Şimdi Ara

Yarı / Tam Otomatik Vites mi ? Manuel mi ? Otomatik Vites Arızası Tamiri Gerçekten Bir Servet mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
2.520
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar henüz bir otomatik vitesli otomobil sahibi değilim,

    ancak kardeşlerimin yeğenlerimin akrabalarımın arkadaşlarımın farklı markalarda otomatik vitesli otomobileri suvları var bunları kullandım otomatik vitesi az çok tanıdım

    şimdi ortalıkta çok fazla söylenti ve bilgi kirliliği var buda beni otomatik vitesli bir otomobil almak konusunda kaygılandırıyor acaba manuelden şaşmasam evet sol bacağım rahat edecek belki ama otomatiğe hiç bulaşmasam mı diyorum !

    yarı otomatik ve tam otomatik farkı tam olarak nedir hangisi iyidir ?

    piyasada sürekli işttiğim otomatik şanzımanlar hakkında dolaşan söylentiler ne kadar doğru lütfen kullananlar ve başına bu tür arıza gelenler tecrübelerini paylaşsınöar bizim içinde karar aşamasında bir yarar oluşsun


    1- dsg çok arıza yapan bir şansımandır bulaşmayın ?

    2- en sorunsuz otomatik şanzıman hondanın şanzımanıdır ?

    3- yarı otomatik şanzımanlar tam otomatiklere göre daha fazla arıza yaparlar ?

    3- otomatik şanzıman arızasında fiyat bir servetdir aracı orda bırakıp gidin daha iyi ?

    4- otomatik şanzıman bozulurda dağın başında kalırsanız donar ölürsünüz çünki araç kattiyen çalışmaz ?

    5- manuel şanzımanın arızası balatası 500 e değişir hallolur ama otomatik adamı göçertir ?

    Bu saydıklarım doğrumudur yoksa doğru bilinen yanlışlarmıdır lütfen yardımcı olun çünki gerçekten bu işi artık aydınlatmaya ihtiyaç var !

    Yapacağınız katkılar için şimdiden Teşekkürler







  • En sorunsuz otomatik şanzımanlar tork konvertörlü şanzımanlardır fakat diğer şanzımanlara göre fazla yakar. Peugeot araçlarında kullanılan EAT6 ve EAT8 şanzımanlarda oldukça iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calbor

    En sorunsuz otomatik şanzımanlar tork konvertörlü şanzımanlardır fakat diğer şanzımanlara göre fazla yakar. Peugeot araçlarında kullanılan EAT6 ve EAT8 şanzımanlarda oldukça iyidir.
    dsg gibi tork konvertörlü araçlarda torkun alt devirlerde de üst devirlerdeki gibi eşit bir şekilde tekerleklere aktarıldığını yazıyor ?

    konvertör denilen pervanenin manuel şanzımnalarda kullanılan volan dişlisinin görevini yapan bir parça olduğu yazıyor internette ?
  • daha açık sorayım

    otomatik vitesli arabamla yolda kalırsam arabam çalışmazmı ? çünki yokuş aşağı atıp 2.viteste vurdurma imkanım yok ?

    otomatik vites arızası bana kaça patlar ? dsg neden arıza yapar dikkat edilmesi gerekn nedir ?

    marka marka değil aşağıyukarı edc, dsg, triptonic, cvt...vs aklıma gelenler bunlar ? bunlar bozulursa kaça patlar ?
  • 1- dsg çok arıza yapan bir şansımandır bulaşmayın ?
    Alıcısı çok bu yüzdende arızası çok göz önünde. Ancak sorunlu bir şanzıman olduğu gerçeğini değiştirmiyor bu tabiki.

    2- en sorunsuz otomatik şanzıman hondanın şanzımanıdır ?
    CVT ler nisbeten evet sorunsuzlardır ancak hiçbirşey garantisi yok elbette. DSG alıp 200 bine kadar sorunsuz kullananlarda var .

    3- yarı otomatik şanzımanlar tam otomatiklere göre daha fazla arıza yaparlar ?
    Kısmen evet

    3- otomatik şanzıman arızasında fiyat bir servetdir aracı orda bırakıp gidin daha iyi ?
    Yakın çevrem ve kendimin yaptırdığı şanzuman fiyatlarını yazarsam.
    BMW F30 ZF8 Şanzuman su aldı 11 Bin liraya yaptırdım eskisi gibide olmadı.
    Golf 7 DSG Mekatronik arızası 6,500 TL. Şuan sorunsuz kullanıyor kuzenim.
    Audi A4 DSG Mekatronik arızası 10 Bin Tl . Sorunsuz kullanıyorlar.
    Peug206 Eski tip otomatik şanzuman 3 Bin Tl ye yaptrdık hala vuruntu yapıyor yokuşlarda.

    Bu arabaların hiçbirini orda bırakıp git diyemezssiniz her ne kadar aracın fiyatının %10 luk bir kısmını kapsada yaptırılıp kullanılacak başka çare yok yada ona göre ucuza satacaksınız zararınız aynı oranda olacak.

    4- otomatik şanzıman bozulurda dağın başında kalırsanız donar ölürsünüz çünki araç kattiyen çalışmaz ?
    Bozulmanın binbir türlüsü var. BMW deki vuruntu dışında sorun çıkarmadı bana deli gibi sallıyordu ama gidiyorduda.
    Ancak Audi ve Golf P modundan D ye geçmeye izin vermiyordu. Yolda kaldı direk.

    5- manuel şanzımanın arızası balatası 500 e değişir hallolur ama otomatik adamı göçertir ?
    Yes of course



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uza -00- -- 6 Ocak 2020; 14:53:8 >




  • yarı otomatik aslında bilgisayarla yönetilen bir manuel şanzıman. debriyaj var manuel şanzıman dişlileri var. vites değişimi şanzımandaki bilgisayar tarafından yönetiliyor.

    iki türü var, tek kavrama ve çift kavrama. tek kavramalar ilkel, vites geçişlerini hissettiren, kavramalı olduğu için yokuşta geri kaçıran tür. çift kavrama daha hızlı, vites geçişleri pürüzsüze yakın, içrisinde iç içe geçmiş iki debriyaj bulunduran tür. dsg, edc, dkg, pdk gibi şanzımanlar çift kavramalı.

    tam otomatik denilen şanzımanlar gezegensel dişli dizilimine sahip, kavrama yerine tork konvertörü kullanılıyor. genellikle sorunsuz dense de sorunlu tam otomatikler de var. tork konvertörünün kavramaya göre avantajı sorunsuz olması ve aracın ömrü boyunca konvertörün sadece yağ değişimine ihtiyaç duyması. dezavantajı ise kavrama gibi %100 aktarımı tek başına yapamaması.bu nedenle manuele göre fazla yakması. yeni tam otomatiklerde kilit mekanizmaları ile %100 aktarıma ulaşılıyor yani bu dezavantaj yenilerde yok. ayrıca tork konvertörü belli aralıklarla yağ değişimine ihtiyaç duyuyor. bir de çift kavramaya göre yavaş vites geçiş hızları var.(istisnai olarak bmw lerde kullanılan zf şanzımanlar tork konvertörlüdür ve neredeyse çift kavrama kadar hızlıdır.)

    kavramalı her otomatik şöyle ya da böyle kavrama değişimine ihtiyaç duyuyor. manueldeki baskı balata gibi. ömürleri 150k km yi bulabilir de bulmayabilir de. bunun dışında dsg nin kuru tip(7 ileri) şanzımanında genellikle mekatronik denilen vites değişimini yöneten parça sorun çıkarıyor. bu sorunun tamiri 6-7 bin tl leri buluyor. kavramanın değişim ücreti de 3 bin tl civarında. 6 ileri ıslak versiyonda bu hata daha az görülüyor ancak islak şanzımanın her 45 binde yağ değişimi olduğu için o da o kadar masrafsız değil.




  • en az masraflı ve en basit yapı tek kavramalı yarı otomatiklerdir. Manuel araçtan tek farkı debriyaj pedalı yerine robot vardır ve sizin yerinize debriyaj ayırıp vites değiştirir.
    Ancak aynı zamanda en konforsuz olanıdır. Vites geçişlerini hissedersiniz, arada bir yokuşta kararsız kalabilir vs. Masrafı manuel ile aynı olur, sadece ekstra olarak robot bakımı var, yağını değiştirip bakımını yapar yola devam edersiniz. Oldu ki robot komple bozuldu, tamir ettirip ya da max 2-3 bine çıkma alıp yola sorunsuz devam edersiniz.(markaya göre değişir)

    konforlu ve en az sorun çıkarma ihitmali olan tork konvertörlü tam otomatiktir, çok yakar(eski tiplerde), kolay kolay arıza vermez ancak arıza verdiğinde ustası zor bulunur, tamiri zor ve masraflı olur.

    cvt şanzuman genelde sorunsuzdur, ancak bildiğim kadarıyla yüksek torklu motorlarda sorun yaratabiliyor. ancak vites geçişi olmadığı için hissiz bir şanzuman derler, hiç kullanmadım sadece edindiğim bilgiler.

    çift kavramalı şanzumanlar(dsg, dct, edc vb) en konforlusu olup, en çok sorun çıkarma ihtimali olan şanzuman tipi, 2 manuel şanzumanı birleştirip tek şanzuman elde edilmiş gibi düşünün. dsg konuları gırla mevcut.


    şahsi fikrim cvt kullanmadım ama imkan varsa tork konvertörlü tam otomatik ilk tercihim olurdu, yoksa yarı otomatik alır yola devam ederim. (şu anda da imkanım olmadığı için yarı otomatik ile devam ediyorum:))




  • 25 sene kullandığım Taunusda ve 9 sene kullandığım Peugeotda tork konvertörlü ZF vardı, yağ değişim süresini aksatmadığımdan sorunsuz olarak kullandım
  • Tek kavrama yarı otomatikler en konforsuz şanzımandır. Baskı balata değişimi gerekir, maliyet manuelle hemen hemen aynıdır ama hiç bir manuel vites baskı balatasını da 500'e değiştiremezsin.

    DSG gibi çift kavrama otomatikler ise "en hızlı ve konforlu" vites değişimi yapan şanzımanlardır. Tıpkı tek kavramalarda olduğu bunda da baskı balata yani kavrama değişimi gerekir. Nadir durumlarda çok düşük km'lerde ortalama ise 80.000 - 100.000 km civarıdır. Trafiğin daha az olduğu yerlerde kullanılırsa çok daha uzun sürer. Yoğun trafikte dur-kalk yapmak kavrama ömrünü kısaltıyor. Tüm bakımları yetkili servislerde yapılmış olan DSG'li araçların kavrama değişimi yetkili servislerde tamamen ücretsiz ya da parça ücretsiz işçiliğin bir kısmı ödenerek yapılabiliyor. Yetkili servise gitmek istemezseniz, özel servislerde 2.500 3.000 lira civarı maliyeti var. Manuel bir arabaya kıyasla biraz pahalı ama ocak söndürmez. Sonuç olarak kavrama bir sarf malzemedir, ister tek kavrama ister çift kavrama olsun, yarı otomatik şanzıman kullananlar bu masrafı göze almak zorunda. Vaktinden çok önce bitmediği sürece kavrama bir arıza değildir. Bitmeden önce titreme veya kaçırma ile kendini gösterir, yolda bırakmaz.

    DSG şanzımanlarda bir de mekatronik arızası var ki asıl başa bela olan budur. Hiç bir belirti vermeden birde seyir halinde araba vitesten düşebilir, sıkışık trafikte durup kalkamayabilir veya bir sabah işe gitmek için arabaya bindiğinizde şanzıman bozulmuş olabilir. Yani "yolda bırakır" Yine tüm bakımları yetkili servislerde yapılan araçlarda mekatronik parçası çoğunlukla tamamen ücretsiz değiştiriliyor. Özel servisleri tercih ederseniz 2.500 lira gibi fiyatlara "tamiri" mümkün. Parça değişimi ise tahminime göre 6.000 liradan ucuza mâlolmaz. Bir DSG şanzımanda korkmanız gereken mekatroniktir. Alırken de kullanırken de yapabileceğiniz tek şey, avuç içleri yukarı bakar şekilde ellerinizi göğüs hizasında birleştirmek ve "Allahım inşallah bozulmaz" demek. Ben de DSG kullanıyorum ve böyle yapıyorum :)




  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    cevaplar için çok teşekkürler dostum
  • Keiichi Tsuchiya kullanıcısına yanıt
    detaylı ve değerli bilgiler için çok teşekkürler
  • o halde hondanın cvt şanzımanı tam otomatik yani ?

    pekii ülkemizde başka hangi modellerde var tam otomatik şanzıman ?

    bu çok methedilen zf sadece bmw demi kullanılıyor ? fordun kullandığı powershift yarı otomatikmi ?

    dağın başında aniden yolda kalmak çok sıkıntılı bir durum yannız

    mesela manuel şanzımanda debriyaj bakatası bittiğinde gaz pedalı sağ ayağının altında fokurduyormuş gibi olur arabayı 3 ten 5 e de tsan hızlanmaz bağırır gider değiştirirsin ama bu dsg lerdeki mekatronik denen parçanın ani arızası çok sakatmış
  • Toyota Corolla....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yayamaschocuk -- 6 Ocak 2020; 20:4:53 >
  • Daha dün kardeşimin Volvo S40 2001 şanzıman arızası verdi. Bugün usta 3000 Lira dan kapıyı açtı. Yarın sökülünce gerçek fiyat çıkacak.
  • EDC için konuşayım, arıza yapsa 5 ila 10 bin arası bir masraf edip yine 150 bin km kullanılır, DSG de rakamlar biraz daha yüksektir, tek kavrama otomatikler bilinenin aksine oldukça dayanıklıdır. Tabi sürekli sert kullanıma hiçbiri dayanmaz, ortalama tüketici kullanımı için yazıyorum. Sert sürüş yaparım sürekli dip gaz yaparım diyen adam çift kavrama yada tek kavramadan uzak durmalı, manuel kullanmalı, şahsi fikrim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.