Şimdi Ara

Antifiriz hakkında bilgiye ihtiyacım var.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
43.242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler, antifiriz hakkında sormak istedğim bir kaç şey var.Sıcak bir şehirden soğuk bir şehre geldiğim için daha önce merak etmediğim bu durum şu an benim için önemli.Şu an radyatör antifirizin durumu nedir bilmiyorum(Aracım volvo c30), bir ara gidip ölçtürmem gerek.Ancak önümüzdeki 1-2 hafta için bu mümkün değil.Bazı günler hava oldukça soğuyor, antifiriz azaldı ve tehlike arz ediyo diyelim;

    1)Yol bilgisayarı bunu gösterir mi?
    2)Donmadan dolayı devirdaim azaldığı için hararet artacaktır, en azından hararet göstergesine bakmam bana bir fikir verir mi?
    3)Antifirizin az olmasının aracı kullanmadığım zaman herangi bir zararı olur mu?(Mesela çok soğuk 3-4 gün kullanmadığımda)



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Antifiriz: Kaynama Noktası ve Önemi

    Antifiriz, soğutma sistemlerinde kullanılan ve aracınızın motorunun aşırı ısınmasını veya donmasını önleyen hayati bir sıvıdır. Uygun bir şekilde bakımı yapıldığında, antifiriz motorunuzun verimli bir şekilde çalışmasını ve uzun süre dayanmasını sağlayabilir.

    Antifiriz Kaynama Noktası

    Antifirizin kaynama noktası, soğutma sisteminizde ne kadar etkili olacağını belirleyen önemli bir faktördür. Tipik olarak, antifirizin kaynama noktası 105°C ile 135°C arasında değişir. Daha yüksek kaynama noktasına sahip antifirizler, daha yüksek sıcaklıklarda kaynar ve dolayısıyla motorunuzun aşırı ısınmasını önlemede daha etkilidir.

    Antifiriz Kaç Derecede Kaynar?

    Antifirizin kaynama noktası, kullanılan antifiriz türüne ve su-antifiriz karışımının oranına bağlıdır. Genel olarak, su-antifiriz karışımı oranı %50/%50 ise antifiriz yaklaşık 110°C'de kaynar. Karışım oranı %25/%75 ise antifiriz yaklaşık 125°C'de kaynar.

    Antifirizin Kaynama Derecesi

    Antifirizin kaynama derecesi, soğutma sisteminizin düzgün çalışması için kritiktir. Çok düşük kaynama noktasına sahip antifirizler motorunuzun aşırı ısınmasına neden olabilirken, çok yüksek kaynama noktasına sahip antifirizler soğutma sisteminde baskı oluşturabilir ve contalarda hasara neden olabilir.

    Antifiriz Kaç Derece Olmalı?

    Soğutma sisteminizin en iyi şekilde çalışmasını sağlamak için antifiriz seviyesini düzenli olarak kontrol etmeniz ve gerektiğinde tamamlamanız önemlidir. Antifiriz seviyesi, "min" ve "max" işaretleri arasında olmalıdır.

    Antifirizin kaynama derecesini kontrol etmek için bir ara soğutucu testi kiti kullanabilirsiniz. Bu kitler, antifirizin kaynama noktasını ve donma noktasını ölçmenize olanak tanır. Antifirizin kaynama noktası, yukarıda belirtilen aralıkta değilse, değiştirilmelidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CThirty

    Hocam yol bilgisayarı kesinlikle antifriz eksikliğini göstermez anca su bar göstergesinde gösterir suyun eksikliğini gelelim fasülyenin faydalarına antifiriz kışın motorun donmasını yani radyatörün içindeki muhafaza ettiği suyu dengede tutar donmamasını sağlar yazın ise aracın hararetini düşük tutar ve soğutmaya yardımcı olur aracınızda eğer antifriz yoksa kışın motora çok fazla zararı olabilir ki motorun(radyatörün)içindeki su donduğu için motor suyu devrettiremez ve patlak olarak tabir edilen olay başınıza gelebilir.Yani sonuca gelicek olursak antifirz kesinlikle gerekli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sexuality

    Herkese iyi günler, antifiriz hakkında sormak istedğim bir kaç şey var.Sıcak bir şehirden soğuk bir şehre geldiğim için daha önce merak etmediğim bu durum şu an benim için önemli.Şu an radyatör antifirizin durumu nedir bilmiyorum(Aracım volvo c30), bir ara gidip ölçtürmem gerek.Ancak önümüzdeki 1-2 hafta için bu mümkün değil.Bazı günler hava oldukça soğuyor, antifiriz azaldı ve tehlike arz ediyo diyelim;

    1)Yol bilgisayarı bunu gösterir mi?
    2)Donmadan dolayı devirdaim azaldığı için hararet artacaktır, en azından hararet göstergesine bakmam bana bir fikir verir mi?
    3)Antifirizin az olmasının aracı kullanmadığım zaman herangi bir zararı olur mu?(Mesela çok soğuk 3-4 gün kullanmadığımda)



    antifiriz; bulunduğunuz yörenin iklim şartları göz önünde bulundurularak motor soğutma sıvısına ilave edilir.
    şöyle bir şart oluşturalım:bulunduğumuz yerin kış ortalaması 15 c.en soğukta 25 c.bizim ölçümüz en düşüğe göre olmalı .nasıl hesabediyoruz:soğutma suyu kapasitesi(herşey dahil)18 litre.
    alacağımız veya aldığımız antifiriz kutusunun üzerinde hangi miktar karışım yapacağımız yazar.
    örnek için verilmiştir:en soğuk -25c. soğutma sıvısı 18 litre.konması gerekli antifiriz 10 litre gibi(bu ölçüler örnek içindir hiçbir gerçeği yansıtmaz)
    şimdi sizin durumunuz:şayet kapalı tip soğutma sistemi varsa aracınızda mutlaka YETKİLİ birine yoğunluğunu ölçtürün.
    ha normal sistemse herhangi antifiriz satıcısı yoğunluğu ölçer.
    benim tavsiyem;düşük yoğunluk veya hiç yoksa antifiriz+su koymanız.düşük yoğunlu için antifiriz ilave edip sonradan boşaltma pek ekonomik olmaz kanaatindeyim.kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sexuality

    Herkese iyi günler, antifiriz hakkında sormak istedğim bir kaç şey var.Sıcak bir şehirden soğuk bir şehre geldiğim için daha önce merak etmediğim bu durum şu an benim için önemli.Şu an radyatör antifirizin durumu nedir bilmiyorum(Aracım volvo c30), bir ara gidip ölçtürmem gerek.Ancak önümüzdeki 1-2 hafta için bu mümkün değil.Bazı günler hava oldukça soğuyor, antifiriz azaldı ve tehlike arz ediyo diyelim;

    1)Yol bilgisayarı bunu gösterir mi?
    2)Donmadan dolayı devirdaim azaldığı için hararet artacaktır, en azından hararet göstergesine bakmam bana bir fikir verir mi?
    3)Antifirizin az olmasının aracı kullanmadığım zaman herangi bir zararı olur mu?(Mesela çok soğuk 3-4 gün kullanmadığımda)



    antifiriz; bulunduğunuz yörenin iklim şartları göz önünde bulundurularak motor soğutma sıvısına ilave edilir.
    şöyle bir şart oluşturalım:bulunduğumuz yerin kış ortalaması 15 c.en soğukta 25 c.bizim ölçümüz en düşüğe göre olmalı .nasıl hesabediyoruz:soğutma suyu kapasitesi(herşey dahil)18 litre.
    alacağımız veya aldığımız antifiriz kutusunun üzerinde hangi miktar karışım yapacağımız yazar.
    örnek için verilmiştir:en soğuk -25c. soğutma sıvısı 18 litre.konması gerekli antifiriz 10 litre gibi(bu ölçüler örnek içindir hiçbir gerçeği yansıtmaz)
    şimdi sizin durumunuz:şayet kapalı tip soğutma sistemi varsa aracınızda mutlaka YETKİLİ birine yoğunluğunu ölçtürün.
    ha normal sistemse herhangi antifiriz satıcısı yoğunluğu ölçer.
    benim tavsiyem;düşük yoğunluk veya hiç yoksa antifiriz+su koymanız.düşük yoğunlu için antifiriz ilave edip sonradan boşaltma pek ekonomik olmaz kanaatindeyim.kolay gelsin
    Arkadaşlara ek olarak şunuda söyleyim kışın antifiriz derecesi düşük ise araç tam olarak donmasada radyatör hortumlarında donma patlama olabilir..Bir benzinlikten aracınıza uygun antifirizi alıp saf su ile ekleyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Arkadaşlara ek olarak şunuda söyleyim kışın antifiriz derecesi düşük ise araç tam olarak donmasada radyatör hortumlarında donma patlama olabilir..Bir benzinlikten aracınıza uygun antifirizi alıp saf su ile ekleyin

    Alıntıları Göster
    Bende bir soru sorayım.

    Benim aracımda yeşil renk castrol antifiriz var. Aracın suyu azaldığında su deposuna castrol yeşil antifiriz + birazda su koysam olur mu ? Yani araçta bulunan antifirizin üstüne aynı marka aynı model antifiriz koysam bir sorun çıkmaz heralde ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Registry

    Bende bir soru sorayım.

    Benim aracımda yeşil renk castrol antifiriz var. Aracın suyu azaldığında su deposuna castrol yeşil antifiriz + birazda su koysam olur mu ? Yani araçta bulunan antifirizin üstüne aynı marka aynı model antifiriz koysam bir sorun çıkmaz heralde ?

    Alıntıları Göster
    Fabrika çıkışı ortalama -25 veya -30 dereceye ayarlıdır. Herhangi bir kaçaktan veya hararetten dolayı eksiltme olup da su ilave edilmediyse aynı değeri koruyordur zaten. Eksiltmelerde önce ölçüm yapıp sonra su+freeze ilave edilmesi daha iyidir.

    Sexuality'nin sexual sorusuna sexual cevaplar:

    1.göstermez (gösterip de vermez diyesim geldi)
    2.donmuşsa, zaten motor çalışmaz (donsuz geceler diliyorum)
    3.kullanırken zararı olmaz. Kullanmıyorken donmaya sebep olabilir.Kıllanmak lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Fabrika çıkışı ortalama -25 veya -30 dereceye ayarlıdır. Herhangi bir kaçaktan veya hararetten dolayı eksiltme olup da su ilave edilmediyse aynı değeri koruyordur zaten. Eksiltmelerde önce ölçüm yapıp sonra su+freeze ilave edilmesi daha iyidir.

    Sexuality'nin sexual sorusuna sexual cevaplar:

    1.göstermez (gösterip de vermez diyesim geldi)
    2.donmuşsa, zaten motor çalışmaz (donsuz geceler diliyorum)
    3.kullanırken zararı olmaz. Kullanmıyorken donmaya sebep olabilir.Kıllanmak lazım

    Alıntıları Göster
    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.



    sakın motora tamamen antifriz koymayın.

    antifrizin donma noktası, suyla karıştırıldığında kimyasal tepkimeye girdiği için düşüktür. saf antifrizin donma noktası -12 derece iken su ile karıştırıldığında -37 dereceye kadar donmaz.

    ayrıca, saf antifrizin ısıyı tahliye etme özelliği suya göre daha zayıftır. zor soğur.

    hararetli motorlar için kesinlikle birebir olmayıp, normal motora bile hararet yaptırır. aynı zamanda korozyonu önlemesi için içerisinde bulunan katkılar, su ile seyreltilmedikleri zaman, soğutma elemanlarını aşındırır, kısa vadede radyatörü kaynak noktalarından deler, devirdaim pompasının rulmanını bozar.

    kaynama noktası sorunu : antifrizin kaynama derecesi 130 derece olsa dahi, soğutma sisteminde 90 derece tutulması gereken su, 180 dereceye gelip kaynamasa bile contayı yakar. contanın yanması suyun kaynamasından değil, ısınmasından dolayıdır. kaynasa da kaynamasa da 100 derecenin üstü motora zarardır.

    bilmeden konuşmak, sözlerinize güvenen birçok arkadaşın aracının bozulmasına sebebiyet verebilir.
    dolayısıyla, mesajınızı şikayet etmek durumundayım.

    saygılarımla

    edit :http://tr.wikipedia.org/wiki/Antifriz ( incelemenizi öneririm )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 21 Aralık 2010; 13:15:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.



    sakın motora tamamen antifriz koymayın.

    antifrizin donma noktası, suyla karıştırıldığında kimyasal tepkimeye girdiği için düşüktür. saf antifrizin donma noktası -12 derece iken su ile karıştırıldığında -37 dereceye kadar donmaz.

    ayrıca, saf antifrizin ısıyı tahliye etme özelliği suya göre daha zayıftır. zor soğur.

    hararetli motorlar için kesinlikle birebir olmayıp, normal motora bile hararet yaptırır. aynı zamanda korozyonu önlemesi için içerisinde bulunan katkılar, su ile seyreltilmedikleri zaman, soğutma elemanlarını aşındırır, kısa vadede radyatörü kaynak noktalarından deler, devirdaim pompasının rulmanını bozar.

    kaynama noktası sorunu : antifrizin kaynama derecesi 130 derece olsa dahi, soğutma sisteminde 90 derece tutulması gereken su, 180 dereceye gelip kaynamasa bile contayı yakar. contanın yanması suyun kaynamasından değil, ısınmasından dolayıdır. kaynasa da kaynamasa da 100 derecenin üstü motora zarardır.

    bilmeden konuşmak, sözlerinize güvenen birçok arkadaşın aracının bozulmasına sebebiyet verebilir.
    dolayısıyla, mesajınızı şikayet etmek durumundayım.

    saygılarımla

    edit :http://tr.wikipedia.org/wiki/Antifriz ( incelemenizi öneririm )

    Alıntıları Göster
    blackcoupe ...
    ************
    bilgi fıkarası,hüküm zengini toplumlarda olur böyle vakalar.ömründe antifiriz teneke veya plastik kabını eline almamış kişiler yorum yazarsa sonuç hezeyandır.
    hiçbirşey bilinmiyorsa bile bir kutunun üzerindeki yazılar ne yapılıp yapılmaması gerektiğine karar vermemizi sağlar.
    bu forumun otomobil bölümünde nelere şahid oldum....
    takmayın kafanıza.otomobili alıp zahmet edip kullanma kılavuzunu okumayan aracına hangi yağın konmasını yetkili ve bilgili yerlerden öğrenmeyen koyacağı soğutma sıvısı ve antifirizin hangi radyatör ve bloklar için olduğunu araştırmıyanları uyarmak bence "yağmurlu günde tavuğa su vermek"gibi birşey olur.kolay gelsin.




  • Sistem tamamen antifiriz doldurulursa donma noktası çok düşük olur yazıyormu burada? (su ile karışmayan antifiriz iyon oluturmadığı için donma noktasını düşürmez doğrudur.) Çürütüp atar diyorsunuz ama suyla karıştırılma amacı sadece iyon oluşturması donma noktasını düşürmesidir. motorda korozyon yapan zaten bizzat iyonlardır. antifiriz korozyondan korur.su yoksa iyon oluşmaz, iyon yoksa korozyon olmaz.

    ( örnek, su ile karıştırılmamış saf sülfirik asit demir sacı delemezken, çelik tankerlerde muhafaza edilebilirlen, sulandırılmış sülfürik asit çelik tankta depolanamaz, korozyona neden olur. Saf asit iyon oluşturmadıktan sonra korozyona sebep olmaz.)
    korozyonu engellemek yönünden faydalıdır yazıyor. doğrudur.


    Araca hararet yaptıran suyun 100 dereceyi geçmesi değildir, suyun kaynaması, ve oluşan buhar balonlarının su devirdaimini durdurması su temas etmeyen noktaların anlık aşırı ısınmaları sonucunda conta yakmalarıdır.
    ( If the engine coolant gets too hot, it might boil while inside the engine, causing voids (pockets of steam), leading to localized hot spots and the catastrophic failure of the engine. ) wikiden alıntırır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze


    Antifiriz koyularak kaynama noktası dolayısıyla bu hava balonlarının oluşma sıcaklığı artırılmış olur. bu zaten hareret sorunu kronik olan araçlar içindir. ucu ucuna hararet yapan, sisteminde devirdaimında sorun olmayan araçlar içindir. (örnek ford mercury v8 araçlarda, egzos manifoldu motorun altından çıkmaktadır, motor içerisinde fazla yol dolaşan egzos gazları motorda hararete sebep olurlar. bu kronik bir problemdir. soğutucu kaynamadığı sürece motora zararı yoktur.)




    benim yazmadığım şeyleri bana mal etmişsiniz. Umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. antifirizin sudan daha kötü bir ısı iletkeni olması veya ısı tutma kapasitesinin düşük olmasından kaynaklanan bir problem değil bahsettiğim. sadece kaynamasından kaynaklanan bir problem. (Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama,) bu cümlede yazının gereği açıklanmış zaten. siz genel düşünmek istemişsiniz. beni yanlış anlamanız tamam ama bizzat sizin verdiğiniz bilgi yanlış malesef. Diğer söylediklerinizin aksini söyleyen yok.

    hezerfen hocam keyfinize bakın siz. ara gazı maganda gibi oluyor, 1. vitese nasıl kolay geçirebilirim diyen adama, ara gazı çift debriyaj tavsiye ettiniz.
    onun için siz beni anlamasanızda olur. sorun etmiyorum. ama bu arkadaş anlasın isterim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 21 Aralık 2010; 14:21:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Sistem tamamen antifiriz doldurulursa donma noktası çok düşük olur yazıyormu burada? (su ile karışmayan antifiriz iyon oluturmadığı için donma noktasını düşürmez doğrudur.) Çürütüp atar diyorsunuz ama suyla karıştırılma amacı sadece iyon oluşturması donma noktasını düşürmesidir. motorda korozyon yapan zaten bizzat iyonlardır. antifiriz korozyondan korur.su yoksa iyon oluşmaz, iyon yoksa korozyon olmaz.

    ( örnek, su ile karıştırılmamış saf sülfirik asit demir sacı delemezken, çelik tankerlerde muhafaza edilebilirlen, sulandırılmış sülfürik asit çelik tankta depolanamaz, korozyona neden olur. Saf asit iyon oluşturmadıktan sonra korozyona sebep olmaz.)
    korozyonu engellemek yönünden faydalıdır yazıyor. doğrudur.


    Araca hararet yaptıran suyun 100 dereceyi geçmesi değildir, suyun kaynaması, ve oluşan buhar balonlarının su devirdaimini durdurması su temas etmeyen noktaların anlık aşırı ısınmaları sonucunda conta yakmalarıdır.
    ( If the engine coolant gets too hot, it might boil while inside the engine, causing voids (pockets of steam), leading to localized hot spots and the catastrophic failure of the engine. ) wikiden alıntırır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze


    Antifiriz koyularak kaynama noktası dolayısıyla bu hava balonlarının oluşma sıcaklığı artırılmış olur. bu zaten hareret sorunu kronik olan araçlar içindir. ucu ucuna hararet yapan, sisteminde devirdaimında sorun olmayan araçlar içindir. (örnek ford mercury v8 araçlarda, egzos manifoldu motorun altından çıkmaktadır, motor içerisinde fazla yol dolaşan egzos gazları motorda hararete sebep olurlar. bu kronik bir problemdir. soğutucu kaynamadığı sürece motora zararı yoktur.)




    benim yazmadığım şeyleri bana mal etmişsiniz. Umarım ne demek istediğimi anlamışsınızdır. antifirizin sudan daha kötü bir ısı iletkeni olması veya ısı tutma kapasitesinin düşük olmasından kaynaklanan bir problem değil bahsettiğim. sadece kaynamasından kaynaklanan bir problem. (Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama,) bu cümlede yazının gereği açıklanmış zaten. siz genel düşünmek istemişsiniz. beni yanlış anlamanız tamam ama bizzat sizin verdiğiniz bilgi yanlış malesef. Diğer söylediklerinizin aksini söyleyen yok.

    hezerfen hocam keyfinize bakın siz. ara gazı maganda gibi oluyor, 1. vitese nasıl kolay geçirebilirim diyen adama, ara gazı çift debriyaj tavsiye ettiniz.
    onun için siz beni anlamasanızda olur. sorun etmiyorum. ama bu arkadaş anlasın isterim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.



    Alıntıları Göster
    ANTİFRİZ SUYUN DONMASINI NASIL ÖNLÜYOR ?

    Hava sıcaklığı sıfırın altına düştüğünde araba hareketsiz halde iken soğutma suyu donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir.Bunu önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak antifriz ilave edilir.

    Tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. Antifrizin buradaki rolü, moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Ortamda su yokken antifriz kendi kendine daha çabuk donar. Çünkü suya katıldığında antifrizin su moleküllerine yaptığını su da antifriz moleküllerine yapar.

    Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca maksimum korunma sağlanmış olmaz. Belirli orandan fazla konulan antifriz bu sefer de tamamen ters tepki verir. Suya %50 oranında katılmış antifiriz -37 °C donarken, saf antifiriz -12 °C donar. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.

    Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler.Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için %33 ile % 50 arasında antifriz kullanılması önerilmektedir.

    "www.dotp.gen.tr" den alıntıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 21 Aralık 2010; 14:28:49 >




  • aksini kim söylemiş acaba


    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    ANTİFRİZ SUYUN DONMASINI NASIL ÖNLÜYOR ?

    Hava sıcaklığı sıfırın altına düştüğünde araba hareketsiz halde iken soğutma suyu donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir.Bunu önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak antifriz ilave edilir.

    Tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. Antifrizin buradaki rolü, moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Ortamda su yokken antifriz kendi kendine daha çabuk donar. Çünkü suya katıldığında antifrizin su moleküllerine yaptığını su da antifriz moleküllerine yapar.

    Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca maksimum korunma sağlanmış olmaz. Belirli orandan fazla konulan antifriz bu sefer de tamamen ters tepki verir. Suya %50 oranında katılmış antifiriz -37 °C donarken, saf antifiriz -12 °C donar. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.

    Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler.Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için %33 ile % 50 arasında antifriz kullanılması önerilmektedir.

    "www.dotp.gen.tr" den alıntıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.


    bu alıntıyıda "hezerfen"yazmadıya...
    antik bir haber suyun donmasını sadece antifiriz önlemiyor.TUZ da önlüyor.YÜKSEK yoğunlukta önlüyor.bütün antifiriz üreticileri sistemin tamamen antifiriz doldurulmasını önermezken(zararlı olduğunu söylerken)bizim mühendisler tamamen antifiriz doldurmayı öneriyor....
    ben olmayan aklıma nasıl mukayyet olayım.bilmem....





  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.

  • sen okduuğunu anlamıyorsan ben ne yapayım hezerfen. sisteme tamamen antifiriz doldurmak hoş olur, korozyon önleme açısından faydalıdır ne demek. mühendisim ve fikrimin arkasındayım. donma noktasıyla ilgili bir şey söylemedim ama siz ısrarla öyle anlamak istiyorsunuz. ben önerimi ve sebebini söyledim. bir üst mesajda sebebinide açıkladım.
    ben neyin ne olduğunu biliyorum ona göre yazıyorum. biraz anlamak için okursanız, biraz da araştırırsanız anlarsınız. bilmişlik yapacağız diye herkesin yazdığında birşey arayarak yeni şeyler öğrenemezsiniz. belki çok farklı alemlerdeyiz, farklı şeylerden bahsediyoruz.
    ben somut olmayan birşey yazmıyorum. sebepleri mantıklı ve açıktır. korozyondan korumak için eklenen katkının kendisi korozyon yaparmı biraz mantık.
    sülfürik asit örneğini de yazdım yukarıda.

    donma noktası için koşulan şartı, korozyon önleme şartıyla karıştırmayın.


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.


    bu alıntıyıda "hezerfen"yazmadıya...
    antik bir haber suyun donmasını sadece antifiriz önlemiyor.TUZ da önlüyor.YÜKSEK yoğunlukta önlüyor.bütün antifiriz üreticileri sistemin tamamen antifiriz doldurulmasını önermezken(zararlı olduğunu söylerken)bizim mühendisler tamamen antifiriz doldurmayı öneriyor....
    ben olmayan aklıma nasıl mukayyet olayım.bilmem....





  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    sen okduuğunu anlamıyorsan ben ne yapayım hezerfen. sisteme tamamen antifiriz doldurmak hoş olur, korozyon önleme açısından faydalıdır ne demek. mühendisim ve fikrimin arkasındayım. donma noktasıyla ilgili bir şey söylemedim ama siz ısrarla öyle anlamak istiyorsunuz. ben önerimi ve sebebini söyledim. bir üst mesajda sebebinide açıkladım.
    ben neyin ne olduğunu biliyorum ona göre yazıyorum. biraz anlamak için okursanız, biraz da araştırırsanız anlarsınız. bilmişlik yapacağız diye herkesin yazdığında birşey arayarak yeni şeyler öğrenemezsiniz. belki çok farklı alemlerdeyiz, farklı şeylerden bahsediyoruz.
    ben somut olmayan birşey yazmıyorum. sebepleri mantıklı ve açıktır. korozyondan korumak için eklenen katkının kendisi korozyon yaparmı biraz mantık.
    sülfürik asit örneğini de yazdım yukarıda.

    donma noktası için koşulan şartı, korozyon önleme şartıyla karıştırmayın.


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.


    bu alıntıyıda "hezerfen"yazmadıya...
    antik bir haber suyun donmasını sadece antifiriz önlemiyor.TUZ da önlüyor.YÜKSEK yoğunlukta önlüyor.bütün antifiriz üreticileri sistemin tamamen antifiriz doldurulmasını önermezken(zararlı olduğunu söylerken)bizim mühendisler tamamen antifiriz doldurmayı öneriyor....
    ben olmayan aklıma nasıl mukayyet olayım.bilmem....




    sayın aktuz...size bir bilmeyen,okuduğunu anlamayan,yaşlı tavsiyesi.lütfen yanlış anlamayın asla polemik için söylemiyorum.
    siz akü işi veya diğer işleride bırakın.direk politikaya soyunun....başarılı olacağıza"hezerfen"adım gibi eminim.
    bu içten gelen bir duygu...şimdiden yolunuz açık olsun.başarılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    sen okduuğunu anlamıyorsan ben ne yapayım hezerfen. sisteme tamamen antifiriz doldurmak hoş olur, korozyon önleme açısından faydalıdır ne demek. mühendisim ve fikrimin arkasındayım. donma noktasıyla ilgili bir şey söylemedim ama siz ısrarla öyle anlamak istiyorsunuz. ben önerimi ve sebebini söyledim. bir üst mesajda sebebinide açıkladım.
    ben neyin ne olduğunu biliyorum ona göre yazıyorum. biraz anlamak için okursanız, biraz da araştırırsanız anlarsınız. bilmişlik yapacağız diye herkesin yazdığında birşey arayarak yeni şeyler öğrenemezsiniz. belki çok farklı alemlerdeyiz, farklı şeylerden bahsediyoruz.
    ben somut olmayan birşey yazmıyorum. sebepleri mantıklı ve açıktır. korozyondan korumak için eklenen katkının kendisi korozyon yaparmı biraz mantık.
    sülfürik asit örneğini de yazdım yukarıda.

    donma noktası için koşulan şartı, korozyon önleme şartıyla karıştırmayın.


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen


    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.


    bu alıntıyıda "hezerfen"yazmadıya...
    antik bir haber suyun donmasını sadece antifiriz önlemiyor.TUZ da önlüyor.YÜKSEK yoğunlukta önlüyor.bütün antifiriz üreticileri sistemin tamamen antifiriz doldurulmasını önermezken(zararlı olduğunu söylerken)bizim mühendisler tamamen antifiriz doldurmayı öneriyor....
    ben olmayan aklıma nasıl mukayyet olayım.bilmem....




    sayın aktuz...size bir bilmeyen,okuduğunu anlamayan,yaşlı tavsiyesi.lütfen yanlış anlamayın asla polemik için söylemiyorum.
    siz akü işi veya diğer işleride bırakın.direk politikaya soyunun....başarılı olacağıza"hezerfen"adım gibi eminim.
    bu içten gelen bir duygu...şimdiden yolunuz açık olsun.başarılar

    Alıntıları Göster
    işte buna karşıyım ben, akü konusunda tartışmamızdan kaynaklanan sıkıntınızı bu konuda beni anlamazlıktan gelerek gidermeye çalışmanızı anlamıyorum.
    verdiğim bilgi doğrudur, anlamak isteyen öğrenmek isteyen bir insanın işine yarayabilirdi. ama sizin şahsınız anlamadığı için, konu araya kaynadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    işte buna karşıyım ben, akü konusunda tartışmamızdan kaynaklanan sıkıntınızı bu konuda beni anlamazlıktan gelerek gidermeye çalışmanızı anlamıyorum.
    verdiğim bilgi doğrudur, anlamak isteyen öğrenmek isteyen bir insanın işine yarayabilirdi. ama sizin şahsınız anlamadığı için, konu araya kaynadı.



    ne kadar haklı olduğumun kanıtı.ifade ve klavye sitili ile insanları çözümlüyorsunuz.bu yeteneğinizi geniş kitlelere yaymak size çok şey kazndıracaktır.
    en azından forum sayfalarında benim gibi anlamazlarla uğraşmazsınız.politik yolunuz açık olsun.ciddi ciddi düşünün her şeyin bir ilki var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    ABABA2307 ya tamamen katılıyorum. ayrıca sisteme tamamen antifiriz doldurmak da hoş olur. korozyonu engelleme açısından faydalıdır.
    Ucu ucuna hararet yapan, soğutması çok az yetersiz kalan ama, su kaynadığı için yolda kalan ama aslında motorunda problem olmayan araçlar içinde kaynama noktası 130 C olan antifirizle sistemi doldurmak basit bir çözümdür. orijinalden hararete meyilli motorlara birebirdir.




    mühendis olduğunuzu söylemişsiniz. şu an mühendislerin katıldığı bir toplantı yapmıyoruz beyefendi. yazdıklarınızı herkes okuyor.
    Ağrı'da Erzurum'da şu mevsimde, söylediklerinize inanıp arabasını antifrizle dolduran bir şahsın arabası antifriz donup radyatörü bloğu çatlattığı zaman laf cambazlıklarıyla yok ben donmaz demedim korozyonu engeller dedim mi diyeceksiniz ?

    hararete meyilli motorlarda birebir falan da değildir ayrıca. antifriz ısıyı tahliye edemeyeceğinden ve radyatörden geçerken su kadar hızlı soğuyamayacağından motor yine hararet yapar.

    siz mühendissiniz onu anladık da, antifriz üreten firmalar, saf antifriz kullanılmaz demekle eşşek mi oluyorlar onu pek anlayamadık.
    aydınlatırsanız seviniriz.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.