Şimdi Ara

EDC şanzuman nasıl?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
3
Favori
85.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şanzuman sağlamlık veya arıza durumu nasıl bu EDC'lerin.
    Artık manuelle uğraşmamak için!!!
    Bakımları veya dikkatli dikkatsiz kullanım tabiki ömrünü etkiler.
    Ancak genel hatlarıyla nasıldır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Hocam sıkıntı şu ki burda yorum yapanların büyük çoğunluğu edc şanzımanlı bir aracın direksiyonuna oturmamıştır bile.
    Ben edc kullanıyorum gayet memnunum en ufak bir sıkıntısına rast gelmedim 30 bin kmdir.
    aracım 105 binde şu anda.
    Baskı balata masrafı doğru ama baskı balata yiyen kaç tane araç var? Çok az çünkü kullanıma göre değişen bir olayı var.
    baskı balata pahalı olsa bile edc sistemin yakıta etkisi minimum olduğu için parasını ordan çıkarıyor.
    O aşırı övülen tam otomatik şanzımanların ortalama yakıt verilerine baktığında cebinden çıkan para totalde aynı
    Yapay Zekanın Yanıtı

    EDC Şanzıman: Bilmen Gereken Her Şey

    EDC (Çift Kavramalı Şanzıman), manuel şanzımanın konforunu otomatik şanzımanın kolaylığıyla birleştiren bir şanzıman türüdür. İki ayrı kavrama kullanarak sorunsuz ve hızlı vites geçişleri sağlar.

    EDC Şanzıman Nasıl Çalışır?

    EDC şanzıman, her biri tek ve çift viteslerden sorumlu iki kavramaya sahiptir. Elektronik bir kontrol ünitesi, sürüş koşullarına ve sürücü girdisine bağlı olarak kavramaları otomatik olarak çalıştırır.

    EDC Şanzıman Alınır mı?

    EDC şanzıman, hem manuel hem de otomatik şanzımanların avantajlarını sunar:

    • Konfor: Otomatik şanzıman gibi rahat vites geçişleri sunar.
    • Yakıt Verimliliği: Manuel şanzımanlara kıyasla daha iyi yakıt verimliliği sağlar.
    • Performans: Hızlı vites geçişleri sayesinde iyi bir performans sunar.

    EDC Şanzıman Yorumları

    Genel olarak, EDC şanzımanlar olumlu yorumlar alır. Sürücüler, sorunsuz vites geçişlerini, yakıt verimliliğini ve performansını takdir ederler. Ancak, bazı kullanıcılar düşük hızlarda hafif sarsıntılar yaşayabileceklerini bildirmiştir.

    EDC 6 Vites Nasıl Kullanılır?

    EDC 6 vitesli şanzımanlar tipik olarak şu şekilde kullanılır:

    • Sürüşe başlamak için vites kolunu "D" konumuna getirin.
    • Manuel vites değiştirmek için vites kolunu "+" (yukarı vites) veya "-" (aşağı vites) konumlarına getirin.

    7 İleri EDC Şanzıman Yorumları

    7 ileri EDC şanzımanlar daha geniş bir vites aralığı sunar ve daha iyi yakıt verimliliği sağlar. Kullanıcı yorumları genellikle olumludur ve sorunsuz vites geçişlerini ve improved performansı överler.

    Sonuç

    EDC şanzıman, manuel ve otomatik şanzımanların en iyi özelliklerini birleştiren iyi bir seçenektir. Sürüş rahatlığı, yakıt verimliliği ve performans arayan sürücüler için uygundur. Ancak, düşük hızlarda hafif sarsıntılar yaşayabileceğini unutmamak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Genel hatlarıyla arızaya yatkındır, neticede çift kavrama. Bakı balata değişimi de pahalıydı diye hatırlıyorum, 7 bin liradan bahsediyordu forumdan bir arkadaşımız.

    Kafa rahat olsun isteniyorsa tam otomatikten şaşmamak lazım kesinlikle.
  • Mesai arkadaşımın 2015 Clio aracı 1 haftadir serviste edc arızası nedeniyle. Bu demek değildir ki her edc sorunlu ama başımıza gelen olayı aktarayım karar sizin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakın bir dostumda megan edc vardı 2.el almıştı o zaman km 38 binde idi. 50 binlere geldiğinde, hata vermeye başladı. bir kezde kendini kitleyince bizimki korkup sattı. sattığı arkadaşta 2 ay sonra ilana koydu. tüm çift kavramalılardan uzak durulması gerekiyor.
  • Klasik çift kavrama baskı ücreti çok pahalı 5-7 bin arası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedesin dahi 7g-DCTsi sorunlu.

    Kimse kendini kandirmasin, şu marka cift kavrama sorunlu, şu marka soeunsuz diye.

    Hepsi her an ariza cikarabilir ve hepsinin balata maliyeti yüksek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • macera aramaya gerek yok, tam otomatikten şaşma
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    CVT Şanzıman Yağ Önerisi
    7 yıl önce açıldı
    cvt şanzıman hakkında
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • şanzuman değil pansuman

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu bu yarı otomatikleri ilk kim bela etti bu insanların başına?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oasisinet

    Yahu bu yarı otomatikleri ilk kim bela etti bu insanların başına?

    İlk tek kavramalı yarı otomatik şanzımanı bilmiyorum

    İlk çift kavramalı yarı otomatik şanzıman: 2003 yılında 4. Nesil Golf R32 modeliyle karayollarına giriş yaptı. Yani ya VW çıkardı yada Porsche



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 18 Eylül 2017; 4:46:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    şanzuman değil pansuman


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sıkıntı şu ki burda yorum yapanların büyük çoğunluğu edc şanzımanlı bir aracın direksiyonuna oturmamıştır bile.
    Ben edc kullanıyorum gayet memnunum en ufak bir sıkıntısına rast gelmedim 30 bin kmdir.
    aracım 105 binde şu anda.
    Baskı balata masrafı doğru ama baskı balata yiyen kaç tane araç var? Çok az çünkü kullanıma göre değişen bir olayı var.
    baskı balata pahalı olsa bile edc sistemin yakıta etkisi minimum olduğu için parasını ordan çıkarıyor.
    O aşırı övülen tam otomatik şanzımanların ortalama yakıt verilerine baktığında cebinden çıkan para totalde aynı
  • Şirkette var 100 civarı clio edc, 2 senede bir kiralanıyor sıfır olarak.
    Tek tük vites problemi yaşayanlar oldu, şu anda 40-50 bin km civarında araçlar. Genelde sorun yok gibi.

    Bende ciddi bir sorun yok ama 2-3 kez, üst vitese geçmeme durumu oldu, manuele alıp tekrar otomatiğe geçirince düzeldi.


    Günlük kullanıma gelince, yokuşlarda doğru vitesi seçme problemi var, manuele alınca doğal olarak sorun yok ama otomatikte uygun vitesi seçemeyebiliyor. Kendi otomobilimde DSG var, bunun çalışması EDC'den çok çok daha iyi, yokuşlarda uygun vitese geçiyor, her zaman doğru vitesi buluyor, daha sarsıntısız vs. Tabi daha önce 8 yıl kullandığım CVT şanzıman en mükemmel konfora sahip olanıydı, vitesle ilgili hiç problem olmazdı, eğimdir, uygun vitestir, sarsıntıdır vs problem olmadı (malum CVT ler kademesiz geçişlidir).

    Dikkatli kullanım gerektiriyor Edc ve diğer çift kavramalar. Yarım debriyaj olmaması için frene tam basıp durmak gerekli, yoksa kavrama çabuk biter. Aşırı dur kalk trafikte manuel viteste olmak iyidir. EDC clio'da yok ama kendi DSG li aracımda autohold fonksiyonu var. Frene tam basıp durunca ayağını frenden kaldırsan bile frene basmaya devam ediyor otomatik olarak. Yine kavramayı koruyan oldukça faydalı bir özellik.


    Çift kavrama videolarını izlediğimde CVT ye göre daha kompleks bir yapısı var. Ama değişmesi gereken kavrama disklerinin 7000 tl edeceğini düşünmüyorum. Nasıl düz vites balatalarını özelde yaptırıyorsanız otomatiği de yaptırırsınız, tabi iyi bir yerde.


    Australian Clutch Servicesyoutube
    CLUTCH TECH: Dual Clutch Transmission Clutch Assembly Removal and Installation Guide
    https://www.youtube.com/watch?v=_ueaANNBVAI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talbotlago -- 18 Eylül 2017; 19:50:3 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    Hocam sıkıntı şu ki burda yorum yapanların büyük çoğunluğu edc şanzımanlı bir aracın direksiyonuna oturmamıştır bile.
    Ben edc kullanıyorum gayet memnunum en ufak bir sıkıntısına rast gelmedim 30 bin kmdir.
    aracım 105 binde şu anda.
    Baskı balata masrafı doğru ama baskı balata yiyen kaç tane araç var? Çok az çünkü kullanıma göre değişen bir olayı var.
    baskı balata pahalı olsa bile edc sistemin yakıta etkisi minimum olduğu için parasını ordan çıkarıyor.
    O aşırı övülen tam otomatik şanzımanların ortalama yakıt verilerine baktığında cebinden çıkan para totalde aynı

    Sizinki yaklaşmış mesala baskı balatayı değiştirince de bi açıklama yaparsınız artık faturanızı da ekleyerek malum 7 8 bin az değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    Hocam sıkıntı şu ki burda yorum yapanların büyük çoğunluğu edc şanzımanlı bir aracın direksiyonuna oturmamıştır bile.
    Ben edc kullanıyorum gayet memnunum en ufak bir sıkıntısına rast gelmedim 30 bin kmdir.
    aracım 105 binde şu anda.
    Baskı balata masrafı doğru ama baskı balata yiyen kaç tane araç var? Çok az çünkü kullanıma göre değişen bir olayı var.
    baskı balata pahalı olsa bile edc sistemin yakıta etkisi minimum olduğu için parasını ordan çıkarıyor.
    O aşırı övülen tam otomatik şanzımanların ortalama yakıt verilerine baktığında cebinden çıkan para totalde aynı

    Sizinki yaklaşmış mesala baskı balatayı değiştirince de bi açıklama yaparsınız artık faturanızı da ekleyerek malum 7 8 bin az değil

    İşte benimkinin geldiğini nerden biliyorsunuz mesela?
    Servise ölçtürdüm 10 üzerinden 9.3 dedi. Baskı balata sağlam dedi
    ortalama 200 bin km gidiyormuş normal kullanımda.
    Ha gitsede helali hoş olsun dediğim gibi zaten yakıtından çıkarıyor parayı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit


    quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    Hocam sıkıntı şu ki burda yorum yapanların büyük çoğunluğu edc şanzımanlı bir aracın direksiyonuna oturmamıştır bile.
    Ben edc kullanıyorum gayet memnunum en ufak bir sıkıntısına rast gelmedim 30 bin kmdir.
    aracım 105 binde şu anda.
    Baskı balata masrafı doğru ama baskı balata yiyen kaç tane araç var? Çok az çünkü kullanıma göre değişen bir olayı var.
    baskı balata pahalı olsa bile edc sistemin yakıta etkisi minimum olduğu için parasını ordan çıkarıyor.
    O aşırı övülen tam otomatik şanzımanların ortalama yakıt verilerine baktığında cebinden çıkan para totalde aynı

    Sizinki yaklaşmış mesala baskı balatayı değiştirince de bi açıklama yaparsınız artık faturanızı da ekleyerek malum 7 8 bin az değil

    İşte benimkinin geldiğini nerden biliyorsunuz mesela?
    Servise ölçtürdüm 10 üzerinden 9.3 dedi. Baskı balata sağlam dedi
    ortalama 200 bin km gidiyormuş normal kullanımda.
    Ha gitsede helali hoş olsun dediğim gibi zaten yakıtından çıkarıyor parayı

    Tmm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    şanzuman değil pansuman




    Amaning
    ben de asuman diye biliyodum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabitelli -- 18 Eylül 2017; 14:16:34 >




  • DSG gibi kronik sorunu yok.

    Kaldı ki geçen gün mecburiyette, sürekli dip gaz, dur kalk, kalk dur vs... şeklinde 8 saat şehir içi Clio kullandım, araç bir kez olsun arıza vermedi. Aynısını DSG ile yapsam büyük ihtimalle ekranda kahve fincanı çıkar DSG ısındı durdur fln derdi.
  • DSG de elektronik beyinde arızalanınca baskı balata ile birlikte masraf 30 bin TL. yi buluyor.

    EDC de baskı balata 5-7 bin TL arası. EDC daha sorunsuz.

    Çift kavramalı vitesleri kullanmayı bilmek te önemli .
  • Ben de focus powershift kullandım 3 yıl 52 bin km, hiç sorun yaşamadım, ev aldğm için yakın zamanda sattım.

    Özellikle Dsg arızaları beni de çift kavrama konusunda tedirgin ediyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.