Şimdi Ara

V kayışı(Alternatör Kayışı) Neden kendiliğinden atar?Nolur yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
29.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım 2005 model peugeot 206, dün 500 km kadar yol gittim sabah tekrar araba lazım oldu yaklasık 20 metre kadar gittim direksiyon cok ağırlasmıstı,sonra sokağı dönüp arabayı ilk parkettiğim yere geldim orada arabanın alternatör kayışını(V kayışı) gördüm,herhangi bir yıpranma,zedelenme yada yumusama yoktu.Şimdi size sormak istediğim şey arkadaşlarım bu kayış neden kendi kendine atar,bilye flan dağıtmış olabilirmi,sokağı dönmekle hata yapmıs oldum mu arabada cok sorun cıkarmı cevaplarınız için çok teşekkür ederim...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    V Kayışı Neden Kendiliğinden Atar?

    V kayışı, aracınızın motoru ile alternatör, klima kompresörü ve hidrolik direksiyon pompası gibi aksesuarlar arasında güç aktaran bir kayıştır. Kendiliğinden atması, aracınızın düzgün çalışmasını engelleyen yaygın bir sorundur.

    V kayışının atmasının birkaç nedeni olabilir:

    • Kayışın Hasar Görmesi: Kayış aşırı gerginse, gevşekse veya yıpranmışsa kopabilir veya atabilir.
    • Kasnakların Hizalanmaması: Kasnakların düzgün hizalanmaması, kayışın kaymasına ve atmasına neden olabilir.
    • Gergi Sistemi Sorunları: Gergi sistemi, kayışı doğru gerginlikte tutmak için tasarlanmıştır. Gergi sistemindeki arızalar, kayışın atmasına neden olabilir.
    • Diğer Aksesuar Sorunları: Klima kompresörü veya hidrolik direksiyon pompası gibi diğer aksesuarlardaki sorunlar, kayışın atmasına neden olan titreşimlere yol açabilir.

    V Kayışı Sürekli Atıyorsa Ne Yapmalısın?

    V kayışının sürekli atmasıyla karşılaşıyorsan, sorunu gidermek için aşağıdaki adımları izlemelisin:

    • Kayışı Kontrol Et: Kayışı hasar veya aşınma açısından kontrol et. Hasarlıysa değiştirmelisin.
    • Kasnakları Hizala: Kasnakların hizalı olduğundan emin ol. Gerekirse, kasnakları kendin hizalayabilir veya bir tamirciye götürebilirsin.
    • Gergi Sistemini İncele: Gergi sistemini herhangi bir arıza açısından incele. Gergi yayı veya gergi makarası hasarlıysa, değiştirmelisin.
    • Diğer Aksesuarları Kontrol Et: Klima kompresörü veya hidrolik direksiyon pompası gibi diğer aksesuarları herhangi bir sorun açısından kontrol et. Sorunlu parçaları tespit edersen, onarılmaları veya değiştirilmeleri gerekebilir.

    V kayışı atmasıyla ilgili sorunları kendin çözemiyorsan, güvenilir bir tamirciye başvurmalısın. V kayışı yerinden çıktıysa, peugeot 206 v kayışı nasıl takılır gibi aramalar yaparak talimatlar bulabilir veya bir tamirciye aracını götürebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kayışta sorun yoksa bilyalarındandır. Bilya aşırı dağılmışsa atmıştır. Gerçi bu raddeye gelene kadar size bunu hissettirmesi gerekirdi ya neyse. Aracı çalıştırmayın, çektirin, bilyalar tipine göre 20-60 lira arası, kayış 20-30 lira. Pahalı bir masraf değil. Fakat bu halde çalıştırırsanız sıkıntı çıkar, masraf büyür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Kayışta sorun yoksa bilyalarındandır. Bilya aşırı dağılmışsa atmıştır. Gerçi bu raddeye gelene kadar size bunu hissettirmesi gerekirdi ya neyse. Aracı çalıştırmayın, çektirin, bilyalar tipine göre 20-60 lira arası, kayış 20-30 lira. Pahalı bir masraf değil. Fakat bu halde çalıştırırsanız sıkıntı çıkar, masraf büyür.

    bitane dişsiz bilye elımde kaldı hocam bugun atmıs nedense dondureyım dedım baktım ele gelıyor cektım cıktı sanırım gergi rulmanı denıyor bı sekılde o dagıldı gerılmeyen kayısta bunun ıcın attı şimdilik calıstırmıyorum hocam yarın erkenden usta gelıp bakacak ınsallah cok tesekkur ederım yorumunuz için
  • Bilya elle geliyorsa dağılmıştır evet :) Gergi bilyası da olabilir diğer bilyalar da olabilir. 3-4 tane var toplamda. Neyse geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Bilya elle geliyorsa dağılmıştır evet :) Gergi bilyası da olabilir diğer bilyalar da olabilir. 3-4 tane var toplamda. Neyse geçmiş olsun.

    hocam tesekkur ederım bırde usta arabayı baglayıp zıncırle cekerız flan dedı ne yapayım calısması gerekecek arabanın rıske atayımmı sanayıye kadar?
  • Bornova17 kullanıcısına yanıt
    Çekme halatıyla çekecek heralde, motor çalışmayacağından herhangi bir risk yok motara. Ancak şimdiki araçların ne freni ne direksiyonu doğru düzgün çalışır motor çalışmazken. Çok güvenli bir yöntem değil. Çekici gelse daha iyi. Ya da usta yerinde büyük bir krikoyla kaldırıp da halledebilir. Sağ tekeri ve çamurluk davlumbazını söküp oradan halledebilmesi lazım araç çok değişik değilse. Orada yapacağı bilya kayış değişimi de 15 dakikalık iş eğer ki motorda bir hasar yaratmamışsa ki zannetmiyorum. Kafanıza takmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Çekme halatıyla çekecek heralde, motor çalışmayacağından herhangi bir risk yok motara. Ancak şimdiki araçların ne freni ne direksiyonu doğru düzgün çalışır motor çalışmazken. Çok güvenli bir yöntem değil. Çekici gelse daha iyi. Ya da usta yerinde büyük bir krikoyla kaldırıp da halledebilir. Sağ tekeri ve çamurluk davlumbazını söküp oradan halledebilmesi lazım araç çok değişik değilse. Orada yapacağı bilya kayış değişimi de 15 dakikalık iş eğer ki motorda bir hasar yaratmamışsa ki zannetmiyorum. Kafanıza takmayın.

    çok sağolun yarın sonucları buraya yazacagım :)
  • arkadaşlar altarnatör bilyesi zamanla dağılmış,kendini atmış bu yüzden kayışta kendini atmış,sabah usta geldi arabayı çalıştırdık normal bi şekilde sanayiye kadar götürdük,40 tl parça değişti(Altarnatör sabit bilye)50 tl de işçilik verdim olayı hallettim,bu arada sileceklerinizide kontrol edin arkadaşlar yeni silecek aldım camlar gıcır gıcır oldu,15 tl vermeyeceğim diye kendinize eziyet etmeyin gerek sürüş kalitesi gerek can güvenliğiniz için silecek çok önemli iyi forumlar
  • Bornova17 kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, şansınıza ucuza halletmişsiniz sorununuzu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Geçmiş olsun, şansınıza ucuza halletmişsiniz sorununuzu.

    teşekkür ederım hocam :)
  • Arkadaskar hundai accent 1.3 admire arabamda kilima kayisi yok klima gazi hala duruyor sorun klima komprasorundemidir acaba arzalimi yoksa kayisdanmidir sordugumda komprasor sikismis diye cevap aliyorm kayis taksam calisirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.