Şimdi Ara

cvt şanzıman hakkında (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
8.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • En sorunsuz şanzımanlardan biri olarak cvt yi örnek vermişiniz ki,pek doğru bir yargı değil.

    En çok satılan cvt lerden biri olan bir önceki jazz da 100000km testinde ,bildde,50,000km lerde şanzıman arızalanmış ve çelik kayış aşındığından şanzıman kullanılmaz hal gelip yenisi ile değiştirilmiştir ve honda mühendisleri bunu döküm hatası olarak nitelendirmişlerdir.Testin sonunda açılan şanzıman ,yine aynı soruna 10,000km kadar sonra vuku bulacağı mühendis ve teknisyenlerin şanzıman konusundaki teşhisi olmuştur.

    Tr ye gelen c-max lerde bulunan cvt büyük sorunlara yol açmış aynı nedenle yani çelik kayışın aşınması le geri dönülmez ve sahibi için çok pahalı masrafı ülkemizde kullanıcılarına yaşatmıştır.Aynı olay a6 larda da ortaya çıkmış,pahalı arızalarla sahiplerini üzmüştür.

    Sonuç olarak 3 örnektede ,araştırılırsa marka bazında artabilir ki,düşük tork yüksek tork ve dahada yüksek tork ve bu şanzımana farklı yaklaşımlar ,bu ünitelerdeki zayıflığı giderememiş,kağıt üzerinde olan iyi ve pembe tabloya ciddi gölge düşürmüştür.




  • cvt şanzıman muazzam bir muhendislik harikasıdır, kademesiz şanzımandır kasnakla çalışır an gelir motor en verimli devirde çalışır siz pedala bastıkça kasnak sistemi ile şanzıman oranları değişi,r ve aracın hızı artar buda çok daha az yakıtla çok daha seri bir araç oluverir. Bu işi laiki ile yapan bu şanzımanı kendisi üreten 2 dev vardır oda honda ve mercedes tir.

    Buda cvt şanzımanı anlayabilmeniz için küçük bir animasyon.




    Dipnot: bu konuda hondaya bok atmak cvt ye yapılan en büyük saygısızlıktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 29 Mayıs 2012; 14:19:26 >




  • @efsanefocus dan alıntıdır.

    Koyu ile işaretlediğim paragrafa dikkat ediniz. CVt lerde tek tip değildir... Direk olarak bütün cvt ler harika demek yanlış.

    s tronik şanzıman audi tarafından daha sonra çıkarıldı. multitronik daha önceden beri vardır.
    s tronik şanzıman daha çok dsg şanzımana benziyor.
    multitronic'deki güç aktarımı 300 Nm'ye kadar torkları aktarabilen çok plakalı bir zincirle sağlanıyor.

    Audi, kısaca CVT adı verilen sürekli değişken oranlı transmisyon sistemini A6 2.8 modeli ile birlikte sunmaya başlıyor. Bu şanzıman sistemi bu kadar yüksek güçlü ve yüksek torklu bir motorda ilk kez kullanılıyor. Ayrıca Audi'nin Multitronic adını verdiği sistem hem normal otomatik şanzımanların hem de sürekli değişken oranlı şanzımanların (CVT) aksine performans ve yakıt tüketimi bakımından düz vitesli şanzımanlardan daha kötü değil; daha iyi. Audi, Multitronic ile mevcut otomatik vites sistemlerine göre atılan adımı, ön odacıklı (prechamber) dizel motordan TDI (direk enjeksiyonlu turbo dizel) motoruna geçişe benzetiyor.

    Başlangıçta, Audi multitronic sadece önden çekişli Audi A6 2.8 ile sunulacak (sedan ya da station). Gelecekte diğer motorlar ve diğer modellerde de sunulacak.

    Geleneksel otomatik transmisyonlar dört ya da beş vites oranına sahipken, multitronic teorik olarak sınırsız sayıda orana sahip. Bunun yanında, otomatik vitesli otomobillerde hiç görülmeyen avantajları var. Düz vitesli transmisyondan daha spor sürüş özellikleri sunuyor. Vites değişiklikleri sırasında sarsıntı olmadığı için otomatik transmisyondan daha yumuşak. Yakıt tüketimi düz vitese sahip modelden bile daha düşük. Geçmişteki sürekli değişken oranlı transmisyonlardan farklı olarak, multitronic alışılmış hoş sürüş duygusunu sağlıyor; aynı devirde kalmıyor, bunun yerine sürücünün duyulabilir bir motor devri artışıyla hızlandığının farkında olmasını sağlıyor.

    Sürekli değişken oranlı işleve ek olarak, multitronic 6 sabit oranlı elle kullanım da sunuyor. Sürücü bütünüyle otomatik sürüşün kolaylığıyla daha çok katılım gerektiren, spor düz vitesli sürüş arasında istediği zaman seçim yapabiliyor.



    Sorunuz bağlamında size sadece S tronic ve geartronic hakkında bilgi vereceğim. Diğer şanzımanları 'ne nedir' bölümünde inceleyebilirsiniz. S tronic'in teknik olarak temeli çift kavramadır. Kavramalardan biri tek sayılı viteslere ve geri vitese hizmet ederken diğer kavrama çift sayılı vitesleri hareketlendirir. Bu, çekiş kuvveti kesintisi olmaksızın son derece kısa bir sürede vites değiştirmeyi mümkün kılar. Birinci kavrama bir viteste kuvveti iletirken ikinci kavrama bir sonraki vites için hazır şekilde açılmıştır. Vites değiştirme sırasında birinci kavrama, ikinci kavramanın kapandığı anda açılır. Örneğin araç 2'nci viteste hızlanırken kumanda mantığı 3'üncü vites ön seçimini yapar. Vites değiştirme noktasında çift lamelli kavrama çok hızlı tepki verir ve şanzıman kesintisiz şekilde vites değiştirir. S tronic çift kavramalı şanzıman ile vites değişiklikleri neredeyse hiç hissedilmeksizin ve çekiş kuvveti kaybı olmaksızın yapılır. S tronic özellikle sportif bir sürüş tarzı için idealdir. Sürücü, S tronic'i manuel veya otomatik olarak kullanabilir.

    Hem otomatik hem de manuel kullanıma olanak tanıyan Geartronic şanzıman ise Volvolarda kullanılır. Porsche'nin Tiptronic şanzımanına
    benzer. Mikro işlemci kontrollü olan şanzımanın, 5 ve 6 kademeli versiyonları bulunur. Sürücünün kullanım tarzına göre belleğindeki uygun programı seçip vites değiştirme devirlerini kendi belirler. Örneğin Geartronic şanzımanlı 2008 model VoIvo S80 3.0'ın bilgi ekranında P, R, N, D, S, 1, 2, 3, 4, 5 veya 6 vites konumları gösterir

    Daha düşük yakıt tüketimi, daha çabuk hızlanma.

    Multitronic transmisyona sahip otomobil, beş vitesli düz vitese ve 5 vitesli tiptronic vitese sahip otomobile göre daha iyi hızlanma ve yakıt tüketimi değerlerine sahip, sadece son hızı biraz daha düşük.

    Kolay vites değiştirme.

    Multitronic vites değişikliklerini normal otomatik şanzımanlardan daha da iyi yapıyor. Vites oranları adım adım değil, sürekli bir şekilde değişiyor. Bu nedenle, değişiklikler olurken hiçbir sarsıntı olmuyor. Bu da ek konfor sağlıyor.

    Sportif sürüş hissi.

    Daha önce sunulan sürekli değişken oranlı transmisyonlar motorun sürekli olarak aynı devirde çalışmasını sağlıyordu. Aracın davranışı çok hantal geliyordu ve buna çok alışmak gerekiyordu. Multitronic'te ise, motor devri hızlanma sırasında uyumlu bir şekilde yükseliyor. Multitronic sürücünün alışık olduğu olumlu hissi hızlanma sırasındaki duyulabilir bir motor devri artışı olarak sunuyor. En verimli çalışma devrine yakın devirler kullanılarak da yakıt tüketiminin gereksiz bir şekilde olumsuz olarak etkilenmemesi sağlanıyor.

    Audi multitronic'in diğer bir avantajı da programlanmış altı orana sahip elle değiştirme seçeneği. Sürücü otomatik vitesin kolaylığıyla sportif elle değiştirme arasında istediği zaman seçim yapabiliyor. Ayrıca, tiptronic direksiyon simidiyle yarış sürücüleri gibi elini direksiyondan ayırmadan vites değiştirmek mümkün.




  • Sn. sekizkozalak, bir yıl önce aynı süreci yaşadığım için bir iki bilgi vermek isterim. Öncelikle otomatik-yarı otomatik yani manuel olmayan şanzımanlarla ilgili forumlarda kolay kolay istediğiniz bilgiyi alamazsınız. Yazıların önemli bir kısmı amcasının, komşusunun, arkadaşının var olan şanzımanını buraya yazar ki yazılanlar şehir efsaneleri ya da abartmalarla kirlenmiştir doğru olmaktan uzaktır.
    Dürüstçe kendi tecrübelerini yazan kişilerin ise beklentileri sizin manuel olmayan şanzımandan beklentiniz ile aynı değilse bu yorumlar dürüst ve iyi niyetli olsa bile sizin işinize yaramaz.
    Size tavsiyem bu tip şanzımanları araştırırken tam olarak ne beklediğinizi ortaya koymanız. Mesela; araçta ilk kalkış-ara hızlanma performansı, yakıt tüketimi, ikinci el değer kaybının önemi ya da aracın uzun süre mi, kısa süremi sizde kalacağı gibi. Tüm araştırmalarınızı yaptıktan sonra kafanızda kalan alternatifleri de yarımşar saatlik deneme sürüşünüzle teke indirmeniz sizi en doğru yola götürecektir.
    Bir yıl önce ben bu yolu denedikten sonra kendim için en doğru seçimin Toyota m/m olduğuna karar verdim şimdi, 12 ay ve yaklaşık 13000 km sonrasında doğru yaptığımı görüyorum. m/m şanzıman türü içinde hem çok kötü hem de memnunum diyenlerin olması yukarıda da bahsettiğim beklentilerin aynı olmamasından kaynaklandığına emin olabilirsiniz.
    Son olarak bir kullanıcı olarak, ( şurdan buradan duyduklarımla değil) m/m şanzıman ile ilgili bilgi almak isterseniz size yardımcı olmaya çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekizkozalak

    dostlar sıfır otomatik vites araç alma niyetindeyim.. araştırmalarım neticesinde en sorunsuz çalışan şanzımanlardan birinin cvt olduğu kanaatine vardım.. nissan juke ve honda bu sistemi kullanıyolar.. otomatik juke bütçemi hayli aşıyor, jazz düşünüyorum bu nedenle.. ancak benim gözümden kaçan cvt şanzımana sahip bildiğiniz başka araçlar varsa söylermisiniz ?

    Fiat Palio 1.2 Speedgear CVT şanzımana ship.

    Ama artık üretilmiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    forumda cvt şanzıman hakkında birçok konu var ama size özet geçeyim cvt şanzımanlar ruhsuz olarak tanımlanırlar youtubeden videolarını izleyebilirsiniz audi multitronic te cvt şanzımandır

    Ruhlu dediğiniz şazumanı da söylermisiniz? Yanlış yönlendirme yapmamak için....
  • Hocam yanlış anlamayın genel olarak CVT şanzıman için söylenen yorumdur. Nedeni ise tam gaz kullanıldığında devirini sabit tutup hızlanmasındandır. En az sorun yaratan şanzıman olarak söyleniyor forumda (tam otomatik hariç). Youtubede audi multitronic yazıp izlerseniz tam olarak ne demek istediğimi anlarsınız.
  • Benim Legacy'de var. Çeşitli artıları ve eksileri var. Ne memnunum, ne memnun değilim. Daha önce Volvo klasik otomatik, Ford s-max 6 ileri klasik otomatik, Audi A3 1.8T'de de DSG kullandım. En memnun olduğum S-max ve Audi'ydi...
  • Hali vaktiniz yerinde, bir bedensel sağlık probleminiz yoksa manuel alın. otomatik araç ruh ve akıl sağlığınıza zarar verebilir. Annemden dolayı otomatik araç var. Yarım milyonluk şehirde arabaya usta bulmakta zorlanıyorum. adam vites geçmede sorun olursa o zaman yağ değiştiririz diyor. servisi bile yağ ne zaman değişiyor bilmiyor. kitapçıkta böyle böyle diyor dedim, hımm dedi... hatta ve hatta yağı değiştirelim filtresini sonra değiştiririz. elinde yokmuş beyefendinin yetkili servis... Üstüne bir de kavramalı değilse çok yakıyor. Ayrıca zevk vermiyor. nerde tork konvektörlü otomatik görsem 200bin de şanzıman 2-3 milyar masraf yemiş. Halbuki düzenli bakım yapılsa, yağı zamanında değişse 300bin KM'Ye kadar bozulmaması gerekiyor. Ama bizim türk insanı, şanzımanın yağı mı değişir yahu diyor. Manuel değil ki bu. şanzıman tam tamına 6,3lt yağ alıyor. ama tork konvektör içinde kaldığı için 3lt değişim oluyor. söküp açmaktansa 1000-2000km yapıp bir 3lt daha değişim yapılınca büyük oranda yağ yenilenmiş oluyor.. Ama bizim insan ne zaman arıza olur götürür servise ocağına da incir ağacı dikilir. benim şanzıman bozulsa gider 500tl'ye çıkma manuel şanzıman taktırır kurtulurum. çünkü ülkemizde otomatik bilgisi kültürü sıfır. Parçası pahalı otomatikten uzak durun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 29 Mayıs 2012; 15:24:55 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.