Şimdi Ara

VURDURMA NASIL YAPILIR? (OTOMATİK VİTES AMA :) )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
82.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SLM AKADAŞLAR OTOMATİK VİTES RAHATTIR YOKUŞTA KAÇMAZ...... NEYSE BU DETAYLARA GİRMEYELİM...
    TAM OTOMATİK BİR ARABA DA VURDURMA NASIL YAPILIR? TEKNİK OLARAK ?
    YORUMLARINIZI BEKLİYORUM.....



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Vites Araba Nasıl Vurdurulur?

    Otomatik vitesli arabaların da manuel vitesli arabalar gibi vurdurulabileceği bir gerçektir. Ancak otomatik vitesli arabalarda vurdurma süreci, manuel vitesli arabalara göre farklılık gösterir.

    Otomatik Vites Araba Vurdurulur mu?

    Evet, otomatik vitesli arabalar da vurdurulabilir. Ancak otomatik vitesli arabalarda vurdurma, manuel vitesli arabalara göre daha az yaygındır. Bunun nedeni, otomatik şanzımanların debriyajın sürücü tarafından kontrol edilmesini gerektirmemesidir.

    Otomatik Vites Araba Nasıl Vurdurulur?

    Otomatik vitesli bir arabayı vurdurmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    1. Arabayı park konumuna al.
    2. Kontak anahtarını çevirerek motoru çalıştır.
    3. Vites kolunu "N" (boş) konumuna getir.
    4. Gaz pedalına sonuna kadar bas.
    5. Vites kolunu "D" (sürüş) konumuna getir.
    6. Hızlanmaya başla ve motor devrinin yüksek olmasına izin ver.
    7. Motor devri sınırına ulaştığında, gaz pedalını bırak ve tekrar sonuna kadar bas.
    8. Bu işlemi birkaç kez tekrar et.

    Otomatik Vites Vurdurma İpuçları

    • Otomatik vitesli bir arabayı vurdururken, motor devrinin yüksek olmasına izin ver.
    • Çok uzun süre vurdurmaktan kaçın.
    • Vurdurma işlemi sırasında arabanın güvenli bir yerde olduğundan emin ol.
    • Otomatik vitesli bir arabayı düzenli olarak vurdurmak, motorun performansını artırabilir ve yakıt verimliliğini iyileştirebilir.

    Otomatik Vites Motor Vurdurma Belirtileri

    Otomatik vitesli bir arabanın vurduğunu gösteren bazı belirtiler şunlardır:

    • Motor devrinde dalgalanma
    • Arabanın sarsılması veya titremesi
    • Egzozdan siyah duman çıkması
    • Yakıt verimliliğinde azalma
    • Motor performansında düşüş

    Otomatik vitesli arabanın vurduğunu düşünüyorsan, bir oto tamircisine başvurman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bildiğim kadarıyla otomatik araçlarda vurdurma olayı olmuyor.Zaten olsa bile muhtemelen şanzımanda sorun çıkar.En iyisi çekici kullanmak.Yani sakat iş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FletneR_ -- 16 Şubat 2007; 0:59:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FletneR_

    Bildiğim kadarıyla otomatik araçlarda vurdurma olayı olmuyor.Zaten olsa bile muhtemelen şanzımanda sorun çıkar.En iyisi çekici kullanmak.Yani sakat iş.
    OTOMATİK ARAÇTA VURDURMA YAPILAMAZ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    OTOMATİK ARAÇTA VURDURMA YAPILAMAZ...

    Alıntıları Göster
    Neden yapılamaz çünkü frene basmadan vites değişmez yani boştan otomatik vitese takmak için frene basmanız gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sleeptalkercat

    Neden yapılamaz çünkü frene basmadan vites değişmez yani boştan otomatik vitese takmak için frene basmanız gerekiyor

    Alıntıları Göster
    olmaz olmazzzz

    soforluk yaptigim zmanlarda 81 model 500sel kullaniyordum bir is adaminin tabiki otomatik
    bir ara alternatorde problem vardi parca da herzaman blunmuyordu meretin sanayide ustasi vardi adam dedi parcalari gelene kadar idare edin dedi bagajada buyuk bir yedek aku koydu (kuru tip aku idi galiba hatirlamiyorum) birde kablolari calismazsa basarsiniz dedi bizde onbes yirmi gun oyle gezdik isi saglama almak lazim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    OTOMATİK ARAÇTA VURDURMA YAPILAMAZ...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    OTOMATİK ARAÇTA VURDURMA YAPILAMAZ...


    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    olmaz olmazzzz

    soforluk yaptigim zmanlarda 81 model 500sel kullaniyordum bir is adaminin tabiki otomatik
    bir ara alternatorde problem vardi parca da herzaman blunmuyordu meretin sanayide ustasi vardi adam dedi parcalari gelene kadar idare edin dedi bagajada buyuk bir yedek aku koydu (kuru tip aku idi galiba hatirlamiyorum) birde kablolari calismazsa basarsiniz dedi bizde onbes yirmi gun oyle gezdik isi saglama almak lazim

    Alıntıları Göster
    otomatik arabada vurdurma kesinlikle olmaz. sanzımana yazık olur valla sanzıman o kadar hassaski ustalar araç hareket halindeyken bile vites değiştirmeyi tavsiye etmiyolar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sorumsuzzz

    otomatik arabada vurdurma kesinlikle olmaz. sanzımana yazık olur valla sanzıman o kadar hassaski ustalar araç hareket halindeyken bile vites değiştirmeyi tavsiye etmiyolar.

    Alıntıları Göster
    otomatik vites araçlarda vurdurma yapamazsınız "n" den "d" ye de alsanız araç hiç istifini bozmadan sanki boştaymışcasına kaymaya devam edecektir ayrıca otomatik aracata vites konumunu değiştirmek için illaki frene basmak gerekmez boştan "d" yada "r" ye geçerken firen kullanılması aracın birden zıplamasını engellemek içindir... eğer firen gerekseydi "d" çok dik yokuşlarda "3" hatta "2" ye almak için aracı durdurmak gerekirdi ki pekte güzel olmazdı tırmanış açısından



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DjiNN -- 16 Şubat 2007; 1:08:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sorumsuzzz

    otomatik arabada vurdurma kesinlikle olmaz. sanzımana yazık olur valla sanzıman o kadar hassaski ustalar araç hareket halindeyken bile vites değiştirmeyi tavsiye etmiyolar.

    Alıntıları Göster
    Buradan çıkan sonuç;

    Tipide kar lastiği ne kadar gerekliyse, otomatik araçta da takviye kablosu o kadar gereklidir. Bir de sefil olmadan önce bir hayırsever bulacak kadar şans...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.k.o.

    Buradan çıkan sonuç;

    Tipide kar lastiği ne kadar gerekliyse, otomatik araçta da takviye kablosu o kadar gereklidir. Bir de sefil olmadan önce bir hayırsever bulacak kadar şans...

    Alıntıları Göster
    otomatik arabada akü bittimi yandık demek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LTBA_36R

    otomatik arabada akü bittimi yandık demek

    Alıntıları Göster
    ewet aynen öyle arkadaşım. yani baglantı kablosu stepne kadar gerekli bişey(özellikle otomatik araçlarda).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sorumsuzzz

    ewet aynen öyle arkadaşım. yani baglantı kablosu stepne kadar gerekli bişey(özellikle otomatik araçlarda).

    Alıntıları Göster
    Yalnız aracınızı çektirseniz bile 50 kmnin üzerine kesinlikle çıkmayınız.Aksi halde yine aynı sorunlar ortaya çıkacaktır.
  • arkadaşlar evet haklısınız yapılmaz, ama işi teknik boyuta dökersek OTOMATİK ARAÇTA VURDURMA YAPILABİLİR (bunu ben değil toyotada çalışan usta söyledi):
    --araç 60-80 km hıza çıkmalı çünkü bu hız aralığında yağ basıncı anca kendine gelebiliyormuş. (çok hızlı koşup itebilecek arkadaşlara sahip olmak gerekiyor :) )
    yorumlarınız için teşekkür ederim. kesinlikle en iyisi kablo bulundurmak.
    teşekkür ederim hepinize....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisin

    arkadaşlar evet haklısınız yapılmaz, ama işi teknik boyuta dökersek OTOMATİK ARAÇTA VURDURMA YAPILABİLİR (bunu ben değil toyotada çalışan usta söyledi):
    --araç 60-80 km hıza çıkmalı çünkü bu hız aralığında yağ basıncı anca kendine gelebiliyormuş. (çok hızlı koşup itebilecek arkadaşlara sahip olmak gerekiyor :) )
    yorumlarınız için teşekkür ederim. kesinlikle en iyisi kablo bulundurmak.
    teşekkür ederim hepinize....
    Ben bir defa eski kasa 190e mercedes i geri geri vurdurduklarını görmüştüm ama teknik olarak nasıl yapılıyo orasını bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PARMAKSIZ

    Ben bir defa eski kasa 190e mercedes i geri geri vurdurduklarını görmüştüm ama teknik olarak nasıl yapılıyo orasını bilemiyorum.

    Alıntıları Göster
    Otomatik vitesin derdi bir defa da ben yaşamıştım, çözüm takviye kablosu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FletneR_

    Yalnız aracınızı çektirseniz bile 50 kmnin üzerine kesinlikle çıkmayınız.Aksi halde yine aynı sorunlar ortaya çıkacaktır.

    Alıntıları Göster
    Hatta cekicinin uzerine yuklenerek goturulmesi,bu mumkun degilse de en azindan on tekerleklerin yerden kesilerek goturulmesi tavsiye ediliyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aBaBaDaN

    Yalnız aracınızı çektirseniz bile 50 kmnin üzerine kesinlikle çıkmayınız.Aksi halde yine aynı sorunlar ortaya çıkacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Hatta cekicinin uzerine yuklenerek goturulmesi,bu mumkun degilse de en azindan on tekerleklerin yerden kesilerek goturulmesi tavsiye ediliyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aBaBaDaN

    Yalnız aracınızı çektirseniz bile 50 kmnin üzerine kesinlikle çıkmayınız.Aksi halde yine aynı sorunlar ortaya çıkacaktır.


    Alıntıları Göster
    Otomatik araçların itilerek çalıştırılması konusunda bir istisna var:

    İlk nesil (1940 - 50) otomatikler - ki onlar iki ya da üç vitesti, üçüncü vites de "overdrive" olurdu - tasarım ve yapı olarak çok farklı idi.
    Bunlar, şaft tarafından tahrik aldıkları zaman, yani itildiklerinde, baskı plakalarını kavratabilecek kadar basınç üretebiliyorlardı.
    Sonra bu sistem terk edildi.
    Modern araçlarda iterek çalıştırmak söz konusu değil. Yüksek hızlarda yapılan denemeler de, dişli kutusu içinde yeterli basınç oluşmayacağından dolayı çok kötü ve pahalı sonuçlar doğurabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sleeptalkercat

    Neden yapılamaz çünkü frene basmadan vites değişmez yani boştan otomatik vitese takmak için frene basmanız gerekiyor

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar

    Neden yapılamaz çünkü frene basmadan vites değişmez yani boştan otomatik vitese takmak için frene basmanız gerekiyor

    gerekmiyo ama olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar

    Neden yapılamaz çünkü frene basmadan vites değişmez yani boştan otomatik vitese takmak için frene basmanız gerekiyor

    gerekmiyo ama olmaz

    Alıntıları Göster
    sanırım sadece otomatik viteslilerde değil eculu yeni model düz vitesli araçlarında vurdurulması sakıncalı bildiğim kadarıyla.. daha bilgili arkadaşlar fikirlerini söylerlerse memnun oluruz!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DjiNN

    otomatik vites araçlarda vurdurma yapamazsınız "n" den "d" ye de alsanız araç hiç istifini bozmadan sanki boştaymışcasına kaymaya devam edecektir ayrıca otomatik aracata vites konumunu değiştirmek için illaki frene basmak gerekmez boştan "d" yada "r" ye geçerken firen kullanılması aracın birden zıplamasını engellemek içindir... eğer firen gerekseydi "d" çok dik yokuşlarda "3" hatta "2" ye almak için aracı durdurmak gerekirdi ki pekte güzel olmazdı tırmanış açısından

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: DjiNN

    otomatik vites araçlarda vurdurma yapamazsınız "n" den "d" ye de alsanız araç hiç istifini bozmadan sanki boştaymışcasına kaymaya devam edecektir ayrıca otomatik aracata vites konumunu değiştirmek için illaki frene basmak gerekmez boştan "d" yada "r" ye geçerken firen kullanılması aracın birden zıplamasını engellemek içindir... eğer firen gerekseydi "d" çok dik yokuşlarda "3" hatta "2" ye almak için aracı durdurmak gerekirdi ki pekte güzel olmazdı tırmanış açısından


    Ben bir çok araba kullandım otomatik viteste ama hiçbiri frene basmadan vites değiştirmeme olanak sağlamadı




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.