Şimdi Ara

Lpg uzmanlarına sorularım var!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.2019 astra j 1.4t 140ps araç aldım.Lpg düşunüyorum bu sebeple derinlemesine bir araştırmaya girdim.Aracim sanirim degisken zamanli subap sistemi olan bir motor tipine gecmiş onceki yıllara ait motorlar öyle değilmiş.
    Meşhur bir lpg montajcisı var candan muhendislik bu firma lovato c obd2 takıyor genellikle, tabi ucuz olan atiker grand da olur diyor.Ama bir montaj ustasida yeni nesil degisken zamanlı 1.4t motorlara ben lovato c yi onermiyorum yazilimi eski diyor.Benim ise yaptığim araştırmalarda hem fiyat hem de kalite olarak içime sinen kitler brc platinum ( platinumun paketteki standart regulatoru sanirim aracim icin biraz sınırda kaliyormuş onu daha guçlüsu ile değistirtmem gerekir) ama platinumun enjektoru 2 ohm ve regulatöru de sinirda bir güç sunuyor.Ama enjektör omrü ve stabilitesi yuksek.Sonra prins silverline ama onun da regulatör kapasitesini teknik acidan ögrenemedim ve enjektör omrü brc platinuma gore nasıl onu bilmiyorum ama 1.45 ohm ile platinumdan hizlı tabi fiyat olarak brc biraz daha makul.

    Bir de aklımın bir köşesinde de bu kadar pahalı kitler yerine aracım icin uygun ve sorun cikarma potansiyelleri düşükse atiker grand veya brc comfort ya da prins teknomax bu üçünden aracım için en uygun olanini mi takdirsam.

    Bu sekilde bir cıkmaz icindeyim.Beni bu çıkmaz durumdan kurtarmak icin fikirlerini paylaşacak uzmanlardan aciklamarinda teknik ayrıntilara girerek yazmalarını rica ediyorum.Şimdiden teşekkürlerimi sunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Türkiye şartlarında, araca uzun süre binmek istiyorsan, illa benzinli ise toyota hibrit.
    Veya dizel araca bineceksin.

    Yok ben kaşınıyorum diyorsan.

    O arabaya sıvı kit taktırmaz isen sübapları çok kısa sürede eline alırsın. Daha doğrusu modern turbo araçlara sıvı kit alacaksınız.

    Kapakları sıvı yakıt ile soğutacaksınız... Saçma mı geldi ?

    Dök yüzüne biraz kolonya. Şimdi anladın. Aynı prensip emme manifoldu ve subaplar soğuyor.

    Türkiyede lpg külüstür otomobil yakıtı. çünkü LPG ustaları araçları düzgün ayarlamıyorlar. Çıkan sorunlarıda insanlar normal kabul edip, hafta sonları sanayii de geçirip çay kahve sohbet ediyorlar.

    Bizimkiler Dünyadan 20 sene sonra AFR ayarını buldular, ancak halen daha lpg yanma hızına göre avans diye bir şey olduğunu bilmiyorlar. Muhtemelen Elektrikli araçlar yayılana kadarda bilmeyecekler.

    Neyse sen takıl kafana göre, sonra 100 binde kapak normal abiiciler kervanına katılırsın (ki çoğu insignia onun yarısını da göremedi)...




  • Sayın ototube

    Aracınıza tavsiyemiz Prins silverline Turbo maplı

    Prins Otogaz Dönüşüm Sistemleri'nin LPG kitleri arasında bulunan Silverline, en düşük maliyet ile yüksek performansı birleştirme gücüne sahiptir. Sıralı otogaz dönüşüm sistemi Silverline; yeni nesil araçlara uygulanabildiği gibi, 180 beygir gücünün altında, 4 silindir turbo özelliği olmayan ve çok noktalı enjeksiyon sitemine sahip tüm araçlara uyum sağlar.
    enjektör ise ;
    • 1,45 Ω elektriksel direnciyle dünyanın en hızlı
    açılan LPG enjektörleri arasındadır.
    • 3 ms’de dahi lineer akış sağlar.
    • Motor gücüne göre özel olarak seçilir.
    • Yüksek kapasiteli, yüksek performanslı
    ve uzun ömürlüdür .

    Silverline Sistemi'nde yeni geliştirilmiş LPG enjektör sistemi kullanılır. Prins enjektör sistemi ile 3 ms'de dahi lineer akış sağlanır. Böylece her koşulda benzine eş değerde LPG püskürtülür. Prins enjektör sistemi, motor gücüne göre özel olarak seçilir, uzun ömürlü kullanımı ve yüksek performansı bir araya getirir.
    Silverline LPG Sistemi’nin özellikleri

    Aracın, emisyonlarla ilgili arızalarını tespit edip kaydedebilen güç aktarma yönetimine entegre edilmiş teşhis sistemi olan EOBD (European On-Board Diagnostics/Avrupa Araç Arıza Teşhis Sistemi) ile birebir ayarlanabilir özelliğe sahiptir.
    Silverline kiti Amerika ve Kanada pazarları için gerekli olan R67-01 ve R110 ile LPG sistemleri için bir retrofit donanım iyileştirmesi yönergesi olan R115 normlarına uygun olarak geliştirilmiştir.
    Manifoltta (emiş bağlantısına gerek olmayan, tek kademeli ve yüksek ısı transferi kabiliyetli, kesici valf ve filtre entegreli, ayarlanabilir basınç aralığı ile yaz-kış basınç ayarlaması gerektirmeyen sabit LPG debisine sahip regülatörü mevcuttur.
    Sızdırmazlık testinden geçmiş kolay montaj imkanı sağlayan enjektör raili bulunmaktadır.
    Filtreye entegre edilmiş bir gaz sıcaklık ve basınç sensörüne sahip, kompakt tasarımı ile montajı rahat bir şekilde gerçekleştirilebilecek, 10 mikron hassasiyetinde filtre kartuşu olan filtre ünitesine sahiptir.
    Benzin takviyesine ve benzin kullanımına gerek duyulmayacak şekilde, benzine eşdeğer kaliteye ve yüksek performansa sahiptir. Bu sayede daha çok tasarruf imkanı yaratır.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Cevabinız için teşekkürler.Evet sıvı lpg gönderimi en dogrusu ama benim aracım direkt enjeksiyon değil ayrıca sivi lpg gönderen sistemler aşırı pahali ve de henüz sikintilari giderilemedi bu kadar olumsuzlugunun yaninda uzun vadede kendini amorti etmesi ve de uzun vadede motor omrunu uzatacak olmasi fiyat fayda oranini cok cok düşürüyor maalesef.

    Benin aracimin manifoltunda lpg girisi icin yerler hazir cunku fabrikasyon lpgli satilanlari olmus avrupada.Suan ben atastirmalarima devam ederken enjektor ve stabil regulator basinci ve yazilim bu ucunun cok onemli oldugunu farkettim uzun vadede bu 3 durumun saglikli calisabilme omru aracin motor omrunde onemli.Ama birsey kafama takildi bu siralarda, cok kaliteli kitlere baktigimda hemen hemen hepsi enjektirleri bir arada tutuyor.Halbuki enjektorler ile nozzle arasindaki mesafe ne kadar kisa olursa o kadar faydali diye dusunuyorum.Bu konuda bir tek grand enjektorleri denen eski adiyla romano enjektorleri bu imkani en guzel sagliyor tabi bizim ulkemizde en cok satilan kitler icersinde bu soyledigim.Belki daha baska kitlerde de tekli enjektor vardir.Ama dedigim gibi cok daha hizli ve kaliteli enjektoru olan markalar hala birlesik enjektor kullaniyorlar.Mesela khein enjektor cok hizli ama bu kiti taktirsak enjektor ile nozzle arasinda 10cm hortum olmak zorunda olsa grand enjektorleri ile de bu hortum 5cm ya da 3 cm olsa bu hortum kisaligi grand enjektrounun khein enjektorunde yavas olmasi dezavantajini ortadan kaldirir mi.Sonucta khein enjektor 10cm daha yol katedecek bir gaz puskurtme durumundayken grand enjektor 3cm yol katedecek bu durumda ralarindaki ms olarak olculen hiz farklari da ortadan kalkacaktir diye dusunuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 9 Mart 2020; 8:57:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • simsekotogazankara S kullanıcısına yanıt
    Cevabiniz icin tesekkurler.Evet prins silverline kiti gercekten kaliteli bir kit.Aslinda silverline kitini dusundum ama enjektorlerin nozzle arasindaki mesafesinin kisa olmasi bu sistemi daha da bi guzel yapar ama birlesik bir yapida.Aslinda ben kendimce edindigim bilgiler isiginda soyle bir sistem dusunuyorum.Khein enjektorlerini tekli bir dekilde montaji yapilacak ve de bu sisteme prinsin valve care yaglama sisyemi ilave edilecek en guzel sistem bu olur ama bu sistem de 10bin tl demek benim kullanimimda da bu sistem kendini 8-9 yilda amorti eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg taktırdınız mı hocam aracınız nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.