Şimdi Ara

Aracım gaz yemiyor devir yükselmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
8.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabam geç çalışıyordu enjektörlerin patlak olduğunu öğrendim usta değiştirdi.
    Geç çalışma sorunu çözüldü ama bugün uzun yolda 130 ile giderken sarı motor ikaz lambası yandı ve lamba yandıktan sonra aracım daha 130'u geçemedi.
    Şuan kaçıncı viteste gidersem gideyim 3bin devire gelince araç yığılıyor gaz yemiyor.
    Motoru stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor ama dipgaz yapınca yine aynı sorun başlıyor.
    Vallahi rezil oldum rampada kamyonlar bana selektör attı yokuş çıkamıyorum resmen.

    Araç 2012 doblo 1.6 105hp.

    Sorun ne olabilir sizce yarın ustaya götürücem ama sizlerede sormak istedim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabam Gaz Yemiyor, Devir Yükselmiyor

    Giriş:

    Arabanızın gaz yemediği ve devir yükselmediği bir sorunla karşı karşıyaysanız, bu durum oldukça can sıkıcı olabilir. Ancak, bu sorunu çözmek için yapabileceğiniz birkaç şey vardır.

    Olası Nedenler:

    • Tıkalı yakıt filtresi: Tıkalı yakıt filtresi, motora yeterli yakıtın ulaşmasına engel olabilir, bu da gaz yememe ve devir yükselmeme sorunlarına neden olur.
    • Arızalı yakıt pompası: Arızalı yakıt pompası, motora yeterli yakıt basıncını sağlayamayabilir ve bu da benzer sorunlara yol açabilir.
    • Kirli hava filtresi: Kirli hava filtresi, motora yeterli hava akışını engelleyerek gaz yememe ve devir yükselmeme sorunlarına neden olabilir.
    • Arızalı ateşleme bobinleri veya bujiler: Arızalı ateşleme bobinleri veya bujiler, doğru ateşlemeyi sağlayamayabilir ve bu da motorun düzgün çalışmamasına neden olabilir.
    • EGR valfi sorunları: Arızalı bir EGR valfi, egzoz gazlarının motora geri dönüşünü kontrol edemeyebilir ve bu da motorun verimliliğini düşürerek gaz yememe ve devir yükselmeme sorunlarına yol açabilir.

    Dizel Arabalarda Gaz Yememe ve Devir Yükselmeme Sorunu:

    Dizel arabalarda gaz yememe ve devir yükselmeme sorunu, genellikle aşağıdaki nedenlerden kaynaklanır:

    • Tıkalı partikül filtresi: Tıkalı partikül filtresi, egzoz gazındaki partikülleri tutarak motorun performansını düşürebilir.
    • Arızalı turboşarj: Arızalı turboşarj, motora yeterli hava basıncını sağlayamayabilir ve bu da gaz yememe ve devir yükselmeme sorunlarına neden olabilir.

    Çözüm Önerileri:

    Yukarıdaki olası nedenleri belirledikten sonra, aşağıdaki çözüm önerilerini uygulayabilirsiniz:

    • Yakıt filtresini değiştirin.
    • Yakıt pompasını kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • Hava filtresini değiştirin.
    • Ateşleme bobinlerini ve bujileri kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.
    • EGR valfini kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.

    Dizel arabalarda ise, aşağıdaki ek adımları uygulayabilirsiniz:

    • Partikül filtresini temizletin veya değiştirin.
    • Turboşarjı kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.

    Bu çözüm önerilerini uygulamaya rağmen sorununuz devam ediyorsa, aracınızı yetkili bir servise götürmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor kendini korumaya alıp 3bin devri geçirmiyor işte baglayacaksin obd cihazini bakacaksın hangi kod var turbo olur akışmetre olur o olur bu olur herşey gözüküyor o ekranda
  • Mckhan kullanıcısına yanıt
    Doğru, önce bilgisayara bağlayıp hata kodunu alin onu internette araştırın ve usta ile öyle konuşun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mckhan

    Motor kendini korumaya alıp 3bin devri geçirmiyor işte baglayacaksin obd cihazini bakacaksın hangi kod var turbo olur akışmetre olur o olur bu olur herşey gözüküyor o ekranda
    Arkadaşımda o cihaz varmış araca takıp bağlandık arıza lambasını söndürdük.
    Verdiği hata kodu şuydu :

    Aracım gaz yemiyor devir yükselmiyor


    Şimdilik araçta sorun görünmüyor dipgaz yapınca 5 bin devire kadar çıkabiliyorum aynı sorun tekrar olursa ustaya götüreceğim.




  • FFFaust F kullanıcısına yanıt
    turbo hortumunuz yırtılmış veya turbo ömrü dolmuş, yeterince basınç sağlayamıyor.
    chipli miydi araç?
  • Belli ki emme manifold temizliğinden başlayarak turbo basinc sensörunu kontrol etmek gerekebilir.

    Ustaya gostermedrn burayi okumanizi tavsiye ederim

    otomobilteknoloji.blogspot.com
    Turbo Basınç Sensörü Ne İşe Yarar? Görevi Arızası Nelerdir?
    https://otomobilteknoloji.blogspot.com/2016/03/turbo-basinc-sensoru-ne-ise-yarar-gorevi-arizasi.html?m=1


    100.000lik var mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Ocak 2020; 21:44:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    turbo hortumunuz yırtılmış veya turbo ömrü dolmuş, yeterince basınç sağlayamıyor.
    chipli miydi araç?
    hayır chipli değil.
    araç 185 bin km'de.
    az önce yokuş yukarı dipgaz denemesi yaptım sorun yoktu gayet güzel tırmanıyor.
    umarım turboda sorun yoktur.
  • FFFaust F kullanıcısına yanıt
    Turboda sorun yok ve yırtık yok sana attığım linki gozden geçirmeni tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Ocak 2020; 22:18:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Turboda sorun yok ve yırtık yok sana attığım linki gozden geçirmeni tavsiye ederim.
    Teşekkürler hocam anladığım kadarıyla turbo basınç sensöründe kir çamur olabilir veya bağlantısında gevşeklik var.
    Aynı sorun yine olursa direkt oraya baktıracağım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.