Şimdi Ara

Dizel partikül filtresi uyarı lambası niye yanar ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
125.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Dizel partikül filtresi uyarı lambası niye yanar ?


    Kamera kalitesi bayağı bir düşük kusura bakmayın.

    Araç,imzamdaki araç.


    Bugün seyir halindeyken (şehir içi) anında yandı bu ışık.Sağa çektim kılavuzu açtım işareti buldum,dizel partikül filtresi diyor.4. viteste 70 km/h hızla 15 dakika gezin,ışık sönmezse servise başvurun yazıyor.Neden yanar bu ışık ? Böyle binsek kısa bir süre sorun çıkarır mı ?

    Bir de,babam çok devirsiz kullanır arabayı,bunla ilgisi var mıdır ?


    *Edit : Daha 15 dakika gezmedim akşam üstü gezerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali Dogukan -- 29 Temmuz 2011; 11:07:07 >







  • Filtre topladığı partikülleri yakmaya başladığında o ışık yanar ve o ışık yandıktan sonra belli bir süre düşük devirde ve rölantide kullanılmaması gerekir yüksek devirde daha kolay yakabilmektedir.Eğer yakma işlemi tam olarak gerçekleşmezse sistem daha sonra tekrar deneyecektir.Yani ışık yandığında arıza var sanmayın.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Yakıtın kalitesi de etkili tabiki de filtrenin dolma süresine ama PO'nun dizeli kötü bir ürün değil aracınızın km'si nedir?

    Aracınızı teslim ederken size hiç DPF'nin çalışma sistemiyle ilgili bilgi vermediler mi çok bilinen bir sistem değil bayilerin euro 5 dizel araçları satın alan kişileri çok iyi bilgilendirmesi gerek yanlış kullanımda çok büyük masraf açacak bir parça dikkatli olmak gerek ama bayilerin umrunda değil yada satış temsilcilerine hiç eğitimleri verilmiyor bu yeni teknolojilerin.



    Hayır hiç bahsedilmedi.Aracın KM'si 1600 civarı.

    Alıntıları Göster
    Araçtan araca da değişebiliyor tabi bu dpf'nin yakmaya başlaması ama 1600 km erken gibi geldi servise bir sormak lazım belki vw daha sık temizlenme aralığı koymuş olabilir Ford da biraz daha uzun bu süre.Biraz can sıkıcı bir sistem bazı kullanıcılardan duyduğuma göre ilk uyarı da ışık sönmeden motoru durdurmak sorun olmuyormuş ama ikinci uyarı da ışık sönmeden stop edildiğinde motor arıza ışığı yakıyormuş. Sırf ışık sönsün diye araçla 15-20 dakika dolaşmak can sıkıcı bir durum.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Partikül Filtresinin Uyarı Lambası Neden Yanar?

    Dizel Partikül Filtresinin (DPF) uyarı lambası, aracınızdaki partikül filtresinin tıkalı olduğu veya başka bir sorun yaşadığı anlamına gelir. Bu uyarı lambası, aracınızın modeline bağlı olarak "Dizel Partikül Filtresini Temizle" veya "Partikül Filtresini Yenile" gibi bir mesaj gösterebilir.

    DPF Uyarı Lambasının Yanmasının Nedenleri

    DPF uyarı lambasının yanmasının birkaç nedeni olabilir:

    • Tıkanmış Partikül Filtresi: Partikül filtresi, egzoz gazlarındaki partikülleri hapsederek arabanızdan çevreye salınmasını önler. Zamanla, bu partiküller filtreyi tıkayabilir ve egzoz gazlarının akışını engelleyebilir.
    • Sensör Arızası: DPF'nin durumunu izleyen sensörler arızalanabilir. Bu, bilgisayarın partikül filtresinin durumunu yanlış algılamasına ve uyarı lambasının yanmasına neden olabilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt enjektörlerinden gelen fazla yakıt, partikül filtresinin tıkanmasına neden olabilir.
    • Düşük Motorda Yürüme: Dizel araçlar, partikül filtresini temizlemek için düzenli olarak yüksek devirlerde çalıştırılmalıdır. Kısa mesafelerde sık sık düşük motorlarda sürmek partikül filtresinin tıkanmasına neden olabilir.

    DPF Uyarı Lambası Yandığında Ne Yapılmalı?

    DPF uyarı lambası yandığında, sorunu en kısa sürede gidermek önemlidir. Aksi takdirde, partikül filtresinin ciddi şekilde hasar görmesine neden olabilir ve bu da pahalı onarımlara yol açabilir. İşte uyarı lambası yandığında atmanız gereken adımlar:

    • Arabanızı Kullanmaya Devam Edin: Çoğu durumda, DPF uyarı lambası yandığında aracınızı kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak, düz veya yokuş aşağı yolda yüksek devirlerde sürmeniz önerilir. Bu, partikül filtresini temizlemeye yardımcı olabilir.
    • Kullanım Kılavuzunu Kontrol Edin: Aracınızın kullanım kılavuzunda, DPF uyarı lambası yandığında yapmanız gereken spesifik talimatlar bulunabilir. Bazı araçlar, partikül filtresini temizleyen bir "DPF Yenileme" özelliğine sahiptir.
    • Yetkili Servisi Ziyaret Edin: Uyarı lambası birkaç günden fazla yanıyorsa veya yüksek devirlerde sürmek partikül filtresini temizlemiyorsa, aracınızı yetkili bir servise götürmeniz gerekir. Servis, sorunun kaynağını teşhis edebilir ve gerekli onarımları yapabilir.

    DPF uyarı lambasını görmezden gelmek aracınıza zarar verebilir. Bu lamba yandığında, sorunu gidermek için derhal harekete geçmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Filtre topladığı partikülleri yakmaya başladığında o ışık yanar ve o ışık yandıktan sonra belli bir süre düşük devirde ve rölantide kullanılmaması gerekir yüksek devirde daha kolay yakabilmektedir.Eğer yakma işlemi tam olarak gerçekleşmezse sistem daha sonra tekrar deneyecektir.Yani ışık yandığında arıza var sanmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Filtre topladığı partikülleri yakmaya başladığında o ışık yanar ve o ışık yandıktan sonra belli bir süre düşük devirde ve rölantide kullanılmaması gerekir yüksek devirde daha kolay yakabilmektedir.Eğer yakma işlemi tam olarak gerçekleşmezse sistem daha sonra tekrar deneyecektir.Yani ışık yandığında arıza var sanmayın.
    Teşekkürler canvarol.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Teşekkürler canvarol.

    Alıntıları Göster
    Yakıtı hep PO'dan alıyoruz.Bunla ilgisi varmıdır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Yakıtı hep PO'dan alıyoruz.Bunla ilgisi varmıdır ?

    Alıntıları Göster
    Yakıtın kalitesi de etkili tabiki de filtrenin dolma süresine ama PO'nun dizeli kötü bir ürün değil aracınızın km'si nedir?

    Aracınızı teslim ederken size hiç DPF'nin çalışma sistemiyle ilgili bilgi vermediler mi çok bilinen bir sistem değil bayilerin euro 5 dizel araçları satın alan kişileri çok iyi bilgilendirmesi gerek yanlış kullanımda çok büyük masraf açacak bir parça dikkatli olmak gerek ama bayilerin umrunda değil yada satış temsilcilerine hiç eğitimleri verilmiyor bu yeni teknolojilerin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canvarol -- 29 Temmuz 2011; 11:57:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Yakıtın kalitesi de etkili tabiki de filtrenin dolma süresine ama PO'nun dizeli kötü bir ürün değil aracınızın km'si nedir?

    Aracınızı teslim ederken size hiç DPF'nin çalışma sistemiyle ilgili bilgi vermediler mi çok bilinen bir sistem değil bayilerin euro 5 dizel araçları satın alan kişileri çok iyi bilgilendirmesi gerek yanlış kullanımda çok büyük masraf açacak bir parça dikkatli olmak gerek ama bayilerin umrunda değil yada satış temsilcilerine hiç eğitimleri verilmiyor bu yeni teknolojilerin.



    Hayır hiç bahsedilmedi.Aracın KM'si 1600 civarı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali Dogukan -- 29 Temmuz 2011; 12:01:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Yakıtın kalitesi de etkili tabiki de filtrenin dolma süresine ama PO'nun dizeli kötü bir ürün değil aracınızın km'si nedir?

    Aracınızı teslim ederken size hiç DPF'nin çalışma sistemiyle ilgili bilgi vermediler mi çok bilinen bir sistem değil bayilerin euro 5 dizel araçları satın alan kişileri çok iyi bilgilendirmesi gerek yanlış kullanımda çok büyük masraf açacak bir parça dikkatli olmak gerek ama bayilerin umrunda değil yada satış temsilcilerine hiç eğitimleri verilmiyor bu yeni teknolojilerin.



    Hayır hiç bahsedilmedi.Aracın KM'si 1600 civarı.

    Alıntıları Göster
    Araçtan araca da değişebiliyor tabi bu dpf'nin yakmaya başlaması ama 1600 km erken gibi geldi servise bir sormak lazım belki vw daha sık temizlenme aralığı koymuş olabilir Ford da biraz daha uzun bu süre.Biraz can sıkıcı bir sistem bazı kullanıcılardan duyduğuma göre ilk uyarı da ışık sönmeden motoru durdurmak sorun olmuyormuş ama ikinci uyarı da ışık sönmeden stop edildiğinde motor arıza ışığı yakıyormuş. Sırf ışık sönsün diye araçla 15-20 dakika dolaşmak can sıkıcı bir durum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Araçtan araca da değişebiliyor tabi bu dpf'nin yakmaya başlaması ama 1600 km erken gibi geldi servise bir sormak lazım belki vw daha sık temizlenme aralığı koymuş olabilir Ford da biraz daha uzun bu süre.Biraz can sıkıcı bir sistem bazı kullanıcılardan duyduğuma göre ilk uyarı da ışık sönmeden motoru durdurmak sorun olmuyormuş ama ikinci uyarı da ışık sönmeden stop edildiğinde motor arıza ışığı yakıyormuş. Sırf ışık sönsün diye araçla 15-20 dakika dolaşmak can sıkıcı bir durum.

    Alıntıları Göster
    Partikül filtresi adı üstünde atık yakıttaki partikülleri toplayıp yakan bir sistem euro 5 motorlarda kullanılıyor.bunlar kuru filtre ve ıslak filtre ile çalışırlar.Zaman zaman bu filtrenin ışığı yanar sistemin çalıştığının bir göstergesidir.Üretcinin tavsiyesini uygulayın 70 km 4 vites büyük ihtimal sistem temizliğini tamamlayıp sönecektir.Babanızada söyleyin çok fazla devirsiz kullanmasın nasılsa 1000 km'yi geçmiş 2000-2250 devir altına düşmeyin klima açık olduğunda 2500-2750 devirler idealdir çok düşük devirler kurumlaşmaya filtreli motorlarda sistem arızalarına sebep olabiliyor.

    Bunu yaptıktan sonra eğer ışık sönmezse ve arıza kodu vermeye devam ederse vakit geçirmeden servise uğrayın.Tam olarak bilmiyorum ancak ıslak filtre varsa aracınızda filtrenin sıvısı azalmış yada eksilmiş olabilir.Ford servisinde aracını sürekli olarak çok az mazotla kullanan bir ağabeyimize bu yalnış kullanımdan ötürü filtre sıvısını eksilttiği için sistem arıza yapmış baya tuzlu bir fatura çıkardılar aracı mazotsuzda bırakmayın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Partikül filtresi adı üstünde atık yakıttaki partikülleri toplayıp yakan bir sistem euro 5 motorlarda kullanılıyor.bunlar kuru filtre ve ıslak filtre ile çalışırlar.Zaman zaman bu filtrenin ışığı yanar sistemin çalıştığının bir göstergesidir.Üretcinin tavsiyesini uygulayın 70 km 4 vites büyük ihtimal sistem temizliğini tamamlayıp sönecektir.Babanızada söyleyin çok fazla devirsiz kullanmasın nasılsa 1000 km'yi geçmiş 2000-2250 devir altına düşmeyin klima açık olduğunda 2500-2750 devirler idealdir çok düşük devirler kurumlaşmaya filtreli motorlarda sistem arızalarına sebep olabiliyor.

    Bunu yaptıktan sonra eğer ışık sönmezse ve arıza kodu vermeye devam ederse vakit geçirmeden servise uğrayın.Tam olarak bilmiyorum ancak ıslak filtre varsa aracınızda filtrenin sıvısı azalmış yada eksilmiş olabilir.Ford servisinde aracını sürekli olarak çok az mazotla kullanan bir ağabeyimize bu yalnış kullanımdan ötürü filtre sıvısını eksilttiği için sistem arıza yapmış baya tuzlu bir fatura çıkardılar aracı mazotsuzda bırakmayın...

    Alıntıları Göster
    Yayladaydım kusura bakmayın yazamadım.5 dakika performanslı kullandım söndü ışık.Biraz daha açayım,4. vites 70. km/h hızla 15 dakika kullanmayı düşündüğüm yere doğru giderken biraz performanslı kullandım yolda söndü ışık.Ben de tam yapayım dedim,yol boş biraz zorladım.Eski haline döndü.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Yayladaydım kusura bakmayın yazamadım.5 dakika performanslı kullandım söndü ışık.Biraz daha açayım,4. vites 70. km/h hızla 15 dakika kullanmayı düşündüğüm yere doğru giderken biraz performanslı kullandım yolda söndü ışık.Ben de tam yapayım dedim,yol boş biraz zorladım.Eski haline döndü.

    Alıntıları Göster
    Devirsiz kullanınca kurumlanma artıyor. Sonra da filtre tıkanıyor. Arada bir dipgaz gezin motor kurumunu atsın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Devirsiz kullanınca kurumlanma artıyor. Sonra da filtre tıkanıyor. Arada bir dipgaz gezin motor kurumunu atsın..

    Alıntıları Göster
    DPF benim focusumda da var, kullanma klavuzunda belli dönemlerde yüksek devirlerde kullanılması gerektiği yazıyor. Hatta aracı park ettiğiniz yerde kuru yaprak falajn olmasın, yanma aşamasında tutuşma olabilir yazmışlar. Depo konusunda da bana söylenen, çeyrek depoya geldiğinde mazot almakta fayda olacağı yönünde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @immortal -- 30 Temmuz 2011; 23:39:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    DPF benim focusumda da var, kullanma klavuzunda belli dönemlerde yüksek devirlerde kullanılması gerektiği yazıyor. Hatta aracı park ettiğiniz yerde kuru yaprak falajn olmasın, yanma aşamasında tutuşma olabilir yazmışlar. Depo konusunda da bana söylenen, çeyrek depoya geldiğinde mazot almakta fayda olacağı yönünde.

    Alıntıları Göster
    Motoru devrinde kullanmaya gayret gösterin. Maksimum torku verdiği devrin biraz altında kullanmanız motor için de yakıt için de çok iyi gelecektir. Peder bey de çok devirsiz kullanacağı yerlerde boşa atsın ya da CC varsa sabitlesin hızı birşey yapsın. Yazık günah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Motoru devrinde kullanmaya gayret gösterin. Maksimum torku verdiği devrin biraz altında kullanmanız motor için de yakıt için de çok iyi gelecektir. Peder bey de çok devirsiz kullanacağı yerlerde boşa atsın ya da CC varsa sabitlesin hızı birşey yapsın. Yazık günah.


    Öldürüyor peder bey beni ya 55 yaşından sonra bana araba sürmeyi mi öğreticen diyor.Gel de anlat partikülü filtreyi.

    Peder beye muhtaç olmasam hiç böyle fırça yemem de,daha zamanı var kendi arabamı almamın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Motoru devrinde kullanmaya gayret gösterin. Maksimum torku verdiği devrin biraz altında kullanmanız motor için de yakıt için de çok iyi gelecektir. Peder bey de çok devirsiz kullanacağı yerlerde boşa atsın ya da CC varsa sabitlesin hızı birşey yapsın. Yazık günah.


    Öldürüyor peder bey beni ya 55 yaşından sonra bana araba sürmeyi mi öğreticen diyor.Gel de anlat partikülü filtreyi.

    Peder beye muhtaç olmasam hiç böyle fırça yemem de,daha zamanı var kendi arabamı almamın.


    O zaman babanın sakin kullandığı kadar , sen performanslı kullanacaksın. Ya da burayı okut..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Motoru devrinde kullanmaya gayret gösterin. Maksimum torku verdiği devrin biraz altında kullanmanız motor için de yakıt için de çok iyi gelecektir. Peder bey de çok devirsiz kullanacağı yerlerde boşa atsın ya da CC varsa sabitlesin hızı birşey yapsın. Yazık günah.


    Öldürüyor peder bey beni ya 55 yaşından sonra bana araba sürmeyi mi öğreticen diyor.Gel de anlat partikülü filtreyi.

    Peder beye muhtaç olmasam hiç böyle fırça yemem de,daha zamanı var kendi arabamı almamın.


    O zaman babanın sakin kullandığı kadar , sen performanslı kullanacaksın. Ya da burayı okut..

    Alıntıları Göster
    Yukarıda da yazmıştım..Ford servisinde aynı dertten muzdarip bir ağabeyimizin eline faturayı gözümün önünde verdiler ve kendisine filtrenin sıvısı azalıp sisteme arıza yaptırdığı için garantiden yapamayacaklarını 4000 tl'cik kendisine kaçacağını ama indiirim istemek için iç anadolu bölgesi yetkilisi ile görüşeceklerini söylediler..

    Tavsiyem,babanıza bu başlığı okutun, sonra sistemi arıza yaptırıp bi kaç bin tl'cik masraf çıkartmasın başınıza..Bu arada turbo motorlu araçlar boşta kullanılmaz bunun yerine vitese takın yakıt tüketiminizde sıfır olur turbo beslemeli araçlar boş viteste daha çok yakar..




  • 2011 Passat 1.6 TDI kullanıyorum
    aracım 140 bin KM' de
    dizel partikül filtresi en kaliteli yakıtı alsam da her 500 Km' de bir tıkanıyordu.

    Dizel araç kullanmamızın sebebi tamamen ekonomi, çünkü az yaksın isteğimizden dolayı dizel kullanıyoruz.
    Her dejenerasyonda yakıt sarfiyatımızı yükseltiyoruz.
    Mesela bir depo mazot ile 1300 Km yol yapacakken bu 900-950 kilometreye iniyor, nedeni ise fazla Km devirmiş aracımız sürekli DPF uyarısı veriyor diye sürekli yüksek devirle giderek sarfiyatı yükseltiyoruz.
    Baş edemedim.
    Bunu dejenerasyon yöntemi ile sürekli deniyorum. Fakat araca 3 viteste 70 km sürat basarak söndürmeme rağmen 500 Km den sonra yine yapıyor.
    Bugün bir bilene danıştım.
    Tek sebebi aracta çeyrek deponun altında yakıt bırakmayın sürekli çeyreğin üzerinde olsun dedi.
    Ve devam etti;
    - Araç 18 Litre yakıttan fazla bir yakıt varsa kendisi dejenarasyonu yapıyor ve böylece DPF yani Dizel Partikül Filtresi uyarısı vermiyor.

    dip not : yazıya karşı çıkacak "senin bildiğin gibi değil esas şu marka katkıyı depoya koyucaksın veya söktüreceksin temizleteceksin o da şurada şu tamircide" diye alternatif maddi harcamalar önerecek arkadaşların gözlerinden öper iyi günler dilerim.




  • kua K kullanıcısına yanıt
    özet geçeyim; alakası yok... 2000 devrin altında vites değiştirmeyin o bile yardımcı olur filtrenin geç tıkanmasına...
  • Az önce arabam bu hatanın aynısını verdi.şimdi servise gitmem gerekiyor mu? Arac 8000 km dizel passat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kua K kullanıcısına yanıt
    aracın enjektörlerinde sorun olabilir mi acaba ? arac kara duman şeklinde atıyorsa dpf daha çabuk doluyo olabilir

    birde kullanılan motor yağ dpf'li araç için uygun olmalı mobil1 esp formula gibi
  • @uiKSilveR @ kullanıcısına yanıt
    hayır,arkadaş yazmış 4.vites 70km hızla ışık sönene kadar sürün.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.