Şimdi Ara

Dsg Şanzıman hakkında bilinmeyenler ..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
4.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Golf TSI (122BG) 7-İleri DSG eşliğinde 6-İleri DSG ye göre her 100 Km'de 0.4 Litre ekstra yakıt ekonomisi sunuyor.

    7 İleri DSG şanzımanın içinde 1.7 Litre Yağ bulunmakta. 6 ileride bu rakam 6.5 Litre

    7 İleri DSG nin ağırlığı 70 Kg. bu değer 6 İleri DSG de 93Kg.

    DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde

    6 İleri DSG nin içinde 140 derece (maks.) sıcaklığındaki yağ mekatroniklerin kontrol edilmesini sağlıyor.

    DSG şanzıman üretiminde 226 işçi görev alıyor.

    7 İleri DSG maksimum 250 Nm Tork altında çalışabiliyor, 6 İleride bu değer 350Nm.

    VW Group bünyesinde DSG nin kullanıldığı en güçlü motor 300 Beygir Gücünde

    Kassel Fabrikasında günde 750 adet 7 İleri DSG , 1500 Adet 6 İleri DSG üretiliyor.

    İlk 6 İleri DSG VW Golf R32 modelinde kullanıldı 2003 Yılında.

    6 İleri DSG Dizel motorlarda ilk defa 2004 Yılında kullanıldı, Golf TDI ve Touran TDI modellerinde.

    2005 Yılında 150.000 adet 6 İleri DSG Şanzıman Kassel fabrikasında üretildi.

    2007 Yılında ise bu rakam 400.000 adete ulaştı toplamda.

    7 İleri DSG ile 2.000.000 Km yol katedildi üretim aşamasında.

    Golf TSI 122 B.G. Motor ve 7-İleri DSG ile "Yenilik ve Çevre" kategorisinde ADAC tarafından "Yellow Angel 2008" Ödülüne layık görüldü.

    2007 Yılında Golf GT Sport 170 B.G.TSI 6-İleri DSG eşliğinde "Yılın Teknolojik Yeniliği" Kategorisi altında Barselonada ödüllendirildi.

    Bu arada Veyron'da 7 ileri DSG kullanıyormuş , yeni öğrendim

    Veyron'un 7 ileri DSG'si ;

     Dsg Şanzıman hakkında bilinmeyenler ..


    Verildiyse özür dilerim , arama yaptım bulamadım







  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    7 İleri DSG maksimum 250 Nm Tork altında çalışabiliyor, 6 İleride bu değer 350Nm.



    Peki madem böyle bir durum var neden Vw 1.4 160bg 240Nm'lik motorlarında ısrarla Dsg kullanmaya devam ediyor..Sorun çıkarmaz mı..
  • diyelim 170 lik passat aldık ve yazılımını değiştirip torkunu 400nm yaptık o zaman nolur şanzıman mı iner?

    Ayrıca yeni transporter ın torku 400nm ve kullanılan şanzıman 7 ileri dsg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sye88


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    7 İleri DSG maksimum 250 Nm Tork altında çalışabiliyor, 6 İleride bu değer 350Nm.



    Peki madem böyle bir durum var neden Vw 1.4 160bg 240Nm'lik motorlarında ısrarla Dsg kullanmaya devam ediyor..Sorun çıkarmaz mı..

    300nm de kaldırır ama bu lastik işi gibi,sınırları da düşük tutmak lazım.Hani 190km/h sınırlı lastiklerle 220 yaptın mı patlıyor mu,hayır...Fakat patladığında da fabrika sorumluluk üstlenmiyor...
  • Konuyu açan arkadaşa verdiği bilgiler için teşekkür ederim. Net ve sağlıklı bilgiler olmuş, ellerinize sağlık.

    Veyron'da kullanılan 7 ileri DSG, normal DSG'lerden daha farklı bir şanzıman olabilir. Yani 7 ileri ve DSG olması, Golf 122'likteki fındık kadar şanzımanın direkt olarak oraya konduğu anlamı çıkarmamalıdır. Bunun yanında dizel motorlardaki şanzımanların daha takviyeli olduğunu düşünüyorum. Hatta dizellerdeki DSG'ler şayet ESP veya Hill Holder yoksa şanzımanı ekstra baskıdan kurtarmak için vites D konumundayken aracın geri kaymasına izin veren yapıya sahiptirler.

    Saygılarımla.
  • Teşekkürler Maçkalı güzel paylaşım İyi oldu bunları ögrendiğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    diyelim 170 lik passat aldık ve yazılımını değiştirip torkunu 400nm yaptık o zaman nolur şanzıman mı iner?

    Ayrıca yeni transporter ın torku 400nm ve kullanılan şanzıman 7 ileri dsg.






    Bu konu tartışılmıştı,illa ki bir değişikliye gitmişlerdir.Fakat Transporter haricindeki limitler arkadaşın yazdığı gibi.

    Hatırladığım kadarıyla DSG ile ilgili bayağı döküman vardı forumda,bilhassa Taner Bey'in ciddi paylaşımlardı vardı.

    DSG,gerçekten bambaşka.Test ettim,onayladım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster


  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~
    Verildiyse özür dilerim , arama yaptım bulamadım



    http://forum.donanimhaber.com/m_33748343/tm.htm

    Dsg şanzıman ?







    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    http://forum.donanimhaber.com/m_31290374/mpage_1/key_//tm.htm#31290374
    http://forum.donanimhaber.com/m_27859964/mpage_1/key_//tm.htm#27863063


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sevgili arkadaşım,

    DSG ile ilgili olarak VW topiğinde çok sayıda yazılarım ve açıklamalarım var. İstersen ARAMA fonksiyonunu kullanarak bulabilirsin. DSG çok kısa anlatımıyla ÇİFT KAVRAMALI bir vites kutusu olup

    1. Kavrama = 1-3-5-(7)-(R)
    2. Kavrama = 2-4-6

    vitesleri için kullanılmakta, tork konvertörü (pompa/türbin - stator/rotor) bulunmamaktadır. 6 vitesli 1. Versiyonda ıslak kavrama/6 litre hidrolik yağı ve 7 vitesli 2. versiyonda da kuru kavrama/1,5 litre hidrolik yağ kullanılmaktadır. Kavramalar elektromekanik bir robot tarafından yönetilmekte, bir sonraki vitesler mekatronik ünitesi tarafından hıza ve gaza bağlı olarak bir üst veya bir alt olarak hazırda bekletilmektedir. Bu nedenle vites geçişleri milisaniye olarak gerçekleşmekte, hissedilmemektedir.

    7-DSG ile ilgili paylaşımlarımdan birisi:

    quote:

    Almanya'da 2.050 € farkla satılıyor. 6-DSG ve 7-DSG vites kutuları Almanya'nın Kassel kentinde bulunan ve 150 milyon EURO'ya kurulan VW VİTES KUTUSU (VW GETRIEBEWERK KASSEL) FABRİKASINDA üretiliyor, 70 kilo ağırlığında ve 400 parçadan oluşuyor. Günde 750 adet 7-DSG ve 1.500 adet 6-DSG üretiliyor. Fazla talep olması durumunda hazır bekleyen 2. üretim hattı da devreye alınarak 1.500 adet 7-DSG üretilmesi de mümkün. Test çalışmalarında 7-DSG otomatik vites kutusu tam 2.000.000 kilometre yol aldı, sorunsuz!


    Birkaç hafta içerisinde 7-DSG'li 1.4 TSI 122 HP PASSAT fiyatlarının Doğuş Otomotiv listesine gireceğinden eminim. Bu durumda 1.6 FSI Tiptronic modeller ortadan kalkacak.

    http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/de/themes/2008/01/the_7speed_dsg.html

    Interessante Zahlen aus der DSG-Welt

    • 0,4 Liter Kraftstoff können mit dem Golf TSI (122 PS) plus 7-Gang- DSG im Vergleich zum identisch motorisierten Pendant mit 6-Gang- Schaltgetriebe eingespart werden
    • 1,7 Liter Öl arbeiten im 7-Gang-DSG
    • 6 Modelle sind derzeit mit 7-Gang-DSG erhältlich
    • 6,5 Liter Öl arbeiten im 6-Gang-DSG
    • 70 Kilogramm wiegt das 7-Gang-DSG
    • 93 Kilogramm wiegt das 6-Gang-DSG
    • 105 PS leistet der aktuell „kleinste“ Volkswagen Motor mit DSG
    • 140 Grad (maximal) heißes Öl umgibt das Steuerungsmodul (Mechatronik) des 6-Gang-DSG
    • 226 Mitarbeiter arbeiten in der DSG-Fertigung
    • 250 Newtonmeter ist das Drehmomentmaximum der Motoren, die mit dem Volkswagen 7-Gang-DSG kombiniert werden
    • 300 PS leistet der aktuell „größte“ Volkswagen Motor mit DSG
    • 350 Newtonmeter ist das Drehmomentmaximum der Motoren, die mit dem Volkswagen 6-Gang-DSG kombiniert werden
    • 750 7-Gang-DSG werden bereits täglich im Getriebewerk Kassel produziert
    • 1.500 6-Gang-DSG verlassen täglich das Getriebewerk Kassel
    • 2003 wurde das erste 6-Gang-DSG eingeführt (im Golf R32)
    • 2004 wurde das 6-Gang-DSG erstmals in Kombination mit einem Turbodiesel eingesetzt (im Golf TDI und Touran TDI mit 105 PS und 140 PS)
    • 2004 wurde mit dem neuen Golf GTI das erst Mal ein TSI in Kombination mit DSG angeboten
    • 2005 wurden die ersten Bugatti Veyron 16.4 mit DSG ausgeliefert
    • 2007 wurde der neue Golf TSI mit 122 PS und 7-Gang-DSG in der Kompaktklasse vom Verkehrsclub Deutschland (VCD) bereits auf Rang zwei der Auto-Umweltliste geführt
    • 2007 wurde der Golf GT Sport mit 170 PS starkem TSI plus 6-Gang- DSG in Barcelona als Technologie-Innovation des Jahres ausgezeichnet
    • 2007 lief Ende des Jahres die Serienproduktion des 7-Gang-DSG an
    • 2008 wurde der neue Golf TSI mit 122 PS und 7-Gang-DSG vom ADAC in der Kategorie „Innovation und Umwelt“ mit dem Award „Gelber Engel 2008“ ausgezeichnet
    • 150.000 6-Gang-DSG – diese DSG-Produktionsmarke wurde 2005 im Getriebewerk Kassel geknackt
    • 400.000 Volkswagen mit DSG wurden 2007 weltweit verkauft
    • 1.000.000 6-Gang-DSG – diese DSG-Produktionsmarke wurde Ende 2007 im Getriebewerk Kassel geknackt
    • 2.000.000 Testkilometer wurden mit dem 7-Gang-DSG im Rahmen der Entwicklung absolviert


    http://resim.donanimhaber.com/m_20750244/mpage_1//tm.htm

    Sevgili Meke arkadaşımın çevirdiği bilgiler:

    quote:

    7 ileri DSG

    Dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 ileri vites DSG şanzımanı, yakıt ekonomisi ve düşük emisyonlar sağlıyor. Polo'dan Passat'a 250 NM torka kadarki tüm TDI ve TSI motorlara uygulanabilecek.
    5 sene evvel VW ilk çift kavramalı 6 ileri vites DSG şanzımanını piyasaya sürdü. Aslen akıllı bir otomatik olan DSG, dünyada 6 milyondan fazla adette satıldı. Sadece 2007 ocak-kasım arasında 364.000 adet sevk edildi. Bu başarı şimdi diğer bir modelle devam edecek, dünyanın ilk yüksek üretim adetli 7 vites DSG şanzımanı. Pek çok araba üreticisi için konvansiyonel şanzımanları sorgulama zamanı geldi, çünkü yeni DSG, her şeyi standart düz vitesten daha iyi, daha çabuk ve daha ekonomik yapıyor.

    Küçük motorlar için DSG
    Yeni 7 ileri DSG, 250 Nm torka kadarki motorlar için uygun. İlk olarak Golf, Golf Plus ile sunulan bu şanzıman, yeni 122 BG'lik TSI ve en çok satan 105 BG'lik TDI ile satılıyor.

    Yeni kuru kavrama verimi arttırıyor
    DSG'nin en önemli özelliği çift kavramalı olması. 6 ileri DSG'nin kavramalarının yağ içinde çalışmasına nazaran yeni DSG'nin kavramaları kuru. Bu da DSG teknolojisi için dünyada bir ilk, çünkü bu sayede verim arttırılmış ve yakıt tüketimine katkı sağlanmış durumda.

    Golf 122 BG TSI DSG şanzıman ile 5.9 lt/100 km sarfediyor.
    Golf'ün yakıt ekonomisi ve sürüş performansına bakıldığında, düz vites ve 7 ileri DSG arasında farklar mevcut.
    Öncelikle yeni 122 BG TSI tam bir ekonomi uzmanı. 6 ileri düz vites ile donatılan Golf, 6,3 lt/100 km sarfederken kendinden evvelki motorlardan - daha düşük güçte olanlardan bile - daha az yakıyor. Aynı golf 7 ileri DSG ile donatıldığında, 95 oktan kullanılmasına rağmen tüketim 5,9 lt'ye düşüyor. Aynı şekilde CO2 emisyonları da 149 g/km'den 139 g/km'ye azalıyor. Kısa zaman önceye kadar bu sınıfta ve bu güç bandındaki benzinli araçlarda böyle bir ekonomi hayal bile edilemezdi. Üstelik hayal bile edilemeyen bu tüketim miktarı, DSG şanzımanla %20 daha aşağıya çekiliyor.

    DSG, %28 pazar payına sahip
    7 ileri DSG ufak motorlara uygulanmaya başladığından dolayı, DSG pazar payında sıçrama olacak. 2007'nin son aylarında Golf satışlarında DSG payı %9 artmıştı, ki 7 ileri DSG satışları buna dahil değildir.
    Golf Variant satışlarının %10'u DSG ile olmakta iken, Golf Plus modelinde ise DSG 2007'de %20 pay arttırdı.
    Jetta %13 DSG payına sahip.
    EOS %14 üzerinde DSG payına sahip.
    2007'de satılan tüm Touran'ların %24'ü DSG şanzıman ile sevk edildi.
    Yine 2007 de satılan tüm Passat'ların %22 si, Variant'ların %28'i DSG ile sevk edildi.

    Seri üretime geçmeden 2 milyon km test edildi

    Her iki DSG şanzıman da VW'nin Kassel'deki şanzıman fabrikasında üretiliyor. 7 ileri DSG 70 kg ağırlığa sahip ve 400 parçadan oluşuyor. Yeni DSG, fabrikadaki işçiler için eski bir arkadaş gibi, çünkü üretim hacmini arttırmış durumda.

    Eylül 2005 tarihinde döküm kalıplarından ilk prototip çıktığından beri 60.000 saat dayanıklılık testi ve 2.000.000 km yol testinden geçirildikten sonra seri üretimine başlandı.

    Pilot üretim Kassel'de Kasım 2007 de başladı. Kasımın son haftası yeni DSG seri imalata geçti. Günde 750 adet 7 ileri DSG üretimi yapılıyor ve bant 1500 adet/gün kapasiyete geçebilecek şekilde genişletilecek. Aynı anda aynı fabrikada 1500 adet/gün kapasitede 6 ileri DSG de üretiliyor.

    DSG dünyasından ilginç sayılar

    Golf TSI (122 BG) 6 ileri düz vites ile kıyaslandığında, 7 ileri DSG 0,4 lt/100 km tasarruf sağlıyor.
    Mevcutta 6 model araç, 7 ileri DSG ile sipariş edilebiliyor.(Almanya)
    7 ileri DSG'nin içinde 1,7 lt yağ bulunuyor, 70 kg ağırlığında. Maksimum 250 NM torka dayanıyor.
    6 ileri DSG'nin içinde 6,5 lt yağ bulunuyor, 93 kg ağırlığında. Maksimum 350 NM torka dayanıyor.
    6 ileri DSG'nin içindeki yağın sıcaklığı 140 dereceyi buluyor.
    Fabrikada 226 işçi çalışıyor ve günde 1500 adet 6 ileri, 750 adet 7 ileri DSG imal ediliyor.
    2003 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf R32 ile duyuruldu.
    2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa turbo dizel araçla duyuruldu.
    2004 yılında 6 ileri DSG ilk defa Golf GTI (TSI) ile duyuruldu.
    2005 yılında DSG ilk defa Bugatti Veyron 16.4 ile kullanıldı.
    2005 yılında 150.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
    2007 yılında 400.000 adet VW DSG ile satıldı.
    2007 yılında 1.000.000 adetlik üretim sayısına ulaşıldı.
    2007 yılında 2.000.000 km testi 7 ileri DSG ile tamamlandı.




    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    DSG Çift Kavramalı Vites Kutusunun sıfır araca fabrika maliyeti 2.000 EURO'dur. DSG vites kutusu TORK KONVERTÖRLÜ bir vites kutusu DEĞİLDİR! DSG vites kutusunda yıldız dişli ve planet dişli olayı yoktur. DSG vites kutusunda debriyaj ve kavrama ayırma elektronik bir motor/robot tarafından yapılmakta, dişli/vites geçişleri mekatronik ünitesince gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle çalışma verimi tork konvertörlü araçlara göre daha yüksektir. Tiptronik (DSG olmayan) vites kutusunun DSG ile farkı TORK KONVERTÖRLÜ olmasıdır. Ancak DSG'nin karmaşık olması iki hususu beraberinde getirmektedir: ÇOK İYİ BAKIM YAPILMALI ve YAĞINA DİKKAT EDİLMELİDİR.

     Dsg Şanzıman hakkında bilinmeyenler ..


     Dsg Şanzıman hakkında bilinmeyenler ..


     Dsg Şanzıman hakkında bilinmeyenler ..




    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Aşağıdaki linkte bir PDF dosyası var. 6 ileri ve 7 ileri DSG vites kutularını resimleri ile birlikte karşılaştırıyorlar. Yazan Adem Ceylan ama vatandaş Almanca yazmış. Bence yine de bir bakın. Referanslar ve bilgiler eşsiz.

    T.G.

    http://www.mp.haw-hamburg.de/pers/Gheorghiu/Labor/SKM/DSG.pdf

    Orjinalden alıntı: Sobriquet

    DSG pek çok açıdan tercih edilmeli. Vites geçişlerindeki konforu ve motor gücünün doğru biçimde tekerleklere iletildiğini, aracı dinler ve tepkileri takip ederseniz hissedebilirsiniz. Aşağıya DSG'nin avantajını çevre kirliliği açısından yakıt tüketimi değerleri ile kıyaslayan bir tablo veriyorum. Siz kıyaslayın!

     Dsg Şanzıman hakkında bilinmeyenler ..


    Unutmadan TSI motoru da tercih etmelisiniz. Performans anlamında tatmin edici olacaktır. Tabii TDI yeni common rail ise işte o zaman işler karışır. Tercih zorlaşır. TDI Pump Dose ise tercih etmezdim. Motor çeşitli aşamalarda sorunlar çıkarabilen hassas bir motor. Zaten VW'de stratejik olarak motorlarını TSI + TDI (common rail) olarak belirlemiş görünüyor.

    TSI + DSG ---> VW'nin performanstan ödün vermeden az yakıt tüketmek için kurduğu en iyi kombinasyon!
    Yalnız hangi kombinasyonlarda gelecek bu ikili 2009 model olarak işte onu iyi anlamak lazım. VW belki güzellik yapar da DSG ile güzel farklı farklı kombinasyonlar yapar TSI'ın tüm motorlarına...


     Dsg Şanzıman hakkında bilinmeyenler ..


     Dsg Şanzıman hakkında bilinmeyenler ..







  • quote:

    Orijinalden alıntı: desoto

    Konuyu açan arkadaşa verdiği bilgiler için teşekkür ederim. Net ve sağlıklı bilgiler olmuş, ellerinize sağlık.

    Veyron'da kullanılan 7 ileri DSG, normal DSG'lerden daha farklı bir şanzıman olabilir. Yani 7 ileri ve DSG olması, Golf 122'likteki fındık kadar şanzımanın direkt olarak oraya konduğu anlamı çıkarmamalıdır. Bunun yanında dizel motorlardaki şanzımanların daha takviyeli olduğunu düşünüyorum. Hatta dizellerdeki DSG'ler şayet ESP veya Hill Holder yoksa şanzımanı ekstra baskıdan kurtarmak için vites D konumundayken aracın geri kaymasına izin veren yapıya sahiptirler.

    Saygılarımla.

    hondanın şanzumanıda öyle d de kalkarken geri kaçıyor d2 kalkınca geri kaçmıyor
  • Teşekkürler Trabzon'lu dostum. DSG şanzıman hakkında tabi ki daima güncel ve yeni bilgileri almak güzel. Acaba ben de mi 6 ileri manüelden 7 ileri çift kavramalı Tiptronic vites kutusuna mı geçsem? Kısmet, DSG'nin de tadına bakmak lazım, bilhassa şehiriçinde, sıkışık trafikte ve D sınıfı bir araçta.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    DSG ile kullanılan en düşük güçlü motor 105 Beygir Gücünde



    1.4 poloda dsg var
  • farklı bir markanın şanzımanı başka bir markaya taktırılabilir mi? Örneğin çıkma bir dsg bulunsa tabi şimdi değil ilerde pert bir arabadan çıkarılsa imzamdaki lagunaya uygulanabilir mi ?
  • DSG şanzıman hakkında az bilinen diğer bir şey de yaşanan sorunları. Bu hususta aslında çok ciddi bir aydınlanmaya ihtiyaç duyuluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Teşekkürler Trabzon'lu dostum. DSG şanzıman hakkında tabi ki daima güncel ve yeni bilgileri almak güzel. Acaba ben de mi 6 ileri manüelden 7 ileri çift kavramalı Tiptronic vites kutusuna mı geçsem? Kısmet, DSG'nin de tadına bakmak lazım, bilhassa şehiriçinde, sıkışık trafikte ve D sınıfı bir araçta.

    hocam ben zaten sizin hala neden DSG almadığınızı anlayamıyorum. bu cihazlarla bu kadar yakından ilgilenip arkasındaki teknolojiyi bilip en önemlisi tsi+dsg kombinasyonunu yakından takip eden birisi olarak sizin tsi passatı yetim bıraktığınızı düşünüyorum. yeni kasa dsg passat alırsınız artık ileride. iyi günler..
  • DSG sanzuman hakkindaki bilgilendirme icin tesekkur ederim.

    Benim sorum 2004 model(1.6) otomatik Golf de kullanilan sanzuman DSG midir. 6 ileri, 7 ileri neyi ifade ediyor. Benim arac, P -R -N-D-3-2-1 vites konumlari var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    DSG sanzuman hakkindaki bilgilendirme icin tesekkur ederim.

    Benim sorum 2004 model(1.6) otomatik Golf de kullanilan sanzuman DSG midir. 6 ileri, 7 ileri neyi ifade ediyor. Benim arac, P -R -N-D-3-2-1 vites konumlari var.

    değildir. Türkiye de DSG golfe gti saymasak 1.9 dizelle tada tsi ile geldi sanırım 2007 de, 1.6 lara yakın zamanda(bu yıl) koymaya başladılar. 6 ileri 7 ileri vites sayısını ifade ediyor . araçta d ve s dışında ileri mod yok sizdeki 1-2-3 konumlarının yaptığı işi çok zeki bir beyin yapıyor. neden çok zeki dediğimi kullanmadan anlamanız mümkün değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 21 Aralık 2009; 0:46:34 >
  • Uygulanamaz ne yazık ki... Tamamen araçla, motorla, elektronik sistemle, araç bilgisayarı ile bütünleşen bir sistem. Motorları bile aynı olan 1.4 TSI 122 HP PASSAT'Ta bile 6 ileri manüel vitesli modeli ile 7 ileri DSG vitesli modeli farklı yazılım, motor elektroniği (birisi 200, diğeri 210 NM) ve altyapıya sahip.





    quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    farklı bir markanın şanzımanı başka bir markaya taktırılabilir mi? Örneğin çıkma bir dsg bulunsa tabi şimdi değil ilerde pert bir arabadan çıkarılsa imzamdaki lagunaya uygulanabilir mi ?
  • Cevap icin tesekkur ederim. Insallah bu cok zeki DSG sanzumana bende sahip olurum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.