Şimdi Ara

Antifiriz hakkında bilgiye ihtiyacım var. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
43.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • hararet yapma nedenini yanlış biliyorsunuz dedim diyemi bozuldunuz bu kadar. ben zaten suyun ısıl iletkenliğinin ve ısı tutma kapasitesinin metanolden daha fazla olduğunu yazmışım yukarıda. konuyu bilmediğiniz için ısrarla su katmazsak motor donar diyorsunuz. onun aksini savunan yok. peki -10 derece görmeyen bir yerde kullanacaksak bu antifirizi. bahsedilen konu spesifik bir konudur. bilgi genel bir bilgidir. antifiriz hangi yoğunlukta hangi sıcaklıklara kadar koruma yaptığı zaten kutusunda da yazar. kutusunda yazay birşeyi burada paylaşmak bence paylaşım değildir. işin tekniğiyle ilgili ip ucu vermek gerekiyor, herkesin işine yaramazsa bile ufkunu açacaktır. sizin gibi ben bilirim diyenler yazdığımdan birşey anlamayacaktır. bilmek anlamak zorunda değilsiniz.

    bazı araçlarda tüm sistem sorunsuz çalıştığı halde kronik bir hararet problemi vardır, bu araçlarda antifirizin ısı taşıma kapasitesi düşük olduğu halde, kaynama noktası yüksek olduğu için, hararet problemi bu şekilde önlenir.

    siz hala motorları 100C de bozulan birşey sanıyorsunuz. ve benim yazdıklarımı anlamanızı beklemiyorum.

    bu bilgiyi sizin için terkar veriyorum

    Araca hararet yaptıran suyun 100 dereceyi geçmesi değildir, suyun kaynaması, ve oluşan buhar balonlarının su devirdaimini durdurması su temas etmeyen noktaların anlık aşırı ısınmaları sonucunda conta yakmalarıdır.
    ( If the engine coolant gets too hot, it might boil while inside the engine, causing voids (pockets of steam), leading to localized hot spots and the catastrophic failure of the engine. ) wikiden alıntırır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze

    sizin daha bu konudan haberiniz olmadığı için, benim verdiğim mesleki tüyoyu anlama imkanınız yok zaten. sıkmayın canınızı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    hararet yapma nedenini yanlış biliyorsunuz dedim diyemi bozuldunuz bu kadar. ben zaten suyun ısıl iletkenliğinin ve ısı tutma kapasitesinin metanolden daha fazla olduğunu yazmışım yukarıda. konuyu bilmediğiniz için ısrarla su katmazsak motor donar diyorsunuz. onun aksini savunan yok. peki -10 derece görmeyen bir yerde kullanacaksak bu antifirizi. bahsedilen konu spesifik bir konudur. bilgi genel bir bilgidir. antifiriz hangi yoğunlukta hangi sıcaklıklara kadar koruma yaptığı zaten kutusunda da yazar. kutusunda yazay birşeyi burada paylaşmak bence paylaşım değildir. işin tekniğiyle ilgili ip ucu vermek gerekiyor, herkesin işine yaramazsa bile ufkunu açacaktır. sizin gibi ben bilirim diyenler yazdığımdan birşey anlamayacaktır. bilmek anlamak zorunda değilsiniz.

    bazı araçlarda tüm sistem sorunsuz çalıştığı halde kronik bir hararet problemi vardır, bu araçlarda antifirizin ısı taşıma kapasitesi düşük olduğu halde, kaynama noktası yüksek olduğu için, hararet problemi bu şekilde önlenir.

    siz hala motorları 100C de bozulan birşey sanıyorsunuz. ve benim yazdıklarımı anlamanızı beklemiyorum.

    bu bilgiyi sizin için terkar veriyorum

    Araca hararet yaptıran suyun 100 dereceyi geçmesi değildir, suyun kaynaması, ve oluşan buhar balonlarının su devirdaimini durdurması su temas
    etmeyen noktaların anlık aşırı ısınmaları sonucunda conta yakmalarıdır.
    ( If the engine coolant gets too hot, it might boil while inside the engine, causing voids (pockets of steam), leading to localized hot spots and the catastrophic failure of the engine. ) wikiden alıntırır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze

    sizin daha bu konudan haberiniz olmadığı için, benim verdiğim mesleki tüyoyu anlama imkanınız yok zaten. sıkmayın canınızı


    şu yukarıda renklendirdiğim bölümleri bir mühendis?söylüyorsa ona o eğitimi veren kurumlara yazıklar olsun.saçmalıklar silsilesi devamda.
    önce TAMAMEN ANTİFİRİZ DOLDURULURSA İYİDİR.
    HAVA BALONCUKLARI DEVRİDAİM POMPASINI BOZAR.ömrünüzde hiç devridaim pompası gördünüzmü.o ne menem şeydirki senelerce zorlu koşullarda çalışıp bozulmuyor.amma HAVA BALONCUKLARI ONU BOZUYOR....
    İŞİN ASİL ÇOOOOK GARİP TARAFI:YUKARIDAKİ ARKADAŞIMIZ BİR ŞEYİ YANLIŞ SÖYLEMİŞ VEYA ÖYLE BİLİYOR.
    SİZDE ONU TEYİD(DOĞRULUYORSUNUZ)EDİYORSUNUZ.
    saf antifiriz donmaz.donma oluşması için ısının o sıvıyı katı hale getirmesi gerekir.saf antifiriz donmaz.soğumayı (ısıl iletim)yapamadığı için(yeterince)araç motoru hararetten zarar görür..
    çok önemli:SENİN VERDİĞİN VERECEĞİN BİLGİLER UFKUMUZU AÇMAZ.AÇSA AÇSA KESENİN AĞZINI AÇTIRIR.
    son olarak ne olur otomobil konusunda yorum yapma.zaten yeterince saçma sapan konular var.
    şimdi nedir bu konular diyenlere aklıma gelen birtanesi:KARDA BUZDA RAMPA İNERKEN ARACI GERİ VİTESE TAKMAK.
    ve yukarıda renklendirdiğim kısımlar.




  • orada devirdaim yazıyor, devirdaim pompası değil be amca. hey allahım kimlere kaldık ya :) siz gidin biraz dışarda teker çevirin. sonra bilen birinden türkçe öğrenin. sonra ehliyet sınavına tekrar girin, olurmu.

    siz okuduğunuzu anlamıyorsunuz. daha fazlasını söz hak ediyorsunuz ama bende kalsın. sadece okumayı anlamayı öğrenin.

    şu yazı ansiklopedik bilgidir.

    Araca hararet yaptıran suyun 100 dereceyi geçmesi değildir, suyun kaynaması, ve oluşan buhar balonlarının su devirdaimini durdurması su temas etmeyen noktaların anlık aşırı ısınmaları sonucunda conta yakmalarıdır.
    ( If the engine coolant gets too hot, it might boil while inside the engine, causing voids (pockets of steam), leading to localized hot spots and the catastrophic failure of the engine. ) wikiden alıntırır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze

    terkar yazıyorum,

    2. den 1. vitese geçerken zorluk yaşıyorum, ara gazı vermekte maganda gibi oluyor, yapmak istemiyorum diye soran adama adama,
    "aragazı çift debriyaj" tavsiye ettiğiniz için, sizin okumayı bilmediğinizi ya da tercih etmediğinizi veya aklınızın almadığını düşünüyorum.
    siz benim umurumun % 1 i değilsiniz. gidin kumda oynayın.
    ben de size adam onu zaten biliyor, magandalık olarak görüyormuş neden tavsiye ediyorsunuz demiştim. bumu tüm derdiniz :) sıkmayın sizde canınızı.

    isminiz hezarfen diye uçarım sanmayın, yürüdüğünüze şükredin o kafayla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    orada devirdaim yazıyor, devirdaim pompası değil be amca. hey allahım kimlere kaldık ya :) siz gidin biraz dışarda teker çevirin. sonra bilen birinden türkçe öğrenin. sonra ehliyet sınavına tekrar girin, olurmu.

    siz okuduğunuzu anlamıyorsunuz. daha fazlasını söz hak ediyorsunuz ama bende kalsın. sadece okumayı anlamayı öğrenin.

    şu yazı ansiklopedik bilgidir.

    Araca hararet yaptıran suyun 100 dereceyi geçmesi değildir, suyun kaynaması, ve oluşan buhar balonlarının su devirdaimini durdurması su temas etmeyen noktaların anlık aşırı ısınmaları sonucunda conta yakmalarıdır.
    ( If the engine coolant gets too hot, it might boil while inside the engine, causing voids (pockets of steam), leading to localized hot spots and the catastrophic failure of the engine. ) wikiden alıntırır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze

    terkar yazıyorum,

    2. den 1. vitese geçerken zorluk yaşıyorum, ara gazı vermekte maganda gibi oluyor, yapmak istemiyorum diye soran adama adama,
    "aragazı çift debriyaj" tavsiye ettiğiniz için, sizin okumayı bilmediğinizi ya da tercih etmediğinizi veya aklınızın almadığını düşünüyorum.
    siz benim umurumun % 1 i değilsiniz. gidin kumda oynayın.
    ben de size adam onu zaten biliyor, magandalık olarak görüyormuş neden tavsiye ediyorsunuz demiştim. bumu tüm derdiniz :) sıkmayın sizde canınızı.

    isminiz hezarfen diye uçarım sanmayın, yürüdüğünüze şükredin o kafayla.

    zaten bilginin yettiği tek şey polemik ve saçmalık.ömründe devridaim görmemişsin tekrar ediyorum.çünkü ısınan satha temas eden suyun oluşturduğu baloncuk devridaim pompasına gitmez a cahil.devridaim pompasına soğutulmuş(radyatör ve fan tarafından)soğutma suyu gider.oda pompaladığı yerlerde aşırı ısınma ile temasta baloncu oluşturup (a cahil)baloncuklar doğası gereği yukarı çıkacağından hep üst kazana veya sistemdeki üst yerlere çıkar.sistem iyi izole edilmişsede herhangi yerden patlatır.
    yakında istanbula gelmeyi düşünüyorum işim gereği bir buluşma ayarlayıp ŞU BİRE ATMA OLAYINI ameli(tabi ameli ne demek biliyorsan)göstereyim.diğer konularıda enine boyuna konuşuruz.
    birde şu meşhur tezinizi birazdaha açarmısınız:SİSTEME SADECE ANTİFİRİZ DOLDURMA İLE DONMA MESELESİ.....
    not:ordan burdan niye alıntı yapma gereği duyuyorsun.yoksa eğitim aldığın kurum buraya benim gibi birine cevap yazabilecek bilgiyi vermedimi.




  • hezerfen,
    Devirdaim pompasının bozulmasından bahsetmiyor. Herhangi bir sebepten (çok çeşitli olabilir) kaynayan suyun oluşturduğu hava kabarcıkları nedeniyle devirdaim pervanesinin boş dönmesinden (su pompalayamaması) bahsediyor. Devirdaim olayının mümkün olabilmesi için, soğutma sıvısının kaynamaması gerekiyor. Kaynama başladığında motorun içinde oluşan baloncuklar, soğutma sıvısının metalle ve contayla temasını keser ve aşırı ısı yükselmesinden dolayı hasara sebep olur.
    Kaynamanın sebebi, termostat (kapalı kalma) olabilir. Dolayısıyla, devirdaime soğuyan su gelemez. Fokurdayan su gelir.
    Kaynamanın sebebi fan açmaması olabilir (Fan motoru ya da müşir arızasına bağlı). Dolayısıyla yine radyatörden soğuk su gelmez.
    Kaynamanın sebebi, su kaçağı olabilir. Devirdaim devrettirecek su bulamaz.
    Kaynamanın sebebi, bizzat devirdaim pompası olabilir.

    Arkadaşın (aktuz) söylediği yanlış değil.

    Ama benim garibime giden: Sen bunları çok iyi biliyorsundur...


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Araca hararet yaptıran suyun 100 dereceyi geçmesi değildir, suyun kaynaması, ve oluşan buhar balonlarının su devirdaimini durdurması su temas etmeyen noktaların anlık aşırı ısınmaları sonucunda conta yakmalarıdır.



    çünkü ısınan satha temas eden suyun oluşturduğu baloncuk devridaim pompasına gitmez a cahil.devridaim pompasına soğutulmuş(radyatör ve fan tarafından)soğutma suyu gider.oda pompaladığı yerlerde aşırı ısınma ile temasta baloncu oluşturup (a cahil)baloncuklar doğası gereği yukarı çıkacağından hep üst kazana veya sistemdeki üst yerlere çıkar.sistem iyi izole edilmişsede herhangi yerden patlatır.





  • roverci....
    ********
    bilindiği üzre devridaim pompası suyu alt hortumdan yani soğutulmuş sistem sıvısını alır ve bloğun orta yerleri silindir karşısı olan yerden bloğa basar.su kaynatan bir motorda oluşan baloncuklar sistemin soğutma sıvı devridaimini durdurmaz.ta ki soğutma sıvısı pompanın alabileceği yere kadar boşanmasın.
    cevap yazan arkadaşın ne demek istediğini biliyorum.birazda bazı gereksiz polemikler yaptığı için yazdım.
    hani hem sürücü hem bakımcı olduğumu arkadaşların çoğu zaten biliyor.sizde biliyorsunuz zaten.bildiğiniz birşeyi tekrar edip saygılar sunuyorum.araç hararet yapar su kaynatır amma devri daim devam eder su pompaya gelene kadar.bende bozulması olarak algılamadım zaten.kızgınlık cevabı idi.
  • kapalı devre çalışan soğutma sistemlerinde su 100 dereceyi geçse dahi, yüksek basınç altında olduğundan kaynamaz ve suyun içerisinde baloncuklar oluşmaz. dikkat edin, hararet yapan ve kapalı devre çalışan bir araçta ( örneğin renault, örneğin opel ) genleşme kavanozunun kapağı açılmadıkça su kaynamaz.

    düdüklü tencerelerde de, nükleer reaktörlerin çalışma prensiplerinde de bu durum böyledir.

    düdüklü tencerede su yüksek basınç altında kaldığından çok aşırı ısınır, kesinlikle fokurdamaz, ve yüksek basınç tahliye valfinden tahliye edilir böylece yemek yüksek basınçta ve çok sıcak su içerisinde su bitme derdi olmadan, hızlıca pişer

    yine nükleer santrallerde, nükleer çekirdek kullanılarak , su ,borular içerisinde aşırı ısıtılır , basınç nedeniyle yine kaynamaz, ve boru ile türbine götürülüp bir anda serbest bırakılınca aniden buharlaşır ve buhar türbini çevirip elektrik üretilir.

    senin dediğin kanayıp balonlanma, açık devre çalışan bazı japon araçlarında, veya hararet yapmış kapalı devrenin genleşme kavanozunu açarsan aniden olur.

    buradan da, contayı yakanın su baloncukları değil, ısının tahliye edilememesi, yani ısının kendisi olduğunu anlıyoruz.

    merağımı bağışlayın ama mühendislik alanınız nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 22 Aralık 2010; 22:12:47 >




  • biri birini düzeltiyor o da anlamamış ne yazdığımı. sudaki baloncuk o anda eğer silindir çevresinde herhangi bir noktada suyun metalle temasını 1 an keserse, orada conta yanar ve delinir.
    Bilgileriniz güzel ama durumla alakasını kuramıyorsunuz. yanlış şey yazmıyorsunuz. kabul ediyorum , ama aynı şeyden bahsetmiyoruz.

    Hocam, referans gösterecek kadar güvendiğiniz wikipedia söylüyor bunu. ben söylemiyorum. Hem birşeyi referans gösterip hem de kendiniz aynı şeyi referans kabul etmiyorsanız ortada bir samimiyetsizlik vardır.

    ( If the engine coolant gets too hot, it might boil while inside the engine, causing voids (pockets of steam), leading to localized hot spots and the catastrophic failure of the engine. ) wikiden alıntırır.
    eğer motor soğutma suyu çok ısınırsa, su motor içerisinde kaynayabilir, oluşan buhar balonlarının ( paketlerinin) su temas etmeyen sıcak bölgeler oluşturması sebebiyle kalıcı hasarlar meydana gelir.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze


    Dediğim gibi bilgileriniz doğru ama araçla bağlantısını yanlış kuruyorsunuz. araçlarda radyatör kapakları, 15-16 psi üzerindeki basınçları tahliye ederler. Kapak bu basınça ayarlıdır. Soğutma sisteminde düdüklü tencere gibi 45 psi basınç oluşmaz.
    Suyun 16 psi basınç altındaki kaynama noktası 102 C dir.


    Ayrıca hezerfen bey, ben kendim bizzat tek başıma, isuzu Npr kamyonun çatlamış pistonunu, servisinden aldığım çıkmasıyla değişip kapattım. Renault 12 otonun tüm motorunu dağıtıp yeniden topladım.Silindir gömlekleri suda yüzen bir motor olduğu için zordur.
    dediğiniz parçayıda bildiğimi sanıyorum. inşallah biliyorumdur. mahçup olmak istemem.




  • "Genleşme kavanozunun kapağını açmadığımız sürece, soğutma sıvısının ısısı 150-200-300 dereceye bile çıksa su kaynamaz." diyebilir miyiz?
    Genleşme kabı veya radyatör kapağının arızalı olması nedeniyle küçük bir kaçak bile olsa (kapalı devre basınç oluşmadığı için) motorun içinde suyun kaynamayacağını ve kabarcıklar oluşturmayacağını söyleyebilir misiniz?
    Conta kaç derece ısıya dayanabilir ki?


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe
    kapalı devre çalışan soğutma sistemlerinde su 100 dereceyi geçse dahi, yüksek basınç altında olduğundan kaynamaz ve suyun içerisinde baloncuklar oluşmaz. dikkat edin, hararet yapan ve kapalı devre çalışan bir araçta ( örneğin renault, örneğin opel ) genleşme kavanozunun kapağı açılmadıkça su kaynamaz.




  • biri birini düzeltiyor o da anlamamış ne yazdığımı. sudaki baloncuk o anda eğer silindir çevresinde herhangi bir noktada suyun metalle temasını 1 an keserse, orada conta yanar ve delinir.
    şimdi yukarıdaki ifadeyi doğruymuş gibi yutturmak doğroluyor.benim dediklerim saçmalık.eh ne deyim.balonlar(kaynayan sıvı)doğası gereği yükselir ve soğutma sıvısını sıkıştırır.DEVRİDAİM SIVISI BU BASINÇ NEDENİ İLE POMPAYI DAHAİYİ BESLER.DEVRİDAİMİ HAVA BALONCUKLARI DURDURAMAZ SIVI BİTENE KADAR.DAHA NASIL ANLATAYIM.O KADAR BU İŞLERLE İLGİLİ KİŞİ YUKARIDAKİ CÜMLEYİ NASIL KURUYOR YOKSA DALGAMI GEÇİYORSUNUZ.BENİM AMACIM BİLMEYENLERE BİLDİĞİMİ ZANNETTİKLERİMİ ARZETMEK.GEREKSİZ POLEMİK DEYİL.
    vikipedia saf antifirizin doldurulmasının daha iyi olduğunu söylüyorsa O DA SAÇMALAMIŞ OLUYOR.çünkü ordada yazanda bu konuda bilgi fıkarası biridir nihayet...
    not:büyük harf için özür dilerim.kimseye bağırmak haddim deyildir.sırf görünüp okunabilsin için kullandım.....(" sudaki baloncuk o anda eğer silindir çevresinde herhangi bir noktada suyun metalle temasını 1 an keserse, orada conta yanar ve delinir")CONTA SİLİNDİRLERİN ETRAFINA SARILI DEYİLDİR:MEŞHUR YANAN CONTA BLOKLA ÜST KAPAK ARASINDADIR.bu bağlamda birşeyi anlatırken İFADELERE çok dikkat etmek gerekir....bilmem ben anlatabildimmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 23 Aralık 2010; 6:52:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    "Genleşme kavanozunun kapağını açmadığımız sürece, soğutma sıvısının ısısı 150-200-300 dereceye bile çıksa su kaynamaz." diyebilir miyiz?
    Genleşme kabı veya radyatör kapağının arızalı olması nedeniyle küçük bir kaçak bile olsa (kapalı devre basınç oluşmadığı için) motorun içinde suyun kaynamayacağını ve kabarcıklar oluşturmayacağını söyleyebilir misiniz?
    Conta kaç derece ısıya dayanabilir ki?


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe
    kapalı devre çalışan soğutma sistemlerinde su 100 dereceyi geçse dahi, yüksek basınç altında olduğundan kaynamaz ve suyun içerisinde baloncuklar oluşmaz. dikkat edin, hararet yapan ve kapalı devre çalışan bir araçta ( örneğin renault, örneğin opel ) genleşme kavanozunun kapağı açılmadıkça su kaynamaz.



    kapalı sistemlerdeki genleşme kapları soğutma sıvısı ile direk temastadır.ismi üzerinde genleşme kabı.uygulanan basınçta öyle ahım şahım bir basınç deyildir.şayet basınç yükselirse en zayıf halka teorisi ile biryerden su koyverir.basınçlı veya diğer sistem olsun yüksek ısılarda kaynamaz biraz doğrolmayan ifadedir.her halükarda kaynama gerçekleşir(otomobil soğutma sistemlerinden bahsediyorum).kaynamada iç ısının yükselmesi demektir ki çeşitli zararlar verir.
    birde kapalı devre sistemde kapak açılabilir ancak sisteme HAVA yaptırmamak için irtibat hortumu sıvıdan ÇIKARILMAZ.çıkarılırsa sistem hava yapar ve soğutma sekteye uğrar.
    ed:sayın roverci contanın nerede olduğunu çok bilen arkadaşa söyleyebilirmisiniz.çünkü silindir etrafında conta yanığından bahsediyor.sağlıklı kalın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 23 Aralık 2010; 7:10:23 >




  • If the engine coolant gets too hot, it might boil while inside the engine, causing voids (pockets of steam), leading to localized hot spots and the catastrophic failure of the engine. If plain water is used to cool an engine, it would promote galvanic corrosion. Proper engine coolant and a pressurized coolant system can help obviate the problems which make plain water incompatible with automotive engines.

    alıntıyı bize aktarırken eksik aktarmışsınız.

    uygun soğutma sıvısı ve basınçlı soğutma sistemi, otomobil motorlarının yalın su ile uyumsuzluğunu ortadan kaldırır.
    diyor. gördüğünüz gibi burada da basınçlı soğutma sisteminin faydasından bahsedilmekte.

    önce saf antifriz koymak hoş olur dediniz, sonraki mesajlarınızda pek bundan bahsetmemeye başladınız. vaz mı geçtiniz?


    devam ediyoruz aynı sayfadan alıntıya

    A 1:1 dilution with water is usually used, resulting in a freezing point in the range of −35 °C to −40 °C, depending on the formulation. In warmer or colder areas, weaker or stronger dilutions are used, respectively, but a range of 40%/60% to 60%/40% must be maintained to assure corrosion protection and optimum freezing prevention.

    donma derecesini -35 ila -40 derece arasına kadar düşüren su ile 1e1 seyreltme genellikle yapılan birşeydir. daha sıcak veya daha soğuk bölgelerde, daha az veya daha çok seyreltilmiş şekillerde kullanılmaktadır. fakat yüzde kırk yüzde altmıştan, yüzde altmış yüzde kırk arasındaki karışım optimum korozyon koruması ve donmanın önlenmesi için kullanılmalıdır.

    gördüğünüz gibi hala saf antifriz önerinizle ilgili bir bilgi bulmuş değiliz.

    siz mesajınızda saf antifriz koymak hoş olur dediniz beyefendi. ben de size cevap yazdım. şimdi habire konuyu değiştiriyorsunuz.
    renault 12nin gömlekleriyle, diğer araçtaki kırık pistonu değiştirmenizle ilgili olarak teknik bilginizden ötürü sizi takdir etmekle birlikte, hala saf antifriz konusunda da bizi iyice aydınlatamadığınızı bilmenizi isterim.




  • peki okuyanlar faydalansınlar bu bilgilerden.
    insanlar bu tartışmadan ne öğrenebilirler ona bakalım biz.

    1-)Saf asitler, alkoller metallere zarar veremezken, sulu çözeltileri metalleri aşındırır çünkü asit ve alkoller suyla karışınca iyon oluştururlar.
    2-)Saf alkol ve asitlerin donma noktaları suyla karıştırıldıklarında düşer, çünkü iyon oluştururlar.
    3-)Soğutma sıvısı bazen araç motorunu dondan korumak için, bazen korozyonu önlemek için bazen de iki amaçla da kullanılabilir.
    4-)Su alkollerden ( antifiriz) daha iyi ısı tutma ve iletme kapasitesine sahiptir. bu onu en iyi soğutma sıvısı yapmaya yetmez.
    5-)Araçlarda basınçlı soğutma sistemi 16 psi basınc üzerinde suyu genleşme tankına tahliye eder. düdüklü tencereler 45 psi basıncla çalışırlar.
    Su 15 psi basınc altında 102 C de kaynarken 45 psi basınc altında 134 C de kaynar.
    6-)Aracı dondan korumak için, antifirizi suyla %70 e kadar oranda karıştırabilirsiniz, yani 3 birim su ile 7 birim antifirize kadar. bundan daha yüksek orandaki antifiriz donma noktasını tekrar yükseltmeye başlar.
    7-)Motorda soğutma sisteminde problem yoksa soğutma sıvısının ısı iletim ve tutma kapasitesinin önemi yoktur,sorunsuz bir soğutma sistemi motoru fazlasıyla soğutabilecek kapasiteye sahiptir, bu nedenle termostatik valf konarak soğutma sistemi zorla durdurulur ve motor sıcaklığının fazla düşmesi engellenir. çünkü motor fazla soğuk iken de fazla sıcak iken de verimsiz çalışır.

    8-)Bu maddede ki bilgi istisnai bir durumdur, fikir vermesi açısından paylaşılmıştır. aracında kronik hararet sorunu olmayanlar kafaları karışabileceği için bu maddeyi okumamalıdırlar. Egzos manifoldu motor bloğunun altından çıkan araçlar, egzost yolundan giden sıcak gazların ve sübaplardan kaçan alevinde etkisiyle tüm sistem sorunsuz olduğu halde, en kaliteli ve en büyük radyatörlerden hatta çift radyatörler kullanıldığı, davlumbaz kullanıldığı, devirdaim pompasının sıfır olduğu, motor içerisinde kireç olmadığı halde hararet yapan, ucu ucuna hararet yapan araçlarda motor salt antifirizle doldurulabilir. pratikte motorun içerisi tamamen sudan arındırılamadığı için, saf antifiriz ile doldurulması durumunda bile iyonlar oluşacak ve hiç bir zaman motor -12 derece de donar hale gelmeyecektir. donma sıcaklığı bunun herzaman daha altında olacaktır.

    Teşekkür ederim. mekaniğe,otomobillere meraklı olanlar, araçlarında hiç bir şekilde çözemedikleri kronik problemleri olanlar, her zaman pm den iletişime geçebilirler. Teknik paylaşımlarınızın devamını dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 23 Aralık 2010; 10:07:52 >




  • "İdrak-i meali bu akla gerekmez,
    Zira bu terazu bu kadar sikleti çekmez"
    ...wikipediadan deyil..Ziya Paşada'dan alıntıdır.saygılar
    *******
    ed:lütfen bunada bir kulp takmayalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 23 Aralık 2010; 11:40:21 >
  • hazerfen abimiz noktayı koymuş.

    itü'den mezun olma ihtimaliniz varmı aktuz muhendis bey? genelde oradan çıkan mühendisler politikayı çok sever de. konuları karman çorman yapıp iki yabancı kelime yazıp yanlış söylediği şeyi doğruya çevirmeye calısmak bi ayrı beceri ister
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    peki okuyanlar faydalansınlar bu bilgilerden.
    insanlar bu tartışmadan ne öğrenebilirler ona bakalım biz.

    1-)Saf asitler, alkoller metallere zarar veremezken, sulu çözeltileri metalleri aşındırır çünkü asit ve alkoller suyla karışınca iyon oluştururlar.
    2-)Saf alkol ve asitlerin donma noktaları suyla karıştırıldıklarında düşer, çünkü iyon oluştururlar.
    3-)Soğutma sıvısı bazen araç motorunu dondan korumak için, bazen korozyonu önlemek için bazen de iki amaçla da kullanılabilir.
    4-)Su alkollerden ( antifiriz) daha iyi ısı tutma ve iletme kapasitesine sahiptir. bu onu en iyi soğutma sıvısı yapmaya yetmez.
    5-)Araçlarda basınçlı soğutma sistemi 16 psi basınc üzerinde suyu genleşme tankına tahliye eder. düdüklü tencereler 45 psi basıncla çalışırlar.
    Su 15 psi basınc altında 120 C de kaynarken 45 psi basınc altında 134 C de kaynar.
    6-)Aracı dondan korumak için, antifirizi suyla %70 e kadar oranda karıştırabilirsiniz, yani 3 birim su ile 7 birim antifirize kadar. bundan daha yüksek orandaki antifiriz donma noktasını tekrar yükseltmeye başlar.
    7-)Motorda soğutma sisteminde problem yoksa soğutma sıvısının ısı iletim ve tutma kapasitesinin önemi yoktur,sorunsuz bir soğutma sistemi motoru fazlasıyla soğutabilecek kapasiteye sahiptir, bu nedenle termostatik valf konarak soğutma sistemi zorla durdurulur ve motor sıcaklığının fazla düşmesi engellenir. çünkü motor fazla soğuk iken de fazla sıcak iken de verimsiz çalışır.

    8-)Bu maddede ki bilgi istisnai bir durumdur, fikir vermesi açısından paylaşılmıştır. aracında kronik hararet sorunu olmayanlar kafaları karışabileceği için bu maddeyi okumamalıdırlar. Egzos manifoldu motor bloğunun altından çıkan araçlar, egzost yolundan giden sıcak gazların ve sübaplardan kaçan alevinde etkisiyle tüm sistem sorunsuz olduğu halde, en kaliteli ve en büyük radyatörlerden hatta çift radyatörler kullanıldığı, davlumbaz kullanıldığı, devirdaim pompasının sıfır olduğu, motor içerisinde kireç olmadığı halde hararet yapan, ucu ucuna hararet yapan araçlarda motor salt antifirizle doldurulabilir. pratikte motorun içerisi tamamen sudan arındırılamadığı için, saf antifiriz ile doldurulması durumunda bile iyonlar oluşacak ve hiç bir zaman motor -12 derece de donar hale gelmeyecektir. donma sıcaklığı bunun herzaman daha altında olacaktır.

    Teşekkür ederim. mekaniğe,otomobillere meraklı olanlar, araçlarında hiç bir şekilde çözemedikleri kronik problemleri olanlar, her zaman pm den iletişime geçebilirler. Teknik paylaşımlarınızın devamını dilerim.






  • Konuyu açan arkadaş bu kadar bilgi ile Ay'a çıkmıştır artık. Cinayet çıkmadan haber verin de kaçalım buradan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Konuyu açan arkadaş bu kadar bilgi ile Ay'a çıkmıştır artık. Cinayet çıkmadan haber verin de kaçalım buradan


    kardeş allah iyiliğini versin uzun zamandır böyle gülmemiştim
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.