Şimdi Ara

Fren balatası kaç km'de değişir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
2
Favori
256.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mrb.arkadaşlar kaç km'de değişim yapmak sağlıklı olur?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.

    tutmadığını anladığın o anda yaşamsal öneme sahip kritik bir dakikada ihtiyacın olursa ne yapacaksınız,son ana kadar beklemeyin
    kesin bir ortalama vermek zor kullanımdan kullanıma değişir.ön frenler arkalara göre daha çabuk eskir.sen her 10.000-15.000 km de bir kontrol ettirmekde fayda var kanaatindeyim ayrıca fren hidroliği ön ve arka fren güç dağılım ayarı ayrıca fren merkezlerinin disk ve kampana yüzeylerinin kontolüde lazımdır
    quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    valla herkes demis kullanimdan kullanima degisir benim polonun onleri 65 000 de degistirmistim ama daha isik yanmamisti rahat 10 15 bin daha giderdi yollarda onumuze denk geliyor neredeyse adamin ayagi frende gidiyor bunlarinki cabuk biter tabi kullanimdan cok fark eden bir sey ayni lastik gibi :)

    Alıntıları Göster
    bir hatırlatma yapmak istiyorum fren balataları uzun sürede değiştiriyorsanız bu değişim yapılırken fren hidroliğinizin de eğer değiştirtmediyseniz değiştirilmesini sağlamanız sistem emniyeti açısından gerekli bir iştir. Sonuçta fren değişimi için tüm tekerler ve balatalr çıkıyor bu arada fren hidroliği de değişebilir. İşçilik ücretinden kurtarırsınız zaten hidrolik 10-15 lira gibi komik bir ücrettir.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Balataları Kaç Kilometrede Değiştirilmelidir?

    Sürüş güvenliği açısından hayati önem taşıyan fren balataları, zamanla aşınır ve değiştirilmeleri gerekir. Fren balatalarının değişim aralıkları, sürüş alışkanlıkları, araç tipi ve çevresel faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    Genel olarak, fren balatalarının 30.000 ila 70.000 kilometre arasında değiştirilmesi önerilir. Agresif sürüş, sık sık fren yapma ve aşırı yük taşıma gibi faktörler balata aşınmasını hızlandırabilir.

    Fren balataları kaç binde değişir sorusunun cevabı, aracınıza ve sürüş koşullarınıza göre değişse de, aşağıdaki belirtileri gözlemleyerek değişim zamanının geldiğini anlayabilirsiniz:

    • Fren yaparken gıcırdama veya ötme sesi
    • Fren pedalında titreşim veya yumuşama
    • Gelişmiş fren mesafesi
    • Fren pedalına daha fazla güç uygulamanız gerektiği hissi

    Araç üreticinizin kullanım kılavuzunda önerilen değişim aralıklarını kontrol etmek her zaman önemlidir. Ayrıca, düzenli olarak fren sisteminizi bir otomotiv teknisyeni tarafından kontrol ettirerek olası sorunları erken tespit edebilirsiniz.

    İhmal edilmiş fren balataları ciddi güvenlik risklerine yol açabilir. Bu nedenle, değişim aralıklarına uymak, güvenli ve verimli bir sürüş deneyimi için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • kesin bir ortalama vermek zor kullanımdan kullanıma değişir.ön frenler arkalara göre daha çabuk eskir.sen her 10.000-15.000 km de bir kontrol ettirmekde fayda var kanaatindeyim ayrıca fren hidroliği ön ve arka fren güç dağılım ayarı ayrıca fren merkezlerinin disk ve kampana yüzeylerinin kontolüde lazımdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    kesin bir ortalama vermek zor kullanımdan kullanıma değişir.ön frenler arkalara göre daha çabuk eskir.sen her 10.000-15.000 km de bir kontrol ettirmekde fayda var kanaatindeyim ayrıca fren hidroliği ön ve arka fren güç dağılım ayarı ayrıca fren merkezlerinin disk ve kampana yüzeylerinin kontolüde lazımdır
    quote:

    Orjinalden alıntı: comanchee

    kesin bir ortalama vermek zor kullanımdan kullanıma değişir.ön frenler arkalara göre daha çabuk eskir.sen her 10.000-15.000 km de bir kontrol ettirmekde fayda var kanaatindeyim ayrıca fren hidroliği ön ve arka fren güç dağılım ayarı ayrıca fren merkezlerinin disk ve kampana yüzeylerinin kontolüde lazımdır

    arkadaşa tamamen katılıyorum kesin km olmaz kullanım yol şartlarına göre değişiklik göstere bilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    quote:

    Orjinalden alıntı: comanchee

    kesin bir ortalama vermek zor kullanımdan kullanıma değişir.ön frenler arkalara göre daha çabuk eskir.sen her 10.000-15.000 km de bir kontrol ettirmekde fayda var kanaatindeyim ayrıca fren hidroliği ön ve arka fren güç dağılım ayarı ayrıca fren merkezlerinin disk ve kampana yüzeylerinin kontolüde lazımdır

    arkadaşa tamamen katılıyorum kesin km olmaz kullanım yol şartlarına göre değişiklik göstere bilir

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar gereken bilgiyi vermiş...
    bende ekseriyeten şunu söyleyebilirim. el freninin fazla yukarı kalkması arka balataların azaldığını gösterir, ayrıca hidrolik seviyesinden de bunu anlayabilirsin. Allah tekerine daş dolamasın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    arkadaşlar gereken bilgiyi vermiş...
    bende ekseriyeten şunu söyleyebilirim. el freninin fazla yukarı kalkması arka balataların azaldığını gösterir, ayrıca hidrolik seviyesinden de bunu anlayabilirsin. Allah tekerine daş dolamasın

    Alıntıları Göster
    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Lupara_ -- 10 Şubat 2009; 8:07:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.

    tutmadığını anladığın o anda yaşamsal öneme sahip kritik bir dakikada ihtiyacın olursa ne yapacaksınız,son ana kadar beklemeyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANDROIDER

    quote:

    Orjinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.

    tutmadığını anladığın o anda yaşamsal öneme sahip kritik bir dakikada ihtiyacın olursa ne yapacaksınız,son ana kadar beklemeyin

    Alıntıları Göster
    Balataların değişimi km ile sınırlı değildir freni çok sık kullanırsın balata çabuk biter Balatalar biitmeye yakın değiştirilir.Bitmeye yakın olup olmadığını her lastik değişiminde kontrol edebilirsiniz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.



    zaten değiştir demedim ki 10.000-15.000 km de bir kontrol ettir dedim dediğiniz doğru 10-15.000 binde bitecek diye bir kaide yok ama hatalı kullanım, bozuk ve ayarsız fren aksamı, rot ve lastik balansı bozuk araçlarda frenler daha çabuk yıpranır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANDROIDER

    quote:

    Orjinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.

    tutmadığını anladığın o anda yaşamsal öneme sahip kritik bir dakikada ihtiyacın olursa ne yapacaksınız,son ana kadar beklemeyin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: JCRSO


    quote:

    Orjinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.

    tutmadığını anladığın o anda yaşamsal öneme sahip kritik bir dakikada ihtiyacın olursa ne yapacaksınız,son ana kadar beklemeyin


    hassas olmak önemli tabiki. ama balata tak diye biten bir madde değil ki. önceden sinyallerini verir. fren mesafesi uzar,pedal tepki vermez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    quote:

    Orjinalden alıntı: JCRSO


    quote:

    Orjinalden alıntı: _Lupara_

    10-15 bin kmde balata değiştirmek için çok uğraşmak lazım.
    benim arabamın önceki sahibi balatayı ne zaman taktırmış bilmiyorum.üzerine 45 bin km ben kullandım.hala aynı balata.. yani frenler tuttukça aynı balatayla devam.

    tutmadığını anladığın o anda yaşamsal öneme sahip kritik bir dakikada ihtiyacın olursa ne yapacaksınız,son ana kadar beklemeyin


    hassas olmak önemli tabiki. ama balata tak diye biten bir madde değil ki. önceden sinyallerini verir. fren mesafesi uzar,pedal tepki vermez.

    Alıntıları Göster
    balatanın değişim km diye bir kavram yoktur. her düzenli bakımda kontrol edilerek gerekiyorsa değiştirme yapılır. Bugun için artık birçok balatada batanın bittiğini haber veren metal tırnak veya ön panelde uyarı sinyalleri bulunduğu için sorun çıkacağını sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    balatanın değişim km diye bir kavram yoktur. her düzenli bakımda kontrol edilerek gerekiyorsa değiştirme yapılır. Bugun için artık birçok balatada batanın bittiğini haber veren metal tırnak veya ön panelde uyarı sinyalleri bulunduğu için sorun çıkacağını sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    otomatik vitesli araçlarda fren balataları daha çabuk bitmekte
  • merhaba arkadaşım ben frenci fatih usta araçta bir tk balata ortalama en erken 20 .30 bin km gider bu kullanıcıdan kullanıcıya değişir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frenci

    merhaba arkadaşım ben frenci fatih usta araçta bir tk balata ortalama en erken 20 .30 bin km gider bu kullanıcıdan kullanıcıya değişir
    hocam ben daha yeni değiştirdim ön balatalar 100 bin km dayandı arkalar 150 bin km dayandı arabam çoğunlukla şehirler arası yol yaptı buarada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANDROIDER

    hocam ben daha yeni değiştirdim ön balatalar 100 bin km dayandı arkalar 150 bin km dayandı arabam çoğunlukla şehirler arası yol yaptı buarada

    Alıntıları Göster
    valla herkes demis kullanimdan kullanima degisir benim polonun onleri 65 000 de degistirmistim ama daha isik yanmamisti rahat 10 15 bin daha giderdi yollarda onumuze denk geliyor neredeyse adamin ayagi frende gidiyor bunlarinki cabuk biter tabi kullanimdan cok fark eden bir sey ayni lastik gibi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    valla herkes demis kullanimdan kullanima degisir benim polonun onleri 65 000 de degistirmistim ama daha isik yanmamisti rahat 10 15 bin daha giderdi yollarda onumuze denk geliyor neredeyse adamin ayagi frende gidiyor bunlarinki cabuk biter tabi kullanimdan cok fark eden bir sey ayni lastik gibi :)

    Alıntıları Göster
    bir hatırlatma yapmak istiyorum fren balataları uzun sürede değiştiriyorsanız bu değişim yapılırken fren hidroliğinizin de eğer değiştirtmediyseniz değiştirilmesini sağlamanız sistem emniyeti açısından gerekli bir iştir. Sonuçta fren değişimi için tüm tekerler ve balatalr çıkıyor bu arada fren hidroliği de değişebilir. İşçilik ücretinden kurtarırsınız zaten hidrolik 10-15 lira gibi komik bir ücrettir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    bir hatırlatma yapmak istiyorum fren balataları uzun sürede değiştiriyorsanız bu değişim yapılırken fren hidroliğinizin de eğer değiştirtmediyseniz değiştirilmesini sağlamanız sistem emniyeti açısından gerekli bir iştir. Sonuçta fren değişimi için tüm tekerler ve balatalr çıkıyor bu arada fren hidroliği de değişebilir. İşçilik ücretinden kurtarırsınız zaten hidrolik 10-15 lira gibi komik bir ücrettir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bir hatırlatma yapmak istiyorum fren balataları uzun sürede değiştiriyorsanız bu değişim yapılırken fren hidroliğinizin de eğer değiştirtmediyseniz değiştirilmesini sağlamanız sistem emniyeti açısından gerekli bir iştir. Sonuçta fren değişimi için tüm tekerler ve balatalr çıkıyor bu arada fren hidroliği de değişebilir. İşçilik ücretinden kurtarırsınız zaten hidrolik 10-15 lira gibi komik bir ücrettir.

    evet ben fren hidroliğimide yeniledim balatalar değişirken,bildiğim kadarıyla fren hidrolikleri zamanla içine su absorbe ettiğinden kaynama noktası düşmeye başlayıp görevini tam sağlıklı yerine getiremez duruma geliyorlar,çok önemli bir ayrıntıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANDROIDER

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bir hatırlatma yapmak istiyorum fren balataları uzun sürede değiştiriyorsanız bu değişim yapılırken fren hidroliğinizin de eğer değiştirtmediyseniz değiştirilmesini sağlamanız sistem emniyeti açısından gerekli bir iştir. Sonuçta fren değişimi için tüm tekerler ve balatalr çıkıyor bu arada fren hidroliği de değişebilir. İşçilik ücretinden kurtarırsınız zaten hidrolik 10-15 lira gibi komik bir ücrettir.

    evet ben fren hidroliğimide yeniledim balatalar değişirken,bildiğim kadarıyla fren hidrolikleri zamanla içine su absorbe ettiğinden kaynama noktası düşmeye başlayıp görevini tam sağlıklı yerine getiremez duruma geliyorlar,çok önemli bir ayrıntıdır

    Alıntıları Göster
    evet çok doğru , su veya nem alma hidroliğin baş düşmanıdır.Sanayideki hidrolik sistemlerinde binde 7 su oranı olan hidrolik performası düştüğü için komple atılır. Ama arabada kapalı sistem ve güç fazla olmadığı için bu oran yüzde 1-2 kadar sürdürülebiliyor. Ama bu opran bile frenin sısınıp bir sürü arıza çıkarmasına conta yakmasına neden olabiliyor. Eğer fren performasınızdan memnun değişseniz uzun süredir hidroliği değiştirmediyseniz bunu ihmal etmemek lazımdır. Balataya verilen önem nedense ülkemizde hidroliğe öenm verilmiyor. Birini göz görüyor diğerini görmüyor herhalde ondandır
    quote:

    Orjinalden alıntı: JCRSO


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bir hatırlatma yapmak istiyorum fren balataları uzun sürede değiştiriyorsanız bu değişim yapılırken fren hidroliğinizin de eğer değiştirtmediyseniz değiştirilmesini sağlamanız sistem emniyeti açısından gerekli bir iştir. Sonuçta fren değişimi için tüm tekerler ve balatalr çıkıyor bu arada fren hidroliği de değişebilir. İşçilik ücretinden kurtarırsınız zaten hidrolik 10-15 lira gibi komik bir ücrettir.

    evet ben fren hidroliğimide yeniledim balatalar değişirken,bildiğim kadarıyla fren hidrolikleri zamanla içine su absorbe ettiğinden kaynama noktası düşmeye başlayıp görevini tam sağlıklı yerine getiremez duruma geliyorlar,çok önemli bir ayrıntıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet çok doğru , su veya nem alma hidroliğin baş düşmanıdır.Sanayideki hidrolik sistemlerinde binde 7 su oranı olan hidrolik performası düştüğü için komple atılır. Ama arabada kapalı sistem ve güç fazla olmadığı için bu oran yüzde 1-2 kadar sürdürülebiliyor. Ama bu opran bile frenin sısınıp bir sürü arıza çıkarmasına conta yakmasına neden olabiliyor. Eğer fren performasınızdan memnun değişseniz uzun süredir hidroliği değiştirmediyseniz bunu ihmal etmemek lazımdır. Balataya verilen önem nedense ülkemizde hidroliğe öenm verilmiyor. Birini göz görüyor diğerini görmüyor herhalde ondandır
    quote:

    Orjinalden alıntı: JCRSO


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    bir hatırlatma yapmak istiyorum fren balataları uzun sürede değiştiriyorsanız bu değişim yapılırken fren hidroliğinizin de eğer değiştirtmediyseniz değiştirilmesini sağlamanız sistem emniyeti açısından gerekli bir iştir. Sonuçta fren değişimi için tüm tekerler ve balatalr çıkıyor bu arada fren hidroliği de değişebilir. İşçilik ücretinden kurtarırsınız zaten hidrolik 10-15 lira gibi komik bir ücrettir.

    evet ben fren hidroliğimide yeniledim balatalar değişirken,bildiğim kadarıyla fren hidrolikleri zamanla içine su absorbe ettiğinden kaynama noktası düşmeye başlayıp görevini tam sağlıklı yerine getiremez duruma geliyorlar,çok önemli bir ayrıntıdır


    Alıntıları Göster
    aracımı aldıktan 15.000 km kadar sonra ön fren balataları değiştirdim.Benden önceki sahibi ne zaman değiştirdiğini bilemediğim için içimde bi tereddüt oluşmaması için değiştirdim.Zaten işçilik dahil 30 tl vermiştim.
    Aracım R9 Spring....Benim de bildiğim kadarıyla ön fren balataları en az 30000 arka fren balataları 60.000 diye biliyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2become1

    aracımı aldıktan 15.000 km kadar sonra ön fren balataları değiştirdim.Benden önceki sahibi ne zaman değiştirdiğini bilemediğim için içimde bi tereddüt oluşmaması için değiştirdim.Zaten işçilik dahil 30 tl vermiştim.
    Aracım R9 Spring....Benim de bildiğim kadarıyla ön fren balataları en az 30000 arka fren balataları 60.000 diye biliyorum....

    Alıntıları Göster
    sürüş tarzına göre yani freni ne kadar ve nasıl kullandıgına bağlı agresif süren ve sürekli sert frenler yapan biriysen 10000km de biter ( benim öyle oluyo) ama sakin ve cok fazla sert fren yapmayan bir karaktere saihipsen daha uzun km gider




  • Arkadaslar bende c2 vtr var. 3 yıldır kullanıyorum 85 bin km oldu. Bugune kadar kac kere servise gittiysem balataların saglam degiştirme demişlerdi gecen ay son gidişimde değiştirttiler. otomatik olmasına ragmen 85 bin km hayret yani. Frenlerde tutuyodu değistirmesem 100bini bulacaktık sanırım:P
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.