Benim araçta da CVT var. Gayet memnunum, 7 ileri ile yüksek hızlarda düşük devirle gitmek çok güzel bir duygu. Sürekli en uygun devirde gidiyorsunuz. Herhangi bir kararsızlık, sarsıntı ya da problem yaşamadım.
hem cvt hem 7 ileri nasıl oluyor?
Manuele aldığımda 7 ileri olduğunu görüyorum.
Bence o CVT değildir. Araç sabit devirle hızlanıyor mu?
Çünkü hem dediğiniz gibi manuelde 7 ileri olacak hemde CVT. Bunun için çift şanzuman lazım ki acayip gereksiz birşey olur. Belki dişli oranı belli viteslerde sabit tutularak 7 ileri efekti oluşturulabilir fakat buda çok gereksiz olur.
quote:
Orijinalden alıntı: m4y
quote:
Orijinalden alıntı: _Maxy_
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
quote:
Orijinalden alıntı: _Maxy_
Benim araçta da CVT var. Gayet memnunum, 7 ileri ile yüksek hızlarda düşük devirle gitmek çok güzel bir duygu. Sürekli en uygun devirde gidiyorsunuz. Herhangi bir kararsızlık, sarsıntı ya da problem yaşamadım.
hem cvt hem 7 ileri nasıl oluyor?
Manuele aldığımda 7 ileri olduğunu görüyorum.
Bence o CVT değildir. Araç sabit devirle hızlanıyor mu?
Çünkü hem dediğiniz gibi manuelde 7 ileri olacak hemde CVT. Bunun için çift şanzuman lazım ki acayip gereksiz birşey olur. Belki dişli oranı belli viteslerde sabit tutularak 7 ileri efekti oluşturulabilir fakat buda çok gereksiz olur.
Yeni kasa micra ve yarisler kullaniyorde cvt sanzimana sahiptir.
tşkler bilmiyodum bunları.. ama jazzı, micra ve yarise tercih edicem sanırım..
dostum araç büyüteceğim için 2 aylık micra mı satıyorum ilgilenirsen jazza göre yaklaşık 10bin liran cebinde kalır. önce micra ile jazzın özelliklerini karşılaştır. cam tavan, soğutmalı torpido micrada yok, jazzda sanırım bluetooth yok.
yok micra beğenmiyorum jazz alacağım dersen de kapı içinden belli olan üretim yerini iyi araştır.
şu an türkiyede çin,japon ve ingiliz üretimi olanlar karışık olarak satılıyor.
japon veya ingiliz alman hayrına olacaktır.
ben bu sınıfı çok araştırdım, cvt şanzıman görüp görebileceğin en konforlu sarsıntısız ve güç aktarımı yüksek olan şanzımandır. 40bin km de bir yağı değişir, yapı diğer şanzıman yağlarından 60-70 lira pahalıdır.
seçiminde kolaylıklar dilerim.
tşk ederim öncelikle görüşlerin için.. varsın yağı pahalı olsun sorun dğl yeterki memnun kalıyım gerisi hiç önemli dğl.. çin japon ingiliz olayını ben de duydum o konuya da dikkat etmek lazım dediğin gibi.. teklifin için de sağol ancak ben sıfır araç düşünüyorum..
Çok ilginç gerçekten. Sanırım manuel modda dişli katsayılarını sabit tutuyor, otomatikte CVT gibi sonsuz dişli oranında çalışıyor.
Mercedes neden böyle birşey yapma gereksinimi duymuş ki? CVT'yi ruhsuz bulan kullanıcılar için mi?
quote:
Orijinalden alıntı: m4y
Bence o CVT değildir. Araç sabit devirle hızlanıyor mu?
Çünkü hem dediğiniz gibi manuelde 7 ileri olacak hemde CVT. Bunun için çift şanzuman lazım ki acayip gereksiz birşey olur. Belki dişli oranı belli viteslerde sabit tutularak 7 ileri efekti oluşturulabilir fakat buda çok gereksiz olur.
Jazz CVT'de de 7 konum var.
*** Forumda CVT'li araçlar listesi gibi bir konu vardı, bir arayın isterseniz. Ben olsam Jazzzzz tercih ederdim.
Çok ilginç gerçekten. Sanırım manuel modda dişli katsayılarını sabit tutuyor, otomatikte CVT gibi sonsuz dişli oranında çalışıyor.
Mercedes neden böyle birşey yapma gereksinimi duymuş ki? CVT'yi ruhsuz bulan kullanıcılar için mi?
Sitede sabit dişli oranları verildiğine göre; dediğiniz gibi manuel modda sabit dişli oranlarını, otomatik modda değişken dişli oranlarını kullanıyor olmalı. Sonuç olarak çok hoşuma giden bir teknoloji.
selamm benim bildiğim daha doğrusu duyduğum cvt süper keza dsg de ama cvt ye kötü diyeni duymadım bu konuda Haluk23 bey referans olabilir kendisinden bilgi almayı öneriyorum
cvt yüksek tork sağlayab aralarda sorun çıkarabilir. ancak b segmenti kg olarak nispeten hafif ve torku 120 civarına ola n araclarda (micra ve jazz için konuşuyorum) hiç bir problem çıkarmaz. kayışa binen yükle alakalı bir durum bu.
yarı otomatkten 0.5lt/100km fazla yakar. ancak her zaman motora tam güç verir. yokuşta, trafikte garip vites hareketleri yapmaz. manuel olarak etki etmek gerekmez(babamın yaris m/m aracına yokuşta el ile vites düşürmek gerekirdi)
quote:
Orijinalden alıntı: JackDaniels
valal ben cvtyi hiçbi zaman iyi duymadım
o yüzden temkinli yaklaşırdım
fordun cmaxlarda bi ara kullanamsı ama sonra kaldırması
1.8 lancerlardaki inanılmaz performans kaybı vs
çokda araştırmadım ama karşılaştığım bu durumlar soru işareti oluşturmadı değil
tiptronikte dsg baya popüler
bide reno baya iddialı ama nedurumda bilmiyorum son halini
hocam aslında ben de renault ile ilgili biraz çekimserim doğrusu.. megane hb aklımdaydı önceleri ama araçtaki bva şanzıman 4 vites.. bu durum biraz yüksek hızlarda motorun zorlanmasına ve bağlantılı olarak fazla yakıt tüketimine yol açabilir diye düşünüyorum.. ayrıca yokuşta yığılma yapması da muhtemel.. özellikle 1den 2ye ve 2den 1 e vites geçişlerinin de hissedildiğini duymuştum.. biraz sorunlu bi şanzıman sanki..
dostlar cvt düşünmemin asıl nedeni sanırım dişliler yok bu şanzımanda.. bu bağlamda vites geçişleri de olmuyo araç düz bi şekilde ilerliyo.. teknik tarafını çok bilmiyorum ama anladığım bu.. haliyle ne sarsıntı olur araçta, ne çekişte bi sorun, ne yokuşlarda yığılma veya ne de performans kaybı.. yakıt tasarrufu da cabası.. sadece dünyada arıza çıkarma oranı kaçtır, bu anlamda en sorunsuzlardan birimidir onu bilmiyorum ama madem çoğu kişi memnun sanırım bu anlamda da sıkıntı yaşanmıyodur.. tek endişem arıza çıksa bile umarım tamiri çok yüksek meblağlarla mümkün olmuyodur..
haluk hocam tşkler çok ayrıntılı ve güzel bi yazı olmuş.. performans arayışım yok yeterki sorunsuz bi sürüş yaptırsın bana araç.. bu anlamda sıkıntı yaşatmıcak gibi.. jazz'larda arıza çıkarma olasılığı ve çıkardığı takdirde tamirinini mümkün olup olmadığı mümkünse de maliyetini mrk ediyorum.. verdiğin linkte bu konuda bi kaç yorum var ancak net bilgi yok, o yüzden senin veya fikri olan diğer arkadaşların bilgisine ihtiyacım var..
Dizellerde başarısız, atmosferik benznlilerde çok konforlu ve başarılı. Jazz da mesela.
forumda cvt şanzıman hakkında birçok konu var ama size özet geçeyim cvt şanzımanlar ruhsuz olarak tanımlanırlar youtubeden videolarını izleyebilirsiniz audi multitronic te cvt şanzımandır
quote:
Orijinalden alıntı: onurcandmt
forumda cvt şanzıman hakkında birçok konu var ama size özet geçeyim cvt şanzımanlar ruhsuz olarak tanımlanırlar youtubeden videolarını izleyebilirsiniz audi multitronic te cvt şanzımandır
zira cvt ile redline ve yakın devirler hemen görülmez. son hız değerlerinde görülür.
çekiş olarak ise aracı anında max tork bandına getirdiği için motordan beklenmeyecek ölçüde iyi ve ani bir çekiş sağlar.
dediğiniz gibi ruhsuz derken sesinden bahsetmiştim. Bence en iyi şanzıman türüdür
quote:
Orijinalden alıntı: werty_tr
Gezginoğlu nickli arkadaşın honda ile ilgili söyledikleri çok doğru. ama toyota mmt gibi bir otomatik vitesi corolla gibi iddaalı bir aracında kullandığı sürece sorunsuzluk ve otomatik vites kelimeleri toyota için aynı cümle içerisinde kullanmak pek doğru degil. corolla mmt otomatiklerde hill holder yok (yokuş kalkış desteği). aracı sıkışık trafikte yokuş yukarı yarım saat kullanın sorunsuzluğu görürsünüz . sözlerim mmt şanzıman için cvt ye en ufak lafım yok, kullanım performansı olarak sizi çok memnun edecek bir şanzımandır.
COROLLA alınacaksa "tam otomaik vites" alınmalı zaten... Corolla MMT ve Astra EasyTronic gibi araçların sürüş keyfi olmadığını arkadaşımdan biliyorum. Özellikle şehir dışında Easy Tronic Opel Astra 1.6 benzin/LPG araçla seyahat ederken hiç memnun kalmamıştım. Yüksek devirlerde vites geçişi yapacaksanız yandınız, araç bir anda ileri doğru yığılıyor. Benzer şeyin yeni MultiMode COROLLA'larda olduğunu söylüyorlar.
Nissan Juke 1.6 Benzinli aracım CVT şanzumanlı. 6bin km oldu alalı, çok memnunum. Sarsıntısız bi sürüş sağlıyor, gerçekten konforlu. Sabit devirde hızlanmak çok garip bir duygu Bu arada aracın motor gücü 117 bg 158 nm
quote:
Orijinalden alıntı: King_Arthur
Sabit devirde hızlanmak çok garip bir duygu
ben de hep onu mrk etmişimdir nasıl bişey diye.. neyse sorunsuz olsun da nasıl oluyosa olsun