Şimdi Ara

ARABA HER SEFERDE TEKTE MARŞ ALIYOR MOTOR KÜKRÜYOR SONRA DEVİR SIFIRA DÜŞÜYOR ????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2002 MEGANE COUPE DYNAMIQUE 1.6 131.000 KM'DE ATİKER LPGLİ. ARABA MARŞ ALIYOR MOTOR KÜKRÜYOR SONRA DEVİR SIFIRA DÜŞÜYOR NEDİR ACABA PROBLEM?
    AKÜDEN olduĞUNU TAHMİN EDİYORUM. HER SEFERİNDE MARŞI ALIYOR ÇÜNKÜ MARŞ SESİ GELİYOR GERÇİ BİRAZ ZAYIF GELMEYE BAŞLADI BU KÜKREME SESİ
    DEVİR YÜKSELİYOR 10-15'E SONRA HIZLICA SIFIRA DÜŞÜYOR. SIFIRA DÜŞMEDEN HEMEN ARA GAZLAR VERE VERE DEVİR YUKARILARDA TUTUYORUM GAZI BIRAKINCA GENE SIFIRA DÜŞÜYOR. EĞER 1-2 DAKİKA ARALIKSIZ BÖYLE ARA GAZ VERİRSEM anCA O ZAMAN TOPLUYOR ARAÇ KENDİNİ VE SORUNSUZ HAREKET EDİYOR DEVİR SABİT KALIYOR 5-10 ARASINDA. ARACIM LPGLİ AMA BENZİNDE DENEYİNCE DE YAPIYOR AYNISINI
    NEDİR ACABA SORUN? USTA ELEKTRİK KAÇAĞI var VE AKÜYÜ ZAYIFLATMIŞ DEDİ. YENİ AKÜ TAKTIR SONRA KAÇAĞI BULUP DÜZELTELİM DEDİ
    DOĞRU MUDUR ACABA YOKSA BAŞKA BİR PROBLEM VARMIDIR BU DURUMUN ÖRNEĞİNİ YAŞAYANLAR?







  • up
  • Sorun bi kere kesin elektriksel. Kaçak, kısa devre falan da olabilir tabi ama bence akünün ömrü dolmuş.
  • Sorun rölanti motorunda olabilir. Bizim bi akrabaanın arabasında da clio2 benzinli; aracı çalıştırdığımız anda araç kendi kendine tam gaz veriyordu. Yani kendiliğinden devir kesiciye giriyordu. Sorun çok küçük bişeydendi ama hatırlamıyorum. Sizinde o tarz bi problem olabilir.
  • Elektrikle ilgili gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Sorun bi kere kesin elektriksel. Kaçak, kısa devre falan da olabilir tabi ama bence akünün ömrü dolmuş.

    yani sabah arabayı çalıştırmaya çekinir oldum. gerçi bugün nedense yapmadı öyle birşey. sabah bindim marşa bastım. direk çalıştı gayet güzel. devir hatta 8-9 civarı sabitlendi o şekilde kaldı. sonra el frenini indirip 1'e alıp yürüdüm gittim. ama çekiniyorum tabi herseferinde marş yaptıktan sonra kükrüyor devir çıkıyor sonra sıfıra düşecek mi yoksa 5-10 arasında sabitlenecek mi diye umut ederek çalıştırıyorum. yeni akü almak şart oldu 7 ekim gibi yeni akü alacağım kısmetse. bide baktıracağım kaçak varmı nerede var onu yaptıracağım. bu aküden elektrikten başka bir sorun olabilir mi acaba?
    + şuan arabadaki akü 70lik. usta 75lik al dedi. inci akü tavsiye etti. ben mutlu diye düşünürdüm hep. nette araştırınca da bu ikisinden uzak durun varta veya bosch alın diyorlar. hangi marka akü ve kaçlık hangi model ( ters kutuplu tırnaklı bilmemneli ) alayım?
    + elektrik kaçağını düzelttirmek kaç para tutar?




  • hararet müşürü arızası olabilirmi?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenTugay

    Sorun rölanti motorunda olabilir. Bizim bi akrabaanın arabasında da clio2 benzinli; aracı çalıştırdığımız anda araç kendi kendine tam gaz veriyordu. Yani kendiliğinden devir kesiciye giriyordu. Sorun çok küçük bişeydendi ama hatırlamıyorum. Sizinde o tarz bi problem olabilir.

    benimki tam gaz vermiyor hocam. çalıştırdığımda normal devir yükseliyor sonra kendi kendine devir sıfıra düşüyor ve gaz pedalı etkisiz kalıyor. devir sıfıra düşmeden gaz verirsem gazı yiyor gaza basılıyor o şekilde belli saniyeler tutuyorum bırakıyorum devir sabit kalacak mı diye. kalmazsa tam sıfıra düşmeye yakın yine ara gazlar veriyorum bırakıyorum. devir 5-10 arası sabitlenirse artık biliyorum ki tamam araç çalışıyor vitesi 1'e alıp basıp gidiyorum. hareket halindeyken sorun yapmıyor. herhalde o an şarj oluyor diye düşünüyorum ben sorun keşke aküden olsa kaçaktan olsa. başka bir sorun olur mu diye endişe ediyorum. lpg ile de aynı benzinde de aynı ilk çalıştırmada yapıyor bu durumu bu aralar sık yapar oldu sabahları ilk çalıştırmadan önce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakin

    hararet müşürü arızası olabilirmi?

    bilemem. ama hararet göstergesi normal çalışıyor. motor ısınınca normal ortada kalıyor. çok zorladıysam aracı gelip durduğumda hararet artıyor yukarılara fan açılıyor sonra hararet düşüyor. orda sorun yok sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMG1

    quote:

    Orijinalden alıntı: cakin

    hararet müşürü arızası olabilirmi?

    bilemem. ama hararet göstergesi normal çalışıyor. motor ısınınca normal ortada kalıyor. çok zorladıysam aracı gelip durduğumda hararet artıyor yukarılara fan açılıyor sonra hararet düşüyor. orda sorun yok sanırım.

    ben kendi aracımda denedim. hararet müşirinin fişini çektim sizinkinle aynı sorun oluştu. taktım ve düzeldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMG1

    quote:

    Orijinalden alıntı: BenTugay

    Sorun rölanti motorunda olabilir. Bizim bi akrabaanın arabasında da clio2 benzinli; aracı çalıştırdığımız anda araç kendi kendine tam gaz veriyordu. Yani kendiliğinden devir kesiciye giriyordu. Sorun çok küçük bişeydendi ama hatırlamıyorum. Sizinde o tarz bi problem olabilir.

    benimki tam gaz vermiyor hocam. çalıştırdığımda normal devir yükseliyor sonra kendi kendine devir sıfıra düşüyor ve gaz pedalı etkisiz kalıyor. devir sıfıra düşmeden gaz verirsem gazı yiyor gaza basılıyor o şekilde belli saniyeler tutuyorum bırakıyorum devir sabit kalacak mı diye. kalmazsa tam sıfıra düşmeye yakın yine ara gazlar veriyorum bırakıyorum. devir 5-10 arası sabitlenirse artık biliyorum ki tamam araç çalışıyor vitesi 1'e alıp basıp gidiyorum. hareket halindeyken sorun yapmıyor. herhalde o an şarj oluyor diye düşünüyorum ben sorun keşke aküden olsa kaçaktan olsa. başka bir sorun olur mu diye endişe ediyorum. lpg ile de aynı benzinde de aynı ilk çalıştırmada yapıyor bu durumu bu aralar sık yapar oldu sabahları ilk çalıştırmadan önce.

    Valla hocam bizimkisi anca yorum yapmak. Bence en kısa sürede başka sorunlar çıkarmadan bir ustaya gösterin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakin

    quote:

    Orijinalden alıntı: MMG1

    quote:

    Orijinalden alıntı: cakin

    hararet müşürü arızası olabilirmi?

    bilemem. ama hararet göstergesi normal çalışıyor. motor ısınınca normal ortada kalıyor. çok zorladıysam aracı gelip durduğumda hararet artıyor yukarılara fan açılıyor sonra hararet düşüyor. orda sorun yok sanırım.

    ben kendi aracımda denedim. hararet müşirinin fişini çektim sizinkinle aynı sorun oluştu. taktım ve düzeldi

    hararet müşirinin fişini çekince aynı sorun oluştu dediniz ya. devir 0'a düştü. peki devir sıfıra düştüğünde gaza bastığınızda gazı hissetti mi akü lambası ve bikaç kırmızı lamba daha yandı mı ordaki. yoksa göstermelik mi sıfıra düştü sizin devir?




  • BenTugay B kullanıcısına yanıt
    bundan 1 ay kadar önce bursa'da küçük sanayide akü ustasına gördüğümde bağlayıp bakmıştı değerlere. 8-10 kere stop edip marş yaptırdı hatta. değerler düşük dedi. ilk başta 9lara düşüyor sonra 12lere çıkıyormuş değerler. tam sınırda dedi kışa kadar götürür akün. ama dinamoda marş şarj dinamosunda sorun yok akü zayıf dedi. inşallah durum aküdendir ya başka birşey olmasın da. hangi akü tavsiye ederseniz bide? paradan kaçınmayacağım 15-20 lira yüzünden dandik bir akü marka olsun istemiyorum. şuan kendi içindeki 70 yada 72lik. akü koyma yeri ufak biraz zaten. 75den fazlası sığmaz demişti usta. 72 yada 75lik alayım. hangi marka olsun birde modeli falan belli mi bunların. ayrılıyor birsürü çeşide tırnaklı kutuplu bilmemne diye. bilgim yok bu konuda fazla da ne tavsiye edersiniz. yeni akü ve montajı için 230 lira falan ayırdım yani güzel marka sağlam olsun istiyorum




  • + bugün garip bir olay oldu. araçta lpg azalmıştı bu yüzden benzine geçirdim. epey dik bir yokuşu 1.viteste çıkarken benzinle böyle sarsmalar yaptı araç teklemeler yaptı. ama ışıklar falan yanmadı. ard arda 3-4 kere teklemeler yaptı. önümde de araç çıkıyordu yokuştan yukarı. takip mesafesi korumak için 1.viteste gazı hafifçe kesip hafifçe vererek çıkıyordum teklemeler yaptı bu da ilk kez başıma geldi nedir acaba sorun benzin mi bitiyor? benzin vardı oysa ki arabada en az 20 liralık falan vardı içinde
  • MMG1 kullanıcısına yanıt
    Mutlu akü iyidir,sen boşver milleti.
    Tamirat kaç para tutar orasını ben bilmem.Daha ne çıkacağı belli değil arabadan.
  • Siz en iyisi bu durumları sanayide ustaya anlatın. Ben bi yorum yapamıcam. Akü içinde dediklerinizi ustaya söylerseniz size en iyi, en uygun aküyü verir.
  • başka olası problemler ne olabilir bu konuyla ilgili
  • arabadan iyi anlayan bi abimize de sordum şimdi telefondan. o da diyor ki aküyle ilgisi yoktur. rölanti ayarı bozulmuştur diyor.ilk etapta aküyü değiştir. sonra gazda ve benzinde rölanti ayarına baktır, bujilere baktır dedi. gaz ayarına da baktır istersen dedi ama araç marş aldıktan sonra tık diye ses geliyor ondan sonra devir sabit kalıyor sorunsuzca hareket ediyorum dyince gazda değildir o zaman sorun dedi. ne diyorsunuz
  • 72 amper mutlu akü için 175 TL, 74 amper bosch akü için 230 TL fiyat aldım. montajlar dahil fiyata
    ne yapayım sizce arkadaşlar? 55 lira fiyat farkı var aralarında. gönlümden bosch almak geçiyor fiyat farkına değer mi sizce
  • anlattıgınıza göre motor sogukken stop ediyor ısındıgı zaman bir sıkıntı yok. rölanti ayarlayıcısı ısı sensörü vs
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.