Şimdi Ara

vites kutusu harareti ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
33.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selamlar.
    aracımız 2010 renault clio III hb 1.5 dci 85 hp.quickshift .
    problemimiz ise şöyle oldu pazar günü kilyostan dönerken trafik aşırı derecede yoğundu.orman fakültesini gectikten sonra dönüşte uzun ve dik rampaların olduğu yer adım adım gidiyordu.bende tam dedim ki şimdi naapıcaz kesin problem olur diye düşündüm ve ortalık fena halde balata kokuyordu.millet tabi full yüklü ailece ve bagaj , araçlarla kalkışta patinaj sesleriyle debriyajları yiyor belli.
    bizim şanzımanın huyunu biliyorum yokuşlarda geriye kaydırıyor ama bizde beş kişi artı bagaj ve asırı sıcaklıktan olduğunu düşünüyorum yol bilgisayarında VİTES KUTUSU HARARETİ diye uyarı verdi ve yoğun balata kokusu çıktı.gerci kokudan evvel bazı yerleri el freni çekerek kalktım ama yinede bu sorun oluştu.sonra kenara çektim ve biraz şanzımanın dinlenmesini sağlamak için 10-15 dk. bekledim sonra devam ettim .ikazı iki kere verdi trafik acılınca bi daha ikaz vermedi ve normale döndü.

    şimdi sizden ricam bu asm easytronic quickshift adı altında satılan araclarda düz viteste olduğu gibi debriyaj kavraması varmıdır yoksa hidrolik ve tork konvertörü gibi yağ ile mi çalışıyor.otomatikleştirilmiş manuel şanzıman diye biliyorum ama daha teknik bir bilgi istiyorum.işin ilginç kısmı servistekiler bile pek bilgiye sahip değil.kafama cok takıldı yardımcı olursanız sevinirim.
    saygılar...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Vites Kutusu Hararetine Genel Bakış

    Vites kutusu, bir aracın motor gücünü tekerleklere ileten hayati bir bileşenidir. Ancak aşırı kullanım veya bakımsızlık durumlarında vites kutusu aşırı ısınabilir. Bu durum, vites değiştirmede zorlanma, güç kaybı ve hatta kalıcı hasar gibi çeşitli sorunlara yol açabilir.

    Vites Kutusu Hararetinin Nedenleri

    • Düşük şanzıman yağı seviyesi
    • Kirli veya bozulmuş şanzıman yağı
    • Aşırı yükleme (ağır çekme veya eğimli arazilerde sürüş)
    • Kavrama sorunları
    • Yatak veya dişli aşınması

    Vites Kutusu Hararetinin Belirtileri

    • Kokpitte yanık kokusu
    • Vites değiştirmede zorlanma
    • Güç kaybı
    • Vites kutusundan gelen uğultu veya gürültü
    • Şanzıman yağının sızması

    Vites Kutusu Hararet Çözümleri

    Vites kutusu hararetini çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Şanzıman Yağını Kontrol Et: Yağ seviyesinin uygun olduğundan ve temiz olduğundan emin ol. Gerekirse yağı ve filtreyi değiştir.
    • Kavrama Sistemini Kontrol Et: Kavramanın düzgün çalıştığından emin ol. Kaymaya neden olan aşınmış veya hasarlı parçaları kontrol et.
    • Aşırı Yüklemeden Kaçın: Aracını aşırı yüklememeye özen göster. Ağır çekme veya eğimli arazilerde sürerken aşırı hız yapmaktan kaçın.
    • Bakım Programını Takip Et: Vites kutusunun düzgün çalışmasını sağlamak için üreticinin bakım programına uy. Düzenli yağ değişimleri ve kontroller çok önemlidir.

    Özel Araç Modelleri İçin Vites Kutusu Hararet Çözümleri

    • Fluence Vites Kutusu Hararet Çözümü: Şanzıman yağını ve filtresini değiştirmek, kavrama sistemini kontrol etmek ve aşırı yüklemeden kaçınmak bu araç için yaygın çözümlerdir.
    • Megane 4 Vites Kutusu Hararet Çözümü: Yukarıdaki çözümlere ek olarak, vites kutusu solenoidinin kontrol edilmesi veya değiştirilmesi gerekebilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Düz vites gibidir. Normal debriyaj görevini bir motor yapar. Beyin vites değiştirme zamanını bu üniteye söyler ve debriyaj ayırır. Bu tip durumlarda genelde manuel mod tavsiye ediyorlar. Bir çoğu bu tip durumlarda sukoyverir.
  • sanırım dci motorlu bvr lerde şanzıman ısınma uyarısı alan ilk kişisiniz 1.2 benzinli bvr lerde bu sorun daha sık rastlanıyor da ilk defa dci motorlu da duydum.. sanırım rampa olayı bitirmiş sizi..

    aynı aracın kullanıcısıyım

    bvr, manuel şanzıman üstüne kurulu bir sistem, yani debriyaj sistemi var araçta.. servistekiler bozulan parçayı değiştirmekten fazlasını anlamıyorlar açıkçası, debriyajın durumunu ve ne zaman değişim gerekebileceğini sorduğumda servis yetkilisinin bana verdiği cevap : "debriyajın durumu iyi, zaten kendi kendini ayarlar o"
    ya tamam onu ben de biliyorum da biterse nasıl anlayacaz

    uyarıyı alınca durup beklemeniz iyi olmuş..




  • Bu tip şanzımanlar baskı-balata sistemi bulunmaktadır. Yani klasik düz şanzıman... Sadece bir robotik kol ve kontrol ünitesi sayesinde vites değişimleri ve kavrama olayı otomatik olarak sistem tarafından yapılır.
    Özellikle yoğun trafikte bu tip aşırı ısınma uyarısı vermesi doğaldır. Dediğiniz gibi biraz bekleyince kendiliğinden düzelir.

    Bu sistemlerde baskı-balata bitmesine yakın, 1. ve R. viteslerde ilk kalkışlarda bir silkeleme olayı başlar.(Bu araç 1-2km gittikten sonra düzelir ancak her ilk çalıştırmada yapar, 1-2km geçtikten sonra düzelmesinin sebebi; sistemin kendini kalibre ederek kavrama olayını sarsıntısız şekle getirmesidir. Ancak bu sarsıntılar başladığında servisi ziyaret ederek debriyaj tk. değiştirmeniz gerekmektedir. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bir gün ansızın yolda kalırsınız)




  • quote:

    sanırım dci motorlu bvr lerde şanzıman ısınma uyarısı alan ilk kişisiniz 1.2 benzinli bvr lerde bu sorun daha sık rastlanıyor da ilk defa dci motorlu da duydum.. sanırım rampa olayı bitirmiş sizi..

    aynı aracın kullanıcısıyım

    bvr, manuel şanzıman üstüne kurulu bir sistem, yani debriyaj sistemi var araçta.. servistekiler bozulan parçayı değiştirmekten fazlasını anlamıyorlar açıkçası, debriyajın durumunu ve ne zaman değişim gerekebileceğini sorduğumda servis yetkilisinin bana verdiği cevap : "debriyajın durumu iyi, zaten kendi kendini ayarlar o"
    ya tamam onu ben de biliyorum da biterse nasıl anlayacaz

    uyarıyı alınca durup beklemeniz iyi olmuş..

    dikmenibo @
    hatırlarsın belki bizde de kia sportage vardı 2007 model daha sonra satıp nissan terrano II 2.7 tdi almıştık bu araclardan sonra ise clio dci aldık.(gerci alakasız araclar ama)
    sizin 1.2 nin de aynı problemi var mı bir de koku yapıyormu dik yokuşlarda
    ankay2 @
    tesekkürler verdiğiniz bilgiler için acaba daha detaylı bir bilgi yada mukayeseli resim falan var mı bu sistemlerle ilgili




  • Yoğun trafikte veya dik yokuşlarda baskı-balata kokusu duymadım ve yol bilgisayarında debriyaj aşırı ısınma hatası hiç almadım.
    Ama baskı-balata bitirdim O yüzden bitmesi öncesi nasıl işaret verdiğini iyi biliyorum
  • quote:

    Yoğun trafikte veya dik yokuşlarda baskı-balata kokusu duymadım ve yol bilgisayarında debriyaj aşırı ısınma hatası hiç almadım.
    Ama baskı-balata bitirdim O yüzden bitmesi öncesi nasıl işaret verdiğini iyi biliyorum


    ankay2 @ sizin aracınızın marka ve modeli nedir acaba bilgi amaclı soruyorum
    aslında yoğun trafikte bişey yok sadece çok dik bir yokuş orası bilenler vardır belki .benimde başıma ilk defa geldi asırı ısınma olayı belki aldığım bizim aracın değilde etraftakilerin balata kokusu da olabilir .acayip kokuyodu millet aracından cıkıp yokuş yukarı yürürken herkes söyleniyodu bu ne biçim koku falan diye
    clio larda yol bilgisayarı olayı güzel gercektende tüm arızaları ekrandan sürücüye aktarıyor
    kac km. de değiştirdiniz baskı balatayı bide yağ değişimi var mı bu tip şanzımanların




  • quote:

    Orijinalden alıntı: werus


    quote:

    sanırım dci motorlu bvr lerde şanzıman ısınma uyarısı alan ilk kişisiniz 1.2 benzinli bvr lerde bu sorun daha sık rastlanıyor da ilk defa dci motorlu da duydum.. sanırım rampa olayı bitirmiş sizi..

    aynı aracın kullanıcısıyım

    bvr, manuel şanzıman üstüne kurulu bir sistem, yani debriyaj sistemi var araçta.. servistekiler bozulan parçayı değiştirmekten fazlasını anlamıyorlar açıkçası, debriyajın durumunu ve ne zaman değişim gerekebileceğini sorduğumda servis yetkilisinin bana verdiği cevap : "debriyajın durumu iyi, zaten kendi kendini ayarlar o"
    ya tamam onu ben de biliyorum da biterse nasıl anlayacaz

    uyarıyı alınca durup beklemeniz iyi olmuş..

    dikmenibo @
    hatırlarsın belki bizde de kia sportage vardı 2007 model daha sonra satıp nissan terrano II 2.7 tdi almıştık bu araclardan sonra ise clio dci aldık.(gerci alakasız araclar ama)
    sizin 1.2 nin de aynı problemi var mı bir de koku yapıyormu dik yokuşlarda



    hatırladım şimdi hocam hoş bi rastlantı, biz de sonra sportage dan tiguan 2.0tdi otomatiğe terfi ettik..
    bu arada benim aracım da 2009 1.5dci 85bg bvr, orda bi karışıklık olmuş sanırım

    ben şu ana kadar şanzımandan ısınmayla ilgili hiç bir uyarı almadım, zaten sizin durumunuza düşmedim hiç, 5 kişi, full bagaj ile rampada dur kalk...

    tek yaşadığımız problem, fabrika çıkışı hatalı olan şanzıman robotunun fazla akım çekmesi, bu yüzden de sürekli sigorta patlatmasıydı, bunu da garantiden robot değişimi ile hallettik..




  • Fiat Panda 1.2 Dyn Dualogic idi.(Geçen hafta sattım.)

    Debriyaj takımı 120bin kmde iken değişti ve değişim yapılırken şanzıman yağını da değiştirmiştim. (Servis kayıtlarına göre daha önce hiç değiştirilmemişti.) Yoğun trafiğe oranla çok dik yokuşlar bu tip şanzımanlar için daha bir zorlayıcı aslında, zaten yokuşlarda el freni ile kalkmak baskı-balatanın ömrünü uzatacaktır.

    Size birkaç altın tavsiye
    -Asla fren ve gaza aynı anda basmayın.
    -Dik yokuşlarda el freni ile kalkış yapın.
    -Mümkün olduğunca ani kalkışlardan kaçının!
    -1 ve R arasında geçiş yaptığınızda; yol bilgisayarında vitesin istediğiniz konuma geçtiğini gördükten sonra gaza basın.

    buda Dualogic Şanzıman robotik kol çizimi
     vites kutusu harareti ?

    sistemin genel yapısı.
     vites kutusu harareti ?


    quote:

    Orijinalden alıntı: werus

    quote:

    Yoğun trafikte veya dik yokuşlarda baskı-balata kokusu duymadım ve yol bilgisayarında debriyaj aşırı ısınma hatası hiç almadım.
    Ama baskı-balata bitirdim O yüzden bitmesi öncesi nasıl işaret verdiğini iyi biliyorum


    ankay2 @ sizin aracınızın marka ve modeli nedir acaba bilgi amaclı soruyorum
    aslında yoğun trafikte bişey yok sadece çok dik bir yokuş orası bilenler vardır belki .benimde başıma ilk defa geldi asırı ısınma olayı belki aldığım bizim aracın değilde etraftakilerin balata kokusu da olabilir .acayip kokuyodu millet aracından cıkıp yokuş yukarı yürürken herkes söyleniyodu bu ne biçim koku falan diye
    clio larda yol bilgisayarı olayı güzel gercektende tüm arızaları ekrandan sürücüye aktarıyor
    kac km. de değiştirdiniz baskı balatayı bide yağ değişimi var mı bu tip şanzımanların



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankay2 -- 9 Ağustos 2010; 17:19:39 >




  • Merhaba Yarbay,
    Panda dualogic 1.2 var şu sıralar robot arızası veriyor.servis değişmesi gerek dedi ancak.
    Daha öncede benzin pompası değişmesi gerek dediğinde,arıza İmmobilizer deki kkısa devreden çıktı.Tabi benzin pompasını değiştikten sonra.Bu açıdan tesbitlerine biraz şüpheli yaklaşıyorum.
    Şu anda (2006 ) Şanzıman yağını değişmelerini istedim.Kirlenme veyaz tozlanmadan kaynaklanabilir düşüncesi ile. yada azalan yağ seviyesi.
    Ingiliz sitelerinde panda daki dualogic problemlerin,fren lambasını algılaması ile ilgili problemden kaynaklı olarak devre dışı olabileceğini ifade ediyorlar.

    Dualogic problemi konusunda ne yapmalıyım.Bu şekilde aracı satıp başkasının canınıda yakmak istemiyorum
    Lütfen tavsiye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maggio

    Merhaba Yarbay,
    Panda dualogic 1.2 var şu sıralar robot arızası veriyor.servis değişmesi gerek dedi ancak.
    Daha öncede benzin pompası değişmesi gerek dediğinde,arıza İmmobilizer deki kkısa devreden çıktı.Tabi benzin pompasını değiştikten sonra.Bu açıdan tesbitlerine biraz şüpheli yaklaşıyorum.
    Şu anda (2006 ) Şanzıman yağını değişmelerini istedim.Kirlenme veyaz tozlanmadan kaynaklanabilir düşüncesi ile. yada azalan yağ seviyesi.
    Ingiliz sitelerinde panda daki dualogic problemlerin,fren lambasını algılaması ile ilgili problemden kaynaklı olarak devre dışı olabileceğini ifade ediyorlar.

    Dualogic problemi konusunda ne yapmalıyım.Bu şekilde aracı satıp başkasının canınıda yakmak istemiyorum
    Lütfen tavsiye

    Fren müşrü diye birşey var. Onu kontrol ettirebiliyorsanız ilk önce ona ve yağ seviyesine baktırın değim. 2 ay kadar süre geçmiş ama ilk aklıma gelen bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    Bu tip şanzımanlar baskı-balata sistemi bulunmaktadır. Yani klasik düz şanzıman... Sadece bir robotik kol ve kontrol ünitesi sayesinde vites değişimleri ve kavrama olayı otomatik olarak sistem tarafından yapılır.
    Özellikle yoğun trafikte bu tip aşırı ısınma uyarısı vermesi doğaldır. Dediğiniz gibi biraz bekleyince kendiliğinden düzelir.

    Bu sistemlerde baskı-balata bitmesine yakın, 1. ve R. viteslerde ilk kalkışlarda bir silkeleme olayı başlar.(Bu araç 1-2km gittikten sonra düzelir ancak her ilk çalıştırmada yapar, 1-2km geçtikten sonra düzelmesinin sebebi; sistemin kendini kalibre ederek kavrama olayını sarsıntısız şekle getirmesidir. Ancak bu sarsıntılar başladığında servisi ziyaret ederek debriyaj tk. değiştirmeniz gerekmektedir. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bir gün ansızın yolda kalırsınız)

    Çokfaydalıbir cevap olmuş. Ben de fluence edc aracımda dik bir yokuştan geri geri çıkmaya çalışırken bu silkeleme olayı oldu ve ağır bir balata kokusu geldi ve tam dediğiniz gibi bir süre sonra düzeldi. Aradan iki saat geçtii ve sıkı trafikve hafif rampada tekrar aynı uyarıyı aldım. Sanırım baskı balata değişim zamanı gelmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antijen


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    Bu tip şanzımanlar baskı-balata sistemi bulunmaktadır. Yani klasik düz şanzıman... Sadece bir robotik kol ve kontrol ünitesi sayesinde vites değişimleri ve kavrama olayı otomatik olarak sistem tarafından yapılır.
    Özellikle yoğun trafikte bu tip aşırı ısınma uyarısı vermesi doğaldır. Dediğiniz gibi biraz bekleyince kendiliğinden düzelir.

    Bu sistemlerde baskı-balata bitmesine yakın, 1. ve R. viteslerde ilk kalkışlarda bir silkeleme olayı başlar.(Bu araç 1-2km gittikten sonra düzelir ancak her ilk çalıştırmada yapar, 1-2km geçtikten sonra düzelmesinin sebebi; sistemin kendini kalibre ederek kavrama olayını sarsıntısız şekle getirmesidir. Ancak bu sarsıntılar başladığında servisi ziyaret ederek debriyaj tk. değiştirmeniz gerekmektedir. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bir gün ansızın yolda kalırsınız)

    Çokfaydalıbir cevap olmuş. Ben de fluence edc aracımda dik bir yokuştan geri geri çıkmaya çalışırken bu silkeleme olayı oldu ve ağır bir balata kokusu geldi ve tam dediğiniz gibi bir süre sonra düzeldi. Aradan iki saat geçtii ve sıkı trafikve hafif rampada tekrar aynı uyarıyı aldım. Sanırım baskı balata değişim zamanı gelmiş.

    baskı balata değiştirirseniz bizimle paylaşırmısınız hocam?
    Bende bir edc kullanıcısı olarak konuyu merak ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antijen


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    Bu tip şanzımanlar baskı-balata sistemi bulunmaktadır. Yani klasik düz şanzıman... Sadece bir robotik kol ve kontrol ünitesi sayesinde vites değişimleri ve kavrama olayı otomatik olarak sistem tarafından yapılır.
    Özellikle yoğun trafikte bu tip aşırı ısınma uyarısı vermesi doğaldır. Dediğiniz gibi biraz bekleyince kendiliğinden düzelir.

    Bu sistemlerde baskı-balata bitmesine yakın, 1. ve R. viteslerde ilk kalkışlarda bir silkeleme olayı başlar.(Bu araç 1-2km gittikten sonra düzelir ancak her ilk çalıştırmada yapar, 1-2km geçtikten sonra düzelmesinin sebebi; sistemin kendini kalibre ederek kavrama olayını sarsıntısız şekle getirmesidir. Ancak bu sarsıntılar başladığında servisi ziyaret ederek debriyaj tk. değiştirmeniz gerekmektedir. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bir gün ansızın yolda kalırsınız)

    Çokfaydalıbir cevap olmuş. Ben de fluence edc aracımda dik bir yokuştan geri geri çıkmaya çalışırken bu silkeleme olayı oldu ve ağır bir balata kokusu geldi ve tam dediğiniz gibi bir süre sonra düzeldi. Aradan iki saat geçtii ve sıkı trafikve hafif rampada tekrar aynı uyarıyı aldım. Sanırım baskı balata değişim zamanı gelmiş.

    EDC biraz daha komplike ama mantık aynı, tek sıkıntı çift kavrama olması. Yani değişimde x2 fatura modu olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antijen


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    Bu tip şanzımanlar baskı-balata sistemi bulunmaktadır. Yani klasik düz şanzıman... Sadece bir robotik kol ve kontrol ünitesi sayesinde vites değişimleri ve kavrama olayı otomatik olarak sistem tarafından yapılır.
    Özellikle yoğun trafikte bu tip aşırı ısınma uyarısı vermesi doğaldır. Dediğiniz gibi biraz bekleyince kendiliğinden düzelir.

    Bu sistemlerde baskı-balata bitmesine yakın, 1. ve R. viteslerde ilk kalkışlarda bir silkeleme olayı başlar.(Bu araç 1-2km gittikten sonra düzelir ancak her ilk çalıştırmada yapar, 1-2km geçtikten sonra düzelmesinin sebebi; sistemin kendini kalibre ederek kavrama olayını sarsıntısız şekle getirmesidir. Ancak bu sarsıntılar başladığında servisi ziyaret ederek debriyaj tk. değiştirmeniz gerekmektedir. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bir gün ansızın yolda kalırsınız)

    Çokfaydalıbir cevap olmuş. Ben de fluence edc aracımda dik bir yokuştan geri geri çıkmaya çalışırken bu silkeleme olayı oldu ve ağır bir balata kokusu geldi ve tam dediğiniz gibi bir süre sonra düzeldi. Aradan iki saat geçtii ve sıkı trafikve hafif rampada tekrar aynı uyarıyı aldım. Sanırım baskı balata değişim zamanı gelmiş.

    geçmiş olsun;

    2016 kasım ayında edc baskı balata işçilik dahil 7bin küsür tl idi.

    ona göre hazırlıklı gidin.

    insan rakamı duyunca biraz sersemliyor.

    hayırlı günler.




  • çift kavrama kadar boş beleş bir şey yok ya, yap adam gibi tam otomatik 0.5 ms yavaş değiştiriversin.
  • Kergit kullanıcısına yanıt
    O günden sonra sorun çıkmadı çok şükür. Yalnız dikrampalarda direk manuelealıyorum ve gerekirse 1. viteste çıkıyorum tüm rampayı. Olabildiğince dur kalk yapmamaya çalışıyorum yokuşlarda. Ayrıca geri geri dik yokuşları çıkmamaya çalışıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: antijen


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    Bu tip şanzımanlar baskı-balata sistemi bulunmaktadır. Yani klasik düz şanzıman... Sadece bir robotik kol ve kontrol ünitesi sayesinde vites değişimleri ve kavrama olayı otomatik olarak sistem tarafından yapılır.
    Özellikle yoğun trafikte bu tip aşırı ısınma uyarısı vermesi doğaldır. Dediğiniz gibi biraz bekleyince kendiliğinden düzelir.

    Bu sistemlerde baskı-balata bitmesine yakın, 1. ve R. viteslerde ilk kalkışlarda bir silkeleme olayı başlar.(Bu araç 1-2km gittikten sonra düzelir ancak her ilk çalıştırmada yapar, 1-2km geçtikten sonra düzelmesinin sebebi; sistemin kendini kalibre ederek kavrama olayını sarsıntısız şekle getirmesidir. Ancak bu sarsıntılar başladığında servisi ziyaret ederek debriyaj tk. değiştirmeniz gerekmektedir. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bir gün ansızın yolda kalırsınız)

    Çokfaydalıbir cevap olmuş. Ben de fluence edc aracımda dik bir yokuştan geri geri çıkmaya çalışırken bu silkeleme olayı oldu ve ağır bir balata kokusu geldi ve tam dediğiniz gibi bir süre sonra düzeldi. Aradan iki saat geçtii ve sıkı trafikve hafif rampada tekrar aynı uyarıyı aldım. Sanırım baskı balata değişim zamanı gelmiş.

    geçmiş olsun;

    2016 kasım ayında edc baskı balata işçilik dahil 7bin küsür tl idi.

    ona göre hazırlıklı gidin.

    insan rakamı duyunca biraz sersemliyor.

    hayırlı günler.

    Hocam senden duyduktan sonra çok tecrübeli bir edc ustasına sordum.
    normal kullanımda 200 binden önce yemez baskı balata dedi.
    Senin ki biraz hor kullanılmış olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: antijen


    quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    Bu tip şanzımanlar baskı-balata sistemi bulunmaktadır. Yani klasik düz şanzıman... Sadece bir robotik kol ve kontrol ünitesi sayesinde vites değişimleri ve kavrama olayı otomatik olarak sistem tarafından yapılır.
    Özellikle yoğun trafikte bu tip aşırı ısınma uyarısı vermesi doğaldır. Dediğiniz gibi biraz bekleyince kendiliğinden düzelir.

    Bu sistemlerde baskı-balata bitmesine yakın, 1. ve R. viteslerde ilk kalkışlarda bir silkeleme olayı başlar.(Bu araç 1-2km gittikten sonra düzelir ancak her ilk çalıştırmada yapar, 1-2km geçtikten sonra düzelmesinin sebebi; sistemin kendini kalibre ederek kavrama olayını sarsıntısız şekle getirmesidir. Ancak bu sarsıntılar başladığında servisi ziyaret ederek debriyaj tk. değiştirmeniz gerekmektedir. Bu şekilde kullanmaya devam ederseniz bir gün ansızın yolda kalırsınız)

    Çokfaydalıbir cevap olmuş. Ben de fluence edc aracımda dik bir yokuştan geri geri çıkmaya çalışırken bu silkeleme olayı oldu ve ağır bir balata kokusu geldi ve tam dediğiniz gibi bir süre sonra düzeldi. Aradan iki saat geçtii ve sıkı trafikve hafif rampada tekrar aynı uyarıyı aldım. Sanırım baskı balata değişim zamanı gelmiş.

    geçmiş olsun;

    2016 kasım ayında edc baskı balata işçilik dahil 7bin küsür tl idi.

    ona göre hazırlıklı gidin.

    insan rakamı duyunca biraz sersemliyor.

    hayırlı günler.

    Hocam senden duyduktan sonra çok tecrübeli bir edc ustasına sordum.
    normal kullanımda 200 binden önce yemez baskı balata dedi.
    Senin ki biraz hor kullanılmış olabilir mi?

    Ben 65 binde aldim. Eski sahibi hor kullanmissa bilemem. Ben gayet itinali kullanmistim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.