Şimdi Ara

CVT ve DSG şanzıman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
9.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar yeni aldığımız 2008 model honda jazz da cvt şanzıman var.1 aydır kullanıyorum ve bu şanzıman bence konfor olarak mükemmel.ayrıca vites geçişi olmadığı içinde çok atak.örneğin klasik otomatik şanzımanlı 2006 model 1.6 megane dan çok daha iyi hızlanıyor.tabi bu düşük hızlarda böle.yüksek hızlarda belki megane yüksek hp den dolayı daha iyi olabilir.geçenlerde de 7 ileri dsg test ettim o da malumunuz süper bir sistem.ancak cvt mi yoksa dsg mi daha üstündür merak ediyorum.dsg de vites geçişleri var ama çok az hissediliyor rahatsızlık kesinlikle yok.dsg daha az yakıt tüketmeye yardımcı oluyor bu biliniyor ama cvt de sürekli en iyi devir de gidiyorsunuz bu da yakıt ekonomisine yardımcı oluyor.toyota prius da cvt kullanıyor bildiğim kadarıyla.keşke corolla dizellerde de bu sistem olsa mükemmel olurdu.şimdi sorum şu dsg ve cvt yi karşılaştırdığımızda hangisi daha daha az sorunlu hangisi daha konforlu ve yakıt tüketimine katkısı daha iyi.tabi hangisinin geleceği daha iyi.yani dgs mi cvt mi daha ileri bir teknoloji?







  • Boş bir zamanımda birşeyler yazmayı planlıyorum.

    Şimdilik takipteyim. :)
  • Cvt jazz ile 1.6 115'lik megane'ı geçiyorsunuz?

    Benim bildiğim cvt yazların 0-100 hızlanması 14.1 saniye.

    Megane 115'liklerin 0-100 hızlanması 11 saniye.

    CVT neden DSG'den daha iyi değil performans açısından çünkü;

    Düz vites Honda Jazz 1.4 82hp

    0-100km: 12.9 saniye
    Son hız: 170km

    CVT vites Honda Jazz 1.4 82hp

    0-100km:14.1 saniye
    Son hız:159km

    Dsg'de böyle bir durum yok hatta 0-100km hızlanmaları 0.1-0.3 saniye civarı daha iyi bile oluyor düz vitese göre.

    Cvt konforlu fakat performans konusunda bir dsg değil.

    Aslında işin temelinde Cvt'de tork konvertörü var.

    O yüzden performans ve yakıt ekonomisi açısından DSG'ye göre daha kötü.
  • meganı geçiyorum demedim.düşük hızlarda jazz çok daha atak davranıyor dedim.0-100km denemesi yapmadım muhtemelende megane geçer.ama megane daki eski teknoloji 4 ileri otomatik cidden performansı törpülüyor cvt daha hızlı gaz alıyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LTBA_36R

    meganı geçiyorum demedim.düşük hızlarda jazz çok daha atak davranıyor dedim.0-100km denemesi yapmadım muhtemelende megane geçer.ama megane daki eski teknoloji 4 ileri otomatik cidden performansı törpülüyor cvt daha hızlı gaz alıyor .



    Ben manuel vitesli megane'dan bahsettiniz sandım.Otomatik şanzımanlısından bahsediyormussunuz.

    4 ileri otomatiğe göre cvt tabiki daha iyi.

    4 ileri en eski tip sistemlerden biri sonuçta.
  • sonucta cvt leanorda da vincinin fikir babalığını yaptığı ve ilk otomobilde bundan 50 sene önce daf tarafından kullanılan bir sistem..ilk dsg benzeri şanzıman da 80lerin sonunda porche tarafından geliştirildiği düşünülürse hangisinin ileri teknoloji olduğunu artık siz düşünün..
    kaynaklar:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission
    http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox




  • hicbir kademeli sanziman toroidal ya da sinusoidal cvt kadar mukemmel aktarma organlari olamaz.

    gunumuzde kullanilan kayisli cvtler orani 0a dusurmeyi basarabilseydi hicbir arabada cvtden baska sanziman kullanilmazdi.

    bu arada toyota priusta kullanilan sanziman sonsuz oranli PSD dir.diger markalarin kullandigi kayisli sanzimanin yaninda,PSD uzay teknolojisi kalir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    EDC Şanzıman hakkında
    3 yıl önce açıldı
    VW Polo otomatik şanzuman?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Konuya Haluk Ağabey ile benim el atmamız lazım sanırım, çünkü kendisi 83hp'lik CVT'li Honda Jazz kullanıcısı, bende de 2011 VW Polo 1.4 85hp 7-ileri DSG var

    Konuyla ilgili de şimdilik kısaca şöyle aktarayım(uzun uzun yazmak lazım aslında)

    Konfor olarak neredeyse kapışırlar, çünkü CVT deviri sabit tutuyor, DSG'de ise sarsılma yok, ancak CVT burun farkıyla öndedir sanırsam çünkü DSGde seri kalkış yaptığınız zaman zöbönk diye geçirebiliyor vitesi(ama yarı otomatikler gibi kabus kıvamında değil fazla seri olduğu için;)

    Sorunsuzluk olarak, DSG çocukluk hastalıklarını atlattı ya da hızla atlatıyor diyebiliriz, 2011 model DSGli araçlarda pek problem duymadım ben ancak sorunsuzluk konusunda Honda'nın CVTsine göre tabi ki sicili daha kötü.. yani CVT'miz 2-0 öne geçti

    Tüketim olarak, DSG bariz biçimde öndedir.

    Performans olarak da aynı şekilde.

    2-2 ediyor, kısaca.. Ama şöyle de birşey var, benim gibi garantiyi 4 sene yaptırırsanız, DSG nin konforu da sizi yeterince tatmin ederse CVT'lere göre biraz daha avantajlı bir sistem gibi gözüküyor. sonuçta bu sistemi VAG Audi A4'lerde hala kullanmakta. (8 ileri Multitronic) Aynı grupta klasik tork konvertörlü tiptronic şanzımanlar da var, DSG (s-tronic) de mevcut, sonuç olarak en önemli husus: YARI OTOMATİK yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 12 Haziran 2011; 4:54:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Cvt jazz ile 1.6 115'lik megane'ı geçiyorsunuz?

    Benim bildiğim cvt yazların 0-100 hızlanması 14.1 saniye.

    Megane 115'liklerin 0-100 hızlanması 11 saniye.

    CVT neden DSG'den daha iyi değil performans açısından çünkü;

    Düz vites Honda Jazz 1.4 82hp

    0-100km: 12.9 saniye
    Son hız: 170km

    CVT vites Honda Jazz 1.4 82hp

    0-100km:14.1 saniye
    Son hız:159km

    Dsg'de böyle bir durum yok hatta 0-100km hızlanmaları 0.1-0.3 saniye civarı daha iyi bile oluyor düz vitese göre.

    Cvt konforlu fakat performans konusunda bir dsg değil.

    Aslında işin temelinde Cvt'de tork konvertörü var.

    O yüzden performans ve yakıt ekonomisi açısından DSG'ye göre daha kötü.

    Yanlış bilgi vermeyelim lütfen. CVT de tork konvertörü yok kesinlikle. İyi araştıralım. Tork konvertörü sadece tam otomatik geleneksel viteslerde vardır. Ör. Honda civic.




  • lancer 1.8 tork konvertörlü cvt. Yeni gelecek olan jazz da tork konvertörlü cvt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Cvt jazz ile 1.6 115'lik megane'ı geçiyorsunuz?

    Benim bildiğim cvt yazların 0-100 hızlanması 14.1 saniye.

    Megane 115'liklerin 0-100 hızlanması 11 saniye.

    CVT neden DSG'den daha iyi değil performans açısından çünkü;

    Düz vites Honda Jazz 1.4 82hp

    0-100km: 12.9 saniye
    Son hız: 170km

    CVT vites Honda Jazz 1.4 82hp

    0-100km:14.1 saniye
    Son hız:159km

    Dsg'de böyle bir durum yok hatta 0-100km hızlanmaları 0.1-0.3 saniye civarı daha iyi bile oluyor düz vitese göre.

    Cvt konforlu fakat performans konusunda bir dsg değil.

    Aslında işin temelinde Cvt'de tork konvertörü var.

    O yüzden performans ve yakıt ekonomisi açısından DSG'ye göre daha kötü.

    Yanlış bilgi vermeyelim lütfen. CVT de tork konvertörü yok kesinlikle. İyi araştıralım. Tork konvertörü sadece tam otomatik geleneksel viteslerde vardır. Ör. Honda civic.


    Yanlış bilgi değil CVT'lerin bazılarında gayette tork konvertörü var.

    Kesinlikle yok derken yanlış bilgi verme istersen önce bir araştır.




  • cvt teorik olarak en iyi sistem ama aktarım verimliliği mevcut sistemlerde düşük.

    7-8-9 ileri şanzımanlar cvt'nin yaptığını karmaşık sistemler ve elektronik vasıtasıyla yapmayı büyük oranda başarıyor bunun yanı sıra verimlilikleri daha yüksek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf


    quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Cvt jazz ile 1.6 115'lik megane'ı geçiyorsunuz?

    Benim bildiğim cvt yazların 0-100 hızlanması 14.1 saniye.

    Megane 115'liklerin 0-100 hızlanması 11 saniye.

    CVT neden DSG'den daha iyi değil performans açısından çünkü;

    Düz vites Honda Jazz 1.4 82hp

    0-100km: 12.9 saniye
    Son hız: 170km

    CVT vites Honda Jazz 1.4 82hp

    0-100km:14.1 saniye
    Son hız:159km

    Dsg'de böyle bir durum yok hatta 0-100km hızlanmaları 0.1-0.3 saniye civarı daha iyi bile oluyor düz vitese göre.

    Cvt konforlu fakat performans konusunda bir dsg değil.

    Aslında işin temelinde Cvt'de tork konvertörü var.

    O yüzden performans ve yakıt ekonomisi açısından DSG'ye göre daha kötü.

    Yanlış bilgi vermeyelim lütfen. CVT de tork konvertörü yok kesinlikle. İyi araştıralım. Tork konvertörü sadece tam otomatik geleneksel viteslerde vardır. Ör. Honda civic.


    Yanlış bilgi değil CVT'lerin bazılarında gayette tork konvertörü var.

    Kesinlikle yok derken yanlış bilgi verme istersen önce bir araştır.


    Örnek rica ediyorum, hangi arabada tork konvektörlü CVT var? Elmayla armutu toplamaya kalkmayalım. CVT ve tork konvektörlü klasik otomatik vitesler tamamen farklı tekniklerle çalışmaktadır. Bu konuda yeterli bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum.

    Evet hangi araçta Tork konvektörlü CVT otomatik vites var? Örnek lütfen.Açıklayın özür dilemeye hazırım.




  • Eğer CVT şanzıman o kadar iyi olsaydı Mitshubishi Lancer Evoultion modelinde SST şansıman kullanmaya gerek görmezdi. Şehir içi kompakt araçlarda CVT iyi bir tercih olsada gerçek şartlar için bence DSG daha iyi. Bu kadar mühendis ve firma körmü CVT kullanmıyor..?

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    Örnek rica ediyorum, hangi arabada tork konvektörlü CVT var? Elmayla armutu toplamaya kalkmayalım. CVT ve tork konvektörlü klasik otomatik vitesler tamamen farklı tekniklerle çalışmaktadır. Bu konuda yeterli bilgiye sahip olduğumu düşünüyorum.

    Evet hangi araçta Tork konvektörlü CVT otomatik vites var? Örnek lütfen.Açıklayın özür dilemeye hazırım.


    Her ne kadar başka bir arkadaşa yazıyor olsan da kendi adıma özür dilemene gerek yok arkadaşım.

    Amacımız bilgi paylaşmak.



    Önceki mesajımda Mitsubishi Lancer CVT ve de yeni gelecek Jazz CVT'nin tork konvertörlü olduğunu yazmıştım.

    Bunlar da alıntılar ve linkler: (Honda ve Mitsubishi'nin resmi siteleridir)

    quote:

    As a step in our ongoing efforts to make the CVT even more comfortable, Honda has developed a CVT equipped with a torque converter, just like the ones used in automatic transmissions.

    Let’s take a look at some of the merits of a torque converter-equipped CVT...


    http://world.honda.com/automobile-technology/CVT/detail/



    quote:

    CVT makes for optimal tuning between the smaller pulley piston, discharge rate reducing oil pump, and the direct control torque converter by which an efficient engine output transfer and a smooth ride are realized. Based on accelerator travel information from actual drivers under actual driving conditions, the optimal efficiency point between the engine and the CVT was obtained and a supple and smooth driving feel is obtained under numerous conditions while also achieving low fuel consumption...


    http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/environment/e/cvt.html



    Selamlar, sevgiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 13 Haziran 2011; 10:20:38 >




  • arkadaşlar, cvt ye konforlu diyip diyip durmayın, tamam vites geçişleri hissedilmiyor ancak, gaza çok bastığınızda araç bağırıyor bağırıyor geç hızlanıyor, bence bu durumda büyük konforsuzluktur. dsg ile kıyaslanamaz bile ancak tabiki honda jazz da kullanılan cvt için durum bu şekilde. audide kullanılan zincirli imiş ve kayıp daha az oluyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    arkadaşlar, cvt ye konforlu diyip diyip durmayın, tamam vites geçişleri hissedilmiyor ancak, gaza çok bastığınızda araç bağırıyor bağırıyor geç hızlanıyor, bence bu durumda büyük konforsuzluktur. dsg ile kıyaslanamaz bile ancak tabiki honda jazz da kullanılan cvt için durum bu şekilde. audide kullanılan zincirli imiş ve kayıp daha az oluyormuş


    Arkadaşım 1.4 benzinli 83 bg 119 torklu bir araç sonuçta.

    Daha çabuk hızlanmak için 7 speed modu devreye alıp direksiyon arkasındaki tuşları kullanıyorum.

    Ya da vitesi D yerine S moda alırsan biraz daha etkili.


    Aracın hakkını yemeyelim. :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 13 Haziran 2011; 10:46:40 >
  • CVT şanzuman hakkında daha güzelbir link veriyorum konunun özü anlaşılsın diye. Sonuçta CVT teknolojisi prensipleri motor tarihi kadar eskiye dayanan bir fikirden çıkmıştır .Motor gücü az olduğunda, bu sistem eksilerini yaşayanlar sınırlı olduğu halde ,motor tork ve aynı şekilde gücü artığında eksi yönleri bir kayış veya yüksek teknolojili aktarma organı olsun sonuçta çalışmasının şekli bisiklet prensipleri nedeniyle ,bakım ve sorun yaşanma olasılığı fazladır. Evet yakıt tüketimi ve sorunsuz olma yolunda bazı artıları bulunsada, sadece kalıcı olamayacak ve ara dönem bir transmisyon aracı olarak kalacağını düşünüyorum. Uzun ömür ve dayanıklılık açısında klasik şanzımanın üzerine daha iyi bir teknoloji çıkmamıştır.DSG için ise biraz daha beklemek gerekli sanırım her yeni şeyin eksi yanları sonradan çıkıyor ama iletim şekli açısından klasik şanzuman gibi (çok kabaca )davrandığı için hidrolik prensipleri ile çalışma dünyanın en güvenilir ve dayanıklı aktarım sistemleridir. (her şey gibi bunlarında birçok eksi yanı bulunmaktadır ama artıları daha fazladır)

    http://www.honda.co.nz/technology/driving/continuous-variable-transmission-cvt/?stage=Live#Summary



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Haziran 2011; 11:09:53 >




  • DSG şanzıman hakkında daha görsel bilgi sanırım konunun anlaşılamsı için daha faydalı olabilecektir

    http://www.worldcarfans.com/204030112966/vw-dsg-transmission/photos
  • cuma günü jazz ın depoyu fulledim.yakıt tüketimini ölçmek için.haftasonu 2 gün boyun 200 km yol yaptım.bakırköy ,fatih ,florya büyükçekmece .haftasonunda buralarda trafik nasıldır istanbullular bilir.bol bol dur kalk trafiğe girdim.beylikdüzü rampalarında aracı zorladım.dün özellikle yüksek devirli kullandım.ondan önce ortalam 6,5 tu ama yüksek devirli kullanınca 6,8 yükseldi.istanbul trafiğinden benzinli bir aracın bu rakamalrı yakması gayet iyi bence.üstelik otomatik.sürekli klima açıktı.ben bunu tamamen motora bağlamıyorum.manuel olsa kaç yakacaktı 5,8 mi yakacaktı.sonuçta cvt gördüğüm kadarıyla öle yakıt tüketimini çok artırmıyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.