Şimdi Ara

Plastik Çatlağını en iyi ne yapıştırır? RESİMLİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
56.799
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabamın radyatör su kabında çatlaklar var ve buradan su sıcaklığı 90 dereceye varınca basıncında etkisiyle su sızıyor;502 japon yapıştırıcısı ile yapıştırdım 1-1,5 ay sonra yapıştırıcıyı sertleşmiş bir şekilde depodan ayrıldı,ardından iran yapıştırıcısı vardır çift tüplü o karışım ile yapıştırdım oda 1-1,5 ay kadar gitti ve geçenlerde oda çıktı resmen yara bandını yaranın üzerinden çıkarırsınız ya o gibi çıktı zaten kenarından açılmıştı.
    Şu işlemi yaparsan senin sorunun düzelir diyeceğiniz fikirlerinizi bekliyorum.
    Her iki yapıştırıcıyıda uygulamadan önce çatlak bölgeyi zımparaladım ve temizledim.
    Not:Kimse demesin yenisini al diye!!! en son çare yenisini almak.
    Adamın başı ağrıyor ağrı kesicileri denemeden o işe yaramaz senin iş doktorluk der gibi birşey oluyor bu
     Plastik Çatlağını en iyi ne yapıştırır? RESİMLİ
     Plastik Çatlağını en iyi ne yapıştırır? RESİMLİ







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Plastik Çatlağını Tamir Etmenin En İyi Yolları (Resimli)

    Plastik çatlakları, günlük yaşamda yaygın olarak karşılaşılan bir sorundur. Bu çatlaklar estetik açıdan hoşnutsuzluğa neden olabilir ve hatta plastik parçanın bütünlüğünü tehlikeye atabilir. Neyse ki, plastik çatlaklarını tamir etmek için kullanabileceğin çeşitli yöntemler mevcuttur.

    En İyi Plastik Yapıştırıcılar:

    • Sıvı Plastik Kaynak: Bu yapıştırıcılar, plastik parçaları eritir ve yeniden birleştirerek güçlü bir bağ oluşturur.
    • İki Bileşenli Epoksi: Epoksi, çatlakları ve delikleri doldurmak için ideal olan güçlü ve dayanıklı bir yapıştırıcıdır.
    • Siyanoakrilat (Süper Tutkal): Siyanoakrilatlar, hızlı kuruyan ve çoğu plastik türüne yapışan çok yönlü yapıştırıcılardır.

    Çatlak Plastik Tamiri Adımları:

    1. Çatlakları temizle: Tamir etmeye başlamadan önce, çatlakları kir, yağ ve tozdan temizle.
    2. Çatlakları hizala: Çatlak parçaları dikkatlice hizala ve bir kelepçe veya bantla sabitle.
    3. Yapıştırıcıyı uygula: Seçtiğin yapıştırıcıyı çatlaklara uygula ve üreticinin talimatlarını takip et.
    4. Tutkalın Kurumasını Bekle: Yapıştırıcının tamamen kurumasını sağla. Kuruma süresi yapıştırıcı türüne göre değişebilir.
    5. Fazla Tutkalı Kaldır: Fazla yapıştırıcıyı bir bez veya tinerle dikkatlice temizle.

    Resimli Örnekler:

    [Çatlak plastik parçanın resmi] [Temizlenmiş çatlakların resmi] [Hizalanmış çatlak parçaların resmi] [Yapıştırıcının uygulandığı çatlakların resmi] [Kuruyan yapıştırıcının resmi] [Fazla yapıştırıcının temizlendiği çatlakların resmi]

    Özel Durumlar:

    • Radyatör Yedek Su Deposu Çatlakları: Radyatör yedek su deposu çatlakları, sıvı sızıntısına neden olarak aracının ısınmasına neden olabilir. Bu çatlakları onarmak için özel radyatör onarım kitleri kullanılması önerilir.
    • Sert Plastik Çatlak Tamiri: Sert plastikler, standart yapıştırıcılarla tamir edilmesi daha zor olabilir. Bu durumlarda, kaynak tabanlı yöntemler veya profesyonel tamir hizmetleri gerekebilir.

    Plastik çatlaklarını tamir ederek hem estetik hem de işlevsel sorunları çözebilir, plastik parçaların ömrünü uzatabilir ve yenilerini satın almaktan tasarruf edebilirsin. Çatlakların türü ve ciddiyetine bağlı olarak, yukarıda belirtilen yöntemlerden herhangi biri sana yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • buzdolaplarindaki kiriklari tamir etmek icin kullanilan bi yapiatirici vardi ismi neydi bilmiyorum bide onu deneyin....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uçanBalık

    buzdolaplarindaki kiriklari tamir etmek icin kullanilan bi yapiatirici vardi ismi neydi bilmiyorum bide onu deneyin....
    Kusura bakma ben diyecem yenisini al diye. Çünkü önemli bi parça, Havalar da ısındı sen farketmeden iyice delinir su kalmaz, hararet yapar conta yakar çok masraf açar başına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Kusura bakma ben diyecem yenisini al diye. Çünkü önemli bi parça, Havalar da ısındı sen farketmeden iyice delinir su kalmaz, hararet yapar conta yakar çok masraf açar başına.

    Alıntıları Göster
    Bende de o tarz çatlaklar vardı. Slikon aldım araba soğukken iyice sürdüm yedirdim . 1 senedir sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Bende de o tarz çatlaklar vardı. Slikon aldım araba soğukken iyice sürdüm yedirdim . 1 senedir sorun yok.

    Alıntıları Göster
    Plastiğe yapışma kabiliyeti yüksekse mastik veya sıvı conta kullanabilirsiniz. Mastiği ziyan etmemek için kartuş yerine tüpte satılanlardan alabilirsiniz. Mümkünse poliüretan olanını bulursanız daha iyi netice alırsınız. PU mastik daha yağlı ve daha esnektir.

    Yolda hazırlıksız yakalanıp bir anda su fışkırmaya başlarsa arabadaki ilkyardım çantasında flaster bulundurunuz. Fiber bantın tutmadığı yere dahi yapışıyor. Yakın bir tamirciye kadar idare eder.

    Bu arabalarda soğutma sistemi basınçlı olduğu için yenisini almanız daha iyidir. Murat 131, Serçe falan olsa kabın kapağını söksen yine gider. Kolay kolay hava yapmaz, su eksiltmez.

    Araba hele dizelse conta yakma veya kapak çatlatmada suyu kartere basar. Başımıza geldi. 6 litre yağ alan karterden 20 litreye yakın karışım çıktı. Bizdeki silindir kapağı hatasından kaynaklı çatlamaydı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Plastiğe yapışma kabiliyeti yüksekse mastik veya sıvı conta kullanabilirsiniz. Mastiği ziyan etmemek için kartuş yerine tüpte satılanlardan alabilirsiniz. Mümkünse poliüretan olanını bulursanız daha iyi netice alırsınız. PU mastik daha yağlı ve daha esnektir.

    Yolda hazırlıksız yakalanıp bir anda su fışkırmaya başlarsa arabadaki ilkyardım çantasında flaster bulundurunuz. Fiber bantın tutmadığı yere dahi yapışıyor. Yakın bir tamirciye kadar idare eder.

    Bu arabalarda soğutma sistemi basınçlı olduğu için yenisini almanız daha iyidir. Murat 131, Serçe falan olsa kabın kapağını söksen yine gider. Kolay kolay hava yapmaz, su eksiltmez.

    Araba hele dizelse conta yakma veya kapak çatlatmada suyu kartere basar. Başımıza geldi. 6 litre yağ alan karterden 20 litreye yakın karışım çıktı. Bizdeki silindir kapağı hatasından kaynaklı çatlamaydı.

    Alıntıları Göster
    arkadaşım depoyu söküp plastik - tampon tamircisine götürün. Her sanayide mutlaka bulunur. 5 dakikada plastik kaynağı v.s. yoluyla sorununuzu giderir.




  • Sen bi conta yak ondan sonra anlarsin durumun ciddiyetini adam genleşme kabını yapistirmaya calisiyor şaka gibi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VioLee

    Sen bi conta yak ondan sonra anlarsin durumun ciddiyetini adam genleşme kabını yapistirmaya calisiyor şaka gibi..
    bu cimrilikle paranı başkası yiyecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    bu cimrilikle paranı başkası yiyecek

    Alıntıları Göster
    motoru kucagına alman yakındır




  • ben sırf suyun seviyesini iyi göremiyorum diye gittim yenisini aldım. çatlak kırıkta değildi yani sararmıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: staidmcgun

    ben sırf suyun seviyesini iyi göremiyorum diye gittim yenisini aldım. çatlak kırıkta değildi yani sararmıştı.
    3-4 gazli beze akvaryum silikonu veya mastik surup o bolgeye kat kat yapistirin.Catlak bolgeden biraz daha uzun ve genis olsun parcalar.
    Direk silikon uygulamaktan daha iyidir.Silikonun tutunmasida daha iyi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire

    3-4 gazli beze akvaryum silikonu veya mastik surup o bolgeye kat kat yapistirin.Catlak bolgeden biraz daha uzun ve genis olsun parcalar.
    Direk silikon uygulamaktan daha iyidir.Silikonun tutunmasida daha iyi olur.

    Alıntıları Göster
    Deponun alt kısmında benim farketmediğim başka bir çatlak daha varmış.Yapıştırma işinden vazgeçip deponun yenisini aldım ve taktım .
    Buraya dikkat edin kendim taktım ...
    Şimdi bazılarıda çıkar bilmediğin şeyi niye takıyorsun,radyatörde hava olmuştur motoru yersin bu cimrilikte, derse hiç şaşırmam. Ellerinden bir iş gelmeyenler klavye başında bilmiş kesiliyor vesselam.
    10 gün oldu değiştireli sıcaklık 90 dereceden yukarı çıkmıyor maşallah...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simka_3 -- 22 Temmuz 2016; 2:33:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: simka_3

    Deponun alt kısmında benim farketmediğim başka bir çatlak daha varmış.Yapıştırma işinden vazgeçip deponun yenisini aldım ve taktım .
    Buraya dikkat edin kendim taktım ...
    Şimdi bazılarıda çıkar bilmediğin şeyi niye takıyorsun,radyatörde hava olmuştur motoru yersin bu cimrilikte, derse hiç şaşırmam. Ellerinden bir iş gelmeyenler klavye başında bilmiş kesiliyor vesselam.
    10 gün oldu değiştireli sıcaklık 90 dereceden yukarı çıkmıyor maşallah...

    Alıntıları Göster
    düz tornavida ucu gibi ucu olan havyalar var onlardan varsa onla yoksa normal havyala plastik eriterek (mika plastik) çatlak bölgeye yapıştırırsan ömürlük olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    düz tornavida ucu gibi ucu olan havyalar var onlardan varsa onla yoksa normal havyala plastik eriterek (mika plastik) çatlak bölgeye yapıştırırsan ömürlük olur.

    Alıntıları Göster
    yenisi kac paradir ki ya.20 30 tl bişeydir.motoru eline almaktan dahami iyidir yapıştırma filan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    düz tornavida ucu gibi ucu olan havyalar var onlardan varsa onla yoksa normal havyala plastik eriterek (mika plastik) çatlak bölgeye yapıştırırsan ömürlük olur.

    Alıntıları Göster
    O depo çok mu pahalı??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    O depo çok mu pahalı??

    Alıntıları Göster
    Depo 20-30 tl motoru kucaklamak paha biçilemez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simka_3

    Deponun alt kısmında benim farketmediğim başka bir çatlak daha varmış.Yapıştırma işinden vazgeçip deponun yenisini aldım ve taktım .
    Buraya dikkat edin kendim taktım ...
    Şimdi bazılarıda çıkar bilmediğin şeyi niye takıyorsun,radyatörde hava olmuştur motoru yersin bu cimrilikte, derse hiç şaşırmam. Ellerinden bir iş gelmeyenler klavye başında bilmiş kesiliyor vesselam.
    10 gün oldu değiştireli sıcaklık 90 dereceden yukarı çıkmıyor maşallah...

    arac neydi hocam
  • Focus 1 hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simka_3

    Focus 1 hocam
    hocam ya 37 lira 27 kuruş verirsin yeni bir radyatör su deposu alırsın

     Plastik Çatlağını en iyi ne yapıştırır? RESİMLİ





    ya da BTM 200 likid mebran alır daldırır çıkarır kurutursun, çatlak matlak kalmaz..

     Plastik Çatlağını en iyi ne yapıştırır? RESİMLİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: manisa_tr

    hocam ya 37 lira 27 kuruş verirsin yeni bir radyatör su deposu alırsın

     Plastik Çatlağını en iyi ne yapıştırır? RESİMLİ





    ya da BTM 200 likid mebran alır daldırır çıkarır kurutursun, çatlak matlak kalmaz..

     Plastik Çatlağını en iyi ne yapıştırır? RESİMLİ

    Alıntıları Göster
    Bu resimde radyatör su kabı hangisi nerede bilen gösterebilir mi lütfen. (çok cahilim biliyorum vurmayın)
     Plastik Çatlağını en iyi ne yapıştırır? RESİMLİ

    resim alıntı.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.