Şimdi Ara

Akü Neden Sürekli Oksitlenir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
25.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabamdaki akü süreli oksitlenme yapıyor gres yağı sürüldüğü halde yine oksitleniyor fakat sürekli (-) kutbunda oksitlenme var diğerinde hiç olmadı yeni akü aldım aynı şey oluyor usta kutup başını kazıyarak yeni bakırını bulup taktı yine oksitleniyor neden olabilir yorumlarınızı bekliyorum tşkler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Akü Kutup Başları Neden Oksitlenir?

    Akü kutup başlarının oksitlenmesi yaygın bir sorundur ve aracınızın performansını olumsuz etkileyebilir. Oksidasyon, akü terminallerinde ve kutup başlarında oluşan bir kimyasal reaksiyondur ve?????????????

    • Elektrolit Sızıntısı: Akünün içindeki elektrolit, terminallerden sızarsa oksidasyona neden olarak beyaz veya mavi-yeşil bir kaplama oluşturur.
    • Kutup Başları Arasında Zayıf Bağlantı: Gevşek veya kirli kutup başları, terminaller arasında yeterli temasın olmamasına neden olarak oksidasyon oluşturabilir.
    • Nem ve Kirlilik: Nem, tuz ve diğer kirleticiler akü kutup başlarına temas ettiğinde oksidasyon oluşturabilir.
    • Aşırı Akım: Aşırı akım akışı, akü terminallerinde ısı oluşturarak oksidasyonu hızlandırabilir.

    Akü Oksitlenmesinin Zararları

    • Başlatma Sorunları: Oksitli akü kutup başları, motorun çalışmasını zorlaştırarak başlatma sorunlarına neden olabilir.
    • Güç Kaybı: Oksidasyon, aküden motora giden elektrik akımını azaltabilir ve güç kaybına neden olabilir.
    • Akünün Bozulması: Şiddetli oksidasyon, akü terminallerine kalıcı olarak zarar verebilir ve akünün bozulmasına neden olabilir.

    Önleme ve Bakım

    • Akü kutup başlarını düzenli olarak kontrol edin ve gevşek veya kirli olanları sıkın veya temizleyin.
    • Terminalleri vazelin veya özel akü koruma spreyleri ile kaplayın.
    • Akü çevresini nem ve kirlilikten koruyun.
    • Aşırı akım çekmeyin ve akünüzü uygun şekilde şarj edin.
    • Akü kutup başlarında oksidasyon belirtileri fark ederseniz, derhal temizleyin ve bağlantıları kontrol edin.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benim akümde de artı (+) kutunda beyaz lekeler oluşuyor. Köpüğümsü. Bu olay neyden kaynaklanır?
  • Tamamen kimyasal bir tepkime olayı oksitlenme, Akünün kutupbaşı malzemesi havadaki O2 ile tepkimeye girerek oksitleniyor. Bunun önüne geçebilmek için oksitli tabaka kaynar suyla yada sodalı (içilmeyen soda) suyla temizlenir kutup başına vazelin yağ (doğal olduğu için benim tavsiye sebebim) ya da gres yağı sürülerek hava ile teması önlenir. Bu şekilde oksitlenmeye önleyebilirsiniz

    yakamozcuk arkadaşın sorusuna cevap;
    Sürülen gresyağı yüzeyde durmuyor anlamına geliyor.
    Birde vazelin yağı deneyin sonucu bize bildirirseniz memnun kalırız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 55dogan58 -- 19 Ekim 2007; 23:03:07 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 55dogan58

    Tamamen kimyasal bir tepkime olayı oksitlenme, Akünün kutupbaşı malzemesi havadaki O2 ile tepkimeye girerek oksitleniyor. Bunun önüne geçebilmek için oksitli tabaka kaynar suyla yada sodalı (içilmeyen soda) suyla temizlenir kutup başına vazelin yağ (doğal olduğu için benim tavsiye sebebim) ya da gres yağı sürülerek hava ile teması önlenir. Bu şekilde oksitlenmeye önleyebilirsiniz

    yakamozcuk arkadaşın sorusuna cevap;
    Sürülen gresyağı yüzeyde durmuyor anlamına geliyor.
    Birde vazelin yağı deneyin sonucu bize bildirirseniz memnun kalırız



    Deniycem arkadaşım bana bir ustada kolanın içinde bir madde varmış adını tam olarak hatırlamıyorum ama "G" işle başlıyor kolayı iyice yedirirsen başalrına dedi bi daha oksitlenme olmaz dedi doğrumu acaba deneyeniniz varmı




  • akü başı temizliği için sprey kimyasal temizliyiciler vardır bunları tavsiye ederim.Oksitlenme olması normaldir bu akünün iç direncinden kaynaklanır kutup başlarından biri sökülünce durum değişecektir.Uzubn süre yatan araçlarda bu yapılması faydalıdır.Ancak yeni nesil araçlarda bu yapılınca birçok başka sakınca çıkmakta ve elektronik hafıza kayıpları ve başka etmenler olabilmektedir.
  • evet buldm , 10 ytl lik aşagıdaki ürün işinizi görecektir.Bir motor şarj cihazı alırsanız full kiti tamamlamış olursunuz

    http://www.plutonenerji.com/5064/11801.html

    http://www.plutonenerji.com/5064/28701.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Ekim 2007; 10:37:45 >
  • başka ne işime yarıycak bu vezir kardeşim ilgilendiğin için saol
  • akü bomesi ölçümü akünün gözlerinin içindeki asit oranını ölçer yani bir nevi kimyasal olarak her gözün şarj oranını görebilirsin.Bu bome ile tüm akülerin asit oranını ölçebilirsin .Kullanımı çok kolaydır akünün gözüne batırılarak bu ürünün tepesindeki lastiği sıkıp içine asidi çekersin.İçindeki indikatör yüzmeye başlar ,üstündeki değerlerden kaç volt veya doluluk oranını görebilirsin.Buna göre akünün komple öldüğünümü yoksa şarj mı istediğine karar verirs,n.Linkle eklediğim şarj cihazıyla ise gerekiyorsa şarj yapar yolda kalmazsın.
    Sadece akünün dolulyuk oranını merak ediyorsan 10 ytl değerindeki akü bomesi ölçüm cihazını bulundurmakta yarar var .Bir kere alır yıllarca hatta belki 20-30 yıl her akünün gözlerinin ölçümününde kullanabilirsin.
    quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozcuk

    başka ne işime yarıycak bu vezir kardeşim ilgilendiğin için saol




  • yakamozcuk kullanıcısına yanıt
    Doğru demiş. Bahsettiğin madde glikoz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.