Şimdi Ara

2016 polo lastik basıncı (lastik yandan aşınıyor)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
18.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2016 polo aracın yüklü halde basıncı on lastik 38 bar
    Ben kış olduğundan dolayı 40 basıyorum

    Araç bu basınçta on lastikler daha sönük gözüküyor ve lastikler yandan aşınıyor.
    Arka lastik te böyle bir sorun yok.

    Yüklü ve yüksuz halde denedim aynı on lastik yandan aşınıyor.
    Başka petrollerde de hava bastım hava aletinden sorun yok.
    Lastik hava kaçırmıyor belli bir yol yaptıktan ve 2 gün geçtikten sonra kontrol ettim basıncı büyük bir kayıp yoktu.



  • Burada insanların söylediklerini dikkate alma. Sürücü kapısında ya da kitapçıkta ne yazıyorsa ona göre ayarla. Ben 245-40-19 lastği 39 ile kullanıyorum. Herkes yuh çüş şöyle böyle diyor ancak kitapçıkta yazan bu. Yüklü olduğunda da 42-43 e kadar öneriliyor. Lastik basıncının yol tutuşa etkisi çok büyüktür. Bu basınçlar ile aracım rayda giden bir tren gibi gidiyor virajlarda. Konfor artsın diye basıncı düşürmek tamamen saçmalık.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    2016 Polo Lastik Basıncı: Lastik Yandan Aşınması

    Volkswagen Polo'nun 2016 model yılı için önerilen lastik basınçları şunlardır:

    • Ön lastikler: 32 psi (2,2 bar)
    • Arka lastikler: 36 psi (2,5 bar)

    Polo 1.4 TDI lastik basıncı: 32 psi (2,2 bar) ön, 36 psi (2,5 bar) arka Polo 1.2 TSI lastik basıncı: 32 psi (2,2 bar) ön, 36 psi (2,5 bar) arka

    Yanlış lastik basıncı, lastiğin yandan aşınmasına neden olabilir. Bu durum, lastiğin yan duvarındaki ince tellerin aşırı gerilmesine ve zayıflamasına neden olarak patlama riskini artırabilir.

    Uygun lastik basıncı, aşağıdaki avantajları sağlar:

    • Daha iyi yol tutuşu
    • Gelişmiş yakıt verimliliği
    • Lastik ömrünün uzaması

    Lastik basıncını düzenli olarak, özellikle de uzun yolculuklardan önce kontrol etmelisiniz. Lastik basıncının önerilen seviyelerden önemli ölçüde düşük veya yüksek olması durumunda, lastiğinizi en kısa sürede bir tamirciye kontrol ettirin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sorun neden kaynaklanıyor?

    Not araç 12.000 km de herhangi bir lastik jant değişimi. Lastik patlaması yama yada kaldırıma çarpma felan olmadı araç düz gidiyor çekme felan yok. Balans ayarı mi deniyor işte o sorun yok.
    Lastik lerde en ufak işlem yok standart sıfır alınma gibi
  • 40 az degil mi en az 50 basin.



    Lastik ebatlariniz ne ? En fazla 36 basin 40 nedir kamyonet mi kullaniyorsunuz . Aracin sofor kapisini acin etiketlere bakin orjinal kac basmaniz gerekiyor orada yazar
  • 38-40 bunlar çok fazla hatta 36 da fazla.
  • 32 olması gerekir. Komforunda artacaktır inik gibi durması seni yanıltmasın olması gereken budur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    40 az degil mi en az 50 basin.



    Lastik ebatlariniz ne ? En fazla 36 basin 40 nedir kamyonet mi kullaniyorsunuz . Aracin sofor kapisini acin etiketlere bakin orjinal kac basmaniz gerekiyor orada yazar
    Orijinal yüklü 38
    Soğuk olduğu için 40 basıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank W.

    38-40 bunlar çok fazla hatta 36 da fazla.
    Orijinal 38 yüklü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    32 olması gerekir. Komforunda artacaktır inik gibi durması seni yanıltmasın olması gereken budur.
    Konforda sorun yok c segmenti corolla vardı onda 36 felan basınca konfor çok gidiyor du.
    Bunun orijinal yüklü 38 ben soğuk olduğu için 40 basıyorum
  • Arkadaşım arabada 5 kişi + bagaj mı seyahat ediyorsun ki 38 basacaksın ?

    Yüksüz halde 32 basılır o araca. 32 ps basacaksın. yazı kışı yok bunun.

    Orda kış ayında 40 mı basın yazıyor.
  • Burada insanların söylediklerini dikkate alma. Sürücü kapısında ya da kitapçıkta ne yazıyorsa ona göre ayarla. Ben 245-40-19 lastği 39 ile kullanıyorum. Herkes yuh çüş şöyle böyle diyor ancak kitapçıkta yazan bu. Yüklü olduğunda da 42-43 e kadar öneriliyor. Lastik basıncının yol tutuşa etkisi çok büyüktür. Bu basınçlar ile aracım rayda giden bir tren gibi gidiyor virajlarda. Konfor artsın diye basıncı düşürmek tamamen saçmalık.
  • Polo nun basınc 32 olması lazım. Ayrıca lastik yandan aşınıyorsa rot balans yaptırmak gerekir. Ayarları bozulmuş olabilir.
  • Bence siz lastiğin bir fotosunu atın. Görmeden bir şey söylemek zor.
  • Bide 38 yazan yeri atın buraya


    Lastiğin aşındığı yeri atın bakalım
  • Balans düzgün olabilir, rot ayarına bakmak lazım, dıştan yeme varsa eğer burç başlarında aşınma olabilir. Lastiğin açıları düzgün değilse eğer içe dışa basma olayı olur ve bahsettiğiniz durum gerçekleşir. Bunları yaptırın mutlaka, yaptırırkende araç lastiğinde olan balansları çıkarttırın. Eğer fazla ağırlık takılmışsa dengelemek için jantta veya başka yerde kusur varsa göremezsiniz.
  • yüksüz önler 45 psi
    arkalar 42 psi

    aracına göre çok değişiyor, kapıdaki etikete bakın.
    eski aracımda 38 - 35 idi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Arkadaşım arabada 5 kişi + bagaj mı seyahat ediyorsun ki 38 basacaksın ?

    Yüksüz halde 32 basılır o araca. 32 ps basacaksın. yazı kışı yok bunun.

    Orda kış ayında 40 mı basın yazıyor.
    Konu sahibi doğrusunu yapmış... Üretici ne dediyse onu yapmış...

    Ne yazık ki milletimizin kafasına yerleşmiş bir rakamdır 32... Oysa otomobilse 32 diye bir şart yoktur...

    Ayrıca yazı kışı vardır bu işin...

    Kışın tutunmayı arttırmak için lastik basınçlarının %10 artırılması tavsiye edilir...

    Milletimiz genel olarak bunu da yanlış bilmektedir... Örneğin karda buzda tutunma kaybı yaşayan aracın lastiklerini indirirler ama tam tersine daha çok şişirmeleri gerekir daha iyi tutunma için... Böylece sürtünen yüzey alanı daralır ve daha da ortaya çıkan lastik dişleri tahliye görevlerini daha iyi yerine getirir... Sanıldığı gibi lastikleri indirince tutunma artmaz aksine azalır... Lastiğin dişleri içe gömülür ve yüzey alanı genişler... Oysa lastik ne kadar ince olursa kardaki tutunması o kadar iyi olur...

    Edit; İlave olarak lastik hava hacmi, yüzey alanı ve taşıdığı yüke göre basınç değişir...
    Konuyu daha farklı anlatabilmek için örnek vereyim; 26 inch normal dağ bisikletimin lastiklerine 55 hava basıyorum bu da lastiğin üzerindeki önerilen değerdir... Yol bisikletçisi arkadaşım çok daha ince olan (neredeyse sosis kadar olan) tekerleklerine 110 hava basıyor... Hatta bazı benzincilerin kompresörleri gerçek 110 basamadığından özel ayak pompasıyla kendisi uğraşarak basıyor...

    Yani siz polo için 40 çok diyorsunuz ama biz bisiklet lastiğine 110 basıyoruz :)
    Umarım farklı düşünmenizi sağlayabilmişimdir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 25 Şubat 2019; 4:24:7 >




  • Hava 10 dereceyken bastığın 38 psi hava -5 e inince 33 34 psi'a düşer. Lastik hava basıncında sorun yok.
    Benim aracımda arka tekerleklerde hafif negatif kamber mevcut. Buna binaen özellikle servis kitabında her 10 bin km bir lastikleri rotasyon yapın diyor. Sizinkininde buna benzer bir durun olabileceğini düşünüyorum.
  • Uzunca süre rotasyon yapılmadıysa aşınma gözlemlenebilir, ama şüphe varsa rot balans ayarı yaptırın derim.

    Yine eğer lastik ömrünün sonuna gelmişse aracın ağırlığı altında ezile ezile yanak dayanımını kaybeder ve bu yüzden lastik inikmiş gibi görünür ama aslında yanak artık taşıyamıyordur. Veya çukura sert girildiyse yine yanak hasar almış ve taşıma görevini yerine getiremiyor olabilir.

    Özellikle önden tahrikli araçlarda aracın büyük yükü ön tekerlerin üzerinde olduğu için arkalara göre inik görünmesi normaldir.
  • Siz rotu kontrol ettirin yine de, fabrikadan bayiye bile kayma olabiliyor. Sıfır aldığım araca 100 km'de kar lastiği taktırmaya gittim, kontrol ettiler, sapma vardı.

    Yüklü halden kasıtta yaklaşık 500 kg (ruhsatta yazan istihap haddi) yüktür ve bu yük ile maksimum değer 38dir. Araç soğukta durunca bir kaç psi düşme olur ama 38-40 bastıktan sonra mesafe kat ettikçe de tersine yükselme olur. Yani 1-2 kişi yola çıkıp baştan 40 yaparsanız yol sonuna 43-44 psi görür araç, bu da lastiği çatlatır, yol tutuşu bozar. Genelde 32-33 denmesinin sebebi biraz mesafe kat edince ısınıp 36 dolaylarına çıkması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F95E650A3

    Konforda sorun yok c segmenti corolla vardı onda 36 felan basınca konfor çok gidiyor du.
    Bunun orijinal yüklü 38 ben soğuk olduğu için 40 basıyorum

    Alıntıları Göster
    Bu söylediğinizle araçlardan anlamadığınızı belli ettiniz. Hem lastiği erkenden bozarsınız hem de kütük gibi kullanırsınız. Sadece yakıt tasarrufunuz olur üstelik ön takımlarıda daha erken yıpratırsınız
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.