip aracı frene yükledikten sonra vitese takmak gerekir diye biliyorum. Aracın bütün yükünü vitese vermek şanzımanı zorlar. O yüzden araacı boşa alıp stop ettikten sonra el frenini çekip daha sonravitese takarsaniz daha mantikli olur.

    Kesinlikle söylediklerinizde haklısınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PolarMohr

    quote:

    Orijinalden alıntı: alionurtsn

    Arkadaşların dediği gibi araba yokuş aşagı duruyorsa geri vites yukarı duruyorsa 1. Vites.

    Ancak şunu söylemek isterim, hava soğuk değilse önce el frenini çekip aracı frene yükledikten sonra vitese takmak gerekir diye biliyorum. Aracın bütün yükünü vitese vermek şanzımanı zorlar. O yüzden araacı boşa alıp stop ettikten sonra el frenini çekip daha sonravitese takarsaniz daha mantikli olur.

    Kesinlikle söylediklerinizde haklısınız.

    Yazmayı unutmuşum, araç vitesteyken stop edilmemesi kullanma kılavuzlarında da yazıyor sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geri ya da ileri farketmiyor. Arac geri vitesteyse ve kaymaya basladiysa krank terse dogru döner. Viteste motoru durdurmak zarar vermez cunku ayak debriyajda yani vites bosta oluyor zaten. El frenini cekmeden hep frene basiyorum buda aliskanliktan geliyor bir sebebi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    geri ya da ileri farketmiyor. Arac geri vitesteyse ve kaymaya basladiysa krank terse dogru döner. Viteste motoru durdurmak zarar vermez cunku ayak debriyajda yani vites bosta oluyor zaten. El frenini cekmeden hep frene basiyorum buda aliskanliktan geliyor bir sebebi yok
    En küçük vitese takılır.

    Arabaların dört vitesli olduğu zamanlarda 1. vites biraz büyük kalıyor, geri vites 1'den küçük olabiliyordu. Bu senelerde bu tür arabalarda geri vites tavsiye edildi.

    Bildiğim kadarıyla sadece Fiat yokuş yukarı 1, aşağı ise geri vites tavsiye ediyor. Herhalde kendi mekaniğiyle ilgili bildiği bir şey vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    geri ya da ileri farketmiyor. Arac geri vitesteyse ve kaymaya basladiysa krank terse dogru döner. Viteste motoru durdurmak zarar vermez cunku ayak debriyajda yani vites bosta oluyor zaten. El frenini cekmeden hep frene basiyorum buda aliskanliktan geliyor bir sebebi yok
    bende her durduğunda cart diye el freni çekenleri anlamış değilim.
    yaşadığm yer dümdüz hiç el freni kullanmam gibi bişey
    ancak şuna dikkat ederim boşta biraz bekletirim aracı gidecekse biraz gider tamamen kendi halinde durunca da vitese alır bırakırım
    buda mı zararlı?
  • 1. Vites veya geri olmasına gerek yok ben 2 de bile baktım kaymıyo. Tabi 1 de daha sağlam tutuyo. Bence burda yazılanları oku sonra git bir bayıra 1.vitese at el frenini indir bak kayıyo mu sonra geride dene bak yine kaymıcak kısacası amaç dişlilerin sabit durması vites fark etmez :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.