Şimdi Ara

Tiptronic Steptronic Bilgilendirme : Mutlaka Okuyunuz.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
14.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj




  • Öncelikle Selamlar ;

    Bu Yazı Copy Paste değildir , kendi yazımdır öncelikle bunu belirteyim. Aslında birçok kişi , birçok yazar birçok eleştirmen , birçok dergi vesaire aynı hatayı yapıyor.Asıl adı farklı olan bir şanzumana marka ismi ile hitap ediyor. Tıpkı bizimde yaptığımız gibi örnek vermek gerekirse birçoğumuz mendile selpak deriz.. Yanılıyormuyum ? Olayda aslında buna benzer... Aslı Yarı Otomatik Şanzuman dır.Bahsettikleri vitesin. Tiptronic Volkswagen (Audi vs.) Grubunun markasıdır. Steptronic ise örneğin Bmw nin markasıdır. Aynı şekilde Farklı şanzuman türledi de buna örnektir : DSG Volkswagen Grubunun SMG Bmw Grubunun şanzuman sistemidir.

    Buna Göre Başlıca Markaları Sıralarsak :
    Aklıma geldiği gibi yazıyorum yanlış anlaşılma olmasın.

  • Tiptronic = Volkswagen Grubu ( VW , Audi , Seat , Skoda , Porsche . ) Grubunun Markasıdır.
  • Steptronic = BMW nin Şanzuman Sistemidir.
  • Multitronic = Audi nin ayrı bir şanzuman sistemidir. ( Direksiyondan Vitesli )
  • Easytronic = GM Grubunun şanzuman sistemidir.
  • Geartronic = Volvo nun şanzuman sistemidir.
  • DSG = Volkswagen grubunun ayrı bir şanzumanıdır.

  • SMG 1 = Bmw Grubunun ilk çıkartmış olduğu smg şanzumanıdır. ( Direksiyondan Vites.)
  • SMG 2 = F1 Teknolojisi , 3 ayrı sürüş modu , 6 ileri vitesli şanzuman teknolojisidirç
  • SMG 3 = Son Teknoloji şanzumanıdır.

  • 7G Tronic = Mercedesin 7. şanzuman sistemidir.

    Umarım sizi sıkmamışımdır. Bu bilgilendirmeyi yapmak istedim hem yanlışlarımızın düzelmesi adına hemde doğrusunu bilmek adına unutmayınız ki bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. Çok felsefik oldu ama idare edin. Okuyup vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. Yorumlar sizden. Unuttuğum bir kutu varmı diye düşündüm ama aklıma gelir ise hemen düzelteceğim. Faydalı olması dileği ile...




  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 21 Mayıs 2007; 23:19:05 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Steptronic Şanzıman Hakkında Kapsamlı Bilgiler

    Steptronic şanzıman, BMW tarafından geliştirilen ve hem otomatik hem de manuel vites değiştirme olanağı sunan bir şanzıman türüdür. Bu şanzıman, araç kullanma deneyimini iyileştirmek ve sürücülere daha fazla kontrol sağlamak için tasarlanmıştır.

    Steptronic Şanzıman Nedir?

    Steptronic şanzıman, tork konvertörü adı verilen bir mekanizma kullanarak motor gücünü tekerleklere aktarır. Bu tork konvertörü, motor devrini ve araç hızını birleştirerek sorunsuz bir sürüş sağlar. Steptronic şanzımanlar, genellikle 6 veya 8 vitesli olarak üretilir ve her bir vites, farklı sürüş koşullarına uyacak şekilde ayarlanmıştır.

    Steptronic Şanzıman Özellikleri

    Steptronic şanzıman, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi özellik sunar:

    • Manuel Vites Değiştirme: Sürücüler, vites değiştirmek için vites kolu üzerindeki "+" ve "-" düğmelerini kullanabilirler.
    • Spor Modu: Bu mod, daha sportif bir sürüş deneyimi için vites değiştirme noktalarını yükseltir.
    • Ekonomik Mod: Bu mod, yakıt tasarrufu sağlamak için vites değiştirme noktalarını düşürür.
    • Adaptif Öğrenme: Steptronic şanzıman, sürücü davranışını öğrenir ve vites değiştirme stratejisini buna göre ayarlar.

    Steptronic Şanzımanın Avantajları

    Steptronic şanzıman, sürücülere bir dizi avantaj sunar:

    • Çok Yönlülük: Hem otomatik hem de manuel vites değiştirme olanağı sağlar.
    • Artan Kontrol: Sürücülere sürüş deneyimleri üzerinde daha fazla kontrol sağlar.
    • Gelişmiş Performans: Spor modu, araçların hızlanmasını ve performansını artırır.
    • Yakıt Tasarrufu: Ekonomik mod, yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olur.

    Steptronic şanzıman, BMW'nin birçok modelinde bulunur ve sürücüler arasında popüler bir özelliktir. Daha fazla kontrol, çok yönlülük ve gelişmiş performans arıyorsanız, Steptronic şanzıman dikkate değer bir seçenektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Paylaşım ve yazı için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@lken

    Paylaşım ve yazı için teşekkürler
    Ben Teşekkür Ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    Ben Teşekkür Ederim.

    Alıntıları Göster
    bilgilendirme için teşekkürler ozdamar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    Ben Teşekkür Ederim.

    Alıntıları Göster
    Paylaşım için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: morbid

    Paylaşım için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    common shift eksik olmuş sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: morbid

    Paylaşım için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Eline sağlık kardeşim. Ama ağız alışkanlıgı işte..

    Markanın ısımleşmesi durumu söz konusu.

    Bir örnekte benden

    Pepsi kristal vs.. = Hepsine Cola diyoruz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Eline sağlık kardeşim. Ama ağız alışkanlıgı işte..

    Markanın ısımleşmesi durumu söz konusu.

    Bir örnekte benden

    Pepsi kristal vs.. = Hepsine Cola diyoruz



    Alıntıları Göster
    Tekrar ben teşekkür ederim. Topiğe girip okuyup ÜŞENMEYİP teşekkür ettiğiniz için. Bilgiyi alıp kaçmadınız en azından




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    Tekrar ben teşekkür ederim. Topiğe girip okuyup ÜŞENMEYİP teşekkür ettiğiniz için. Bilgiyi alıp kaçmadınız en azından

    Alıntıları Göster
    Buradakilerin hepsi de yarı otomatik şanzıman mıdır? Yani şu baskı balata bulunan otomatiklerden?..

    Diğer markaları bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, Tiptronikler yarı otomatik değil. Yani baskı balata yerine tork konvertörü var. Bildiğin otomatik şanzıman ama manuel kullanıma da imkan veriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Buradakilerin hepsi de yarı otomatik şanzıman mıdır? Yani şu baskı balata bulunan otomatiklerden?..

    Diğer markaları bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, Tiptronikler yarı otomatik değil. Yani baskı balata yerine tork konvertörü var. Bildiğin otomatik şanzıman ama manuel kullanıma da imkan veriyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Buradakilerin hepsi de yarı otomatik şanzıman mıdır? Yani şu baskı balata bulunan otomatiklerden?..

    Diğer markaları bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, Tiptronikler yarı otomatik değil. Yani baskı balata yerine tork konvertörü var. Bildiğin otomatik şanzıman ama manuel kullanıma da imkan veriyor.


    O kadar detaylı teknik bilmiyorum ama butun bu viteslerin adı Yarı Otomatik Şanzuman dır. Yani Hem Manuel hemde Otomatık kullanımlı olanlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Buradakilerin hepsi de yarı otomatik şanzıman mıdır? Yani şu baskı balata bulunan otomatiklerden?..

    Diğer markaları bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, Tiptronikler yarı otomatik değil. Yani baskı balata yerine tork konvertörü var. Bildiğin otomatik şanzıman ama manuel kullanıma da imkan veriyor.


    O kadar detaylı teknik bilmiyorum ama butun bu viteslerin adı Yarı Otomatik Şanzuman dır. Yani Hem Manuel hemde Otomatık kullanımlı olanlar.

    Alıntıları Göster
    Streptronic => Steptronic




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eveready

    Streptronic => Steptronic

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Streptronic => Steptronic


    Evet Onu yanlış yazmışım. Aceleye mi geldi ne :

    Ayrıca burdada markaların vites kutuları var buyrunuz :

    quote:



    Acura: Sequential SportShift
    Alfa Romeo: Sportronic, Q-Tronic
    Aston Martin: Touchtronic
    Audi: Tiptronic, Multitronic (CVT)
    BMW: Steptronic
    Chrysler/Dodge/Jeep: AutoStick
    Citroën: Sensodrive
    Ford (Australia): Sequential Sports Shift
    Honda: iShift, S-matic, MultiMatic
    Hyundai: Shiftronic, H-Matic
    Infiniti: Manual Shift Mode
    Jaguar: Bosch® Mechatronic
    Lexus: E-Shift
    Mazda: Sport AT
    Mercedes-Benz: TouchShift
    MG-Rover: Steptronic
    Mitsubishi: INVECS, INVECS II, Sportronic, Tiptronic
    Nissan: Tiptronic
    Opel/Vauxhall: Easytronic
    Peugeot: 2Tronic
    Pontiac: TAPshift
    Saab : Sentronic
    Subaru: Sportshift (system developed and name used under license from Prodrive Ltd.)
    Smart : Softip
    Volkswagen : Tiptronic
    Volvo: Geartronic





  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Streptronic => Steptronic


    Evet Onu yanlış yazmışım. Aceleye mi geldi ne :

    Ayrıca burdada markaların vites kutuları var buyrunuz :

    quote:



    Acura: Sequential SportShift
    Alfa Romeo: Sportronic, Q-Tronic
    Aston Martin: Touchtronic
    Audi: Tiptronic, Multitronic (CVT)
    BMW: Steptronic
    Chrysler/Dodge/Jeep: AutoStick
    Citroën: Sensodrive
    Ford (Australia): Sequential Sports Shift
    Honda: iShift, S-matic, MultiMatic
    Hyundai: Shiftronic, H-Matic
    Infiniti: Manual Shift Mode
    Jaguar: Bosch® Mechatronic
    Lexus: E-Shift
    Mazda: Sport AT
    Mercedes-Benz: TouchShift
    MG-Rover: Steptronic
    Mitsubishi: INVECS, INVECS II, Sportronic, Tiptronic
    Nissan: Tiptronic
    Opel/Vauxhall: Easytronic
    Peugeot: 2Tronic
    Pontiac: TAPshift
    Saab : Sentronic
    Subaru: Sportshift (system developed and name used under license from Prodrive Ltd.)
    Smart : Softip
    Volkswagen : Tiptronic
    Volvo: Geartronic



    Alıntıları Göster
    Sağolasın valla ben bilmiyordum ki hiçte anlamam...bunları görür görür anlamadan geçerdim...işte böyle yavaş yavaş öğreniyoruz teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Sağolasın valla ben bilmiyordum ki hiçte anlamam...bunları görür görür anlamadan geçerdim...işte böyle yavaş yavaş öğreniyoruz teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    danke canım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Sağolasın valla ben bilmiyordum ki hiçte anlamam...bunları görür görür anlamadan geçerdim...işte böyle yavaş yavaş öğreniyoruz teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    bilgiler için teşekkürler.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Buradakilerin hepsi de yarı otomatik şanzıman mıdır? Yani şu baskı balata bulunan otomatiklerden?..

    Diğer markaları bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, Tiptronikler yarı otomatik değil. Yani baskı balata yerine tork konvertörü var. Bildiğin otomatik şanzıman ama manuel kullanıma da imkan veriyor.


    O kadar detaylı teknik bilmiyorum ama butun bu viteslerin adı Yarı Otomatik Şanzuman dır. Yani Hem Manuel hemde Otomatık kullanımlı olanlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar


    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Buradakilerin hepsi de yarı otomatik şanzıman mıdır? Yani şu baskı balata bulunan otomatiklerden?..

    Diğer markaları bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, Tiptronikler yarı otomatik değil. Yani baskı balata yerine tork konvertörü var. Bildiğin otomatik şanzıman ama manuel kullanıma da imkan veriyor.


    O kadar detaylı teknik bilmiyorum ama butun bu viteslerin adı Yarı Otomatik Şanzuman dır. Yani Hem Manuel hemde Otomatık kullanımlı olanlar.

    Anladım, sen kullanım tarzına bakarak "yarı otomatik" tabirini kullanmışsın.

    Böyle bir standart var mı bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, yarı otomatik şanzıman ile otomatik şanzıman arasındaki ayrım kullanım tarzıyla ilgili değil. Diğer bir deyişle, iki şanzıman türü arasında teknik farklar vardır.
    Temel çalışma prensibi dikkate alındığında,
    Yarı otomatik şanzıman, aslında modifiye edilmiş bir manuel (düz) şanzımandır, öyle ki, debriyaj pedalı bulunmaz ama baskı balata mevcuttur ve bu şanzımanlar kavrama yaparlar. Bunun bir diğer adı da "otomatikleştirilmiş manuel" şanzımandır. Bu şanzımanda vites değişimlerine sürücünün yerine bir bilgisayar yazılımı (genelde aracın işletim sistemine entegredir) karar verir ve robot kollar vitesi değiştirir. Easytronic, ASM, Speedgear, DSG gibi markalar yarı otomatik şanzımana örnektir. Bunların ortak özelliği, D'deyken freni bırakınca ilerleme eğilimi göstermez, yokuşta geri kaçırır ve vites kolunun Park (P) pozisyonu yoktur. Bu şanzımanlar, background olarak birer manuel şanzıman olduğundan, performans kaybı ve yüksek yakıt tüketimi sorunları yaşatmazlar.
    Otomatik şanzımanlar ise kökeni 1940'lı yıllara kadar giden "tork konvertörü" prensibine göre çalışan mekanik düzenlerdir. Baskı balata ve kavrama bu şanzımanda yer almaz. Bu şanzımanların baskı balata değişimleri yoktur. Her ne kadar modern sistemlerde elektronik kontrol düzenekleri mevcutsa da temel prensipte vites değişimleri, mekanik bir düzenekle, otomatik olarak gerçekleşir. Sistemdeki tork konvertörü belirli bir kayba neden olduğundan düz şanzımana göre hem fazla tüketir, hem de düşük performanslı olurlar. vites kolunun P (park) pozisyonu mevcuttur. D'deyken freni bırakınca ileri atlar, yokuşta kaydırmaz. Tiptronik de denilen manuel vites değişimine imkan veren modelleri de mevcuttur.

    Benim bildiğim ve aklıma gelebilenler bunlar. Uzman bir arkadaş yardımcı olur da teknik bir açıklama getirebilirse sevinirim. ve bildiğim kadarıyla Tiptronik'ler tork konvertörlü gruba giriyor.
    Yani yarı otomatik değil, "sapına kadar" otomatik.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar





    Öncelikle Selamlar ;

    Bu Yazı Copy Paste değildir , kendi yazımdır öncelikle bunu belirteyim. Aslında birçok kişi , birçok yazar birçok eleştirmen , birçok dergi vesaire aynı hatayı yapıyor.Asıl adı farklı olan bir şanzumana marka ismi ile hitap ediyor. Tıpkı bizimde yaptığımız gibi örnek vermek gerekirse birçoğumuz mendile selpak deriz.. Yanılıyormuyum ? Olayda aslında buna benzer... Aslı Yarı Otomatik Şanzuman dır.Bahsettikleri vitesin. Tiptronic Volkswagen (Audi vs.) Grubunun markasıdır. Steptronic ise örneğin Bmw nin markasıdır. Aynı şekilde Farklı şanzuman türledi de buna örnektir : DSG Volkswagen Grubunun SMG Bmw Grubunun şanzuman sistemidir.

    Buna Göre Başlıca Markaları Sıralarsak :
    Aklıma geldiği gibi yazıyorum yanlış anlaşılma olmasın.

  • Tiptronic = Volkswagen Grubu ( VW , Audi , Seat , Skoda , Porsche . ) Grubunun Markasıdır.
  • Steptronic = BMW nin Şanzuman Sistemidir.
  • Multitronic = Audi nin ayrı bir şanzuman sistemidir. ( Direksiyondan Vitesli )
  • Easytronic = GM Grubunun şanzuman sistemidir.
  • Geartronic = Volvo nun şanzuman sistemidir.
  • DSG = Volkswagen grubunun ayrı bir şanzumanıdır.

  • SMG 1 = Bmw Grubunun ilk çıkartmış olduğu smg şanzumanıdır. ( Direksiyondan Vites.)
  • SMG 2 = F1 Teknolojisi , 3 ayrı sürüş modu , 6 ileri vitesli şanzuman teknolojisidirç
  • SMG 3 = Son Teknoloji şanzumanıdır.

  • 7G Tronic = Mercedesin 7. şanzuman sistemidir.

    Umarım sizi sıkmamışımdır. Bu bilgilendirmeyi yapmak istedim hem yanlışlarımızın düzelmesi adına hemde doğrusunu bilmek adına unutmayınız ki bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. Çok felsefik oldu ama idare edin. Okuyup vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. Yorumlar sizden. Unuttuğum bir kutu varmı diye düşündüm ama aklıma gelir ise hemen düzelteceğim. Faydalı olması dileği ile...



  • multitronic kademesiz çalışan vites sistemidir.
    ayrıca tüm smg ler F1 teknolojisi baz alınarak üretilmiştir.

    aklıma gelen diğerleri
    h-matic = hyundai
    cvt = nissan , honda
    dualogic = fiat
    mcp = citroen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar


    quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    Buradakilerin hepsi de yarı otomatik şanzıman mıdır? Yani şu baskı balata bulunan otomatiklerden?..

    Diğer markaları bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, Tiptronikler yarı otomatik değil. Yani baskı balata yerine tork konvertörü var. Bildiğin otomatik şanzıman ama manuel kullanıma da imkan veriyor.


    O kadar detaylı teknik bilmiyorum ama butun bu viteslerin adı Yarı Otomatik Şanzuman dır. Yani Hem Manuel hemde Otomatık kullanımlı olanlar.

    Anladım, sen kullanım tarzına bakarak "yarı otomatik" tabirini kullanmışsın.

    Böyle bir standart var mı bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, yarı otomatik şanzıman ile otomatik şanzıman arasındaki ayrım kullanım tarzıyla ilgili değil. Diğer bir deyişle, iki şanzıman türü arasında teknik farklar vardır.
    Temel çalışma prensibi dikkate alındığında,
    Yarı otomatik şanzıman, aslında modifiye edilmiş bir manuel (düz) şanzımandır, öyle ki, debriyaj pedalı bulunmaz ama baskı balata mevcuttur ve bu şanzımanlar kavrama yaparlar. Bunun bir diğer adı da "otomatikleştirilmiş manuel" şanzımandır. Bu şanzımanda vites değişimlerine sürücünün yerine bir bilgisayar yazılımı (genelde aracın işletim sistemine entegredir) karar verir ve robot kollar vitesi değiştirir. Easytronic, ASM, Speedgear, DSG gibi markalar yarı otomatik şanzımana örnektir. Bunların ortak özelliği, D'deyken freni bırakınca ilerleme eğilimi göstermez, yokuşta geri kaçırır ve vites kolunun Park (P) pozisyonu yoktur. Bu şanzımanlar, background olarak birer manuel şanzıman olduğundan, performans kaybı ve yüksek yakıt tüketimi sorunları yaşatmazlar.
    Otomatik şanzımanlar ise kökeni 1940'lı yıllara kadar giden "tork konvertörü" prensibine göre çalışan mekanik düzenlerdir. Baskı balata ve kavrama bu şanzımanda yer almaz. Bu şanzımanların baskı balata değişimleri yoktur. Her ne kadar modern sistemlerde elektronik kontrol düzenekleri mevcutsa da temel prensipte vites değişimleri, mekanik bir düzenekle, otomatik olarak gerçekleşir. Sistemdeki tork konvertörü belirli bir kayba neden olduğundan düz şanzımana göre hem fazla tüketir, hem de düşük performanslı olurlar. vites kolunun P (park) pozisyonu mevcuttur. D'deyken freni bırakınca ileri atlar, yokuşta kaydırmaz. Tiptronik de denilen manuel vites değişimine imkan veren modelleri de mevcuttur.

    Benim bildiğim ve aklıma gelebilenler bunlar. Uzman bir arkadaş yardımcı olur da teknik bir açıklama getirebilirse sevinirim. ve bildiğim kadarıyla Tiptronik'ler tork konvertörlü gruba giriyor.
    Yani yarı otomatik değil, "sapına kadar" otomatik.

    Alıntıları Göster
    Easytronic vardı bizde sanıyorum onda yoktu Park ( P ) konumu yanlış hatırlıyo da olabılırım ama şuan kullandığım steptronic te mevcut.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    Easytronic vardı bizde sanıyorum onda yoktu Park ( P ) konumu yanlış hatırlıyo da olabılırım ama şuan kullandığım steptronic te mevcut.

    Alıntıları Göster
    Otomatik vitesli araçları kullanmak yoğun trafikte belki bir avantaj olabilir ama oldum olsaı otomatik vitesi sevmem Özellikle kalkışlarda istediğim verimi alamıyorum bu şanzımanlardan ( gerçi DSG bunu aşmış ama neyse ) Ellerine sağlık Ozdamar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Otomatik vitesli araçları kullanmak yoğun trafikte belki bir avantaj olabilir ama oldum olsaı otomatik vitesi sevmem Özellikle kalkışlarda istediğim verimi alamıyorum bu şanzımanlardan ( gerçi DSG bunu aşmış ama neyse ) Ellerine sağlık Ozdamar

    Alıntıları Göster
    ben asm şanzımanlı ford kullandım.

    ne yalan söyleyim rahatlık yerine sıkıntı verdi.

    belki de ben kullanamadım.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.