Şimdi Ara

Oto yedek parça dükkanı açmak mantıklı mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba sanayide dükkanımız var oto tamir üzerine yan dükkan boş oraya sadece Toyota yedek parçaları satmak için dükkan açmayı planlıyoruz sizce mantıklı bir yatırım olur mu maliyeti ortalama ne olur sizinde fikirlerinizi almak istiyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Merhaba;

    Sadece fiziksel dükkan olarak değil e-ticaret olarak da satış yaparsanız %20-25 kâr ile bir sene içerisinde sermayenize 2 tur attırabilirsiniz.

    Fiziksel dükkanın dışına çıkmam derseniz burada işler değişir, zira bu durumda işler büyüdükçe dönme hızı 4 yıla kadar uzar bu sebeptendir ki çoğu yedek parçacı stok konusunda hizmet verdiği kendi piyasasının doyum noktasına ulaştığında inşaat sektörüne girer.

    Ayrıca anladığım kadarıyla Toyota üzerine hizmet veren bir servisiniz var, sadece Toyota veya Japon grubu parçalarıyla uğraşıp bir de üstüne e-ticarete açılmazsanız maalesef stok maliyetinin altından kalkmanız mümkün olmaz, nedeni ise Japon grubu araçlar diğer gruplara göre daha dayanıklı olduğundan kaynaklıdır.


    Edit: 10 milyon nakit, 20 milyon tl’lik sermaye gerekli gibi rakamlar yazılmış, bu tamamen yanlış zaten bu sermayeye sahip işletmeler veya kişiler; ya yurt içinde pazarlama ağı kurup imalat ve ithalatçılardan, perakendeciye mal temin ediyor ya da direkt olarak kendileri Çin’den veya Avrupa’dan yedek parça ithalatı yapıyorlar.

    Bu arada piyasada 2 adet tanınmış firma var, bunlardan biri Dinamik diğeri ise Martaş. Bu firmalar ara toptancı olarak geçer ve ödemeler genelde maksimum 45 gün olur ancak çok düzgün müşterilerine esnek davrandıklarını biliyorum.

    Bu iki firma haricinde ise tüm otomotiv yedek parça sektöründe ay sonu +3 ay şeklinde vade kabul edilir.
  • Sen sanayi işinin içindesin. Sektöre buradaki kişilerden çok daha hakimsin. Çevrende vardır. Dükkana gelen müşterileri de yandaki dükkan bizim diye yönlendirip müşteri kapabilirsin. Tabi o dükkanı kiraya verip daha fazla gelir de elde edebilirsiniz.

  • Amerika da altına hücum başlıyor. San Francisco da altın bulunuyor. Nüfusu bir yılda 3 katından fazla artıyor. Millet gemilerini limanda bırakıp altın çıkarmaya gidiyor.
    Parayı asıl kazanan madencilere kazma kürek satanlar oluyor.

    Petrol bulunuyor. Petrolü çıkaran değil de rafine eden rockefeller zengin oluyor.

    Emek ile sadece emeğinizi kazanırsınız. Zengin etmez. Sizin yerinize paranız çalışırsa zengin olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sermaye isteyen bir iş, en az 10 milyon depoda sürekli yatacak. Üstüne aynı rakamda bir nakit gücünde olacak. Diğer türlü 1-2 milyon sermaye ile 2 asgari ücret parası ancak kazanırsın aylık.

  • Merhaba;

    Sadece fiziksel dükkan olarak değil e-ticaret olarak da satış yaparsanız %20-25 kâr ile bir sene içerisinde sermayenize 2 tur attırabilirsiniz.

    Fiziksel dükkanın dışına çıkmam derseniz burada işler değişir, zira bu durumda işler büyüdükçe dönme hızı 4 yıla kadar uzar bu sebeptendir ki çoğu yedek parçacı stok konusunda hizmet verdiği kendi piyasasının doyum noktasına ulaştığında inşaat sektörüne girer.

    Ayrıca anladığım kadarıyla Toyota üzerine hizmet veren bir servisiniz var, sadece Toyota veya Japon grubu parçalarıyla uğraşıp bir de üstüne e-ticarete açılmazsanız maalesef stok maliyetinin altından kalkmanız mümkün olmaz, nedeni ise Japon grubu araçlar diğer gruplara göre daha dayanıklı olduğundan kaynaklıdır.


    Edit: 10 milyon nakit, 20 milyon tl’lik sermaye gerekli gibi rakamlar yazılmış, bu tamamen yanlış zaten bu sermayeye sahip işletmeler veya kişiler; ya yurt içinde pazarlama ağı kurup imalat ve ithalatçılardan, perakendeciye mal temin ediyor ya da direkt olarak kendileri Çin’den veya Avrupa’dan yedek parça ithalatı yapıyorlar.

    Bu arada piyasada 2 adet tanınmış firma var, bunlardan biri Dinamik diğeri ise Martaş. Bu firmalar ara toptancı olarak geçer ve ödemeler genelde maksimum 45 gün olur ancak çok düzgün müşterilerine esnek davrandıklarını biliyorum.

    Bu iki firma haricinde ise tüm otomotiv yedek parça sektöründe ay sonu +3 ay şeklinde vade kabul edilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 4 Eylül 2024; 3:44:16 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Sadece Toyota Parçası yaparsan pek yürümez gibi. diğer japon araçlarınıda yapman gerekiyor. işi anlayan ekip kurman gerek. araçın şaşesinden parça bulman için ürün kataloğu satın alman lazım. o ektra bir maliyet. katalog programı olmazsa ürünü neye göre vereceksin. ilk etapta toptancılara bir ücret yatırman lazım. o yatırdığın para karşılığında ürün alabiliyorsun. sonra vadeli çalışabiliyorsun. yanı önce toptancıların sana güvenmesi gerek. maliyet olarak suan ki şartlarda hesaplaması zor. komple raf dizeyim dersen ortalama 10m tutar. ama yok ben yavas yavas yapacağım müşteri istedikce bekletip sipariş ile getiririm dersen 1m e de çıkar 2mde çıkar. bu sadece malzeme olarak düşümyorum. şuanda bi enjektör alsan 15-20bin debriyaj alsan 3-5 bin orjinal fren balatası aldan 300-600 tl yan sanayi olarak ortalama söylüyorum. kaçtane alıp rafa dizicen. bu yüzden maliyet çıkartmak zorlaşıyor.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.