Şimdi Ara

cvt şanzıman hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
8.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dostlar sıfır otomatik vites araç alma niyetindeyim.. araştırmalarım neticesinde en sorunsuz çalışan şanzımanlardan birinin cvt olduğu kanaatine vardım.. nissan juke ve honda bu sistemi kullanıyolar.. otomatik juke bütçemi hayli aşıyor, jazz düşünüyorum bu nedenle.. ancak benim gözümden kaçan cvt şanzımana sahip bildiğiniz başka araçlar varsa söylermisiniz ?



  • Yeni kasa micra ve yarisler kullaniyorde cvt sanzimana sahiptir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan.dal

    Yeni kasa micra ve yarisler kullaniyorde cvt sanzimana sahiptir.

    tşkler bilmiyodum bunları.. ama jazzı, micra ve yarise tercih edicem sanırım..
  • CVT şanzıman Honda Jazz, Mercedes'in bazı modelleri ve yanılmıyorsam Mini Cooper gibi araçlarda kullanılıyor. 7 vites olan ve F1 araçları gibi direksiyondan da kumanda edilebilien şanzımandan bahsediyorum.

    Mercedes'te çalışan arkadaşımın görüşü: CVT zayıf bir şanzıman. Otomatiklere göre daha problemli. Küçücük ve hassas bir yapıya sahip. Zorlamaya gelmiyor.

    VW'nin DSG şanzımanı için daha üstün diyorlar. Ankara Şaşmaz Oto Sanayiinde Mercedes Yetkili Servisi'nin tiptronik vitesleri tamir ettirdiği (dışarıdan yaptırıyorlar) bir otomatik vites tamir merkezi var. Honda alacağım zaman kontrole götürmüştüm. Her türlü otomatik- tiptronik, s-tronik, easy-tronik, multimode vs. vs. vitesin tamir ve bakımıyla uğraşıyorlar. Hafızamı zorlasam adını hatırlardım ama şimdi aklıma gelmedi, oradaki baş usta da CVT için iyi şeyler söylememişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gezginoğlu -- 6 Ocak 2012; 17:36:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gezginoğlu


    CVT şanzıman Honda Jazz, Mercedes'in bazı modelleri ve yanılmıyorsam Mini Cooper gibi araçlarda kullanılıyor. 7 vites olan ve F1 araçları gibi direksiyondan da kumanda edilebilien şanzımandan bahsediyorum.

    Mercedes'te çalışan arkadaşımın görüşü: CVT zayıf bir şanzıman. Otomatiklere göre daha problemli. Küçücük ve hassas bir yapıya sahip. Zorlamaya gelmiyor.

    VW'nin DSG şanzımanı için daha üstün diyorlar. Ankara Şaşmaz Oto Sanayiinde Mercedes Yetkili Servisi'nin tiptronik vitesleri tamir ettirdiği (dışarıdan yaptırıyorlar) bir otomatik vites tamir merkezi var. Honda alacağım zaman kontrole götürmüştüm. Her türlü otomatik- tiptronik, s-tronik, easy-tronik, multimode vs. vs. vitesin tamir ve bakımıyla uğraşıyorlar. Hafızamı zorlasam adını hatırlardım ama şimdi aklıma gelmedi, oradaki baş usta da CVT için iyi şeyler söylememişti.



    anlıyorum hocam çok sağol.. ben de dsg için bazı olumsuz yorumlar okumuştum.. bi sonraki aracım otomatik olucak diyodum trafikte çok rahat oluyomuş ama bu gidişle sanırım yine manuel alıcam.. en risksizi o gibi görünüyo.. kafam çorba oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gezginoğlu


    CVT şanzıman Honda Jazz, Mercedes'in bazı modelleri ve yanılmıyorsam Mini Cooper gibi araçlarda kullanılıyor. 7 vites olan ve F1 araçları gibi direksiyondan da kumanda edilebilien şanzımandan bahsediyorum.

    Mercedes'te çalışan arkadaşımın görüşü: CVT zayıf bir şanzıman. Otomatiklere göre daha problemli. Küçücük ve hassas bir yapıya sahip. Zorlamaya gelmiyor.

    VW'nin DSG şanzımanı için daha üstün diyorlar. Ankara Şaşmaz Oto Sanayiinde Mercedes Yetkili Servisi'nin tiptronik vitesleri tamir ettirdiği (dışarıdan yaptırıyorlar) bir otomatik vites tamir merkezi var. Honda alacağım zaman kontrole götürmüştüm. Her türlü otomatik- tiptronik, s-tronik, easy-tronik, multimode vs. vs. vitesin tamir ve bakımıyla uğraşıyorlar. Hafızamı zorlasam adını hatırlardım ama şimdi aklıma gelmedi, oradaki baş usta da CVT için iyi şeyler söylememişti.



    anlıyorum hocam çok sağol.. ben de dsg için bazı olumsuz yorumlar okumuştum.. bi sonraki aracım otomatik olucak diyodum trafikte çok rahat oluyomuş ama bu gidişle sanırım yine manuel alıcam.. en risksizi o gibi görünüyo.. kafam çorba oldu

    Alıntıları Göster
    BMW ve Mercedes'i saymazsak; HONDA ve Toyota otomatik vitesli araçlar sorunsuzluğuyla bilinir. Hatta en sorunsuz otomatik vites HONDA araçlarda. Ben geçen yıl araç alırken bulabilsem otomatik ya da sağlam bir tiptronik alacaktım, ama bütçeme uygun temiz bir araç bulamadım. Manuel aldım ve şehir içinde her kullanışta azap veriyor.

    Bir daha da manuel vitesli araç almam inşaallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan.dal

    Yeni kasa micra ve yarisler kullaniyorde cvt sanzimana sahiptir.

    tşkler bilmiyodum bunları.. ama jazzı, micra ve yarise tercih edicem sanırım..

    4 yıl eski kasa cvt kullanmış biri olarak herhangi bir sorun yada problem yaşatmadı ve yeni kasasını almamızdaki faktördür.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan.dal

    Yeni kasa micra ve yarisler kullaniyorde cvt sanzimana sahiptir.

    tşkler bilmiyodum bunları.. ama jazzı, micra ve yarise tercih edicem sanırım..

    dostum araç büyüteceğim için 2 aylık micra mı satıyorum ilgilenirsen jazza göre yaklaşık 10bin liran cebinde kalır.
    önce micra ile jazzın özelliklerini karşılaştır. cam tavan, soğutmalı torpido micrada yok, jazzda sanırım bluetooth yok.

    yok micra beğenmiyorum jazz alacağım dersen de kapı içinden belli olan üretim yerini iyi araştır.

    şu an türkiyede çin,japon ve ingiliz üretimi olanlar karışık olarak satılıyor.

    japon veya ingiliz alman hayrına olacaktır.

    ben bu sınıfı çok araştırdım, cvt şanzıman görüp görebileceğin en konforlu sarsıntısız ve güç aktarımı yüksek olan şanzımandır. 40bin km de bir yağı değişir, yapı diğer şanzıman yağlarından 60-70 lira pahalıdır.

    seçiminde kolaylıklar dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuphiBA

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan.dal

    Yeni kasa micra ve yarisler kullaniyorde cvt sanzimana sahiptir.

    tşkler bilmiyodum bunları.. ama jazzı, micra ve yarise tercih edicem sanırım..

    dostum araç büyüteceğim için 2 aylık micra mı satıyorum ilgilenirsen jazza göre yaklaşık 10bin liran cebinde kalır.
    önce micra ile jazzın özelliklerini karşılaştır. cam tavan, soğutmalı torpido micrada yok, jazzda sanırım bluetooth yok.

    yok micra beğenmiyorum jazz alacağım dersen de kapı içinden belli olan üretim yerini iyi araştır.

    şu an türkiyede çin,japon ve ingiliz üretimi olanlar karışık olarak satılıyor.

    japon veya ingiliz alman hayrına olacaktır.

    ben bu sınıfı çok araştırdım, cvt şanzıman görüp görebileceğin en konforlu sarsıntısız ve güç aktarımı yüksek olan şanzımandır. 40bin km de bir yağı değişir, yapı diğer şanzıman yağlarından 60-70 lira pahalıdır.

    seçiminde kolaylıklar dilerim.

    Alıntıları Göster
    Benim araçta da CVT var. Gayet memnunum, 7 ileri ile yüksek hızlarda düşük devirle gitmek çok güzel bir duygu. Sürekli en uygun devirde gidiyorsunuz. Herhangi bir kararsızlık, sarsıntı ya da problem yaşamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gezginoğlu


    BMW ve Mercedes'i saymazsak; HONDA ve Toyota otomatik vitesli araçlar sorunsuzluğuyla bilinir. Hatta en sorunsuz otomatik vites HONDA araçlarda. Ben geçen yıl araç alırken bulabilsem otomatik ya da sağlam bir tiptronik alacaktım, ama bütçeme uygun temiz bir araç bulamadım. Manuel aldım ve şehir içinde her kullanışta azap veriyor.

    Bir daha da manuel vitesli araç almam inşaallah.


    gezginoğlu katılıyorum sana şu an senin yaşadığın pişmanlığın aynısını ben yaşıyorum.. o yüzden sürekli otomatik vites araçta aklım.. 2. arabam otomatik olsun konforundan faydalanıyım istiyorum artık.. büyük şehir trafiğinde gerçekten sinir bozucu oluyo manuel özellikle de işe gidiş ve çıkış saatlerinde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan.dal

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan.dal

    Yeni kasa micra ve yarisler kullaniyorde cvt sanzimana sahiptir.

    tşkler bilmiyodum bunları.. ama jazzı, micra ve yarise tercih edicem sanırım..

    4 yıl eski kasa cvt kullanmış biri olarak herhangi bir sorun yada problem yaşatmadı ve yeni kasasını almamızdaki faktördür.

    hakan hocam olumlu yorumlarınızı görmek güzel cvt ile ilgili.. çünkü ben de aynı kanaate sahibim.. yeni araba aldığınıda da cvt şanzımanı tercih etmeniz ne kadar memnun olduğunuzu gösteriyor.. en kısa zamanda bi test sürüşü planlıyorum zaten..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr_suphiba

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan.dal

    Yeni kasa micra ve yarisler kullaniyorde cvt sanzimana sahiptir.

    tşkler bilmiyodum bunları.. ama jazzı, micra ve yarise tercih edicem sanırım..

    dostum araç büyüteceğim için 2 aylık micra mı satıyorum ilgilenirsen jazza göre yaklaşık 10bin liran cebinde kalır.
    önce micra ile jazzın özelliklerini karşılaştır. cam tavan, soğutmalı torpido micrada yok, jazzda sanırım bluetooth yok.

    yok micra beğenmiyorum jazz alacağım dersen de kapı içinden belli olan üretim yerini iyi araştır.

    şu an türkiyede çin,japon ve ingiliz üretimi olanlar karışık olarak satılıyor.

    japon veya ingiliz alman hayrına olacaktır.

    ben bu sınıfı çok araştırdım, cvt şanzıman görüp görebileceğin en konforlu sarsıntısız ve güç aktarımı yüksek olan şanzımandır. 40bin km de bir yağı değişir, yapı diğer şanzıman yağlarından 60-70 lira pahalıdır.

    seçiminde kolaylıklar dilerim.

    tşk ederim öncelikle görüşlerin için.. varsın yağı pahalı olsun sorun dğl yeterki memnun kalıyım gerisi hiç önemli dğl.. çin japon ingiliz olayını ben de duydum o konuya da dikkat etmek lazım dediğin gibi.. teklifin için de sağol ancak ben sıfır araç düşünüyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Maxy_

    Benim araçta da CVT var. Gayet memnunum, 7 ileri ile yüksek hızlarda düşük devirle gitmek çok güzel bir duygu. Sürekli en uygun devirde gidiyorsunuz. Herhangi bir kararsızlık, sarsıntı ya da problem yaşamadım.

    daha ne olsun darısı başıma maxy hocam
  • cvt şanzıman kullanan arkadaşlar bir de yakıt tüketimi hakkıında bilgi verebilirmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gezginoğlu


    BMW ve Mercedes'i saymazsak; HONDA ve Toyota otomatik vitesli araçlar sorunsuzluğuyla bilinir. Hatta en sorunsuz otomatik vites HONDA araçlarda. Ben geçen yıl araç alırken bulabilsem otomatik ya da sağlam bir tiptronik alacaktım, ama bütçeme uygun temiz bir araç bulamadım. Manuel aldım ve şehir içinde her kullanışta azap veriyor.

    Bir daha da manuel vitesli araç almam inşaallah.


    Gezginoğlu nickli arkadaşın honda ile ilgili söyledikleri çok doğru. ama toyota mmt gibi bir otomatik vitesi corolla gibi iddaalı bir aracında kullandığı sürece sorunsuzluk ve otomatik vites kelimeleri toyota için aynı cümle içerisinde kullanmak pek doğru degil. corolla mmt otomatiklerde hill holder yok (yokuş kalkış desteği). aracı sıkışık trafikte yokuş yukarı yarım saat kullanın sorunsuzluğu görürsünüz . sözlerim mmt şanzıman için cvt ye en ufak lafım yok, kullanım performansı olarak sizi çok memnun edecek bir şanzımandır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werty_tr -- 6 Ocak 2012; 20:59:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Maxy_

    Benim araçta da CVT var. Gayet memnunum, 7 ileri ile yüksek hızlarda düşük devirle gitmek çok güzel bir duygu. Sürekli en uygun devirde gidiyorsunuz. Herhangi bir kararsızlık, sarsıntı ya da problem yaşamadım.

    hem cvt hem 7 ileri nasıl oluyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Maxy_

    Benim araçta da CVT var. Gayet memnunum, 7 ileri ile yüksek hızlarda düşük devirle gitmek çok güzel bir duygu. Sürekli en uygun devirde gidiyorsunuz. Herhangi bir kararsızlık, sarsıntı ya da problem yaşamadım.

    hem cvt hem 7 ileri nasıl oluyor?

    Alıntıları Göster
    valal ben cvtyi hiçbi zaman iyi duymadım

    o yüzden temkinli yaklaşırdım

    fordun cmaxlarda bi ara kullanamsı ama sonra kaldırması

    1.8 lancerlardaki inanılmaz performans kaybı vs

    çokda araştırmadım ama karşılaştığım bu durumlar soru işareti oluşturmadı değil

    tiptronikte dsg baya popüler

    bide reno baya iddialı ama nedurumda bilmiyorum son halini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    cvt şanzıman kullanan arkadaşlar bir de yakıt tüketimi hakkıında bilgi verebilirmisiniz?

    CVT'de yakıt tüketimi büyük ihtimal daha düşük olur. Atıyorum en az yakat devir 3000 olsun. CVT'de sürekli 3000 devirde hızlanabildiğiniz için minimum yakıt tüketimi olur.

    CVT ve DSG genellikle yüksek torklu araçlarda problem çıkartır. Honda Jazz gibi ufak araçlarda problem çıkaracağını hiç sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 6 Ocak 2012; 21:27:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Maxy_

    Benim araçta da CVT var. Gayet memnunum, 7 ileri ile yüksek hızlarda düşük devirle gitmek çok güzel bir duygu. Sürekli en uygun devirde gidiyorsunuz. Herhangi bir kararsızlık, sarsıntı ya da problem yaşamadım.

    hem cvt hem 7 ileri nasıl oluyor?

    Manuele aldığımda 7 ileri olduğunu görüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    cvt şanzıman kullanan arkadaşlar bir de yakıt tüketimi hakkıında bilgi verebilirmisiniz?

    7-7.5 maksimum tüketimi var. DSG popüler fakat arıza çıkarma durumu yüksektir. Binada oturan komşumun mekatronik ile ilgili parça değişimi oldu. Şu ara kendi kullandımız caddy dsg araçtada 1. vitesten 2.vitese geçerken 4000 devire gelmeden geçirmemeye başladı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.