Şimdi Ara

Arabam çatara patara yapması için downpipe'mı yapılması gerekiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
20.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bilmediğim için soruyorum, şimdi sokakta leoncular şirokocuları görüyorum adamlar gaza abandığı zaman pat pat pat ediyor egzozları, benim araçta bunun olması için downpipe'mı yapmam lazım?

    Varex marex uğraşmam sadece rolantide veya giderken 4000k devir oldu'mu çatara patara yapsın yeter.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanızın Çatara Patara Yapması İçin Downpipe Gerekli Miymiş?

    Popüler bir modifikasyon olan downpipe, egzoz sisteminizin performansını artırabilir ve "popcorn" egzoz sesi olarak bilinen benzersiz bir ses yaratabilir. Ancak downpipe taktırmadan önce bazı önemli hususları göz önünde bulundurmanız gerekir.

    Downpipe, turboşarjlı araçlarda egzoz manifoldundan katalitik konvertöre giden borudur. Egzoz gazlarının daha hızlı akmasını sağlayarak turbo gecikmesini azaltır ve motor gücünü artırır. Ancak downpipe, egzost sesini de önemli ölçüde yükseltir.

    "Popcorn" yazılım, modifiye edilmiş araçlarda kullanılan bir yazılım türüdür. Bu yazılım, ateşleme zamanlamasını ve yakıt karışımını ayarlayarak egzozdan patlama seslerine benzer bir ses çıkarılmasını sağlar.

    Downpipe takılması, aracınızın sesini yükseltse de bu sesin yasalara uygun olması gerekir. Bazı bölgelerde aşırı gürültülü egzoz sistemleri yasa dışı olabilir. Downpipe taktırmadan önce yerel yönetmelikleri kontrol etmeniz önerilir.

    Downpipe takmanın bazı potansiyel zararları da vardır. Örneğin, downpipe katalitik konvertörü devre dışı bırakabilir ve bu da emisyon değerlerini artırabilir. Ayrıca, downpipe ısıyı artırabilir ve yakınındaki bileşenlere zarar verebilir.

    Sonuç olarak, aracınızın çatara patara yapması için downpipe taktırmanız gerekip gerekmediğine karar vermek size kalmıştır. Downpipe'ın faydalarını ve potansiyel zararlarını dikkatlice tartmalı ve yasalara uygun olduğundan emin olmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Egzoz sistemi rahatlatılacak. Susturucu değişimi veya iptali, katalitik iptali, sonra egr iptali, fazla yakıt püskürtülecek.

    Bu iş tam yanmamış yakıtın egzoz sisteminde sıcaklık kaynaklı yanmasıdır. Eğer bilmediğim bir husus yoksa durum bu.

    Çevreye de, araca da, bütçeye de faydalı bir iş değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Egzoz sistemi rahatlatılacak. Susturucu değişimi veya iptali, katalitik iptali, sonra egr iptali, fazla yakıt püskürtülecek.

    Bu iş tam yanmamış yakıtın egzoz sisteminde sıcaklık kaynaklı yanmasıdır. Eğer bilmediğim bir husus yoksa durum bu.

    Çevreye de, araca da, bütçeye de faydalı bir iş değil.
    Sadece son susturucu ile olan bir iş değil yani doğru mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Sadece son susturucu ile olan bir iş değil yani doğru mu?

    Alıntıları Göster
    Son susturucu ile mümkünse bile sadece akustik bir etki ile olur. O patırtının esas sebebi tam yanmamış gazların yanmasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Egzoz sistemi rahatlatılacak. Susturucu değişimi veya iptali, katalitik iptali, sonra egr iptali, fazla yakıt püskürtülecek.

    Bu iş tam yanmamış yakıtın egzoz sisteminde sıcaklık kaynaklı yanmasıdır. Eğer bilmediğim bir husus yoksa durum bu.

    Çevreye de, araca da, bütçeye de faydalı bir iş değil.
    Çok güzel açıklamışsınız. Ayrıca araca baya müdahale yapılıyor. Sonradan ne çıkacağı hiç belli olmaz. Bu kadar modifiye sağlıklı değil. Son susturucu iptali önerim olurdu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Son susturucu ile mümkünse bile sadece akustik bir etki ile olur. O patırtının esas sebebi tam yanmamış gazların yanmasıdır.

    Alıntıları Göster
    Anladım hocam asıl patırtı ise downpipe ile oluyor.

    Olayı kavramaya çalışıyorum.

    Yani özetle iki işlem ile, son susturucu ve downpipe ile bu patırtı oluyor.

    Peki hocam bu işlem turbo benzinli araçlarla olurken atmosferik benzinli ile olmuyor değilmi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Apaçimisin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Anladım hocam asıl patırtı ise downpipe ile oluyor.

    Olayı kavramaya çalışıyorum.

    Yani özetle iki işlem ile, son susturucu ve downpipe ile bu patırtı oluyor.

    Peki hocam bu işlem turbo benzinli araçlarla olurken atmosferik benzinli ile olmuyor değilmi?

    Alıntıları Göster
    Mantık şu egzoz sistemine tam olarak yanmamış gazlar uğrayacak. Bu zaten sağlıklı sistemde bile olan birşey ama ne kadar fazla olursa o gürültü o denli sık olur. Bu aracın yazılımına müdahale ile, egr iptali ile, headers ile, downpipe ile oluyor.

    Rahatlamış bir egzoz sisteminde hem bu gazlar daha rahat dolaşacak hem de bunların yanma gürültüsü daha kolay işitilir. Bu ise susturucu değişimi veya iptali, katalitik iptali, bilhassa orta susturucu iptalleri ile oluyor.

    Bende Ls2 kodlu 6.0 litre V8 vardı ve dereceli egzantirik, headers, sadece son susturucu vardı gürül gürül patırdardı. Şimdi ise 4.3 litre V6 motorlu bir araç kullanıyorum. Bu araçta sanırım supap sorunu var ve yakıtı çiğ atıyor. Yaz aylarında motor freni esnasında patırtı çıkarıyor ama susturucular ve katalitik olduğu için az duyuluyor.

    Küçük hacimli atmosferikte bunun örneğini görmedim ancak yüksek devir çevirenlerde olabilir, durumun egzoz sıcaklığı kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Turbo araçların egzoz sıcaklığı daha yüksek ve egzozdan geçen hava yakıt miktarı da daha yüksek. Turbo araçlar zaten büyük hacimli motor gibi davranan motorlardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Mantık şu egzoz sistemine tam olarak yanmamış gazlar uğrayacak. Bu zaten sağlıklı sistemde bile olan birşey ama ne kadar fazla olursa o gürültü o denli sık olur. Bu aracın yazılımına müdahale ile, egr iptali ile, headers ile, downpipe ile oluyor.

    Rahatlamış bir egzoz sisteminde hem bu gazlar daha rahat dolaşacak hem de bunların yanma gürültüsü daha kolay işitilir. Bu ise susturucu değişimi veya iptali, katalitik iptali, bilhassa orta susturucu iptalleri ile oluyor.

    Bende Ls2 kodlu 6.0 litre V8 vardı ve dereceli egzantirik, headers, sadece son susturucu vardı gürül gürül patırdardı. Şimdi ise 4.3 litre V6 motorlu bir araç kullanıyorum. Bu araçta sanırım supap sorunu var ve yakıtı çiğ atıyor. Yaz aylarında motor freni esnasında patırtı çıkarıyor ama susturucular ve katalitik olduğu için az duyuluyor.

    Küçük hacimli atmosferikte bunun örneğini görmedim ancak yüksek devir çevirenlerde olabilir, durumun egzoz sıcaklığı kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Turbo araçların egzoz sıcaklığı daha yüksek ve egzozdan geçen hava yakıt miktarı da daha yüksek. Turbo araçlar zaten büyük hacimli motor gibi davranan motorlardır.

    Alıntıları Göster
    O kadar uğraşa girmeyim o zaman sadece son susturucu değiştirecem egzoz sesi daha fazla tok ses gelsin yeter.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Apaçimisin
    Yok hocam apaçi değilim.

    Ama şöyle fantezim var 2019 manuel vites 1.5 TSI comfortline passat alıp prins LPG, kısa far ve sisleri altın sarı Led yapacam, altın göbek ofsetli jant remus egzoz, ön cam 1 numara olmak üzere tüm camlar 2 numara film, bagajada 1000w lik subwoofer.

    Bunun apaçilik olduğunu düşünmüyorum, böyle eski amerikan vari kaba araçları seviyorum diyim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim Tofaş’ın son susturucu çürüdüğünde 1 ay susturucusuz gezmiştim 4 bin devirden sonra özellikle motor freni esnasında 3 5 bişeyler patlatıyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    O kadar uğraşa girmeyim o zaman sadece son susturucu değiştirecem egzoz sesi daha fazla tok ses gelsin yeter.

    Alıntıları Göster
    İlla yapacaksan orta susturucu iptali yap. Son susturucunun araç performansı üzerinde etkisi çok. Orta susturucu iptali sonucunda sese bak eğer güzel bulamazsan bir performans son susturucu takarsın. Küçük hacimli turbo araçtan iyi bir egzoz sesi alınacağını düşünmüyorum.

    Bu arada mühendisliği çöpe atan bu tip modifikasyonlara karşı biriyim. Modifiye olacaksa brabus, mugen, ralliart, mopar gibi arkasında mühendislik olan markaların parçaları ve uygulamaları yapılmalı. Diğer türlü araç sadece şov aracı oluyor ve yolda bırakma ihtimali artıyor ve ucuza kurtuldum zannedilip daha büyük masraflarla karşılaşılıyor. Ayrıca ben mesela bu tip kurcalanmış bir araçtan uzak dururum. Ama yukarıdaki gibi saydığım markaların eli varsa aracın değerinin de yükseleceği bilinmeli. Yani edilen masrafa değiyor kesinlikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geleceginmühendisi

    Benim Tofaş’ın son susturucu çürüdüğünde 1 ay susturucusuz gezmiştim 4 bin devirden sonra özellikle motor freni esnasında 3 5 bişeyler patlatıyordu
    Tofaş tarih öncesi bir örnek😊 Muhtemelen karbüratörlü o sebeple yanma verimi düşük. O araçta orta susturucu ve katalitik de yok diye biliyorum. Yani o araçta patırtı olmaması için sebep yok 😊 Son susturucu da aradan çıkınca patırtılar duyulur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    İlla yapacaksan orta susturucu iptali yap. Son susturucunun araç performansı üzerinde etkisi çok. Orta susturucu iptali sonucunda sese bak eğer güzel bulamazsan bir performans son susturucu takarsın. Küçük hacimli turbo araçtan iyi bir egzoz sesi alınacağını düşünmüyorum.

    Bu arada mühendisliği çöpe atan bu tip modifikasyonlara karşı biriyim. Modifiye olacaksa brabus, mugen, ralliart, mopar gibi arkasında mühendislik olan markaların parçaları ve uygulamaları yapılmalı. Diğer türlü araç sadece şov aracı oluyor ve yolda bırakma ihtimali artıyor ve ucuza kurtuldum zannedilip daha büyük masraflarla karşılaşılıyor. Ayrıca ben mesela bu tip kurcalanmış bir araçtan uzak dururum. Ama yukarıdaki gibi saydığım markaların eli varsa aracın değerinin de yükseleceği bilinmeli. Yani edilen masrafa değiyor kesinlikle.

    Alıntıları Göster
    Hocam aklımda orjinal avustralya malı x force varex egzoz vardı esasen Türkiyede tek distribütör Dm Works diye bir yer İstanbulda adamları aradım stokta yokmuş, döviz düşerse getirtecez dediler, dövizde asla düşmez benimki biraz hikaye oldu.

    Bende marka ürün istiyorum ama ülkeye giriş yok şuan dövizden ötürü.

    Yaş iş yani, nasıl bir memlekette yaşıyorsam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Hocam aklımda orjinal avustralya malı x force varex egzoz vardı esasen Türkiyede tek distribütör Dm Works diye bir yer İstanbulda adamları aradım stokta yokmuş, döviz düşerse getirtecez dediler, dövizde asla düşmez benimki biraz hikaye oldu.

    Bende marka ürün istiyorum ama ülkeye giriş yok şuan dövizden ötürü.

    Yaş iş yani, nasıl bir memlekette yaşıyorsam

    Alıntıları Göster
    Açıkçası bu talebin ve yöntemin beni şaşırttı hatta şoka uğrattı. Seni burdan tanıdığım kadarıyla otomobil kültürü olan biri olarak biliyorum. Susturucu iptali vs. deyince ne oluyor dedim😂

    Bu işleri defalarca yapmış biri olarak amatör müdahalelerden uzak durmanı tavsiye ederim, susturucu iptallerinin normal yol kullanıcısı için faydası yok hatta minicik bir getirisi yanında götürüsü çok oluyor. Seni tenzih ederim ama bu tip işlemler fazla merak ve cehalet kaynaklı oluyor. O yollardan geçtim biliyorum 😂 Galiba 5-6 sefer kadar susturucu iptali, orta susturucu iptali falan yapmışımdır hatta bir ara dizel pikapta komple düz boru yapmıştım, geçtiğim yerlerde camlar titrerdi😂 Ama kültürüm, bilgim arttıkça ve olgunlaştıkça neyin ne olduğunu anladım. Şimdi modifiyeye karşıyım daha doğrusu aracını günlük kullanan adamın aracını mekanik olarak modifiye etmesine karşıyım. İnan bana getirisinin yanında götürüsü dağ gibi. Yanlış modifiyeden blok çatlatmak mı dersin, direksiyon pompası patlatmak mı dersin, supapların pistonlara vurması mı dersin hepsini yaşadım ve çok ciddi tecrübeler edindim. Bunlardan sonra mühendisliğe çok ciddi saygım gelişti. Adamlar hesapla kitapla ve buna rağmen yıllarca kilometrelerce test ederek bir ürün ortaya koyuyorlar ama bir adam bütün bu emeği ben böyle istiyorum diyerek yada yanlış bilgiyle çöpe atıyor. Türkiye'de araçlar fazla yol katetmiyor ama ben burda mesela günde 100 ila 250km arası yol katediyorum ve yeri geliyor 1000 km katediyorum. O yüzden yanlış bir işin sonuçlarını kısa vadede görebiliyorum, Türkiye'de bu tür işler muhtemelen daha sonraki sahibine patlıyordur.

    Marka ürün ve aracına uygun ürünü bekle derim, görüşmek üzere 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Açıkçası bu talebin ve yöntemin beni şaşırttı hatta şoka uğrattı. Seni burdan tanıdığım kadarıyla otomobil kültürü olan biri olarak biliyorum. Susturucu iptali vs. deyince ne oluyor dedim😂

    Bu işleri defalarca yapmış biri olarak amatör müdahalelerden uzak durmanı tavsiye ederim, susturucu iptallerinin normal yol kullanıcısı için faydası yok hatta minicik bir getirisi yanında götürüsü çok oluyor. Seni tenzih ederim ama bu tip işlemler fazla merak ve cehalet kaynaklı oluyor. O yollardan geçtim biliyorum 😂 Galiba 5-6 sefer kadar susturucu iptali, orta susturucu iptali falan yapmışımdır hatta bir ara dizel pikapta komple düz boru yapmıştım, geçtiğim yerlerde camlar titrerdi😂 Ama kültürüm, bilgim arttıkça ve olgunlaştıkça neyin ne olduğunu anladım. Şimdi modifiyeye karşıyım daha doğrusu aracını günlük kullanan adamın aracını mekanik olarak modifiye etmesine karşıyım. İnan bana getirisinin yanında götürüsü dağ gibi. Yanlış modifiyeden blok çatlatmak mı dersin, direksiyon pompası patlatmak mı dersin, supapların pistonlara vurması mı dersin hepsini yaşadım ve çok ciddi tecrübeler edindim. Bunlardan sonra mühendisliğe çok ciddi saygım gelişti. Adamlar hesapla kitapla ve buna rağmen yıllarca kilometrelerce test ederek bir ürün ortaya koyuyorlar ama bir adam bütün bu emeği ben böyle istiyorum diyerek yada yanlış bilgiyle çöpe atıyor. Türkiye'de araçlar fazla yol katetmiyor ama ben burda mesela günde 100 ila 250km arası yol katediyorum ve yeri geliyor 1000 km katediyorum. O yüzden yanlış bir işin sonuçlarını kısa vadede görebiliyorum, Türkiye'de bu tür işler muhtemelen daha sonraki sahibine patlıyordur.

    Marka ürün ve aracına uygun ürünü bekle derim, görüşmek üzere 😊

    Alıntıları Göster
    Eyvallah hocam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Flame kitte yapalım. GTR gibi alev atsında. Senin araç LPG liymiş mazallah tehlikeli. Valla daha önce Egzozu işlem görmüş bir aracım oldu. (Astra 1.6 Coupe) Şehir içi kısa mesafelerde iyi güzel. Ancak uzun yolda kafa beyin bırakmadı. Yemin ediyorum çekiçle dalasım geldi egzoza.

    Egzoz sistemine girilecekse ben mutlaka kumandalı yada aç kapa yapabilen herhangi bir sistem taraftarıyım. İstediğim zaman kapatamayınca başa bela.
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Benim araçta bir ara bir silindirdeki buji tekliyordu. O zaman gaza biraz yüklenince komple stok egzoza rağmen hafiften pat pat yapıyordu
  • bloklamayayım diyordum ama artık burama kadar geldi. hakkını helal et.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.