Şimdi Ara

EDC Şanzıman hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
3
Favori
6.273
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar yerden yüksek suv tarzı ve otomatik araç ihtiyacım olduğundan ve maalesef bütçem kısıtlı olduğundan dolayı 2021 Model Dacia Duster 1.3 TCE EDC 150 Beygir yarı otomatik şanzımanlı araç satın aldım, bu konu hakkında daha önceden hep düz vitesli araçlar kullanmam sebebi ile otomatik vitesli araçlara pek aşina değilim, sanıyorum yarı otomatik şanzımanlar arıza konusunda biraz daha hassas olası bir arıza riskine karşı dikkat etmem gereken hususlar nelerdir , bu konuda bilgi rica ediyorum.


    Ek olarak sormak istediğim sorular vardır.


    1) Sıkışık trafikte aracın vites kolu üzerinde bulunan, manuel modu kullanmak daha mı mantıklıdır ? ve manuel modu kullanırken durduğumuzda vites kolunu D konumunda tutmak sıkıntı oluşturur mu ?

    2) Vites kolu üzerinde bulunan mandalı her vites geçişinde kullanmak gerekli mi ? manuel modunda yine bu mandala basmak gerekli mi ?

    3) Işıklarda beklerken vitesi devamlı N konumuna almak gerekir mi ?

    4) Olası bir arıza durumunda Ankara'da EDC şanzıman konusunda iyi bir usta önerisi var mı ?

    5) EDC şanzımanın kronik sorunları nelerdir ? ve ortalama maliyetler ne kadar tutmaktadır ?


    Bilgi verecek kişilere şimdiden teşekkür ederim.








  • Yapay Zekanın Yanıtı

    EDC Şanzıman: Kapsamlı Bir Kılavuz

    Günümüz otomobil endüstrisinde, EDC (Elektronik Çift Kavramalı) şanzıman, otomatik şanzımanların popüler bir türüdür. Siz de bir EDC şanzıman alıp almayacağınızı merak ediyorsanız, bu kapsamlı kılavuz size bilmeniz gereken her şeyi sağlayacaktır.

    EDC Şanzıman Nasıl Çalışır?

    EDC şanzıman, vites değiştirme işlemini otomatikleştiren elektronik kontrollü bir şanzıman türüdür. İki adet kavrama kullanır: biri tek ve üçüncü vitesler için, diğeri ise ikinci, dördüncü ve altıncı vitesler içindir. Her iki kavrama da bağımsız olarak çalışır ve bu sayede vitesler arasında hızlı ve sarsıntısız geçişler sağlanır.

    EDC Şanzımanların Avantajları

    • Yakıt verimliliği: EDC şanzımanlar, manuel şanzımanlara göre daha yakıt verimlidir çünkü optimum viteslerde otomatik olarak vites değiştirirler.
    • Hızlı ve sarsıntısız vites değiştirme: İki kavramalı tasarımı sayesinde, EDC şanzımanlar vitesler arasında çok hızlı ve sarsıntısız bir şekilde geçiş yapar.
    • Daha kolay sürüş: Otomatik olduğu için EDC şanzımanlar, özellikle yoğun trafikte sürüşü daha kolay ve daha az stresli hale getirir.

    EDC Şanzımanların Dezavantajları

    • Maliyet: EDC şanzımanlar, manuel şanzımanlara göre daha pahalıdır.
    • Bakım maliyetleri: EDC şanzımanlar daha karmaşıktır ve bu nedenle bakım maliyetleri daha yüksek olabilir.
    • Ömür: Bazı durumlarda, EDC şanzımanların ömrünün manuel şanzımanlara göre daha kısa olduğu bildirilmiştir.

    EDC Şanzıman Alınır mı?

    EDC şanzıman alıp almayacağınıza karar verirken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmalısınız:

    • Sürüş alışkanlıklarınız: Çok fazla trafikte sürüş yapıyorsanız veya daha kolay bir sürüş deneyimi arıyorsanız, bir EDC şanzıman sizin için iyi bir seçim olabilir.
    • Bütçeniz: EDC şanzımanlar manuel şanzımanlardan daha pahalıdır, bu nedenle bütçenizi göz önünde bulundurmanız gerekir.
    • Arabanızın türü: EDC şanzımanlar tüm araç türleri için uygun değildir. Aracınızın bir EDC şanzımanla uyumlu olup olmadığını kontrol etmelisiniz.

    Duster EDC Şanzıman Yorumları

    Dacia Duster, popüler bir SUV modelidir ve EDC şanzıman seçeneği sunmaktadır. Duster EDC şanzıman yorumları genel olarak olumludur ve kullanıcılar genellikle yakıt verimliliği, pürüzsüz vites değiştirme ve kolay sürüş deneyiminden bahsetmektedir.

    Sonuç

    EDC şanzımanlar, otomatik şanzıman arayan sürücüler için iyi bir seçenektir. Daha iyi yakıt verimliliği, daha pürüzsüz vites değiştirme ve daha kolay sürüş deneyimi sunarlar. Ancak, daha yüksek maliyetleri ve potansiyel olarak daha kısa ömürleri gibi bazı dezavantajlar da vardır. Bir EDC şanzıman alıp almayacağınıza karar vermeden önce, sürüş alışkanlıklarınızı, bütçenizi ve aracınızın türünü dikkatlice değerlendirmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hayırlı olsun öncelikle;


    1- Çift kavrama otomatik vitesler, dur kalk trafikte kısa hareketlerde yarım debriyaj yapar gibi hareket ettiğinden ve 1-2 vites geçişleri sık olduğundan bunu engellemek için, dur kalk trafikte manuel olarak kullanıp, ihtiyaç olmadıkça 2. vitesi kullanmadan 1. vitesle giderseniz faydası olabileceği söylenir.


    2- Vites kolu üzerinde bulunan mandalı, P-D-R-N geçişlerinde kullanmazsanız, vites değişmez zaten, o bir emniyet aracı, manuel modda kullanmanıza gerek yok, ileri ve geri ile vites değiştirilebilir.


    3- Frene tam olarak bastığınızda zaten kavrama ayrıldığı için N moduna almak bence gereksiz.


    4- .... Bilmiyorum.


    5- Kronik sorun olarak arada kafası karışıyor, geç vites değiştiriyor diye okumuştum.

  • @MÜŞAVİR Merhaba vakit ayırıp konuya cevap yazdığınız ve iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

  • Müşavir hocam özetlemiş zaten bende bir çift kavrama kullanıcısı olarak kendi kullanımımdan tavsiye vereyim.

    2.vites olayına dikkat edin kalkışlarda çok çabuk ikiye geçiyor düşük devirde hareket ediyor bu kavramayı zorlar, ben aracı genellikle manuelde kaldırır 3.vitese kadar manuelde kullanırım.

    Işıklarda yada uzun süreli beklemelerde boşa alırım, riske atmaya gerek yok.

    Vites kolundaki mandalı ben alışkanlıktan kullanıyorum ama basmadanda vites değiştiriliyor bir farkı olduğunu düşünmüyorum.

    Bildiğim kadarıyla Renolarda kullanılan ıslak tip edc ler oldukça sağlamlar ama senin aracında kuru tip şanzıman var, daha özenli kullanmak gerekiyor.

    Sıfır aldıysanız uzun bir süre sıkıntısız kullanırsınız ama ikinci el yüksek kilometre bir aracın ne zaman şanzıman sorunu vereceğini bilemeyiz, servis bakımlarını aksatmayın garantiden bir şekilde çözülür olası sıkıntılar.

    @HyperV





  • BenjaminGreen kullanıcısına yanıt

    Mandala basmadan değişiyor mu cidden? Bende tork konvertörlü tam otomatik kullanıyorum, mandala basmadan değişmiyor vites. 

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Dct özelinde bir durum olabilir tork konvertörlü kullanmadım hiç benimki değişiyor.

    Parktan çıkmıyor ama parktan çıkarmak için basmak gerek.

    D-N arasında basmadan kullanılıyor benim vites kolu, R yi denemedim hiç.

  • BenjaminGreen kullanıcısına yanıt

    Ben de merak ettim, biraz sonra arabaya geçeceğim, bi deneyim bakalım.EDC Şanzıman hakkında 

  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt

    Robotize şanzıman kullanıyorum. D ve N arası mandala basmadan geçiş oluyor fakat R için mandal zorunlu.

  • Evet, az önce baktım haklısınız. P ve R geçişlerinde mandalsız geçmiyor ama D N arasında geçiyor.
  • EDC Şanzıman hakkında
  • Alacağınız araçta yokuş kalkış ve elektronik park freni olmasına dikkat edin. Edc çok hafif yokuşta eğim algılamıyor ve bazen dik yokuş ta park ederken 0 dan ufak hareket etmek istediğinde araba yarım debriyajla kalkamıyor. Bu durumda elektronik el frenini çekip gaza basıp arabanın çok yavaş hareket etmesini sağlamalısınız
    Bu bahsettiklerim ama nadiren başınıza gelebilecek şeyler.
    Edc az devir cevirmeye bakıyor çoğu zaman. 80 le 6 da gidiyor ve gaza basınca düşürmüyor. Bunları ama dert etmeyin. Manuelden kurtulduğunuza sevinirsiniz
    Megane 3 sw 115bg
  • Vakit ayırıp konuya cevap yazan, bilgi paylaşan herkese teşekkür ederim.

  • Öncelikle hayırlı olsun, güle güle kullanın aracınızı. Bende bir kaç ay önce dsg(aynı mantık çift kavrama) araç aldım. 7000kmlik tecrübeme ve araştırmalarıma dayanarak söyleyebilirim ki;


    1- Evet, zamanla aracınızın yarım kavrama yaptığı hızları anlayacaksınız. Yarım kavramadan tam kavramaya geçerken bazı durumlarda bir vuruntu gibi ileri atabiliyor arabayı, bir anda motordaki gücün tekerleri iletilmesinden kaynaklanıyor. Yazılımsal olarak kaç km'ye kadar yarı kavrama yaptığını anlarsanız o hızın altında ki sıkışık trafikde veya dur kalk yapılan trafikde manuel kullanmanız kavramanızın ömrünü dramatik şekilde arttıracaktır. Bir diğer çözüm ise var ise spor moduna alarak daha geç vites atmasını sağlamak olacaktır(bunun manuele almak ile aynı kapıya çıktığından emin değilim).


    Mesela aracım 15km hıza kadar yarım kavrama yapıyor ve 4km hızda 2. vitese geçtiği zamanlar gördüm.


    Aracımı alırken kavramaya yük bindirmemek adına, vitesi d 'den nötre alıp el frenini çekip parka almanın dağa sağlıklı olduğu söylendi.





  • pürkinator P kullanıcısına yanıt

    Merhaba


    Hocam. DSG şanzımanlı arabalar 4 km hıza ulaştıktan sonra 2. vitese geçiyorlar. Fakat EDC'de böyle değil. EDC şanzımanlı araç 10 km hıza çıktıktan sonra 2. vitese geçiyor. DSG'ler sürüş konforunu törpülememek adına sürekli yarım debriyaj kalkış yapıyorlar. Bundan dolayı da DSG'de kavrama daha çabuk ısınıyor.


    Size tavsiyem: Hala DSG şanzımanlı araba kullanıyorsanız yazılımına küçük bir müdahalede bulundurun. 4 km hıza çıkınca 2. vitese geçmesin. Küçük bir yazılımla 2. vitese geçiş hızını yanılmıyorsam 17 km'ye çıkarıyorlar. Veya 20 km'de olabilir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.