ARABA MARŞ ALIYOR MOTOR KÜKRÜYOR SONRA DEVİR SIFIRA DÜŞÜYOR NEDİR ACABA PROBLEM? AKÜDEN OLDUĞUNU TAHMİN EDİYORUM. HER SEFERİNDE MARŞI ALIYOR ÇÜNKÜ MARŞ SESİ GELİYOR GERÇİ BİRAZ ZAYIF GELMEYE BAŞLADI BU KÜKREME SESİ DEVİR YÜKSELİYOR 10-15'E SONRA HIZLICA SIFIRA DÜŞÜYOR. SIFIRA DÜŞMEDEN HEMEN ARA GAZLAR VERE VERE DEVİR YUKARILARDA TUTUYORUM GAZI BIRAKINCA GENE SIFIRA DÜŞÜYOR. EĞER 1-2 DAKİKA ARALIKSIZ BÖYLE ARA GAZ VERİRSEM ANCA O ZAMAN TOPLUYOR ARAÇ KENDİNİ VE SORUNSUZ HAREKET EDİYOR DEVİR SABİT KALIYOR 5-10 ARASINDA. ARACIM LPGLİ AMA BENZİNDE DENEYİNCE DE YAPIYOR AYNISINI NEDİR ACABA SORUN? USTA ELEKTRİK KAÇAĞI VAR VE AKÜYÜ ZAYIFLATMIŞ DEDİ. YENİ AKÜ TAKTIR SONRA KAÇAĞI BULUP DÜZELTELİM DEDİ DOĞRU MUDUR ACABA YOKSA BAŞKA BİR PROBLEM VARMIDIR BU DURUMUN ÖRNEĞİNİ YAŞAYANLAR?
Yağ basıncı düşük kalıyorsa marşı kilitlemez, kendni stop a çeker. Eğer yağ basıncı normale gelene kadar gazla ya da kontakla motoru canlı tutarsanız o zaman kiltiler marşı.
marşta hiçbir sorun yok. anahtarı takıp kontağı çevirdiğimde araç normal çalışıyor. " vınnn " diye sesi alıyor devir artıyor hatta o arada gaza basınca gazı da yiyor vınn vınn gaz sesi de çıkıyor.ama ayağımı gazdan tamamen çekersem devir 0'a geliyor stop ediyor. stop ederken de takır tukur stop etmiyor.boş viteste çalıştırıyorum zaten aracı o yüzden herhalde. devir 0'a geliyor duruyor. sonra gaza bazsam da yemiyor. tekrar marş yapıp devir sıfıra düşmeden gaza basa çeke basa çeke canlı tutuyorum.bu şekilde yapa yapa bir müddet sonra devir sabitleniyor sonra ayağımı gazdan çeksem de devir 5-10 arası sabit kalıyor harekete başlıyorum. sonra hareket halinde olduğum için yol boyunca hareket halinde de hiçbirsorun olmuyor yani yolda bırakma vs gibi. nedir ki sorun. akü & elektrik kaçağı ikilisi mi yoksa başka birşey mi
quote:
Orijinalden alıntı: MMG1
ARABA MARŞ ALIYOR MOTOR KÜKRÜYOR SONRA DEVİR SIFIRA DÜŞÜYOR NEDİR ACABA PROBLEM? AKÜDEN OLDUĞUNU TAHMİN EDİYORUM. HER SEFERİNDE MARŞI ALIYOR ÇÜNKÜ MARŞ SESİ GELİYOR GERÇİ BİRAZ ZAYIF GELMEYE BAŞLADI BU KÜKREME SESİ DEVİR YÜKSELİYOR 10-15'E SONRA HIZLICA SIFIRA DÜŞÜYOR. SIFIRA DÜŞMEDEN HEMEN ARA GAZLAR VERE VERE DEVİR YUKARILARDA TUTUYORUM GAZI BIRAKINCA GENE SIFIRA DÜŞÜYOR. EĞER 1-2 DAKİKA ARALIKSIZ BÖYLE ARA GAZ VERİRSEM ANCA O ZAMAN TOPLUYOR ARAÇ KENDİNİ VE SORUNSUZ HAREKET EDİYOR DEVİR SABİT KALIYOR 5-10 ARASINDA. ARACIM LPGLİ AMA BENZİNDE DENEYİNCE DE YAPIYOR AYNISINI NEDİR ACABA SORUN? USTA ELEKTRİK KAÇAĞI VAR VE AKÜYÜ ZAYIFLATMIŞ DEDİ. YENİ AKÜ TAKTIR SONRA KAÇAĞI BULUP DÜZELTELİM DEDİ DOĞRU MUDUR ACABA YOKSA BAŞKA BİR PROBLEM VARMIDIR BU DURUMUN ÖRNEĞİNİ YAŞAYANLAR?
Rölanti motorundan kaynaklanıyor. Veyahut aracınız soğukken zengin karışım ayarlayamıyor. Çünkü gazı bıraktığınız anda stop etmesinin başka bir açıklaması yok gibi. Belli bir zaman sonra devrin kendine gelmesi de soğuk motorun zengin karışımla çalıştığı gerçeğiyle alakalı. Aküde arıza olsa belli bir süre sonra hiç marş basamazdınız.
Araçlar ilk çalışmada zengin karışımla çalışır motor soğukluğundan ötürü. Sizin aracınız ilk kalkışta zengin karışım ayarlayamıyor. Bu yüzden direkt stop ediyor. Gerçi zengin karışım ayarlayamazsa da motor arıza lambasının yanması gerekir. Siz önce bir gaz kelebeğindeki rölanti motorunu kontrol ettirin.
Aracının rolanti sistemini bir kontrol ettir. Motor suyu ısınana kadar rolanti ayarlayamıyor araç. Basit bir soket hatası bile olabilir.
akü ile alakası yok gibi... akün zayıf olabilir eski olabilir ama motor çalıştıktan sonra ya karbüratör pistir... ya yakıt tam gelmiyordur... marş yaptıktan sonra motoru akü çevirmezki ?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme