Şimdi Ara

bazen geri vitese geçememe

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
37.986
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bazen geri vitese ilk seferde geçiş olmuyor ancak devriyajı 1-2 defa pompaladıkdan sonra geçiş sorunsuzca gerçekleşiyor

    aracım 93 mazda 323 lpgli

    sorun ne olabilir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanız Geri Vitese Zor Geçiyorsa Ne Yapmalısınız?

    Arabanız geri vitese zor geçiyorsa, bu can sıkıcı ve hatta tehlikeli olabilir. İşte bu sorunu çözmenize yardımcı olacak bazı ipuçları:

    • Debriyaja Tamamen Basın: Geri vitese geçmeden önce debriyaja tamamen bastığınızdan emin olun. Bu, dişlilerin doğru şekilde hizalanmasına yardımcı olacaktır.
    • Geri Vites Kilit Sistemini Kontrol Edin: Bazı araçlarda, geri vitese geçmeden önce yukarı veya aşağı çekmeniz gereken bir geri vites kilit sistemi vardır. Bu sistemin düzgün çalıştığından emin olun.
    • Vites Topuzunu Hızlı Bir Şekilde Geri Çekin: Vites topuzunu geri vitese doğru hızlıca çekmeyi deneyin. Bu, dişlilerin yerine oturmasına yardımcı olabilir.
    • Kısa Mesafeli Hareketler Yapın: Aracı geri vitese geçirmekte zorlanıyorsanız, önce kısa mesafeli hareketler yapmayı deneyin. Bu, dişlilerin ısınmasına ve daha kolay çalışmasına yardımcı olacaktır.
    • Debriyajı Ayarlatın: Debriyajınız düzgün ayarlanmamışsa, geri vitese geçerken sorun yaşayabilirsiniz. Debriyajınızın profesyonel bir tamirci tarafından kontrol edilmesini ve gerekirse ayarlanmasını sağlayın.
    • Dişli Yağını Kontrol Edin: Düşük veya kirli dişli yağı da geri vitese geçme sorunlarına neden olabilir. Dişli yağının seviyesini kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Dişli Çatallarını Kontrol Edin: Geri vitese geçmeyi zorlaştıran aşınmış veya hasarlı dişli çatalları olabilir. Bu parçaların bir tamirci tarafından kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi gerekebilir.

    Bu ipuçlarını uygulayarak, aracınızın geri vitese zor geçme sorununu çözebilirsiniz. Sorun devam ediyorsa, profesyonel bir tamirciye başvurun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • debriyaj teli eski esnekliğini kaybetmiş olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babazulaua

    debriyaj teli eski esnekliğini kaybetmiş olabilir
    bir de şunu dene, önce bire tak ardından geri vitese takmayı dene.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerim026

    bir de şunu dene, önce bire tak ardından geri vitese takmayı dene.

    Alıntıları Göster
    öyle durumlarda cift debriyaj tapıcaksın arkadaşım.vites geri takılıyken ayağını debrijaydan kaldırmadam 2 defa basıcaksın o zaman yerine gecer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerim026

    bir de şunu dene, önce bire tak ardından geri vitese takmayı dene.

    Alıntıları Göster
    astra lardada var o kitapçıktada yazıyor eskı yenıyle alakası yok geçmiyorsa debrıyabırak tekrar bas dıyor sonra geçiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    astra lardada var o kitapçıktada yazıyor eskı yenıyle alakası yok geçmiyorsa debrıyabırak tekrar bas dıyor sonra geçiyor.

    Alıntıları Göster
    bütün araçlarda olan bir olay, hatta "geri vitese geçmediğinde" ne yapmak gerekir diye ehliyet sınavlarında soru bile çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    bütün araçlarda olan bir olay, hatta "geri vitese geçmediğinde" ne yapmak gerekir diye ehliyet sınavlarında soru bile çıkar.

    Alıntıları Göster
    o zaman sorun yok diyorsunuz

    teşekkürler cevaplar için

    araçlar konusunda müthiş bilgisizim yeni yeni öğreniyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özgür deniz

    o zaman sorun yok diyorsunuz

    teşekkürler cevaplar için

    araçlar konusunda müthiş bilgisizim yeni yeni öğreniyorum

    Alıntıları Göster
    tabiki sorun yok klasiktir o her aracta olur hemen boşa alcaksın tekrar atcaksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selim82

    tabiki sorun yok klasiktir o her aracta olur hemen boşa alcaksın tekrar atcaksın

    Alıntıları Göster
    Bunun nedeni ise, 1-2-3-4-5 vitesler ileri doğru dönük rahat geçişi mümkün olan dişlilerdir ama geri vites dişlisi ise düzdür bu yüzden geriye takarken bazen iki diş üst üste gelir geçmeme yapar bu duurmda debrijayı bırakıp ktarar basarsanız mtulaka geçecektir.

    yani ileri vitesin dişlileri //// böyle ise geri vitesin dişlisi böyle |||

    yani bunun buna benzer bi açıklması vardı çok iyi teknik bilgim olmadığından derin olarak açıklıyamadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Bunun nedeni ise, 1-2-3-4-5 vitesler ileri doğru dönük rahat geçişi mümkün olan dişlilerdir ama geri vites dişlisi ise düzdür bu yüzden geriye takarken bazen iki diş üst üste gelir geçmeme yapar bu duurmda debrijayı bırakıp ktarar basarsanız mtulaka geçecektir.

    yani ileri vitesin dişlileri //// böyle ise geri vitesin dişlisi böyle |||

    yani bunun buna benzer bi açıklması vardı çok iyi teknik bilgim olmadığından derin olarak açıklıyamadım

    Alıntıları Göster
    bende 1999 mazda 323 gt sedan 1,8 var. aynı şey bende de var.
    ben önce 1 e atıp sonra geri vitese aldığımda kolay geçiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mm.mustafa

    bende 1999 mazda 323 gt sedan 1,8 var. aynı şey bende de var.
    ben önce 1 e atıp sonra geri vitese aldığımda kolay geçiyor.

    Alıntıları Göster
    babanın kartalda debriyajı pompalamanın bile işe yaramadığı oluyo 5'e takıp sonra geriye alıyoruz.Benim arabanında girmediği oluyo debriyajı bırakıp tekrar basınca sorun kalmıyo çoğu araç böyle kafanıza takmaya gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞAhin

    babanın kartalda debriyajı pompalamanın bile işe yaramadığı oluyo 5'e takıp sonra geriye alıyoruz.Benim arabanında girmediği oluyo debriyajı bırakıp tekrar basınca sorun kalmıyo çoğu araç böyle kafanıza takmaya gerek yok.

    Alıntıları Göster
    benim aracta ise iyice yavaşlayınca 1. vitese alamıyorum , durduktan sonra çok rahat 1. e geçiyor

    bu normalmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanelimon

    benim aracta ise iyice yavaşlayınca 1. vitese alamıyorum , durduktan sonra çok rahat 1. e geçiyor

    bu normalmi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nanelimon

    benim aracta ise iyice yavaşlayınca 1. vitese alamıyorum , durduktan sonra çok rahat 1. e geçiyor

    bu normalmi

    Normalde çoğu araç hareket halindeyken 1. vitese zor geçer ama hızınızı iyice yavaşlattığınızda geçmesi gerekir.Sizin aracınızın dişlilerinde,vites kutusunda bir problem olabilir bence servise götürmenizde yarar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanelimon

    benim aracta ise iyice yavaşlayınca 1. vitese alamıyorum , durduktan sonra çok rahat 1. e geçiyor

    bu normalmi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nanelimon

    benim aracta ise iyice yavaşlayınca 1. vitese alamıyorum , durduktan sonra çok rahat 1. e geçiyor

    bu normalmi


    bu cok normal bişi servise falan gerek yok ...
    buyuk ihtimalle arabanız yeni.ve dişliler yanlış bişi olmasın die sizin ve arabanın guvenliği için 1e takmakda zorluk cıkarıo
    ve 1.fites sadece kalkış için kullanılır geri kalan zmanlarda 2 kullanılır haa illede 1e takcam diosan biraz kanıttır gecer...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gsray4ever

    quote:

    Orjinalden alıntı: nanelimon

    benim aracta ise iyice yavaşlayınca 1. vitese alamıyorum , durduktan sonra çok rahat 1. e geçiyor

    bu normalmi


    bu cok normal bişi servise falan gerek yok ...
    buyuk ihtimalle arabanız yeni.ve dişliler yanlış bişi olmasın die sizin ve arabanın guvenliği için 1e takmakda zorluk cıkarıo
    ve 1.fites sadece kalkış için kullanılır geri kalan zmanlarda 2 kullanılır haa illede 1e takcam diosan biraz kanıttır gecer...

    Alıntıları Göster
    arabam yeni değil 97 model mazda lantis ve 116.000 km de

    zorlayınca geçiyor ama bu zararlı olmazmı

    ayrıca 2 , 3 veya 4. vitese atıp gaza yüklenince plastik yanığı gibi koku geliyor , bu neden acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanelimon

    arabam yeni değil 97 model mazda lantis ve 116.000 km de

    zorlayınca geçiyor ama bu zararlı olmazmı

    ayrıca 2 , 3 veya 4. vitese atıp gaza yüklenince plastik yanığı gibi koku geliyor , bu neden acaba

    Alıntıları Göster
    benim arabada da her zaman sorunsuzca geri vitese geçer ama bir türlü adamakıllı 1. vitese geçmez, çoğu renaultlar gibi. 2000 civarı üretimler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanelimon

    arabam yeni değil 97 model mazda lantis ve 116.000 km de

    zorlayınca geçiyor ama bu zararlı olmazmı

    ayrıca 2 , 3 veya 4. vitese atıp gaza yüklenince plastik yanığı gibi koku geliyor , bu neden acaba

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nanelimon

    arabam yeni değil 97 model mazda lantis ve 116.000 km de

    zorlayınca geçiyor ama bu zararlı olmazmı

    ayrıca 2 , 3 veya 4. vitese atıp gaza yüklenince plastik yanığı gibi koku geliyor , bu neden acaba


    hatta o koku gelmeden once fites değiştirirken "caytt" die bi seste gelir pati sesi gibi ama o ses pati diil sanzımandan gelen bi sestir halk arasında debriyaj sıyırması olarak bilinen bi olay ve hiç ii bişi diil yapmamanı tavsiye ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gsray4ever

    quote:

    Orjinalden alıntı: nanelimon

    arabam yeni değil 97 model mazda lantis ve 116.000 km de

    zorlayınca geçiyor ama bu zararlı olmazmı

    ayrıca 2 , 3 veya 4. vitese atıp gaza yüklenince plastik yanığı gibi koku geliyor , bu neden acaba


    hatta o koku gelmeden once fites değiştirirken "caytt" die bi seste gelir pati sesi gibi ama o ses pati diil sanzımandan gelen bi sestir halk arasında debriyaj sıyırması olarak bilinen bi olay ve hiç ii bişi diil yapmamanı tavsiye ederim

    Alıntıları Göster
    benim megandada ara sıra oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    benim megandada ara sıra oluyor

    Alıntıları Göster
    Debriyaj tazelemkte fayda var[:'(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    Debriyaj tazelemkte fayda var[:'(

    Alıntıları Göster
    geri vites nasıl çalışır önce bunu anlamak için bir animasyon veriyorum .Vitesi geri ye ve bire taktığınızda hangi parçaların yer değpilştirdiğine bakınız.Burada dog gear denilen dişli satesinde geri vitese geçmektedir.

    http://auto.howstuffworks.com/transmission3.htm




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.