Şimdi Ara

Baskı Balatasının Ömrü Ne kadardır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
42.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 94 Model broadway in baskı balatası aldığımızdan beri hiç değişmedi 85.000 km oldu.1 den 2 ye atarken sarsıntılı oluyor bundanmı bilmem.Sizce daha ne kadar dayanır



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Baskı Balatasının Ömrü

    Bir aracın debriyaj sisteminde hayati bir bileşen olan baskı balatasının ömrü, çeşitli faktörlere bağlı olarak değişebilir. Bu faktörler arasında şunlar bulunur:

    • Sürüş alışkanlıkları: Agresif sürüş, hızlı kalkışlar ve ani duruşlar baskı balatasının ömrünü önemli ölçüde azaltabilir.
    • Araç tipi: Daha ağır araçlar, daha fazla tork gerektiren araçlardan daha kısa baskı balatası ömrüne sahip olma eğilimindedir.
    • Bakım: Debriyaj sistemi düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerektiğinde ayarlanmalıdır. Bakım eksikliği, baskı balatası ömrünü kısaltabilir.

    Genel olarak, normal sürüş koşullarında bir baskı balatasının ömrü 60.000 ila 100.000 kilometre arasındadır. Ancak bazı durumlarda, baskı balatası 150.000 kilometre veya daha fazla dayanabilirken, diğer durumlarda 40.000 kilometre kadar kısa bir sürede aşınabilir.

    Baskı balatasının ömrünü uzatmak için şu ipuçlarını izleyebilirsin:

    • Nazikçe sürün, özellikle kalkış ve duruşlarda.
    • Aracınızı aşırı yüklemekten kaçının.
    • Debriyaj sisteminizi düzenli olarak kontrol ettirin ve servise alın.

    Baskı balatası aşınırsa, aşağıdakiler gibi belirtilerle karşılaşabilirsin:

    • Kayma ve kavrama kaybı
    • Vites değiştirmede zorluk
    • Aracın hareket halindeyken titreme veya sarsılması

    Baskı balatası arızası, ciddi güvenlik risklerine yol açabileceği için, bu belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, aracınızı en kısa sürede bir tamirciye göstermen çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Balata omru kullanimdan kullanima degisir , bizim cmax var 5 yillik dizel , 178 binde hala degismedi . Servise soruyoruz daha goturur bu seni diyorlar :) birde omru konusunda 4. Viteste kalkmayi dene stop etmezse balata bitmistir deniyordu ama oto sanayi testine benziyor bu yontem :)))

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen kullanıma bağlı 200bin km'ye kadar da dayanır, 15bin km'de de bitirirsin
  • İçine şüphe düştü ise o seni olmadık bir yerde brakmadan sen onu brak çok bi pahalı olacağını sanmam ama reno bazı parçaları gereğinden pahalı olabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berktd

    Balata omru kullanimdan kullanima degisir , bizim cmax var 5 yillik dizel , 178 binde hala degismedi . Servise soruyoruz daha goturur bu seni diyorlar :) birde omru konusunda 4. Viteste kalkmayi dene stop etmezse balata bitmistir deniyordu ama oto sanayi testine benziyor bu yontem :)))

    4. viteste kaldırma konusu debrajdan biraz çekince kalkması mı tamamen çekince mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: berktd

    Balata omru kullanimdan kullanima degisir , bizim cmax var 5 yillik dizel , 178 binde hala degismedi . Servise soruyoruz daha goturur bu seni diyorlar :) birde omru konusunda 4. Viteste kalkmayi dene stop etmezse balata bitmistir deniyordu ama oto sanayi testine benziyor bu yontem :)))

    4. viteste kaldırma konusu debrajdan biraz çekince kalkması mı tamamen çekince mi ?

    Birinci viteste arabayi nasil kaldiriyorsan oyle kaldirmaya calis. Normalde stop etmesi lazim , eger kalkarsa yani yurumeye baslarsa araba balata kaciriyor demektir. Bunlar benim bildiklerim daha bilgili deneyimli uyeler muhakkak dogrusu yazacaktir tabi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sarsıntı motor kulaklarından olabilir.

    Debriyaj bitmeye yakın pedal yukarıda kavramaya başlar, kullanırken de farkedilir devir artar ama aracın hızı eskisi gibi artmaz.El freni kullanarak da test etmenin yolu vardı...

    Ömrü kullanıma göre değişiyor, ailedeki her bireyin kullandığı aracımızda 45 binde bitti...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bitene kadar kullan bitince degistirirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berktd


    quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: berktd

    Balata omru kullanimdan kullanima degisir , bizim cmax var 5 yillik dizel , 178 binde hala degismedi . Servise soruyoruz daha goturur bu seni diyorlar :) birde omru konusunda 4. Viteste kalkmayi dene stop etmezse balata bitmistir deniyordu ama oto sanayi testine benziyor bu yontem :)))

    4. viteste kaldırma konusu debrajdan biraz çekince kalkması mı tamamen çekince mi ?

    Birinci viteste arabayi nasil kaldiriyorsan oyle kaldirmaya calis. Normalde stop etmesi lazim , eger kalkarsa yani yurumeye baslarsa araba balata kaciriyor demektir. Bunlar benim bildiklerim daha bilgili deneyimli uyeler muhakkak dogrusu yazacaktir tabi.

    Sen yanlış biliyorsun araba 5dede kalkar stop ediyorsa bir aksaklık vardır. Baskı biterken ilk kalkışta belli eder kendini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yns 

    Sarsıntı motor kulaklarından olabilir.

    Debriyaj bitmeye yakın pedal yukarıda kavramaya başlar, kullanırken de farkedilir devir artar ama aracın hızı eskisi gibi artmaz.El freni kullanarak da test etmenin yolu vardı...

    Ömrü kullanıma göre değişiyor, ailedeki her bireyin kullandığı aracımızda 45 binde bitti...

    geçen 3. vitesde gaza kökledim büyük ihtimal arabanın hızı artmadı ama devir arttı ve birkere daha 1 de redline yaptım 2 ye attım arabanın deviri yavaş yavaş düşüyordu
  • Baskı balata çok sık yıpranan bir parça değil...Baskı balata kalitesi ve arabayı kullanan kişiye göre Acemi elinde özellikle topuklu ayakkabı ile kullanan bayanların elinde 20.000 km de usta elinde 250.000 km de yıpranıyor.Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 11 Ocak 2013; 17:30:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Baskı balata çok sık yıpranan bir parça değil...Baskı balata kalitesi ve arabayı kullanan kişiye göre Acemi elinde özellikle topuklu ayakkabı ile kullanan bayanların elinde 20.000 km de usta elinde 250.000 km de yıpranıyor.Saygılarımla..

    sağol
  • 70.000 gitti 1.8t octavia da. 65.000 km de 1.3 multijet dobloda.
  • anlattıklarıma göre balata bitmişmi ? ''geçen 3. vitesde gaza kökledim büyük ihtimal arabanın hızı artmadı ama devir arttı ve birkere daha 1 de redline yaptım 2 ye attım arabanın deviri yavaş yavaş düşüyordu''
  • baskı balatanın ömrü 5 bin ile 300 bin arasıdır. Kullanıma bağlıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    94 Model broadway in baskı balatası aldığımızdan beri hiç değişmedi 85.000 km oldu.1 den 2 ye atarken sarsıntılı oluyor bundanmı bilmem.Sizce daha ne kadar dayanır

    ''mesela ben bilmemkaç binde değiştirttim oda istediğimden he yanlış anlama yoksa sağlamdı hatta benden çıkanı başkasına taktılar.'' bu geyiği sıkça duyarsın dostum kuyruklu yalandır vesselam.ama türkiye vergi sistemi dolayısıyla düşük hacimli motorlar büyük kasa arabalara takılmak durumunda kalıyo.bu yüzden yeni model araçların debriyaj balataları erkenden nanayı çekebiliyo.birde istanbul gibi bi şehirde sürekli debriyaj fren debriyaj fren gitmek durumundaysan balataların ömrü kısalabiliyo.yinede kesin birşey yok sürüşle çok alakalı ama 6 yıllık eski aracımın debriyaj balatalarını 1 kez değiştirmiştim.ama istediğimden değil balatalar meftahtı

    senin sorununa gelirsek 1den 2 ye geçişte sarsıntı olması balatanın ömrünün sonuna doğru yaklaştığının habercisi olabilir.kalkışta güçten düşme yakıt tüketiminde artışta varsa kesin balatalar bitmiştir.mesela eski aracım normalde şehiriçi 5.2 yakardı.tüketim ufaktan 7-8 litrelere çıkmaya başlayınca ve araba beni itin nolur dercesine gitmemeye başlayınca değiştirtmiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alkgs -- 12 Ocak 2013; 0:11:20 >




  • Baskı balatanın ömrü değişir.
    Bende Sachs balata vardı 20.000 KM kullanılmıştı 450 tork yaptıgım gün kaçırmaya başladı 2-3 basmadan sonra iyice kötüleşti.Şimdi gazladığımda yanık kokuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR

    Baskı balatanın ömrü değişir.
    Bende Sachs balata vardı 20.000 KM kullanılmıştı 450 tork yaptıgım gün kaçırmaya başladı 2-3 basmadan sonra iyice kötüleşti.Şimdi gazladığımda yanık kokuyor

    istediğiniz zaman istediğiniz miktarda tork yapabiliyomusunuz?
  • Kullanıcısına göre değişir...

    Usta efendi adam 100 binleri devirir...

    Bilmeyen 10 binde yolda kalır..
  • Normal kullanımla 100.000 civarı devirir. Ama vw'se 10.000-20.000 km civarı eline alırsın.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.