Şimdi Ara

Würth dizel enjektör temizleyici kullanımı sonucu tekleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
1
Favori
110.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün aracıma enjektör temizleyici kullandım. Yarım depo yakıt vardı. 50 km kullandım. Sonra aracı tekrar çalıştırdığımda araç kalkışta iki kez silkelendi. Gittim 10 daha yakıt aldım depoda 45 lt civarı yakıt oldu. 90 km daha yaptım dün. Bu gün aracı çalıştırdım araç kalkışta yine tekledi hatta stop etti. Tekrar çalıştırdım sıkıntısız çalıştı ve yürüdü. Çarşıda işimi hallettim geri çalıştırdım sıkıntı yok. Markete gittim geldim yine sıkıntı yok. Bu katkı nereleri tıkayabilir filtre de mi tıkanıklık yoksa enjektörlerde mi.

    Ekleme:

    araç antipollution fault hatası vermeye başladı motor arıza ışığını yaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halilcc -- 28 Mart 2016; 19:29:20 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    Az önce aracı tekrar çalıştırdım motorda sarsıntı ve 20-30 saniye beyaz duman atma oldu. Sonra duman kesildi. 20 Km 3000 devir kullandım araç eskiden 900 devirde sabit kalırdı şimdi 800 devirde sabit kalıyor rolantide bu iyi bir şey mi kötü mü. Araç ilk kalkıştan sonra her şey normal rolantide sarsıntı kalmıyor duman kalmıyor teklme sarsıntı kalmıyor. Sadece ilk kalkışta araç uzun süre çalışmamışsa yapıyor.
    O zaman biraz enjektör temizleyici kullanımından bahsedelim.

    Mazot filtresini değiştirip, enjektör katkısını uygulayıp kullandıktan sonra mazot filtresini tekrar değiştirirseniz maksimum etkiyi alırsınız.

    Eğer dolu bir mazot filtresiyle enjektör temizleyici kullanırsanız, depodan gelip filtrede kalmış pislik kalıntıları, temizleyici madde ile çözünerek filtreden geçer, enjektöre birikir. Orada da çözünebilir ama eski pislik kalıntılarının yerini doldurur, fayda alamazsınız . O yüzden sıfır filtre ile yaparsanız doğrudan enjektörlere ulaşır temizleyici, görevini yerine getirir. Tabi o sırada depodan çözdüğü pislik kalıntıları, mazot filtresine takılır(nispeten büyük oldukları için) Siz de filtreyi temizlediğinizde her şey tertemiz olur.

    Ayrıca enjektör temizleyici kısa mesafede kullanılmaz. Depoya atacaksınız, sonra nispeten uzun yola çıkıp biraz basacaksınız. %15 gazla sabit gitmek yok yani, basınçlı mazotla gelecek o temizleyici.

    Yüksek km li sayılabilecek (95-100 bin ve üzeri) dizel araçlarda kullanılmaz. Enjektör işemesi dediğimiz olay başınıza gelebilir çünkü. 150 binden sonra ise carbon clean yapılmaz. O km lerdeki dizel araca yapacağınız en iyi şeyler, yağ değişim periyodunu kısaltmak ve emme manifoldunda egr den gelen kurumları temizletmektir. Özellikle egr kurumlarını temizlemenin hiçbir yan etkisi yoktur ve aracın performansını cidden arttırır.
    Bu bilimsel bir cevap olmamış ustacığım. Öncelikle aldığınız mazot çok ekstrem kalitede düşük satılan istasyonlardan alınmış ise eğer bu dedikleriniz olabilir fakat genellikle büyük firmalardan alınan Euro Dizel standartlarında bir yakıtı alıp incelerseniz pırıl pırıl olduğunu gözlede görebilirsiniz. Enjektör temizleyici filtrede ki takılan tortuları çözdü diyelim bu filtreden geçecek kadar çözüldüyse eğer enjektörde tıkanıklık yapması olası değil. Ayrıca 10 yıl kullanılmış ve hiç bir sorun oluşturmayan bir filtreyi inceleme fırsatı buldum. Filtrede sadece tozlanma gibi bir brikim olmuş. Bu dediğim araç da 2000 model Nissan marka pick-up modeli bir araç idi. Diyeceğim şu ki bu temizleyici maddeleri uzun aralıklar ile kullanmada sakınca görmüyorum. Bu kadar pimpirikli olmayada gerek yok sıfır filtre tak temizleyici koy tekrar sıfır filtre tak gibi şeyler saçma ifadeler. Zaten filtreler arasında en pahalı parçada mazot filtresidir. Fuzuli masraf etmeyin arkadaşlar. İyi forumlar.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Würth Dizel Enjektör Temizleyicisi ve Tekleme Sorunu

    Würth CR-Dizel Enjektör Temizleyici ve diğer dizel yakıt katkıları, enjektörleri temizlemeyi ve motor performansını iyileştirmeyi vaat eder. Ancak, kullanıcı yorumları, bu ürünlerin dizel araçlarda tekleme sorunlarına neden olabileceğini göstermektedir.

    Dizel yakıt katkılarının kullanımı, enjektörleri tıkayabilecek ve yakıt akışını bozabilecek karbon birikintilerini gidermeye yardımcı olabilir. Ancak, bazı durumlarda, bu katkı maddeleri enjektörlere zarar verebilir ve tekleme sorunlarına yol açabilir.

    Würth Dizel Enjektör Temizleyici'nin yorumları, ürünün hem olumlu hem de olumsuz sonuçlar doğurduğunu göstermektedir. Bazı kullanıcılar temizleme işleminin motor performansını iyileştirdiğini bildirirken, diğerleri tekleme ve motor hasarı yaşadıklarını ifade etmektedir.

    Bu nedenle, dizel yakıt katkıları kullanmadan önce aracının kullanım kılavuzunu dikkatlice okuman ve üreticinin önerilerini takip etmen önemlidir. Ayrıca, ürünün güvenilir bir markadan geldiğinden ve dizel motorlar için özel olarak tasarlandığından emin olman gerekir.

    Eğer aracında tekleme sorunu yaşıyorsan, öncelikle yakıt sisteminde mekanik bir sorun olup olmadığını kontrol ettirmelisin. Sorun yakıt katkılardan kaynaklanıyorsa, bunları kullanmayı bırakmalı ve enjektörlerin profesyonelce temizlenmesini sağlamalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben araba bozulmadıkça arabayı elleme taraftarı değilim, böyle can sıkıcı şeyler oluyor çünkü. Geçmiş olsun, ürünüm orjinal olduğundan ve doğru kullanıldığından emin misiniz ? Dizel ve enjektörler hakkında bir fikrim yok ama şöyle bir şey olmuş olabilir, enjektörlerinizi temizlemiştir ama ucunu bozmuştur ve enjektörler işeme yapıyordur. Böyle birşey olabilir
  • yakıtta ve hortum yolundan pislik gelmiş olabilir. filtreleri yeni değil ise değiştirmekte fayda var.
  • Ürünü opet ten aldım. En ez 20_30 lt yakıt için diyor depom 60 lt yarım depo mazot vardı. Sonra 10_12 lt daha aldım 45 lt civarı yakıt vardı araçta. Sadece bir iki kez kalkışta yapıyor. Sonra hiç bir sıkıntı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    Ürünü opet ten aldım. En ez 20_30 lt yakıt için diyor depom 60 lt yarım depo mazot vardı. Sonra 10_12 lt daha aldım 45 lt civarı yakıt vardı araçta. Sadece bir iki kez kalkışta yapıyor. Sonra hiç bir sıkıntı yok.
    bir keresinde bende koyduydum araba feleğini şaşırdıydı, aman diyim bir daha koymam,, atalarımız ne demiş, '' çalışıyorsa tamir etme,bozarsın''
  • quote:

    Orijinalden alıntı: royal_flush_

    bir keresinde bende koyduydum araba feleğini şaşırdıydı, aman diyim bir daha koymam,, atalarımız ne demiş, '' çalışıyorsa tamir etme,bozarsın''

    Alıntıları Göster
    sanırım dizel araçta yapılacak en kötü şey enjektor temizleyici kullanmak cunku her enjektor aynı temizlenmiyor, birini fazla acıyor biri hiç acılmıyor yada enjektorde işeme denen olayı yaratıp piston baslarını eritiyor.
  • bizim şirket araçları herbiri 300-350 bin km kullanılıp değiştirilir hiç sorun çıkarmaz ,hatta muayene olmasa bakım bile yapılmıyor doğru düzgün

    aslında arabalarımızı kendimiz kurcalayıp bozuyoruz ,şirket arabası gibi ilgilenmesek sorunda çıkmayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bizim şirket araçları herbiri 300-350 bin km kullanılıp değiştirilir hiç sorun çıkarmaz ,hatta muayene olmasa bakım bile yapılmıyor doğru düzgün

    aslında arabalarımızı kendimiz kurcalayıp bozuyoruz ,şirket arabası gibi ilgilenmesek sorunda çıkmayacak.
    Valla 2 kere bende attım enjektör temizleyici hiçbir etkisini görmedim ne fayda ne zarar.Araba olduğu gibi gitmeye ve yakmaya devam ediyor.
  • royal_flush_ kullanıcısına yanıt
    Depo bitince düzeldi mi? yakıt ekleyip etkisini mi azaltsam :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    Depo bitince düzeldi mi? yakıt ekleyip etkisini mi azaltsam :)

    zamanla düzeldi, yakıt eklemekte fayda var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: royal_flush_

    quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    Depo bitince düzeldi mi? yakıt ekleyip etkisini mi azaltsam :)

    zamanla düzeldi, yakıt eklemekte fayda var

    Alıntıları Göster
    bu katkıların hiçbirine güvenmiyorum , hepisi para tuzağı, arabalara zarar vermeleri de cabası, motor yağları üreten shell, mobil'in

    araştırma/geliştirmesinde çalışan mühendislerinin hiç aklı yok, bir bu katkıcılar akıllı




  • bence bu tür katkılar uzun yola çıkılacagında konulmalı ve kısa sürede bitirilmeli yakıt eklemek yerine yol yapın bian evvel deponuz boşalsın ve katkı bitsin hem görevini yapsın. Enjektörlerin tamamına etki etsin sonrada mazot filtresini değiitirin.
  • Az önce aracı tekrar çalıştırdım motorda sarsıntı ve 20-30 saniye beyaz duman atma oldu. Sonra duman kesildi. 20 Km 3000 devir kullandım araç eskiden 900 devirde sabit kalırdı şimdi 800 devirde sabit kalıyor rolantide bu iyi bir şey mi kötü mü. Araç ilk kalkıştan sonra her şey normal rolantide sarsıntı kalmıyor duman kalmıyor teklme sarsıntı kalmıyor. Sadece ilk kalkışta araç uzun süre çalışmamışsa yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    Az önce aracı tekrar çalıştırdım motorda sarsıntı ve 20-30 saniye beyaz duman atma oldu. Sonra duman kesildi. 20 Km 3000 devir kullandım araç eskiden 900 devirde sabit kalırdı şimdi 800 devirde sabit kalıyor rolantide bu iyi bir şey mi kötü mü. Araç ilk kalkıştan sonra her şey normal rolantide sarsıntı kalmıyor duman kalmıyor teklme sarsıntı kalmıyor. Sadece ilk kalkışta araç uzun süre çalışmamışsa yapıyor.
    O zaman biraz enjektör temizleyici kullanımından bahsedelim.

    Mazot filtresini değiştirip, enjektör katkısını uygulayıp kullandıktan sonra mazot filtresini tekrar değiştirirseniz maksimum etkiyi alırsınız.

    Eğer dolu bir mazot filtresiyle enjektör temizleyici kullanırsanız, depodan gelip filtrede kalmış pislik kalıntıları, temizleyici madde ile çözünerek filtreden geçer, enjektöre birikir. Orada da çözünebilir ama eski pislik kalıntılarının yerini doldurur, fayda alamazsınız . O yüzden sıfır filtre ile yaparsanız doğrudan enjektörlere ulaşır temizleyici, görevini yerine getirir. Tabi o sırada depodan çözdüğü pislik kalıntıları, mazot filtresine takılır(nispeten büyük oldukları için) Siz de filtreyi temizlediğinizde her şey tertemiz olur.

    Ayrıca enjektör temizleyici kısa mesafede kullanılmaz. Depoya atacaksınız, sonra nispeten uzun yola çıkıp biraz basacaksınız. %15 gazla sabit gitmek yok yani, basınçlı mazotla gelecek o temizleyici.

    Yüksek km li sayılabilecek (95-100 bin ve üzeri) dizel araçlarda kullanılmaz. Enjektör işemesi dediğimiz olay başınıza gelebilir çünkü. 150 binden sonra ise carbon clean yapılmaz. O km lerdeki dizel araca yapacağınız en iyi şeyler, yağ değişim periyodunu kısaltmak ve emme manifoldunda egr den gelen kurumları temizletmektir. Özellikle egr kurumlarını temizlemenin hiçbir yan etkisi yoktur ve aracın performansını cidden arttırır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    Az önce aracı tekrar çalıştırdım motorda sarsıntı ve 20-30 saniye beyaz duman atma oldu. Sonra duman kesildi. 20 Km 3000 devir kullandım araç eskiden 900 devirde sabit kalırdı şimdi 800 devirde sabit kalıyor rolantide bu iyi bir şey mi kötü mü. Araç ilk kalkıştan sonra her şey normal rolantide sarsıntı kalmıyor duman kalmıyor teklme sarsıntı kalmıyor. Sadece ilk kalkışta araç uzun süre çalışmamışsa yapıyor.

    Bir dahaki yakıt aldığınızda mazot katkısı koymayın ve motoru şöyle güzel bir açın. İyice yüklenin yani motora. Büyük ihtimalle problemleriniz kesilecektir. Kesilmezse ustaya gösterirsiniz. Enjektör temizleyicisi olan arabanın rölantisinin bir miktar düşmesi doğaldır. Dizel motorda yük ve devir ayarı sadece püskürtülen mazotla ayarlanır. Sizin aracınız da şu an saf mazot yakmıyor.




  • bu tarz temizleyici maddeleri nezaman kullandıysam hep sıkıntı verdi birdaha kullanmam kullandırmamda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    bu tarz temizleyici maddeleri nezaman kullandıysam hep sıkıntı verdi birdaha kullanmam kullandırmamda
    mazot filtresini değiştirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    mazot filtresini değiştirin

    Alıntıları Göster
    Mazot filtrenizi değiştirin.Daha sonra STP dizel sistem temizleyici ürünü bulabilirseniz bu üründen alın, enjektöre biriken tortuları temizleyecektir. Stp 'nin bu ürünü Lıqu molly'nin ürünüde dahil şimdiye kadar kullandıklarım arasındaki en iyisiydi.


    Bu mesaja eklenen görseller:

     Würth dizel enjektör temizleyici kullanımı sonucu tekleme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bizim şirket araçları herbiri 300-350 bin km kullanılıp değiştirilir hiç sorun çıkarmaz ,hatta muayene olmasa bakım bile yapılmıyor doğru düzgün

    aslında arabalarımızı kendimiz kurcalayıp bozuyoruz ,şirket arabası gibi ilgilenmesek sorunda çıkmayacak.

    Aynen öyle hocam babam arabayı sürekli kurcalar her hafta sonu illa ki o kaput açılır olmayan arızayı vermeye başlar araba Ben şirket aracının bazen hararet yükseldiğinde falan kaputunu açar su eksiltmişse su ekler yoluma devam ederim. Babamın kullandığı araba benim kullandığım arabanın neredeyse yarısı kadar km yapmış ama sanayiye gitme oranı da benim kullandığım araçın neredeyse 2 katı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinsemer

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    bizim şirket araçları herbiri 300-350 bin km kullanılıp değiştirilir hiç sorun çıkarmaz ,hatta muayene olmasa bakım bile yapılmıyor doğru düzgün

    aslında arabalarımızı kendimiz kurcalayıp bozuyoruz ,şirket arabası gibi ilgilenmesek sorunda çıkmayacak.

    Aynen öyle hocam babam arabayı sürekli kurcalar her hafta sonu illa ki o kaput açılır olmayan arızayı vermeye başlar araba Ben şirket aracının bazen hararet yükseldiğinde falan kaputunu açar su eksiltmişse su ekler yoluma devam ederim. Babamın kullandığı araba benim kullandığım arabanın neredeyse yarısı kadar km yapmış ama sanayiye gitme oranı da benim kullandığım araçın neredeyse 2 katı.

    Alıntıları Göster
    şuan yarım depo katkılı yakıt var seyreltmek amacıyla depoyu fullesem mi. Katkılı yakıt uzun süre depoda beklese sıkıntı olur mu




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.