Şimdi Ara

ARABA HER SEFERDE TEKTE MARŞ ALIYOR MOTOR KÜKRÜYOR SONRA DEVİR SIFIRA DÜŞÜYOR ???? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
2.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    evet abi aynen. hatta şöyle. mesela sabah zorla böyle çalıştırabildim deviri sabit tutmayı başardım diyelim. gezdim tozdum. sonra stop ettim aracı. birkaç saat oturdum. sonra içim çok rahat şekilde arabaya binip çalıştırıyorum biliyorum ki çalışacak devir düşmeyecek.nitekim de o zaman çalışıyor sorunsuzca. benim hislerim şöyleydi. akü şarj olamıyor ben gezdkçe şarjı topluyor o yüzden çalışıyor. ertesi günde geceden sabaha kadar gene bitiyor ondan çalışmıyor gibi. ama bilen abiler aküden değildir yoksa hiç çalışmazdı vs deyince rolanti ayarı bozukluğu öne çıktı. bu mudur acaba sorun. birde ısı sensörü ne demek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMG1

    evet abi aynen. hatta şöyle. mesela sabah zorla böyle çalıştırabildim deviri sabit tutmayı başardım diyelim. gezdim tozdum. sonra stop ettim aracı. birkaç saat oturdum. sonra içim çok rahat şekilde arabaya binip çalıştırıyorum biliyorum ki çalışacak devir düşmeyecek.nitekim de o zaman çalışıyor sorunsuzca. benim hislerim şöyleydi. akü şarj olamıyor ben gezdkçe şarjı topluyor o yüzden çalışıyor. ertesi günde geceden sabaha kadar gene bitiyor ondan çalışmıyor gibi. ama bilen abiler aküden değildir yoksa hiç çalışmazdı vs deyince rolanti ayarı bozukluğu öne çıktı. bu mudur acaba sorun. birde ısı sensörü ne demek

    akü sadece ilk marşı basmanıza yarıyor zaten zayıf ise marş zayıf bir şekilde basılır çok rahat anlayabilirsiniz. aküden değil. bir usta görsün basit bir çözümü var bence.




  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    umarım öyledir. yeni akü almak şart oldu gene de. 175 lira fiyat aldım 72 amper mutlu akü için. yeterli olur mu iyi olur mu?
    birde rolanti ayarı yaptırmak kaç lira tutar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMG1 -- 2 Ekim 2013; 22:49:40 >
  • SON DURUM
    ---------------
    arkadaşlar az önce şöyle bir turlayım arabayla dedim. birkaç tuhaflık dikkatimi çekti
    gazdaydı araba en son stop ettiğimde. kontağı çevirdiğimde de gaz ışıkları yanıyordu. nokta olan ışık da yanıp sönüyordu. sonra çalıştırdım aracı. devir düşmeden çalıştı devir sabit kaldı ama 5 ile 10'un tam ortasında. hatta bazen ortanında aşağısı yani 7de falan sabit kaldı devir. çok hafif hafif yukarı aşağı oynamalar yaptı arada. tuhaf gelen şu oldu. arabada gaz az. 15 liralık gaz almıştım en son. 1 tane yeşil ışık çizgisi yanıyordu bugün hep. ama az önce çıktığımda 3 YEŞİL IŞIK yanıyordu gaz çizgisinde. yanıp sönen yeşil ışık sabitlendikten sonra bile 3 çizgi kaldı. 15 km falan dolaştım 2 çizgiye düştü. arada durup stop ettim benzine geçirdim öyle çalıştırdım sürdüm falan.birde şu dikkatimi çekti. GAZ PEDALI YUMUŞAMIŞ SANKİ ? fren pedalı da öyle yumuşamış geldi. yerler ıslaktı acaba o yüzden mi öyle hissettim bilmiyorum. ha uzun yolda 1-2-3-4. vitesler 80'e süratli şekilde çıktım ama gaz pedalı yumuşamış önceye göre ya. bundan 1 ay önce falan sürerken daha keyifli sürüyordum aracı pedallar daha sertti daha atikti sanki araç. ne oldu bu araca bilmiyorum nedir sorun yahu. rölanti ayarı mı gaz ayarı mı gaz kelebeği temizliği mi akü değişikliği mi ne istiyor bu araç arkadaşlar :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMG1

    SON DURUM
    ---------------
    arkadaşlar az önce şöyle bir turlayım arabayla dedim. birkaç tuhaflık dikkatimi çekti
    gazdaydı araba en son stop ettiğimde. kontağı çevirdiğimde de gaz ışıkları yanıyordu. nokta olan ışık da yanıp sönüyordu. sonra çalıştırdım aracı. devir düşmeden çalıştı devir sabit kaldı ama 5 ile 10'un tam ortasında. hatta bazen ortanında aşağısı yani 7de falan sabit kaldı devir. çok hafif hafif yukarı aşağı oynamalar yaptı arada. tuhaf gelen şu oldu. arabada gaz az. 15 liralık gaz almıştım en son. 1 tane yeşil ışık çizgisi yanıyordu bugün hep. ama az önce çıktığımda 3 YEŞİL IŞIK yanıyordu gaz çizgisinde. yanıp sönen yeşil ışık sabitlendikten sonra bile 3 çizgi kaldı. 15 km falan dolaştım 2 çizgiye düştü. arada durup stop ettim benzine geçirdim öyle çalıştırdım sürdüm falan.birde şu dikkatimi çekti. GAZ PEDALI YUMUŞAMIŞ SANKİ ? fren pedalı da öyle yumuşamış geldi. yerler ıslaktı acaba o yüzden mi öyle hissettim bilmiyorum. ha uzun yolda 1-2-3-4. vitesler 80'e süratli şekilde çıktım ama gaz pedalı yumuşamış önceye göre ya. bundan 1 ay önce falan sürerken daha keyifli sürüyordum aracı pedallar daha sertti daha atikti sanki araç. ne oldu bu araca bilmiyorum nedir sorun yahu. rölanti ayarı mı gaz ayarı mı gaz kelebeği temizliği mi akü değişikliği mi ne istiyor bu araç arkadaşlar :(

    Aküyü değiştirmenize kesinlikle gerek yok. Net söylüyorum.

    Ustanız kimse nerden çıkarttıysa, ne elektrik kaçağıyla nede aküyle alakası var sorunun.

    Geçmişte megane 1 de görülen bu sorunun çözümünü forumda resimli olarak anlatmıştım. Konu uzun olduğu için tam okuyamadım telefondan.

    Mobildeyim bilgisayara geçince uzun cevap yazarım.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 3 Ekim 2013; 0:42:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vay hocam eyvallah ya. bende üzülüyordum yok yerden 200 lira akü parası çıkacak diye. araç her seferde güzel marş alıyor çünkü onda sorun yok. çalıştıktan sonra devir düşüyor. tüm ayrıntılarıyla anlattım

    bide şunu ekleyim. motor sıcakken veya birsüre sürdükten sonra stop edip tekrar çalıştırırsam sorun yok direk çalışıyor. sorun nerde anlamadım. bu akşam da dediğim gibi gaza geç geçti ve 3 çizgi yandı gaz ışığı. yani 50 lira 60 lira gaz alınca3 çizgi yanıyordu ancak. araçta 15 liralık falan gaz vardı sadece.
    ayrıca hani dedim ya sabah çalıştırdığımda devir yükselip sonra sıfıra düşüyor. o arada gaz basıyor ama gazdan çektikçe sıfıra düşüyor sonra gaz da etki etmez oluyor artık.öyle durumlarda işte ara gaz verip verip çekiyorum devir düşmesin sıfıra diye. TIK diye bir ses geliyor.gaza geçme sesi heralde. o sesi duyarsam eğer rahatlıyorum kurtarıcı oluyor o ses. o TIK sesi geldikten sonra gazdan çeksem de ayağımı artık devir sabit kalıyor 5-10 arasına.
    ayrıca vites geçişlerinde de çok sarsıntı yapıyor veya ayağımı gazdan kesince sert motor fren yapıyor. 1'den 2'ye atarken hele debriyaja basıp 2'ye aldım sonra debriyajı yavaşça çeksem bile takır tukur ediyor araç.o anda gaza da basarak sarsmasını engellemek durumunda kalıyorum. normal giderken hareket halinde gazdan ayağımı çektiğimde de küt diye sert küçük bi fren yapıyor gibi oluyor.
    ayrıca bundan yine 1ay önce kadar da tuhaf bişey farkettim. kaloriferi açtım arabanın ilk defa ısıttım kullandım falan 2-3 gün üst üste. ya şimdi neredeyse hep böyle süratli giderken yada 50-80 arası giderken kalorifer açık gibi sıcak hava üflüyor içeri ama az üflüyor yani elini koyunca oraya anca hissediyorsun ılık hava ve o kalorifer kokusu geliyor.bunlarda en ayrıntılı ek bilgiler olsun

    arabayı aldığım adam da anlatmıştı birşeylerde kurum mu yapıyor dedi birşeyler dedi gaz kelebeği boğazı vs temizletmiş falan.araçta bide performans filtresi var hava filtresi.gazı kökleyince bağırıyor güzel ses çıkıyor.birde benzin göstergesi doğru çalışıyor mu emin değilim.benzinle az sürüyorum ama benzin koysam da sanki çizgi hep aynı yerde duruyor gibi.bazen de gazla giderken benzin ışığı yanıyor sonra sönüyor vs ilginç.bunlarda ek bilgiler bulusun.hayırlısı bakalım cevabını bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMG1 -- 3 Ekim 2013; 1:49:50 >




  • Akü sağlam, marş motoru sağlam....Enjeksiyon da bir arıza aklıma geliyor....Motor çalışıyor ama yakıt gelmiyor...Besleme yok. Yakıt filtresi, tıkalı, pompa arızalı olabilir.... Naçizane tahminim budur..
  • taşkafa T kullanıcısına yanıt
    olabilir yakıttan dolayı hocam. eskisine göre araç hantal gelmeye başladı sanki biraz pedallarda yumuşadı gibi. basıyorum hantal kaçıyor araba önceye nazaran
    birde bu ilk çalıştırmadaki sorun 3 gündür yaşamıyorum ama bugün neredeyse olacaktı devir tam 0lara düşecekti hatta ışıklar yandı söndü yandı söndü devir 2-3 de kaldı biraz ara gaz verdim sonra devir 5-6 arası sabitlendi. bugün bir tamirciye götürdüm. boğaz kelebeği temizliği kurum vs yapılacak dedi. o-ringler değişecek dedi. birde rölanti motoruna mı bilmemnesine bakacakmış. masraf 80-300 arası tutar. rolanti motorunda arıza varsa 300lira da yetmez vs dedi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMG1

    olabilir yakıttan dolayı hocam. eskisine göre araç hantal gelmeye başladı sanki biraz pedallarda yumuşadı gibi. basıyorum hantal kaçıyor araba önceye nazaran
    birde bu ilk çalıştırmadaki sorun 3 gündür yaşamıyorum ama bugün neredeyse olacaktı devir tam 0lara düşecekti hatta ışıklar yandı söndü yandı söndü devir 2-3 de kaldı biraz ara gaz verdim sonra devir 5-6 arası sabitlendi. bugün bir tamirciye götürdüm. boğaz kelebeği temizliği kurum vs yapılacak dedi. o-ringler değişecek dedi. birde rölanti motoruna mı bilmemnesine bakacakmış. masraf 80-300 arası tutar. rolanti motorunda arıza varsa 300lira da yetmez vs dedi?

    Mobilden yazdığım için link veremiyorum. Google'a 'Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu' yazın benim açtığım konuyu göreceksiniz. Oradaki adımları uygulayın.

    Uzun cevap yazacağım.

    Saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.